Gå til innhold

Desembermagene i 3. trimester <3


♥ Ninja87 ♥

Anbefalte innlegg

Går også å innbiller meg om at vi har alt fra før, selv om jeg vet jeg har gitt vekk en god del.. Målet er å sjekke opp i dette for så å ta en real shopping runde neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen :)

 

Mange diskusjoner om når 3.tri starter.. Men ja det er vel rundt 28+0 de fleste flytter over.

Føler derimot at jeg ikke passer inn enda.. Er 30+4. Er mest snakk om fødsel, overtid, fødebag, rier, propper, modning osv. Men det er litt for tidlig for meg kjenner jeg.....føler det er langt frem i tid enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Det kjennes som det er lenge til, men erfaringen min fra forrige gang er at de siste to månedene går mye fortere!! Siste uka før termin (og for ikke å snakke om dager over termin) derimot, er lengre enn hele svangerskapet totalt sett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min erfaring også :P Tredje tri går kjempefort! Skulle jenta komme når jeg er like langt på vei som med førstemann er det bare 52 dager igjen til fødsel! :o Det er ingen  ting det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja.. synes akuratt disse månedene frem til en blir fødeklar er lengst! er først når en har siste innspurt for seg at tiden går litt fortere! er lissom lys i enden av tunnelen!;) overtid har jeg bare en dags erfaring med, men skal innrømme at jeg så ganske mørkt på det den gang... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også de siste månedene går sakte. Begynner å bli tung, har en snikende bekkenløsning, og generelle hverdagsaktiviteter blir slitsomme. Som å gå opp trappa, eller handle mat i butikken. Jeg merker også at jeg trenger mer søvn igjen, og at tålmodigheten ikke er like god som den var. Gleder meg til å møte lillebror i magen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dette er normalt...om andre har det slik og vet råd....

Er førstegangs og vet ikke hva som er normalt og hva som er for mye så, vet ikke helt hvor grensa for å ringe lege/føden er...

 

Har vært plaget med mye og sterke kynnere i 1,5 mnd, for 14 dager siden fikk jeg 50% sykemelding på grunn av det og at jeg har bekkenløsning.. Kynnerne har roet seg veldig etter det..men i går ettermiddag/kveld og i hele dag har jeg kun ligget på sofaen eller i senga og slappet av, allikevel har jeg kynnere konstant, magen blir steinhard ca hvert 5 min, og nå er jeg skikkelig sår og øm over hele magen... Den føles kjempestøl... Men kynnerne gir seg faen ikke!! Har skikkrlig vondt nederst i livmora og det gjør vondt når jeg løfter på bena for å få snudd meg i senga...

Jeg kjenner lillegutt sparke og bokse, så går utfra at alt er fint iog flott...men blir jo bekymra om han kan ta skade av dette?? Eller at morkaka plutselig kan løsne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dette er normalt...om andre har det slik og vet råd....

Er førstegangs og vet ikke hva som er normalt og hva som er for mye så, vet ikke helt hvor grensa for å ringe lege/føden er...

 

Har vært plaget med mye og sterke kynnere i 1,5 mnd, for 14 dager siden fikk jeg 50% sykemelding på grunn av det og at jeg har bekkenløsning.. Kynnerne har roet seg veldig etter det..men i går ettermiddag/kveld og i hele dag har jeg kun ligget på sofaen eller i senga og slappet av, allikevel har jeg kynnere konstant, magen blir steinhard ca hvert 5 min, og nå er jeg skikkelig sår og øm over hele magen... Den føles kjempestøl... Men kynnerne gir seg faen ikke!! Har skikkrlig vondt nederst i livmora og det gjør vondt når jeg løfter på bena for å få snudd meg i senga...

Jeg kjenner lillegutt sparke og bokse, så går utfra at alt er fint iog flott...men blir jo bekymra om han kan ta skade av dette?? Eller at morkaka plutselig kan løsne??

 

nå vet jeg ikke hva som er normalt, men du burde ringe føden å høre i tilfelle det kan være premature rier for eksempel? er vel greit å få sjekka opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om dette er normalt...om andre har det slik og vet råd....

Er førstegangs og vet ikke hva som er normalt og hva som er for mye så, vet ikke helt hvor grensa for å ringe lege/føden er...

Har vært plaget med mye og sterke kynnere i 1,5 mnd, for 14 dager siden fikk jeg 50% sykemelding på grunn av det og at jeg har bekkenløsning.. Kynnerne har roet seg veldig etter det..men i går ettermiddag/kveld og i hele dag har jeg kun ligget på sofaen eller i senga og slappet av, allikevel har jeg kynnere konstant, magen blir steinhard ca hvert 5 min, og nå er jeg skikkelig sår og øm over hele magen... Den føles kjempestøl... Men kynnerne gir seg faen ikke!! Har skikkrlig vondt nederst i livmora og det gjør vondt når jeg løfter på bena for å få snudd meg i senga...

Jeg kjenner lillegutt sparke og bokse, så går utfra at alt er fint iog flott...men blir jo bekymra om han kan ta skade av dette?? Eller at morkaka plutselig kan løsne??

Ring føden du. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Det kan være premature rier, uten at jeg er noen ekspert på området...

Jeg er også plaget med mye kynnere, men på langt nær så ille som du beskriver. Hvilket sykehus tilhører du? Hold oss oppdatert a. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik med nr 1.

