Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Når jeg våknet idag og så meg i speilet syntes jeg at magen min har blitt så mye mindre:s Den er jo litt mindre på morgenen men har aldri tenkt sånn over det før. Var på kontroll til jordmor på torsdag og veksten var fin. Kan hodet ha festet seg? Er ikke det alt for tidlig? Jeg er jo ikke førstegangs heller:s Litt redd for å føde for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff nå kjenner jeg spark mye lenger ned enn tidligere og trykket mot ribbeinet har avtatt:/ Jeg er litt bekymret og har ringt jordmor (hun var borte på ferie) og jordmorvakt(ingen som tar telefonen) Synes det er rart om hodet skal feste seg nå, det er jo så tidlig. Trenger jo ikke bety at noe skal skje, men hadde vært så godt å få snakket med jordmor:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt jernmangel, tok jern fra uke 13-24 og måtte starte igjen i uke 28..

Har ei datter på 6 år i tillegg og er alene -så merker jeg blir sliten av de dagligdagse tingene i tillegg, bare det å måtte drasse alt av handleposer, bære ved, bygge kommoder, kjøpe utstyr alene..

Har av og på bekkensmerter, oftest på kvelden og natta.

I tillegg har jeg hatt blødninger gjennom hele svangeskapet uten noen forklaring, så satser på det ikke kommer mer nå..

og jobber 100% så er rimelig trøtt på kveldene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nå kjenner jeg spark mye lenger ned enn tidligere og trykket mot ribbeinet har avtatt:/ Jeg er litt bekymret og har ringt jordmor (hun var borte på ferie) og jordmorvakt(ingen som tar telefonen) Synes det er rart om hodet skal feste seg nå, det er jo så tidlig. Trenger jo ikke bety at noe skal skje, men hadde vært så godt å få snakket med jordmor:/

min festet seg i uke 28.. 3 gangs... behøver ikke bety noe som helst sa JM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å høre :)  Min JM snakket så mye om på sist kontroll at det hodet vanligvis ikke festet seg før sent med andregangsfødende så jeg ble så bekymret når jeg nå tror at det har det. Får fortsatt ikke kontakt med noen jordmor så blir nok ikke beroliget fra det holdet. Men godt at jeg kan få svar av dere her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å høre :)  Min JM snakket så mye om på sist kontroll at det hodet vanligvis ikke festet seg før sent med andregangsfødende så jeg ble så bekymret når jeg nå tror at det har det. Får fortsatt ikke kontakt med noen jordmor så blir nok ikke beroliget fra det holdet. Men godt at jeg kan få svar av dere her da :)

Har også hørt det, men både 1,2, og 3 har festet seg før uke 30 hos meg og ingen har kommet før tiden hvis det er noen trøst :) Det er nok veldig individuelt når de fester seg, hvis du googler det ser du det er mange fleregangsfødende hvor hodet har festet seg tidlig men ikke føder før tiden.  

Ta det med ro, ting vil helst gå godt skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørketreet

Hmmm... Jeg lurer litt på hvorfor jeg mest kjenner bevegelse på nedre del av magen? Ofte helt nederst, og på sidene. Og sjeldent i regionen over navlen.

Legen mente hodet lå nederst sist jeg var på kontroll, er det ikke meningen jeg skal kjenne mer spark oppe på magen da? Boksing nederst og spark øverst? Skjønner dere hva jeg mener?  :lol:  Forvirret førstegangs her, hehe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Hmmm... Jeg lurer litt på hvorfor jeg mest kjenner bevegelse på nedre del av magen? Ofte helt nederst, og på sidene. Og sjeldent i regionen over navlen.

Legen mente hodet lå nederst sist jeg var på kontroll, er det ikke meningen jeg skal kjenne mer spark oppe på magen da? Boksing nederst og spark øverst? Skjønner dere hva jeg mener?  :lol:  Forvirret førstegangs her, hehe! :P

Jeg synes det er veldig vanskelig å vurdere hvordan barnet ligger ut ifra spark. Synes det sparker litt i sidene og litt opp, litt nede og litt "midt på". Sånn var det første gangen også, men den gangen lå han i hodeleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg lurer litt på hvorfor jeg mest kjenner bevegelse på nedre del av magen? Ofte helt nederst, og på sidene. Og sjeldent i regionen over navlen.

