Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok ikke til å jobbe før høsten 2015 igjen. Det er leeenge når jeg tenker på det nå, men slet veldig med dårlig samvittighet med nr. 1 når jeg begynte alt for tidlig på jobb igjen. Kommer til å ta ut 100 % lønn, leve kjempe grådig og legge til side masse for hver utbetaling. Jeg har studert deltid ved siden av 100 % jobb et års tid nå, men et års permisjon fra studier. Begynner på neste høst og får da litt stipend også. Ikke mye, men hjelper jo litt. Samboer tjener godt og når jenta blir et år tenker jeg å ta ut kontantstøtte frem mot høsten ettersom hun uansett ikke får noe barnehageplass før da. Alle besteforeldrene er langt fra pensjonsalder og i jobb alle sammen så vi kan heller ikke rengne med noe hjelp der. Kommer ikke til å leve fett, men vil heller ha en lang rolig tid med babyen min denne gangen :) Det er lærdommen fra sist. Det er uansett en utrolig kort del av livet mitt. Skal bli godt å få konsentrert seg mer om studiene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det gitt at man ikke får barnehageplass fra for eksempel januar 2015?

Er vel noen som tar inn unger da og?

Jeg har IKKE mulighet til å være borte fra jobb frem til 1 august 2015 !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det gitt at man ikke får barnehageplass fra for eksempel januar 2015?

Er vel noen som tar inn unger da og?

Jeg har IKKE mulighet til å være borte fra jobb frem til 1 august 2015 !!

Du kan ikke regne med det. Altså plass fra januar 2015. Men hvor i landet bor du? Veldig mange steder kan likevel tilby plass før det ordinære opptaket. Vi fikk ei jente i januar 2011, og søkte barnehageplass i til det ordinære opptaket i august 2012. Vi bor på et lite sted, og var heldige og fikk tilbud om plass fra januar 2012, men det var bare flaks. I og med at vi har besteforeldre i nærheten, og pappaen skulle ha sine 12 uker, trengte vi ikke plassen før august 2012. Men denne gangen håper vi på plass litt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en FrP-kommune med full barnehagedekning, barnehagene har ikke fått fylt opp alle plassene.

Vi kommer til å søke i mars til vanlig neste års opptak selv om hun bare er tre mnd da, med barnehagestart januar 2015. :)

Blir nok ikke noe problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det gitt at man ikke får barnehageplass fra for eksempel januar 2015?

Er vel noen som tar inn unger da og?

Jeg har IKKE mulighet til å være borte fra jobb frem til 1 august 2015 !!

Jeg fikk inn min i januar for 1 år siden. Sendte da en mail til kommunen i desember og tok en tlf til bhg jeg ville ha han i, ble ordnet på dagen. 

Så umulig er det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

 

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

har gått opp 16 kg i uke 28+3 og var i toppen av normalvektig før graviditeten.. går heldigvis til lege, som ALDRI har nevnt noe (jeg vet det jo selv, er ikke nødvendig å påpeke det i det vide og breie :( )

 

Anonymous poster hash: 4e170...a71

. Var hos legen idag. Startet vekta på normal, men fikk beskjed om å passe meg nå... Er i uke 28, og gått opp 4 kg... Synst de var litt spesielt!?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok være heldig å få barnehageplass før, men ikke i den barnehagen vi ønsker. Vil ha henne i samme barnehage som gutten og det er en liten privat barnehage. Da blir dette den beste løsningen for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar 100% lønn siden det lønner seg økonomisk. Hvis vi ikke får barnehageplass, tar sikkert jeg noen ekstra måneder uten lønn. Men det kan være jeg ikke tar det før etter han er ferdig med pappapermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel flytte over hit jeg også nå, er 29 uker i morgen :) Ukene flyr avgårde... Gleder meg veldig til den lille kommer! Ikke ønsker vi å vite kjønn denne gangen heller, så blir ekstra spennende :)

 

Flere her som ikke ønsker å vite kjønnet? :)

Endret av Belle <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

 

 

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

har gått opp 16 kg i uke 28+3 og var i toppen av normalvektig før graviditeten.. går heldigvis til lege, som ALDRI har nevnt noe (jeg vet det jo selv, er ikke nødvendig å påpeke det i det vide og breie :( )Anonymous poster hash: 4e170...a71
. Var hos legen idag. Startet vekta på normal, men fikk beskjed om å passe meg nå... Er i uke 28, og gått opp 4 kg... Synst de var litt spesielt!?

