Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Masse kynnere, vonde kynnere også med alle. Har dessverre likevel blitt igangsatt 3 av4 ganger. Men, jeg føder som en katt da ;)

 

Alle jordmødrene jeg har hatt har sagt at alle kynnerene var positive for lettere fødsler. Så jeg klamrer meg til den forklaringen denne gangen og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vært hos jordmor i dag... Hyggelig dame, men enig i at de henger seg opp i mye rart :) mål og alt var bra med den lille, men verre med a mor! har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i lang tid, de siste 3 ukene har jeg hatt forferdelig mye kynnere som kommer så fort jeg beveger meg, går i trapper, går litt fortere enn vanlig og mye på natta da jeg må snu meg ofte for får såvondt i bekkenet mår jeg ligger på sidene. De er ofte veldig smertefulle så hender seg jeg må stoppe helt opp i lang tid og bare stå/sitte musestille. Jordmor henviste meg til å ringe legen og få en time for å sykemelde meg med en gang, hvertfall 50%, helst 100 % hvis det var opp til henne, da så kraftige kynnere kunne bidra til å risikere altfor tidlig fødsel og i tillegg til bekkenløsning osv mente hun at jeg kom å bli utbrent innen jeg går i perm og at det ikke var heldig med tanke på å klare fødselen..!? Følte kanskje det var litt voldsomt, men er vel kanskje noe idet hun sier? Trodde ikke kynnere kunne risikere og sette i gang fødselen, men var visst mulig når de ble sterke nok.. Hmm... Flere som sliter med kraftige kynnere? Er det kun å slappe av som hjelper?

Jeg har enormt mye kynnere. Jeg kan ikke gå over stuegulvet engang uten at de kommer. Noen dager er bedre enn andre, men det er innmari slitsomt å f.eks støvsuge eller tømme oppvaskmaskinen. Det som skremmer meg litt er at jeg i forrige svangerskap også hadde masse kynnere. De ble sterkere og sterkere jo nærmere termin jeg kom, og da jeg endelig gikk i fødsel, var livmoren min utslitt. Riene var ineffektive, og fordi barnet ikke hadde lagt seg med hodet ned, endte det i keisersnitt.

Vil virkelig ikke skremme deg, men det var min opplevelse. Så jeg er litt mer på vakt denne gangen.

Ja jordmor nevnte at livmoren kunne bli utslitt og det var ikke heldig. Ble du sykemeldt pga det? Skal til lege nå så får vi se om hun har samme oppfatning. I dag er det ekstra ille kjenner jeg..bare det å stå å sminke seg i dag var problematisk og tok en evighet pga alle pausene jeg måtte ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Vært hos jordmor i dag... Hyggelig dame, men enig i at de henger seg opp i mye rart :) mål og alt var bra med den lille, men verre med a mor! har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i lang tid, de siste 3 ukene har jeg hatt forferdelig mye kynnere som kommer så fort jeg beveger meg, går i trapper, går litt fortere enn vanlig og mye på natta da jeg må snu meg ofte for får såvondt i bekkenet mår jeg ligger på sidene. De er ofte veldig smertefulle så hender seg jeg må stoppe helt opp i lang tid og bare stå/sitte musestille. Jordmor henviste meg til å ringe legen og få en time for å sykemelde meg med en gang, hvertfall 50%, helst 100 % hvis det var opp til henne, da så kraftige kynnere kunne bidra til å risikere altfor tidlig fødsel og i tillegg til bekkenløsning osv mente hun at jeg kom å bli utbrent innen jeg går i perm og at det ikke var heldig med tanke på å klare fødselen..!? Følte kanskje det var litt voldsomt, men er vel kanskje noe idet hun sier? Trodde ikke kynnere kunne risikere og sette i gang fødselen, men var visst mulig når de ble sterke nok.. Hmm... Flere som sliter med kraftige kynnere? Er det kun å slappe av som hjelper?

