Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Jeg har også magesmerter men hos meg har jeg trodd det kommer av at jeg må tisse ørten ganger iløpet av natten og da våkner jeg først når jeg har holdt meg en stund. Man får jo vondt i magen når man holder seg for lenge før man tisser. Det r veldig ubehagelig ihvertfall uansett årsak:)

 

Anonymous poster hash: ab514...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er det jeg har eller hva.. Føles veldig ubehagelig og merkelig... Akkurat som om magen er mørbanka når jeg står opp. Må jo bare være at den blir støl av å skal løfte seg selv fra side til side 100 ganger i løpet av natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som får vondt i magen av å snu dere så mye i senga om natten?? Jeg må snu meg veldig ofte pga bekkenet og jeg får skikkelig vondt i magen og det kjennes ut som jeg har hatt en real treningsøkt når jeg står opp... Er det bare musklene som for trent seg litt? Lillegutt merker vel ikke noe til det? :/

 

Ja, sliter med det samme selv.. Akkurat som om magen synker ned i madrassen, så jeg må ta i meg fart og holde fast i magen når jeg snur meg rundt ;) Hjelpe til så den blir med over liksom.. Usikker på hvor mange ganger dette skjer i løpet av natten, men har fryktelig vondt i lysken på mårran, så det kan nok hende jeg snur meg mer enn jeg registrerer selv..

 

Men dere, i mårrest skjedde det noe utrolig snålt. Da jeg sto på badet for å stelle meg begynte magen å lage en kjemperegelmessig surklelyd med ca 10 sek mellomrom, holdt på i 5 minutter eller noe.. Lyden varte like lenge hver gang! Helt merkelig..  Samme lyden hver gang, akkurat som en mekanisme av noe slag.. ._O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Også støl i magen, men ikke bare på morgenen. Tenkte det var pga kynnere? Uansett er magen ubehagelig og det er stadig småvondt. Veldig nedpress og samtidig presser det mot ribbeina. Kan ikke huske det var så ille sist?? Føler helt seriøst at jeg er i ferd med å sprekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her kjennes det å ut som om det skal sprekke.. Akkurat som om jeg går å er overmett konstant! Kynnerne har tatt seg opp igjen nå siste uka også.. Kommer hele tiden.. Merker at det begynner skje ting.. Magen har sunket og kjennes 10 kg tyngre enn vanlig. Ubehagelig å sitte for magen er så langt ned :P jar igjen 2 arb dager, så flytting i 2 dager før eet blir total relax frem til termin :) håper gutten kommer før tiden for nå er det tungt!

 

Disse surklelydene har jeg ikke vært borti... Ingen ide om hva det kan være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surklelyder ja. Det må jo være tarmene, for livmoren er et lufttett "rom." Vil jeg tippe da...

Her føles det også som om magen vil sprekke any time. Ikke er det godt å gå, ikke er det godt og sitte, og det er hvertfall ikke godt å ligge. Men det nærmer seg, kun 3 uker til mulig igangsettelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var sluken på badet jeg hørte :P Men ligger ikke tarmene ganske langt oppe? Disse lydene kom liksom fra venstre side helt foran på magen. Det var helt x-files..  :fnise: 

Sprekkeferdig ja.. Leste på pregnancy-appen min at det er vanlig at man legger på seg 0,5 kg i uka fra uke 33  :huh: Får håpe det legger seg på hver rumpeball, for bakenden min har på et mystisk vis forsvunnet, og går nå i ett med ryggen. Gått fra rumpe til skrumpe… 
 

 

Surklelyder ja. Det må jo være tarmene, for livmoren er et lufttett "rom." Vil jeg tippe da...
Her føles det også som om magen vil sprekke any time. Ikke er det godt å gå, ikke er det godt og sitte, og det er hvertfall ikke godt å ligge. Men det nærmer seg, kun 3 uker til mulig igangsettelse!

Oioioi, vurderer de det fortløpende? Da er det jo nesten like før da! Spennendeee.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var sluken på badet jeg hørte :P Men ligger ikke tarmene ganske langt oppe? Disse lydene kom liksom fra venstre side helt foran på magen. Det var helt x-files..  :fnise: 

Sprekkeferdig ja.. Leste på pregnancy-appen min at det er vanlig at man legger på seg 0,5 kg i uka fra uke 33  :huh: Får håpe det legger seg på hver rumpeball, for bakenden min har på et mystisk vis forsvunnet, og går nå i ett med ryggen. Gått fra rumpe til skrumpe… 

 

 

 

Surklelyder ja. Det må jo være tarmene, for livmoren er et lufttett "rom." Vil jeg tippe da...

