Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Småen100:

Nei Riksen har ikke sagt noe om det. Måtte jo google det når du spurte :P Og det fikk meg jo til å tenke litt. I sommer hadde jeg en kjempe cyste som gjorde at mensen ble forsinket og forsøket ble nesten avbrutt. Den gangen inseminasjon. Neste forsøk i august, ivf denne gangen, da var det ingen cyster. Men nå var jo mensen forsinket igjen og jeg har hatt skikkelige murringer av og på i to uker. Vært en veldig merkelig syklus. Så kan jo faktisk være at jeg har fått en cyste igjen.. Hmm.. Men det ser de vel på ul'en om en uke.. Forresten så hadde jeg mange like symptomer som endometriose, men det trenger jo ikke bety noe som helst ;) Ble litt tankefull nå ja :P

 

Morro at vi er nesten likt alle sammen her! Spennende å følge hverandre! :D

Å herregud er det mulig - jeg skrev et langt innlegg også klarte jeg å slette det!! Får gjengi litt sv det :)

 

Det var ikke meningen å uroe deg og at du skulle begynne å google mammadrømmen! Det er ikke noe farlig! Jeg har hatt mange symptomer på det og mistenkt det siden mamma har det og det er arvelig. Har lest mye om det og det er lett å bli skremt fordi det dukker opp så mye om barnløshet. Veldig mange har det i større eller mindre grad, men av de som får det påvist ved lapraskopi så er det 1/3 som ikke får barn på egenhånd. Det er imidlertid veldig få av disse som ikke klarer det ved ivf! Ivf inngår hele problemet. Endo er at vev som er i livmorslimhinnen vokser frem andre steder som på eggstokker, eggledere, utenpå livmoren, blæren osv. Faren er altså at egglederne blir tette f.eks. Og det har jo null å si ved ivf :)

 

Gynekologen sa i hvert fall at det ikke er noe problem om jeg har det. Kan evt ta en lapraskopi hvis dette forsøket ikke skulle funke for da kan de fjerne litt vev kirurgisk. Da han undersøkte meg traff han på noen punkter oppi der som gjorde så sykt vondt at jeg skrek ut og jeg begynte å grine da han sa han måtte kjenne en gang til. Dette var nok enten endo eller en innflammasjon / betennelse som kan være et forstadie til det. Jeg går derfor noen betennelsesdempende tabletter parallelt med sprøytene for at miljøet skal være tipp topp.

 

Nei huff du må ikke uroe deg - det er ikke noe farlig! Jada endometriose dukker ofte opp ifbm ufrivillig barnløs, men det regnes vi jo faktisk som allerede, og det er få de ikke kan hjelpe ved ivf. :) En graviditet hjelper mye på det for da bygger ikke vevet seg opp, men trekker seg tilbake siden man ikke har mensen. Samme med p piller så derfor setter de ofte kvinner med endo på p piller, også de som vil bli gravide kan bli satt på det noen må måneder og så kan det være det klaffer på første el etterpå :)

 

Lykke til med oppstart! Dette blir spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, det er kjipt når man skriver så langt også klarer man å slette alt. Er så fort gjort :P

 

Neida det går bra! Ble ikke urolig, bare nysgjerrig :) Fikk meg jo til å tenke at kanskje en cyste er grunnen til forsinket og kraftig mens, så er jo greit å være forbredt på det til neste ul :)

 

Håper vi er heldige med spirer i magen til jul, alle sammen!! :D

Jeg hadde kjemisk sist, så håper på ordentlig positiv test denne gangen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Mammadrømmen :) Herlig at du er i gang :) Håper virkelig at dette går veien nå :) Syns også det er gøy at vi er så tett på alle sammen :) Jeg er likt med deg Elibjo, :) Skal også teste om en uke,men tror jeg venter til etter helgen pga jeg er borte på fredag, og min kjære er borte i helgen, og jeg får besøk. Tror jeg holder meg inni rugeboblen til helgen er over. Synes det er så mye nerver rundt dette å teste. Man ønsker så sterkt at det skal bli en positiv test, og man faller litt ned når det ikke er det. 