Jeg har enormt mye kynnere. Jeg kan ikke gå over stuegulvet engang uten at de kommer. Noen dager er bedre enn andre, men det er innmari slitsomt å f.eks støvsuge eller tømme oppvaskmaskinen. Det som skremmer meg litt er at jeg i forrige svangerskap også hadde masse kynnere. De ble sterkere og sterkere jo nærmere termin jeg kom, og da jeg endelig gikk i fødsel, var livmoren min utslitt. Riene var ineffektive, og fordi barnet ikke hadde lagt seg med hodet ned, endte det i keisersnitt.

Vil virkelig ikke skremme deg, men det var min opplevelse. Så jeg er litt mer på vakt denne gangen.

Ja jordmor nevnte at livmoren kunne bli utslitt og det var ikke heldig. Ble du sykemeldt pga det? Skal til lege nå så får vi se om hun har samme oppfatning. I dag er det ekstra ille kjenner jeg..bare det å stå å sminke seg i dag var problematisk og tok en evighet pga alle pausene jeg måtte ta

Æsj, den er kjip. Da har vi det likt da. Prat med jordmor om det, du. Jeg har hørt det finnes noen medikamenter som man kan ta i de helt ekstreme tilfellene, for å roe ned livmoren.

Jeg er allerede i svangerskapspermisjon pga helseskadelig arbeidsplass. Men hadde jeg ikke vært det, hadde jeg blitt sykemeldt for flere uker siden. Det nevnte jordmor da jeg tok kontakt med henne rundt uke 21-22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Vært hos jordmor i dag... Hyggelig dame, men enig i at de henger seg opp i mye rart :) mål og alt var bra med den lille, men verre med a mor! har slitt med ryggsmerter og bekkenløsning i lang tid, de siste 3 ukene har jeg hatt forferdelig mye kynnere som kommer så fort jeg beveger meg, går i trapper, går litt fortere enn vanlig og mye på natta da jeg må snu meg ofte for får såvondt i bekkenet mår jeg ligger på sidene. De er ofte veldig smertefulle så hender seg jeg må stoppe helt opp i lang tid og bare stå/sitte musestille. Jordmor henviste meg til å ringe legen og få en time for å sykemelde meg med en gang, hvertfall 50%, helst 100 % hvis det var opp til henne, da så kraftige kynnere kunne bidra til å risikere altfor tidlig fødsel og i tillegg til bekkenløsning osv mente hun at jeg kom å bli utbrent innen jeg går i perm og at det ikke var heldig med tanke på å klare fødselen..!? Følte kanskje det var litt voldsomt, men er vel kanskje noe idet hun sier? Trodde ikke kynnere kunne risikere og sette i gang fødselen, men var visst mulig når de ble sterke nok.. Hmm... Flere som sliter med kraftige kynnere? Er det kun å slappe av som hjelper?

Jeg har enormt mye kynnere. Jeg kan ikke gå over stuegulvet engang uten at de kommer. Noen dager er bedre enn andre, men det er innmari slitsomt å f.eks støvsuge eller tømme oppvaskmaskinen. Det som skremmer meg litt er at jeg i forrige svangerskap også hadde masse kynnere. De ble sterkere og sterkere jo nærmere termin jeg kom, og da jeg endelig gikk i fødsel, var livmoren min utslitt. Riene var ineffektive, og fordi barnet ikke hadde lagt seg med hodet ned, endte det i keisersnitt.

Vil virkelig ikke skremme deg, men det var min opplevelse. Så jeg er litt mer på vakt denne gangen.

Ja jordmor nevnte at livmoren kunne bli utslitt og det var ikke heldig. Ble du sykemeldt pga det? Skal til lege nå så får vi se om hun har samme oppfatning. I dag er det ekstra ille kjenner jeg..bare det å stå å sminke seg i dag var problematisk og tok en evighet pga alle pausene jeg måtte ta

Æsj, den er kjip. Da har vi det likt da. Prat med jordmor om det, du. Jeg har hørt det finnes noen medikamenter som man kan ta i de helt ekstreme tilfellene, for å roe ned livmoren.