Her føles det også som om magen vil sprekke any time. Ikke er det godt å gå, ikke er det godt og sitte, og det er hvertfall ikke godt å ligge. Men det nærmer seg, kun 3 uker til mulig igangsettelse!

 

Oioioi, vurderer de det fortløpende? Da er det jo nesten like før da! Spennendeee..

Jaaaaaaa, spennende!

Jeg skal ikke på noen flere kontroller nå, før den 25. på sykehuset. Jeg følges opp der pga trøblete fødsel sist. Da jeg ringte forrige uke for å prøve å endre timen den 25., fikk jeg beskjed om at det var litt dumt pga mulig igangsettelse. De ville helst ikke sette igang før det. "Jøss, igangsettelse, det visste ikke jeg," svarte jeg da. Men joda, de mente det kunne være det beste. Skal ikke krangle på det jeg. :)

 

Merkelig med disse lydene da. Hørt de noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surklelyder ja. Det må jo være tarmene, for livmoren er et lufttett "rom." Vil jeg tippe da...

Her føles det også som om magen vil sprekke any time. Ikke er det godt å gå, ikke er det godt og sitte, og det er hvertfall ikke godt å ligge. Men det nærmer seg, kun 3 uker til mulig igangsettelse!

Ååå igangsettelse,.. Det skulle jev faktisk ønske nå også!! Skjønner ikke hvordan jeg skal orke 4 uker til, kanskje mer :( får man igangsettelse hvis baby ligger ann til å bli stor? Hva er grensa? Gleder meg til neste uke for da kan kanskje legen si noe om str til lillegutt siden jeg da er 36 uker ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende da! Det er jo ikke lenge til ;) Jeg har begynt å tenke en del på om hva om det skulle vise seg at vi har fått hørt feil kjønn på UL :P Det kan jo skje :P Det har jo ingen ting å si sånn egentlig men fikk gutt sist så syns det var veldig gøy å handle inn litt lilla og rosa nå :) Har fått vite jente på ul i uke 19 og 22 da så jeg tror jo at det stemmer, men har hørt så masse historier nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 36+0. Fikk konstatert at hodet har festet seg. Var hos jordmor og hun sa at siden jeg var 36 uker måtte hun sjekke skikkelig hvordan babyen lå. Det var dritvondt når hun stakk hendene godt ned over skambeinet mitt for å sjekke om det var hodet som lå nedover og om hodet hadde festet seg. 

 

Ellers er formen bra, jobber fremdeles 100%. Skal jobbe halvannen uke til, starter permisjonen torsdag neste uke. Gleder meg veldig til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste arbeidsdag på 1 år vel overstått!!! Det føles rart men også veldig godt! Klar for å bare slappe av og begynne forberedelser nå :) montering av møbler på barnerom, barnevogn, vaske baby klær og gjøre uanna siste innkjøp. Julegaver må vel å helst på plass før 1 des i år så man ikke trenger tenkte på det rett etter fødsel :)

 

Flere som straks går i permisjon?

Jeg har ikke hørt noe fra Nav enda da, men regner jo med at foreldrepenge utbet. Går i orden innen slutten av november...ellers blir det dårlig med julegaver uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går ut i permisjon neste torsdag :)

Fikk vedtaket fra NAV om foreldrepenger i dag, (sendte søknad for ca 1 mnd siden) men de hadde regna feil så de må sende meg nytt vedtak som jeg skal gi til arbeidsgiver.. ja ja... nav i et nøtteskall :)

Det ordner seg nok - men du kan jo ringe dem og høre hvordan det ligger an da`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ut i permisjon neste torsdag :)

Fikk vedtaket fra NAV om foreldrepenger i dag, (sendte søknad for ca 1 mnd siden) men de hadde regna feil så de må sende meg nytt vedtak som jeg skal gi til arbeidsgiver.. ja ja... nav i et nøtteskall :)

Det ordner seg nok - men du kan jo ringe dem og høre hvordan det ligger an da`?