 

Syns også tiden går greit,tenker ikke så mye på det. Kjenner litt murring av og til, og har vært veldig trøtt og i litt rar form. Men det kan jo være mange grunner til det. Enn du da, kjenner du noen symptomer :)

 

Hvordan går det Ringo79? Håper dette går bra for oss alle <3

 

Ikke lenge til du også begynner Småen100 :) Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom ENDELIG mensen her og!! :D Og den kom skikkelig. Vridd meg av smerter og kasta opp i hele dag. Etter en blund på sofaen føler jeg meg bedre. Nå er jeg bare lykkelig av å være i gang! :D Oppstart på hormoner lørdag og ul torsdag om en uke :D

Ååå så fantastisk!!!!... Ja altså ikke d med smerter og sånn. Du vet at jeg føler sterkt med deg der... Men nå er du endelig i gang!!! Lykke til og hold oss oppdaterte :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Mammadrømmen :) Herlig at du er i gang :) Håper virkelig at dette går veien nå :) Syns også det er gøy at vi er så tett på alle sammen :) Jeg er likt med deg Elibjo, :) Skal også teste om en uke,men tror jeg venter til etter helgen pga jeg er borte på fredag, og min kjære er borte i helgen, og jeg får besøk. Tror jeg holder meg inni rugeboblen til helgen er over. Synes det er så mye nerver rundt dette å teste. Man ønsker så sterkt at det skal bli en positiv test, og man faller litt ned når det ikke er det. 

 

Syns også tiden går greit,tenker ikke så mye på det. Kjenner litt murring av og til, og har vært veldig trøtt og i litt rar form. Men det kan jo være mange grunner til det. Enn du da, kjenner du noen symptomer :)

 

Hvordan går det Ringo79? Håper dette går bra for oss alle <3

Ikke lenge til du også begynner Småen100 :) Spennende :)

Hei du:). Jeg kjenner litt riving og stikkinger idag. Ingenting som minner om mensmurringer iallefall. Akkurat det er jeg glad for. Jeg står på lutinus i to uker. Vil være ferdig med den neste fredag. Test mandag etter. De to andre gangene har jeg fått veldige murringer et par dager før jeg er ferdig med medisinen. Med det samme jeg har stoppet med lutinus, så kommer mensen i ekspressfart dagen etterpå. Rekker liksom aldri å teste. Så om jeg etterhvert kommer til å kjenne på murringer, så går jeg i kne her!! Hjelper ikke at andre sier at mensmurringer kan være positivt.. Synes det er bedre å kjenne på det jeg kjenner på idag :).

Det er som om at det er uvirkelig at jeg skal bli/være gravid... Det har blitt så mange turer til Trondheim med innsett, hjem, vente, neg test, ned til Trondheim igjen... Sist jeg ringte kjente sykepl meg igjen på navn... Skal ikke være negativ her altså, men er bare veldig redd... Holder egentlig motet oppe og tenker at det kommer til å bli bra denne gangen. Men det er veldig godt å skrive sine tanker her inne til dere ❤.

En god fredagskveld til dere alle ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kopierer forresten Ringo79 angående smertene dine Mammadrømmen, ikke bra at mensen kom på den måten. Kan hende Småen100 er inne på noe. Håper det ikke kommer så mange ubehagelige bivirkninger på hormonene når du starter opp :)

 

Skjønne hvorfor du ikke vil ha noe murring Ringo79, men hos meg var det stikking å prikking da det ikke ble noe. Men denne gangen hadde jeg murring/svake smerter som kjennes ut som de kommer fra livmoren. De kom allerede dagen etter innsett, og kommer og går egentlig hele døgnet. Føles som en helt anen murring enn mensen murring om du skjønner :) Går også på lutinus, for første gang. Er kjempe redd for at mensen skal komme neste uke. Skal gå på det til tirsdag, og har egentlig teste dag fredag. Uff er så nervøs. 

 

Det er godt vi har hverandre her inne nå kjenner jeg :) Krysser fingrene for at alle oss tester positivt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer forresten Ringo79 angående smertene dine Mammadrømmen, ikke bra at mensen kom på den måten. Kan hende Småen100 er inne på noe. Håper det ikke kommer så mange ubehagelige bivirkninger på hormonene når du starter opp :)

 

Skjønne hvorfor du ikke vil ha noe murring Ringo79, men hos meg var det stikking å prikking da det ikke ble noe. Men denne gangen hadde jeg murring/svake smerter som kjennes ut som de kommer fra livmoren. De kom allerede dagen etter innsett, og kommer og går egentlig hele døgnet. Føles som en helt anen murring enn mensen murring om du skjønner :) Går også på lutinus, for første gang. Er kjempe redd for at mensen skal komme neste uke. Skal gå på det til tirsdag, og har egentlig teste dag fredag. Uff er så nervøs. 