Høres merkelig ut! Har gått opp 10 kg og er i 30. Uke. Ikke hørt noe om at jeg måtte passe meg. Var også slank før graviditet. Sa legen hvorfor du måtte passe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i en FrP-kommune med full barnehagedekning, barnehagene har ikke fått fylt opp alle plassene.

Vi kommer til å søke i mars til vanlig neste års opptak selv om hun bare er tre mnd da, med barnehagestart januar 2015. :)

Blir nok ikke noe problem. :)

 

tror nok jeg gjør det samme... har absolutt ingen som jan ta seg av barnet (bestefrodeldre ol) på dagtid, så jeg må jo ha det.. fysj

Bor i Ullensaker kommune, det var FrP styrt før men aner ikke om det endra seg nå eller hva det gjør jeg? har ikke helt peil :)

får håpe det ordner seg, ulempen er vel at man bare må ta "den bhg man får" som kanskje er et stykke unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hører vel til her jeg også nå :) er i uke 29 og tiden går altfor fort:) må vel begynne å søke om litt penger til permisjon og handle inn litt mer baby ting :) formen kunne vært bedre men pytt pytt :) det er jo værdt det :)

 

Sånne jm er helt håpløse! Jeg er ikke så glad i min ho er såååå optatt av vekt at jeg blir helt hysterisk! Startet min graviditet som undeverktig og har lagt på meg 11 kg og nå sier ho at jeg veier altfor mye!! Veier 63 kg og alle rundt meg sier jeg ser så frisk å rask ut ;) så disse jm sier og gjør mye rart :) vi får heve hode over det :)

har gått opp 16 kg i uke 28+3 og var i toppen av normalvektig før graviditeten.. går heldigvis til lege, som ALDRI har nevnt noe (jeg vet det jo selv, er ikke nødvendig å påpeke det i det vide og breie :( )

 

Anonymous poster hash: 4e170...a71

. Var hos legen idag. Startet vekta på normal, men fikk beskjed om å passe meg nå... Er i uke 28, og gått opp 4 kg... Synst de var litt spesielt!?

 

4 kg er vel langt ifra noe å passe seg for, de fleste har vel gått opp mer enn det i uke 28 !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pga binding a vann i kroppen og svangerskapsdiabetes. Måtte ta glukosetest og slik... Hørt at legane var så ops på vekta til gravide for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel flytte over hit jeg også nå, er 29 uker i morgen :) Ukene flyr avgårde... Gleder meg veldig til den lille kommer! Ikke ønsker vi å vite kjønn denne gangen heller, så blir ekstra spennende :)

 

Flere her som ikke ønsker å vite kjønnet? :)

Vi vil ikke vite heller. Blir stresset over at alle spør hva jeg har på følelsen at det er......føler ikke noe jeg! Har ikke noen formening om hva det er. Så gleder meg virkelig til å møte lille nurket vårt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan vel flytte over hit jeg også nå, er 29 uker i morgen :) Ukene flyr avgårde... Gleder meg veldig til den lille kommer! Ikke ønsker vi å vite kjønn denne gangen heller, så blir ekstra spennende :)

Flere her som ikke ønsker å vite kjønnet? :)

 

Vi vil ikke vite heller. Blir stresset over at alle spør hva jeg har på følelsen at det er......føler ikke noe jeg! Har ikke noen formening om hva det er. Så gleder meg virkelig til å møte lille nurket vårt!

Så spennende! Har dere noen fra før, el er dette den første kanskje? Jeg har trodd vi får en gutt en periode, men nå er jeg usikker igjen.. Er jo umulig å vite det for sikkert, og er jo nettopp det som gjør det så spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å ikke vite på første, jeg var overbevist om gutt og ut kom han! :)

Jeg skulle bare ønske jeg fikk den opplevelsen av å få overraskelsen min opp på brystet, han ble tattmed katastrofesnitt i full narkose...

 

Men det var skikkelig spennende å ikke vite i svangerskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga binding a vann i kroppen og svangerskapsdiabetes. Måtte ta glukosetest og slik... Hørt at legane var så ops på vekta til gravide for tida...

måtte du ta den testen fordi du hadde gått opp 4 kg ELLER har du diabetes fra før av?? eller er du i risikogruppen?

 

Har gått opp 4 ganger så mye som deg ! og har også tatt den testen men det var av andre grunner, ikke pga vekta...

 

synes det høres spesielt ut

 

Anonymous poster hash: 4e170...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått så veldig vondt i korsryggen. Tror det kom etter alt husarbeidet jeg gjorde i går. Vasket gulv og holdt på. Smerter både når jeg ligger, sitter og går. Når jeg gikk tur i sta kom det plutselig et slags støt fra korsryggen, ned i rumpeballa og låret på høyre bein. Dette skjedde et par-tre ganger i løpet av turen. Veldig ubehagelig. Håper det går over snart fordi det er absolutt ikke godt.  

