Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

her har det ikke lekket siden de første ukene etter jeg fikk nr en.. Og det er 6,5 år siden :) Lakk ingenting med nr 2 og ingenting nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også sånne stilige våte flekker på genseren om jeg går uten bh, så ammeinnlegg må vel til snart. Mannen synes det er storfornøyelig, me: not so much.. ;)

Hjelpes, kommer mange minner tilbake nå..

Husker jeg gikk med sånne albueskjell etter førstemann på grunn av såre brystvorter, og da jeg skulle bøye meg var de så fulle at melka rant utover inni bh'n. The joys of motherhood <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker jeg også. Har vel gjort det siden uke 20 eller noe.. Så her bruker jeg innlegg, selv om det ikke er mye. Men nok til at det blir flekker i BH'en hvis jeg ikke går med innlegg. Og lakenet er selvfølgelig flekkete. Men lufting av puppene om natten er prioritert, så bruker ikke BH med innlegg om natten enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har født før som har prøvd modningsakupunktur? Kjente dere noen virkning? Jeg har snakket med fysioterapauten min og vi skal begynne med dette i uke 37. Jeg er 33+2 nå så ikke helt enda:) Ble annbefalt dette av jordmor sist men rakk ikke timen ettersom fødselen skjedde to dager før;) Eller er det noen av dere førstegangsfødende som har tenkt å prøve nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette med nr 2! Hun kom 3 dager før termin!:) synes det var veldig effektivt jeg, iforhold til første! Kroppen jobbet bedre og fødselen gikk raskere, ned til 12 timer istede for 18!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor i dag... Lillegull har festet seg og lå godt nede i bekkenet :) ikke noe rart a mor har hatt ekstra vondt i bekkenet (foran), måtte tisse hele tiden, hatt følelsen av å ha kniver i kjeden og har begynt og slite med å gå :P hehe... Det går fremover. 33+6 i dag, men får satse på han ikke kommer helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han driver og fester seg her i gården og da? Jeg har de ganske likt som du beskriver, tilith, med bekkensmerter, må tisse heeeeeeeele tiden, og smerter når jeg går. Håper bare det er hodet, og ikke rompa som ligger ned. Sist jeg var til kontroll lå han i seteleie, men hvis jeg har skjønt det riktig kan han få turne rundt noen uker til uten at jeg trenger å bekymre meg.

Det begynner hvertfall å bli tungt, merker jeg. Konstante kynnere, og ingen mulighet til å gå tur lenger. Jaja, "bare" 6 uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro han er i ferd med da ja :) det startet hos med for ei uke siden så det er nok det. Får håpe han har snudd seg og lagt seg til rette med hode ned Lessismore ;) jeg har ikke sjangs til å gå tur lenger. De 50 meterene fra kontoret og ut til kaffemaskinen er mer enn nok til at jeg må sitte/ligge resten av dagen pga kynnere og bekkenet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk jeg svar på tissetrangen min om dagen! Har ikke tenkt over at det er baby som presser seg lenger ned i bekkenet.. Kan ikke huske at jeg hadde det slikt med førstemann, men han festet seg ikke før fødselen.. Blir spennende å høre på neste kontroll hvordan mini ligger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på kontroll hos legen uke 32+5 og da kunne ikke legen engang fortelle meg om hun lå med hodet eller rumpa ned?? det var visst for tidlig å kjenne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått fortalt hvordan baby ligger siden uke 28 :) kanskje legen ikje er så vandt med gravide. Min lege vil ikke høre etter hjertelyd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, så merkelig... neste kontroll i uke 36 -da BØR hun vel kjenne det? er jo litt relevant mot slutten?

Går ikke til jordmor heller ...

Hjertelyd har hun heldigvis sjekka hele tiden.. (er vel enkelt nok) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til jordmor grunnet legen er ung og uerfaren. Føler meg ikke helt trygg og komfortabel hos ham. Men han er veldig flink på andre områder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min har kjent hvordan babyen ligger siden uke 24 eller noe saant, og sjekker alltid hjertelyd. han er kjempeflink saa jeg har ikke jordmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er formen damer??? synes det er tussig og tungt jeg nå. vanskelig å trekke pusten helt, magen er stor og tung og et føles helt seriøst ut som at jeg aldri kommer i mål. hvordan skal jeg klare å holde ut de siste ukene.. tiden går jo så treigt når man bare går å venter på å få føde! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er drittungt nå!!

Lille på 15 mnd er blitt så sint på meg nå at hun bare slår, klipper og lugger ved hver anledning hun får. Ingen andre enn meg.

Det er nok fordi jeg ikke er meg lengre, ikke klarer jeg å leke på gulvet som før, ikke være ute på samme måte heller, jeg klarer nesten ingenting lengre før jeg er dritsliten, bekkenet klager og kynnere gyver på.

Hun blir så lei seg, skuffet og sint, det blir jeg også! Vil være Mamman hennes igjen nå, slik som før. Holder på å gå i kjelleren tror jeg... :(

 

Heldigvis har jeg første modningsakupunktur på onsdag, vi blir igangsatt i uke 38 så da er det heldigvis ikke så lenge igjen da. Men kjenner på at det blir slitsomt å bare kunne ha ei uke perm før det braker løs.

Litt usikker på hvordan jeg skal klare dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begynt å slite noe sykt med nattesøvnen... :(

Sover et par timer frem til 24.0., men etter det ligger jeg våken, får ikke sove.. i dag lå jeg helt til 06, før jeg "sovna" en time (med oppvåkning 4 ganger når jeg snudde meg) til kl 7 når jeg måtte stå opp...

Har holdt på sånn i flere uker nå, er sykemeldt 30% pga det men kjenner ikke helt det hjelper..

Ikke kan jeg sove på dagtid heller og lurer på om jeg hadde klart det uansett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

tungt som fy her også!! Føler ikke jeg får puste, og synes det er slitsomt å være så tung!! Sover dårlig og orker lite, på tross av at det er mye som må gjøres både på jobb og hjemme før jeg går i permisjon. Stress, dårlig samvittigehet for alle rundt meg og konstante ringer under øynene er rimelig beskrivende akkurat nå... Herregud så glad jeg er for at dette er siste gang!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke damer er dere:) Stor respekt for at dere fortsatt er i jobb, uansett prosentdel. Jeg sover dårlig på natta, sliter med bekkenLÅSNING, veldig tungt. Det jeg sliter mest med er likevel dårlig samvittighet ovenfor lille gutten min. Han har vært i en fase som nevnt over hvor han har vært veldig sint, slått osv. Det begynner å bli bedre nå og det virker som han har en økt forståelse for hva som skal skje, ikke bare en utrygg følelse av at noe er annerledes. Jeg plages nå med mitt men har ihvertfall muligheten til å slappe av på dagtid:) Synes dere skulle hatt den også. Kroppen deres jobber jo på høygir nå og den trenger full oppladning til det store som skal skje snart :) Synes ikke det var lenge siden jeg sjekka inn på det forumet her jeg :P Jeg er veldig lei nå og det har ingen ting å si at det blir et sent novemberbarn istedet så lenge hun holder seg inne til etter uke 37 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...