Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Hentesett er en varm dress eventuelt varm bukse og genser det gjerne følger lue og votter med:) Jeg har ikke noen klar definisjon men jeg innbiler meg at de skal være strikket. Mamma har strikket et søtt hentesett denne gangen også slik hun gjorde til førstemann:) Dette er behagelige sett som det er tiltenkt at babyen skal ha på seg den dagen man reiser hjem fra sykehuset:) Derfor hentesett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørketreet

at sykehuset ikke har klær til babyen...? hmm. den var ny ! kjekt å vite da, for dem det gjelder.. har ikke hørt noe om det men..

 

De sa det.. Bleier hadde de, men tøy til babyen måtte vi huske å ta med selv  :huh:  Synes det var merkelig jeg også, har jo vært så mange diskusjoner her inne om ''primadonnaer'' som tar med eget tøy til babyen istedenfor å bruke sykehus-tøyet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var det på sykehuset sist jeg fødte også! At de ikke hadde nok klær til alle! Hadde seff med meg et sett klær til han i baggen , men samboeren måtte hente mer etterhvert hjemmefra! Så har med 3 skift denne gangen og lagt yterklær/ dyne i bilstolen til når vi skal hjem! Dette tar samboeren med da han henter oss! Ellers så er ull teppe en must! Ble kjølig sist jeg var der ( februar måned 11), så var for kaldt for han å ligge bare i den " kurven"/sengen med dyne på sykehuset! Måtte ha han i sengen min for å gi kroppsvarme! Så absolutt godt med klær og ullteppe til den lille skal være med denne gangen! Er jo ikke store plaggene, så tar ikke så mye plass!;)

Sykehuset hadde klær til mine to første i 06 og 08, men er blitt kutt i budsjett som har gjort dette! Avdelingen var dobbelt så stor i 06 også, nå er den halvert med en annen post der barselavd tidligere var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke termin før 17des, så litt tidlig ennå for min del.. Men å begynne å skrive en liste over hva en trenger er kanskje ikke så dumt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik var det på sykehuset sist jeg fødte også! At de ikke hadde nok klær til alle! Hadde seff med meg et sett klær til han i baggen , men samboeren måtte hente mer etterhvert hjemmefra! Så har med 3 skift denne gangen og lagt yterklær/ dyne i bilstolen til når vi skal hjem! Dette tar samboeren med da han henter oss! Ellers så er ull teppe en must! Ble kjølig sist jeg var der ( februar måned 11), så var for kaldt for han å ligge bare i den " kurven"/sengen med dyne på sykehuset! Måtte ha han i sengen min for å gi kroppsvarme! Så absolutt godt med klær og ullteppe til den lille skal være med denne gangen! Er jo ikke store plaggene, så tar ikke så mye plass! ;)

Sykehuset hadde klær til mine to første i 06 og 08, men er blitt kutt i budsjett som har gjort dette! Avdelingen var dobbelt så stor i 06 også, nå er den halvert med en annen post der barselavd tidligere var!

Har de ikke råd til å holde temperaturen oppe innendørs der det ligger nyfødte babyer altså ? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke minusgrader inne altså, men noe kjølig! Han ble noe kald av å ligge i den sengen sin alene, til tross for klær, dyne og disse helseteppene. Så fra erfaring så hjelper nok et skikkelig ullteppe!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har redebyggingen startet! Har endelig fått litt energi igjen, så har startet med å rydde litt i skap og skuffer. Klarer ikke å gjøre så mye i gangen, så greit å starte nå hvis vi skal bli ferdig til jul. :P

 

Fødselsbaggen er delvis pakket selv om jeg bare er i uke 32. Ble innlagt i uke 34 sist med svangerskapsforgiftning etter en vanlig kontroll hos jordmor, så tar ingen sjangser denne gangen. Var ikke bare å få noen til å hente noe når jeg var 3 timer unna hjemmet. Heldigvis rakk sambo å pakke litt til meg før jeg ble sendt avgårde. Var innlagt frem til fødselen,

så etter nesten 3 uker på sykehus sist har jeg nå pakket det jeg savnet da.

Det jeg savnet var bla. små ting slik som håndkrem, lepsyl og neglefil .

Jeg blir godt oppfulgt nå og alt ser fint ut, så regner med baggen får stå i ro fram til fødsel. ;)

 

Gleder meg masse til desember!! :D Har en følelse at november kommer til å gå sakte, men håper på det motsatte. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savnet også Lipsyl!!! :P Står høyt oppe på pakkelista mi nå med store bokstaver :P Så tørr lufta var på sykehuset sist sprakk leppene og det ble rett og slett ekkelt å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke pakket fødebagen enda, ikke laget noen liste heller. Tenkte å vente til jeg går ut i permisjon. Skal ta kontakt med sykehuset for å få en omvisning på avdelingene og da kan jeg jo også spørre hva jeg bør/må ha med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror underbevisstheten min blir påvirket av alle som mener vannet mitt kan gå "når som helst".

Har våknet sikkert 10 ganger i natt og alle gangene godt plassert i "fødestilling" med beina opp :-p  haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så rart med det Karma  :)  Håper vannet mitt går denne gangen også, så er det liksom ingen tviil  :P  For nå begynner maseriene mine å bli veldig plagsomme  :(  Har hatt de en liten ukes tid og har flere ganger tenkt at nå må jeg ringe jordmor. Men så gir det seg og jeg vil jo ikke være til "bry". Hadde det jo slik med førstemann også de tre siste ukene før fødsel så forbereder meg på at det kan bli fødsel en stund før termin. Men er 34+1 idag så vil selfølgelig at det skal gå noen uker enda. Skal heldigvis til jordmor snart. Håper hun kan roe meg litt :)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper ikke vannet mitt går :-p Sist vannet gikk, skjedde alt på under 2 timer. 