 

Har fått litt massasje av mannen. Prøvde først sittende, men da kom han liksom ikke så godt til. For å kunne ligge på magen la jeg flere puter oppå hverandre slik at det ble et slags hull som magen kunne ligge nedi. Fornøyd med den løsningen  :D

 

På morgningen i dag glemte jeg et sekund at jeg var gravid og la meg på magen i senga. Det var ikke så godt å ligge på magen så jeg byttet stilling ganske så raskt. Men nå vet jeg jo hvordan jeg skal få til å ligge litt på magen når jeg har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått så veldig vondt i korsryggen. Tror det kom etter alt husarbeidet jeg gjorde i går. Vasket gulv og holdt på. Smerter både når jeg ligger, sitter og går. Når jeg gikk tur i sta kom det plutselig et slags støt fra korsryggen, ned i rumpeballa og låret på høyre bein. Dette skjedde et par-tre ganger i løpet av turen. Veldig ubehagelig. Håper det går over snart fordi det er absolutt ikke godt.  

 

Har fått litt massasje av mannen. Prøvde først sittende, men da kom han liksom ikke så godt til. For å kunne ligge på magen la jeg flere puter oppå hverandre slik at det ble et slags hull som magen kunne ligge nedi. Fornøyd med den løsningen  :D

 

På morgningen i dag glemte jeg et sekund at jeg var gravid og la meg på magen i senga. Det var ikke så godt å ligge på magen så jeg byttet stilling ganske så raskt. Men nå vet jeg jo hvordan jeg skal få til å ligge litt på magen når jeg har lyst til det.

Isjasnerven i klem hørtes det ut som. Hadde det med nr 1. Da får man slike støt når man er ute å går feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at dette er bekkenlåsning. Det kan gi isjas smerter, kjennes også ut som om "rumpa" er ute av ledd.

 

Har fått dette en del ganger dette svangerskapet og hvis mannen masserer nedi korsryggen/rundt halebeinet, eller jeg gjør noen øvelser fysio har vist meg, så kommer det et smell bak i korssrygg/rumpa og så er plutselig all smerte borte. 

 

Har ikke hatt det nå de siste ukene etter baby har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig vært på 3D ul og hilst på den lille gutten vår:) Hadde med oss to tanter og storesøster. Fikk kjempefine bilder også❤️ Gleder oss til å hilse på gutten vår nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har fått så veldig vondt i korsryggen. Tror det kom etter alt husarbeidet jeg gjorde i går. Vasket gulv og holdt på. Smerter både når jeg ligger, sitter og går. Når jeg gikk tur i sta kom det plutselig et slags støt fra korsryggen, ned i rumpeballa og låret på høyre bein. Dette skjedde et par-tre ganger i løpet av turen. Veldig ubehagelig. Håper det går over snart fordi det er absolutt ikke godt.  

 

Har fått litt massasje av mannen. Prøvde først sittende, men da kom han liksom ikke så godt til. For å kunne ligge på magen la jeg flere puter oppå hverandre slik at det ble et slags hull som magen kunne ligge nedi. Fornøyd med den løsningen  :D

 

På morgningen i dag glemte jeg et sekund at jeg var gravid og la meg på magen i senga. Det var ikke så godt å ligge på magen så jeg byttet stilling ganske så raskt. Men nå vet jeg jo hvordan jeg skal få til å ligge litt på magen når jeg har lyst til det.

Isjasnerven i klem hørtes det ut som. Hadde det med nr 1. Da får man slike støt når man er ute å går feks.

 

Det har gått over nå, så det var nok bare litt strekk og sliten rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker og kun 65 dager igjen. Neste uke er hvertfall jeg klar til å begynne med litt shopping! Flere bedagelige anlagte som ikke har begynt? :-D hehe

 

Diverse søknader til NAV må også ordnes straks jeg får..ehh..tid?.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

31 uker og kun 65 dager igjen. Neste uke er hvertfall jeg klar til å begynne med litt shopping! Flere bedagelige anlagte som ikke har begynt? :-D hehe

 

Diverse søknader til NAV må også ordnes straks jeg får..ehh..tid?.. hehe

Ikke ordnet noenting..... Har kjøpt en lue. Thats it!! Luller meg inn i at vi jo har alt fra før, men det kunne jo vært greit å sortere og se HVA vi faktisk har fra før. Forrige ble født i april, mens nå blir det jo vinterbaby :) Søknad vedr. NAV må jeg psyke meg opp til en stund til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...