Jeg er allerede i svangerskapspermisjon pga helseskadelig arbeidsplass. Men hadde jeg ikke vært det, hadde jeg blitt sykemeldt for flere uker siden. Det nevnte jordmor da jeg tok kontakt med henne rundt uke 21-22.

Ble 50% sykemeldt... Legen ville gi 100 %, men det har jeg virkelig ikke lyst til enda..Orker ikke tanken på bare å gå hjemme..er alene også så da blir tiden aaaaaaaaaltfor lang. Får håpe 50% hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Enig... Synes tiden går såååååå sakte! Kan godt hoppe over oktober og delvis november :)

Egentlig kan vi hoppe over november også! Kald, mørk, regnfull og kjip måned. :( Er klar for advent jeg! :) I hvert fall hvis jeg ikke tenker over alt som må ordnes de neste par månedene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg trenger tiden. Oktober til alle babytingene som må ordnes og november til alle juletingene som må ordnes....

 

Og oktober er kos med høst, flotte farger og halloweenfester for ungene.

November er sørpete, gjørmete og.... Det er godt den skal fylles med juleting i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan jeg kan gå i to måneder til med denne kjempemagen. Den er jo gedigen, jeg ser ut som jeg er poppeklar når som helst. Babyen skal jo bli dobbel så stor! Har en følelse av at dette kommer til å bli vondt for ribbeina...!

Forresten, noen som vet om babyen nyser i magen? Eller om den skvetter? Innimellom kjennes det sånn ut. Hele magen rykker til, og det er over like fort som det kom. Veldig merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går nå dagene. I går startet vi å innrede babyrommet. Vi har skrudd sammen en kommode, skal ta sprinkelsengen i dag. Vi var på jakt etter stellekommode i går, men fant ikke noe fint. Vi kjøpte stelleunderlag da. Har vært på leting etter stelleunderlag i plastikk fordi nå har det kommet så mye i stoff, men vil ikke ha stoff. Men fant ett som hadde litt mer sånn regntøystoff :) Så da ble det den. Drar til Sverige i dag for å se om vi har bedre lykke med stellekommode der. Er litt sær så jeg vet hvordan jeg vil ha. Fikk også gratis bleiebøtte i går, så da er det i hus  :P Hadde egentlig planlagt å ha sprinkelsengen på vårt rom, men etter å ha tenkt meg om tror jeg at jeg vil ha en vugge som har gått i arv i mange år på soverommet. Tenker at den er lavere og at det er lettere å rulle seg over og bare ta ut ungen og ta den opp i senga. Slipper jeg å stå opp for å løfte han ut av sprinkelsenga. Så da skal jeg få satt i stand den også snart. Stas å begynne på rommet til babyen altså. Også morsomt at det var mannen som tok initiativ til å starte å fikse det i går. Jeg hadde egentlig tenkt til å vente litt til. 

 

Lessismore, "heldig" du som har stor mage  :huh: Jeg får alltid høre at jeg har litt liten mage jeg. Jeg føler jo at den er stor nok  :) Følger i alle fall målene hos jordmor, så da er det vel greit. Men syntes jo ikke noe om de som sier den er liten, når jeg er stolt av at den er blitt så stor og rund  :P Den er kanskje ikke så stor enda fordi dette er den første? Jaja, det eneste jeg vet sikkert er at den blir nok større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har stikkende smerter ved skambenet?

Igår var helt forferdelig. Jeg klarte ikke røre meg, hver gang jeg rørte meg ble det verre :(

Går litt bedre nå, men det er der fortsatt :(

Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har det også, det er bekkenløsning.. eller symfyseløsning da.. det varker og SVIR, er helt jæ*** til tider...



Anonymous poster hash: 4e170...a71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Noen andre som har stikkende smerter ved skambenet?

Igår var helt forferdelig. Jeg klarte ikke røre meg, hver gang jeg rørte meg ble det verre :(

Går litt bedre nå, men det er der fortsatt :(

Hva kan dette være?