Legen mente hodet lå nederst sist jeg var på kontroll, er det ikke meningen jeg skal kjenne mer spark oppe på magen da? Boksing nederst og spark øverst? Skjønner dere hva jeg mener?  :lol:  Forvirret førstegangs her, hehe! :P

Min har og ligget med hodet ned de siste gangene vi har sjekka, men kjenner mest på sidene og under navlen.. men de ligger vel med beina "bretta" oppover mot hodet igjen ? og armene er der nede og.. men de beveger seg vel rundt hele tiden.. vet ikke faktisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Men da er det sikkert normalt! Godt å høre  :P

 

Forresten, hvis noen her er interessert i gravidyoga, så er dette noen utrolig greie videoer!

http://www.youtube.com/watch?v=B87FpWtkIKA

http://www.youtube.com/watch?v=nxrT_DgEroQ

http://www.youtube.com/watch?v=vtRbjWujur8

http://www.youtube.com/watch?v=HrO1dRBX7m4

(episode 1-4, 10 min på hver)

Setter på noe rolig yoga musikk i bakgrunnen, og plasserer pcen foran matta, og gjør som damen sier. Babyen synes det er kjempe gøy og blir veldig aktiv :)

 

Dette er også en grei 30 mins økt: http://www.youtube.com/watch?v=MCSFobwvQTg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg lurer litt på hvorfor jeg mest kjenner bevegelse på nedre del av magen? Ofte helt nederst, og på sidene. Og sjeldent i regionen over navlen.

Legen mente hodet lå nederst sist jeg var på kontroll, er det ikke meningen jeg skal kjenne mer spark oppe på magen da? Boksing nederst og spark øverst? Skjønner dere hva jeg mener?  :lol:  Forvirret førstegangs her, hehe! :P

Kjenner hendene nederst til siden og beina rett ut i høyre side fra navle høyde og ned.. Lite spark opperst, kun bakenden som presser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har lagt seg med hodet ned for ca en mnd siden, rumpa øverst til høyre. Kjenner henne veldig god over alt og hun turner rett som det er i ribbeina mine. Kjenner hodet veldig godt i tillegg til strikkepinnene veldig godt i bekkenet når jeg har kynnere, hun presses godt nedover.

Og både hender og føtter all over the hele!

Men nå er hun jo estimert til å bli huge til termin så det overrasker ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ul i forrige uke, i uke 31. Da lå knotten med rompa ned. Noen som vet om jeg kan regne med en setefødsel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ul i forrige uke, i uke 31. Da lå knotten med rompa ned. Noen som vet om jeg kan regne med en setefødsel da?

Det kan skje, men ikke regn med det! :)

Da har han god tid til å snu seg, de fleste gjør det.

Du blir fulgt opp tettere og så tar dere avgjørelser sammen med sykehuset etterhvert ifht hvordan knotten "oppfører" seg fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var på ul i forrige uke, i uke 31. Da lå knotten med rompa ned. Noen som vet om jeg kan regne med en setefødsel da?

Det kan skje, men ikke regn med det! :)

Da har han god tid til å snu seg, de fleste gjør det.

Du blir fulgt opp tettere og så tar dere avgjørelser sammen med sykehuset etterhvert ifht hvordan knotten "oppfører" seg fremover. :)

Høres bra ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Var på ul i forrige uke, i uke 31. Da lå knotten med rompa ned. Noen som vet om jeg kan regne med en setefødsel da?

Det kan skje, men ikke regn med det! :)

Da har han god tid til å snu seg, de fleste gjør det.

Du blir fulgt opp tettere og så tar dere avgjørelser sammen med sykehuset etterhvert ifht hvordan knotten "oppfører" seg fremover. :)

Høres bra ut! :)

Ja, det er ingenting å bekymre seg for så tidlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Kan vel flytte over hit jeg også nå, er 29 uker i morgen :) Ukene flyr avgårde... Gleder meg veldig til den lille kommer! Ikke ønsker vi å vite kjønn denne gangen heller, så blir ekstra spennende :)

Flere her som ikke ønsker å vite kjønnet? :)

Vi vil ikke vite heller. Blir stresset over at alle spør hva jeg har på følelsen at det er......føler ikke noe jeg! Har ikke noen formening om hva det er. Så gleder meg virkelig til å møte lille nurket vårt!

Så spennende! Har dere noen fra før, el er dette den første kanskje? Jeg har trodd vi får en gutt en periode, men nå er jeg usikker igjen.. Er jo umulig å vite det for sikkert, og er jo nettopp det som gjør det så spennende! :)

 

Vi har ikke noen fra før av....så har ikke noe å sammenligne med. Vi snakker hele tiden om han da....men uansett umulig å tippe!  :rolleyes:

Å hjelpe meg som tiden flyr! 30 uker idag!  :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Kan vel flytte over hit jeg også nå, er 29 uker i morgen :) Ukene flyr avgårde... Gleder meg veldig til den lille kommer! Ikke ønsker vi å vite kjønn denne gangen heller, så blir ekstra spennende :)

Flere her som ikke ønsker å vite kjønnet? :)

 

Vi vil ikke vite heller. Blir stresset over at alle spør hva jeg har på følelsen at det er......føler ikke noe jeg! Har ikke noen formening om hva det er. Så gleder meg virkelig til å møte lille nurket vårt!