Utrolig slitsom og forferdelig frustrerende å komme inn på føden med vannavgang 14 dager over tiden helt fullstendig umoden...

Jeg hadde utrolig mye kynnere og regelmessige også, i uke 37 kom de med 5 min mellomrom og de var begynt å bli ubehagelige, ble målt rier. Men likevel, helt umoden! :(

Så det kan være normalt og helt fullstendig unødvendig og lite "farlig".

 

Men ja jeg synes som de andre her at det er greit å ta en prat med føden. Heller en gang for mye enn for lite. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig min tur til å bli offisielt medlem av 3. trimester :) Man blir lett utålmodig av å ha termin den siste dagen i mnd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) jeg fikk sove ganske greit i natt og våknet ikke av kynnerne, og det har vært mindre hittil i dag..men jeg ringte for sikkerhets skyld føden i sta og bare spurte litt... De sa at det mest sannsynlig ikke var noe farlig og de ville jeg skulle følge med utover dagen..og hvis det tok seg opp igjen skulle jeg ringe og komme inn for sjekk:) så da satser jeg på det holder seg rolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Tilith:)Bra med hver dag som går uten at det skjer noe, selv om det mest sannsynligvis ville ha gått bra nå også:) Jeg gleder meg veldig til å bikke uke 37 så er ikke babyen prematur lenger om den skulle ha det travelt:) Ikke så lenge igjen nå da!:) 30+4 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Tilith:)Bra med hver dag som går uten at det skjer noe, selv om det mest sannsynligvis ville ha gått bra nå også:) Jeg gleder meg veldig til å bikke uke 37 så er ikke babyen prematur lenger om den skulle ha det travelt:) Ikke så lenge igjen nå da!:) 30+4 idag :)

Helt enig! Vil helst ikke han skal komme enda..noen dager lenger enn deg, akkurat 31 i dag, og det er altfor tidlig! Det var nok bare et etterskjelv etter en litt travel uke, for i dag har det vært ganske rolig :) håper de neste ukene går fort så er vi plutselig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jobber dere nå i 3 trimester?

Jeg jobber 30% av 100% pga kynnere, hodepine og ekstremt lite energi. Fikk beskjed om å ikke presse kroppen min mer enn nødvendig pga svangerskapsforgiftning under første svangerskap, får ekstra oppfølging for å oppdage en evt utvikling av sv.forgiftning.

Har en 2 åring som krever sitt selv om pappa'n er utrolig flink, føler jeg endelig har fått litt krefter til å leke med 2 åringen igjen når jeg gikk fra 50% til 30%. Det var ikke en god følelse å konstant hadde lyst til å legge seg pga følte kroppen var helt kjørt. Har startet med jern pga jern mangel, så nå satser jeg på at resten av sv.skapet går smertefritt. ;)

Kjenner redebyggingen presse seg på, men har ikke fått satt den i praksis enda pga manglende energi. Har fått planlagt masse da, så mangler bare å få satt det i praksis. Planleggingen er vel halve arbeidet!?! ;)

Lykke til videre i svangerskapet jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 70% det funker veldig bra! Håper å holde på det til jeg går ut i perm om 7 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært 100 % sykemeldt en god stund nå og fikk beskjed fra jordmor at det kommer jeg til å være ut resten av sv.skapet. Jeg savner jobben min, men kjenner at jeg ikke har noe å bidra med der nå. Lei av å gå hjemme og vet liksom ikke helt hva jeg skal ta meg til :( Har ikke noe overskudd til å gjøre så mye heller, så det begrenser seg selv. Setter pris på muligheten til å få litt tid for meg selv å få sovet litt på dagtid når jeg har begynt å sove ganske dårlig på natten da :) Synes dere er tøffe som jobber en del enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jobber 100 % og har gjort det hele svangerskapet. Håper det går frem til perm, men merker at kroppen skranter veldig nå. Jeg er fæl til å presse meg ifht jobb, da jeg elsker jobben og føler stort ansvar for den. Jeg synes det er vanskelig å vite helt når jeg bør roe ned litt. Mye lettere å gi andre råd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå fikk jeg akkurat tilfeldigvis vite at min venninne har født en liten gutt. Er så spent og full av adrenalin at jeg klarer ikke å sove:p Har ringt rundt til mine venninner men de har jo selfølgelig lagt seg. Forventer heller ikke å få noe svar av min venninne nå, jeg husker jo hvordan det er :) Er så glad, lettet og spent og kjenner at jeg gleder meg enda mer til det skjer meg igjen:) Vi har så masse fint i vente damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykemeldt en stund, får absolutt ikke jobbe. Ikke det je så for meg, men er bare å finne seg i det. Nærmer seg permisjon da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over dere som jobber opp mot 100% nå i 3. trimester. Spesielt dere som allerede har barn.

Jeg har hatt svangerskapspenger fra den dagen rundt påsketider da jeg tisset på pinnen. Enten jeg vil eller ikke får jeg ikke jobbe pga stråling, stress, ugunstige arbeidstider og laaaaaaange dager. Stort sett har jeg kost meg med fri i sommer, men nå merker jeg at det begynner å bli kjedelig. Jeg har utsatt å styre med babyutstyr til nå i høst, nettopp fordi man må jo ha noe å finne på.

Men igjen, dere imponerer meg. Vet ikke om jeg hadde klart å jobbe 100% nå uansett, så er takknemlig for at jeg "slipper."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...