 

Greit å kjenne at ting modnes da, selv om det kanskje ikke er så behagelig. Her sa JM til meg at som flergangs ville jeg sikkert bli plaget med mye kynnere/maserier nå mot slutten (sikkert slik for deg også da) , men kjenner ingenting denne gangen, knapt en kynner.. hehe 

Har derfor heller ingen tro på at min kommer før tiden (ingen av de andre har det heller) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Karma:) Jeg tror jo egentlig at alt er bra og at dette er bare modning, men det er godt å høre at en jordmor har sagt det samme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Nå er det veldig lenge siden jeg har vært her inne. Godt å se at de fleste har det bra :)

Er 35 uker i dag. Var på ultralyd for to uker siden og ble fortalt at snuppa ligger i seteleie. Skal tilbake om en uke for å se om det har blitt noen endringer. Var hos jordmor i dag som sa at hun fortsatt ligger feil vei. Merker det veldig godt da hodet hennes er helt oppi ribbeina mine. Mye halsbrann, vanskelig å sitte ordentlig, og ømme ribbein, er det altså her fortsatt. Håper virkelig hun snur seg så jeg slipper keisersnitt. Vil jo helst gjøre dette på den vanlige måten :) Har i tillegg fått inntrykk av at det blir litt lettere å puste og alt når barnet fester seg der nede. Hadde vært deilig å få opplevd det :)

Legene her i Spania har sagt at de skal prøve å snu henne etter hvert dersom hun forblir i seteleie, og at det vanligvis er en vellykket prosedyre. Heldigvis :) Han bekreftet også at valget var mitt mellom setefødsel og keisersnitt dersom hun evt snur seg tilbake. Og det er jeg veldig glad for :)

Noen andre her med seteleie-, eller setefødsel-, erfaringer?

B:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sliten og lei av maserier/modningsrier nå :( Hatt det en liten uke. Begynt å få løs mage også.... Veldig ubehagelig dette, er småbekymret nesten hele tiden også for at noe skal skje. Hadde det jo slik sist med førstemann også så vet av erfaring at jeg kan gå slik en stund. Heldigvis da :) Selv om det er veldig slitsomt. Trøster meg med at jeg allerede hadde litt åpning før fødsel startet sist. Men orker ikke å gå helt til termin slik altså :mellow: Flere som sliter med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mye kynnere/nedpress og er OFTE løs i magen, uten at jeg er bekymra for at det er ungen som er på vei ut forde...

Er nok sånn for de fleste på en eller annen måte



Anonymous poster hash: 4e170...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner du forskjell på kynnere og maserier, mammamor90?

Jeg har jevnlige kynnere (tror jeg da) som kommer med 3-20 minutters mellomrom. De varer i alt fra 20 sek til 1,5 minutt. Gjør maserier vondt?

Da jeg fødte sist hadde jeg kraftige kynnere i dagene i forveien, men heller ikke de gjorde vondt. Da jeg så endelig fikk rotet meg på føden, hadde jeg til min store overraskelse 5 cm åpning! Så hvordan kjenner man forskjell på kynnere og maserier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maserier og kynnere er det samme ;)

 

Og det er vanlig å ha det på slutten. Det varierer derimot hvor mye man plages med det.

Og de trenger ikke å modne noe som helst selv om de er vonde som fy!

 

Anonymous poster hash: aecdb...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste forskjellen jeg har fått fra sykehuset på maserier og kynnere ( selv om de fleste bruker begrepene om hverandre) er at maserier er de mindre effektive riene man har når fødselen er i gang, men før du når den aktive fasen ( fra 4 cm) de er kortere og kan komme langt hyppigere eller med langt mellomrom. Men det er rier i fødselen, ikke kynnerer/modningsrier.

 

Kynnere kan være langt mer plagsomme og vonde enn de første riene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap hadde jeg masse kynnere. Da ble jo magen stram, men det var ikke noe vondt og jeg tenkte ikke så masse over det. Tre uker før jeg fødte fikk jeg maserier. Da ble ikke magen stram, men takene jeg kjente var vonde. En uke før jeg fødte ble jeg innlagt pågrunn av disse og fordi jeg hadde begynt å få litt åpning. Kjenner igjen disse smertene og det er absolutt ikke vanlige kynnere. Kjennes ut som tidlige rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist svangerskap hadde jeg masse kynnere. Da ble jo magen stram, men det var ikke noe vondt og jeg tenkte ikke så masse over det. Tre uker før jeg fødte fikk jeg maserier. Da ble ikke magen stram, men takene jeg kjente var vonde. En uke før jeg fødte ble jeg innlagt pågrunn av disse og fordi jeg hadde begynt å få litt åpning. Kjenner igjen disse smertene og det er absolutt ikke vanlige kynnere. Kjennes ut som tidlige rier.

Okei. Får håpe det roer seg, og at babyen blir inne litt til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som får vondt i magen av å snu dere så mye i senga om natten?? Jeg må snu meg veldig ofte pga bekkenet og jeg får skikkelig vondt i magen og det kjennes ut som jeg har hatt en real treningsøkt når jeg står opp... Er det bare musklene som for trent seg litt? Lillegutt merker vel ikke noe til det? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...