Samme her... Blir verre hvis jeg har gått mye på hardt underlag. Har tenkt det er noe bekkengreier? Kjennes ut som strikkepinner :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hamstring og ordnings genet mitt har slått inn uten at jeg har merket det. Skulle "tilfeldigvis" bare se gjennom og sortere litt i frysen og ble helt satt ut! Jeg har visst bakt sikkert 70 boller + en haug med rundstykker og brød i de siste 2 mnd.. Whaat..?! haha :D

 

Kjenner jeg begynner å bli klar for litt klær/utstyr sortering og shopping også! :) Plutselig ikke så veldig lenge igjen! Ser frem til vi kommer i oktober for da høres det kortere ut også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, da kommer jeg inn her! :D

 

Jeg har også masse "strikkepinner" i underlivet, har hatt det med alle mine, bare litt senere med de andre to.

Det er hodet, eller rumpen som er nedi bekkenet og klemmer på/irriterer nerver, sier lege og jordmor.

 

EEEENDEEEELIIIIIIIIIIIG, tredje og siste etappe! Woop, woop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Tror hamstring og ordnings genet mitt har slått inn uten at jeg har merket det. Skulle "tilfeldigvis" bare se gjennom og sortere litt i frysen og ble helt satt ut! Jeg har visst bakt sikkert 70 boller + en haug med rundstykker og brød i de siste 2 mnd.. Whaat..?! haha :D

 

Kjenner jeg begynner å bli klar for litt klær/utstyr sortering og shopping også! :) Plutselig ikke så veldig lenge igjen! Ser frem til vi kommer i oktober for da høres det kortere ut også ;)

Wow! Gidder du å bake noen boller til min fryser også?? ;)  Her lar hamstre/ redebyggingen vente på seg... Ooooorker bare ikke å begynne liksom. Trøtt og tiltaksløs - der har du meg.... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Da var tiden inne for siste trimester:O

Hjelpes! Det går framover ja:)

Føles som en evighet til desember, men det er ikke så lenge til.. Vil nyte tiden, samtidig er jeg veldig spent på den lille i magen:P

Har en liten en fra før av også:)

 

Anonymous poster hash: 3ba38...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har ikke merket at jeg har gjort det en gang. Så hvis du plasserer frysen din ved siden av min så skal du ikke se bort i fra at den også plutselig er full :P



Anonymous poster hash: b0c6d...398
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ENDELIG over i 3.trimester jeg også!:D nå føler jeg meg sikikkelig gravid, bekkenet krangler og halsbrannen har slått fullt ut! "nyte" det en siste gang!;) er jo ikke såå lenge igjen nå, å går nok fort med tanke på juletider også i vente!:) gleder meg til å komme i mål og få møtt minsten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler tiden går sååååå tregt! kan ikke bare oktober glemmes i år, selv om jeg har bursdag da, så kan jeg glatt hoppe over den mnd slik at tiden ikke blir så lang.

 

prøver så godt jeg kan å nyte tiden også, siden dette er aller siste gangen jeg skal ha et liv i magen :/ den tanken er litt kjip, men kroppen skriker til meg at dette vil den ikke gjøre flere ganger, det holder med 4 stk på 7 år. bekkenløsninen blir bare verre og verre, og jeg er sååååå trøtt. kan sikkert sove mange timer om dagen uten at det går ut over leggetiden min. :P tørr ikke si det til noen da, føler meg yber lat. men jeg låser dørene når ungene er avgårde til skole og bhg og synker ned på sofaen :)

 

ellers er alt klart her. klær ligger ferdig brettet i komoden og senga står bare og venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tur å komme inn her og!  :D

 

Fikk høre i helgen at magen min er veldig langt nede fortsatt....noen flere? Kommer den lenger opp? Første, så har ikke snøring.  :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min er og langt nede, men har begynt og se litt endring nå den siste uke, så tyder på at nå begynner den vokser i høyden og ikke så mye utover :) er 29+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...