Snakket med de forrige uke og da lå det inne til behandling fortsatt fikk jeg beskjed om. 5 uker siden jeg søkte. Men offisielt er første permisjonsdag 18nov. (Hadde så mye avspasering til gode at har tatt ut en uke fri først fra jobb) så det kommer vel et vedtak i posten snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få en del mensmurringer og magesmerter. Særlig når jeg beveger meg gjør det ekstra vondt. Foreløpig ikke så mye stikninger, men innimellom kommer de og. Jeg mistenker at knotten ligger i tverrleie, så det kan jo forklare at det ikke stikker. Men disse mensmurringene, er det meningen at jeg skal plages med de i en måned til? Kan ikke huske at det startet så tidlig sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått mensmurringer i det siste.. Kommer sammen med kynnerene og tar godt i ryggen :/ har også mye stikkinger nedentil, så jeg innimellom skriker til..og magen henger på knærne føles det som.. vet gutten festet seg for et par uker siden, og håper det kan være hint om at han kommer før?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har også fått mensmurringer i det siste.. Kommer sammen med kynnerene og tar godt i ryggen :/ har også mye stikkinger nedentil, så jeg innimellom skriker til..og magen henger på knærne føles det som.. vet gutten festet seg for et par uker siden, og håper det kan være hint om at han kommer før?! :)

 

Håper det!! ...for sånn har jeg det også... ;) Magen er veldig lav, masse kynnere, stikking og nedpress. Gikk 2(!)  uker over tiden forrige gang, så forholder meg imidlertid avventende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler ikke noe nedpress eller stikking, ei heller at magen er lav ! men nå vet jeg ikke hvordan hun ligger heller...

 

MEN menssmerter derimot, noe så inni granskauen og :huh:

 

Jeg forventer heller ikke at hun kommer før termin, tipper et par dager etter som sist ! blir det lenger enn det så blir jeg vel en smule slitsom å være rundt tenker jeg ;)

Har termin 10 des, men tipper hun kommer 12 eller 13 .. også Kan det jo gå SÅ annerledes :D

- Noen av dere som har noen magefølelse på når deres kommer, ift termin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 13. Desember, men tror hun kommer i slutten av november egentlig. Nå kan jeg jo ta veldig feil og til og med gå over tiden ( vil ikke!) og da blir nok ventetiden grusomt lang :P Men førstemann kom nesten tre uker før termin og kjenner kroppen har begynt å gjøre seg klar etter samme mønster som sist. Spennende!:) Noen her inne kommer sikkert til å føde denne måneden! :) Tenk det da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sånn på følelsen at h*n kommer i begynnelsen av des.. Har termin 17des. Men det kan selvf være fullstendig feil! Synes magen pluts er så langt ned (mer enn før).. Men ingen nedpress el.l. Blir uansett kjempespennende og litt "skummelt" ukene fremover.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til modningsakupunktur og iom at vi blir startet litt tidlig har vi begynt på max modning allerede nå.

Var på session nr to i går og magen har jobbet knallhardt siden.

Har sinnsykt mye nedpress og x antall strikkepinner der oppi konstant.

Jeg har også "smerter" i "rompa"...

Er bare i uke 34, skal inn for siste vekstestimering på onsdag til uka og får "igangsettelsesdato" da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt masse ned press og stikninger og vondt over alt denne uka! Var hos jm i dag og nå har hode festet seg:) har ikke termin før 6 des men håper han kommer litt før :) l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 13. Desember, men tror hun kommer i slutten av november egentlig. Nå kan jeg jo ta veldig feil og til og med gå over tiden ( vil ikke!) og da blir nok ventetiden grusomt lang :P Men førstemann kom nesten tre uker før termin og kjenner kroppen har begynt å gjøre seg klar etter samme mønster som sist. Spennende! :) Noen her inne kommer sikkert til å føde denne måneden! :) Tenk det da! :)

ja sikkert opptil flere ! blir rart isåfall, jeg har hvertfall forberedt meg på DESEMBERbarn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som omtrent blir tullete av den hikkingingen? jenta hikker så lenge også, jeg blir gal av det. hehe.. husker det irriterte meg da jeg gikk med sistemann også!

 

nedpress, murringer, stikkinger og kynnere kommer hele tiden hos meg nå. men likevel har jeg ikke noe håp om at hun kommer enda! tror hun kommer 7 desember jeg, av en eller annen grunn er det den datoen som har satt seg fast i hodet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...