Så spennende! Har dere noen fra før, el er dette den første kanskje? Jeg har trodd vi får en gutt en periode, men nå er jeg usikker igjen.. Er jo umulig å vite det for sikkert, og er jo nettopp det som gjør det så spennende! :)

Vi har ikke noen fra før av....så har ikke noe å sammenligne med. Vi snakker hele tiden om han da....men uansett umulig å tippe!  :rolleyes:

Å hjelpe meg som tiden flyr! 30 uker idag!  :wub:

30 uker om sønd jeg, så da er vi ganske likt! Har termin 17des, men håper på den kommer litt før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen står sååååå høyt nå, og halsbrannen er værre enn noen gang! får ikke bøyd meg for å ha på klær uten at jeg må opp for luft. hehe.. herregud jeg er lei denne store magen. gleder meg så mye til å bli lett igjen. og bare snu seg i senga med en enkel lett bevegelse. gleder meg til følelsen av å være sååååå tynn :P (føler meg alltid så tynn etter fødsel når magen har kollapset) gleder meg til amming og babykos, gleder meg til å ligge på sykehuset, det har alltid gitt meg en spesiell følelse. ååååååhhh jeg gleder meg så mye til alt. gleder meg til fødsel også. (har alltid veldig lette fødsler på 2,5 timer). alt tar så mye lengre tid når man bare går hjemme og gleder seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Magen står sååååå høyt nå, og halsbrannen er værre enn noen gang! får ikke bøyd meg for å ha på klær uten at jeg må opp for luft. hehe.. herregud jeg er lei denne store magen. gleder meg så mye til å bli lett igjen. og bare snu seg i senga med en enkel lett bevegelse. gleder meg til følelsen av å være sååååå tynn :P (føler meg alltid så tynn etter fødsel når magen har kollapset) gleder meg til amming og babykos, gleder meg til å ligge på sykehuset, det har alltid gitt meg en spesiell følelse. ååååååhhh jeg gleder meg så mye til alt. gleder meg til fødsel også. (har alltid veldig lette fødsler på 2,5 timer). alt tar så mye lengre tid når man bare går hjemme og gleder seg :)

Så koselig innlegg! :) Nå kjente jeg på hvor mye jeg også gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vondt når jeg ligger på siden i sengen...begge sidene! Snur meg 1000 ganer i løpet av natten pga at det er like vondt på begge sidene! Og å ligge på magen er ikke veldig aktulet! :P Det verker innover og nedover lårene... er det noen som har vært borti noe lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spm. om permisjonssøknad :P  Uff, dette har jeg gruet meg til lenge men nå skal jeg få det gjort! 

Det jeg lurer på er dokumentasjon av inntekt og  jeg blir ikke klokere av å kontakte NAV fordi jeg har fått hele tre (!) forskjellige svar fra dem. Jeg har hørt at man skal sende med lønnsslipper, at det er arbeidsgiver som skal dokumentere og at man ikke trenger å gjøre noe. Hva er riktig egentlig? Kjempe takknemmelig om noen som vet vil svare  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Jeg har et spm. om permisjonssøknad :P  Uff, dette har jeg gruet meg til lenge men nå skal jeg få det gjort! 

Det jeg lurer på er dokumentasjon av inntekt og  jeg blir ikke klokere av å kontakte NAV fordi jeg har fått hele tre (!) forskjellige svar fra dem. Jeg har hørt at man skal sende med lønnsslipper, at det er arbeidsgiver som skal dokumentere og at man ikke trenger å gjøre noe. Hva er riktig egentlig? Kjempe takknemmelig om noen som vet vil svare  :)

 

Inntektsopplysningene skal arbeidsgiver sende ( tror jeg! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørketreet

Jeg har så vondt når jeg ligger på siden i sengen...begge sidene! Snur meg 1000 ganer i løpet av natten pga at det er like vondt på begge sidene! Og å ligge på magen er ikke veldig aktulet! :P Det verker innover og nedover lårene... er det noen som har vært borti noe lignende? 

Slik som jeg har forstått det så kommer lårsmertene pga bekkenløsningen, det er den isjasnerven som leder nedover lårene som gjør det.

Jeg hadde skikkelig problemer med det i en periode, når jeg tok et skritt frem med det høyre benet så bare gjorde det dritvondt! Ifølge jordmor var det pga bekkenløsningen, ting løser seg opp og ligger å presser på nerver :) Men jeg har ikke problemer med det nå mer, da må jeg ansttrenge meg og styre noe veldig. Prøver heller å ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...