 

Det er godt vi har hverandre her inne nå kjenner jeg :) Krysser fingrene for at alle oss tester positivt <3

Ja skjønner hva du mener med de murringene :). Det er kanskje det jeg også kjenner på innimellom...spes idag. For det er ikke mensenmurringer, men noe annet. Du skal se dette er noe pos for oss begge :) :). Tante rød skal ikke komme...til noen av oss!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Nei Nei! Jeg trenger hjelp fort! :o :O Jeg skulle begynne på hormoner idag. Hatt en kjempe stressende dag, som har gått i ett. Skulle kjøre samboer på julebord Kl 5 og venter i mellomtiden hos familie. Også kom jeg på nå at jeg har glemt å ta hormoner idag!! :o hvordan er det mulig :o hva i alle verden gjør jeg nå?? Kan jeg ta når jeg kommer hjem i natt? Vil jo ikke utsette dette en dag :o å nei nå er jeg lei meg :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Åh jeg vet ikke!!!! Er d nesespray?? Ta den nå kanskje og informer klinikken om d imorgen evt? Hvordan er planen videre nå? Altså hvor lenge skal du tas med. før ul??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke hjemme før nå. Livredd for å gjøre feil :( noen ivf damer som er våkne og vet hva jeg burde gjøre? Kan jeg sette nå eller må jeg vente til imorgen?? Er sprøyter dette gjelder.. Fader asså, nå er jeg skuffet over meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ, nå skjedde det igjen! Jeg er ikke lenger følger av emnet, så hadde ikke fått beskjed om at du hadde svart. Merkelig!

 

Jeg valgte å ta dosen igår/natt. Tenkte det var bedre enn å ikke ta. Får jo ikke tak i Riksen før imorgen så må bare krysse fingrene for at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det var et meget klokt valg :). Kommer til å ordne seg det der :). Ikke stress mere med d, bare len deg på klinikken og legene der :) :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare redd for at jeg får i meg for mye. Siden det ikke rekker å gå 24 timer til neste gang jeg skal sette ny dose.. Men får håpe det går bra! Føler meg ikke trygg før ul på torsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du skulle begynne i dag kan du vel bare ta i løpet av dagen? Jeg har planer om å ta mine sent på kvelden fordi den ene skal settes kl 23 uansett, så da tar jeg alt da. Det er bare viktig å ta de til samme tid hver dag. Det har i hvert fall jeg fått beskjed om. Har du fått beskjed om å ta de til en bestemt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere av dere rugere som bruker lutinus?

Jeg bruker lutinus.

 

Har ikke noen god følelse. Er veldig trøtt og kraftløs for tiden. Det kan jo være et godt tegn, men de ømme puppene jeg sleit med i forrige uke, er nærmest borte. Jeg har høyere temperatur enn jeg pleier å ha i lutealfasen, men regner med det kun er pga lutinusen. Vanligvis ville jeg begynt å spotte nå, men det er vel lutinusen som hindrer det.

 

Hvordan går det med resten her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å bla jeg, trodde Ringo på forrige side var siste mld.. :P

Bra du tok! Men jeg har fått beskjed om at de må tas til samme tid, pluss / minus 1 time og ikke mer.. Jeg tror nesten jeg ville tatt til samme tid i natt, ringt klinikken på mandag og så evt prøve å skyve deg inn i en mer normal tid ved å utsette en halvtime hver gang... Du må spørre klinikken på mandag, men jeg har i hvert fall fått beskjed om å ta til akkurat samme tidspunkt hver dag og at dette er viktig.. Så hvis ikke du vet noe mer eller noen andre har fått andre beskjeder hadde jeg absolutt stått opp kl 3 i natt før du får tak i de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såppas ja! Å nei nå ble jeg usikker!! :o

Jeg hadde tenkt å ta kl 21 idag, så kl. 19 imorgen, siden det er 19 jeg kommer til å ta. Men nå vet jeg jammen ikke hva jeg skal gjøre :o Dden skal jo egentlig tas seinest 9. Fader asså! Tåpelig at ingen er der i helgene så man kan spørre om slike ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare redd for at jeg får i meg for mye. Siden det ikke rekker å gå 24 timer til neste gang jeg skal sette ny dose.. Men får håpe det går bra! Føler meg ikke trygg før ul på torsdag..

Tenkte ikke på at det var flere sprøyter...jeg hadde jo bare ei :(. Men du må jo bare fortsette nå så skal du se d ordner seg. Kanskje lurt å ta ei sent ikveld...å så ringer du dem imorgen og forklarer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det flere av dere rugere som bruker lutinus?

Jeg bruker lutinus.

Har ikke noen god følelse. Er veldig trøtt og kraftløs for tiden. Det kan jo være et godt tegn, men de ømme puppene jeg sleit med i forrige uke, er nærmest borte. Jeg har høyere temperatur enn jeg pleier å ha i lutealfasen, men regner med det kun er pga lutinusen. Vanligvis ville jeg begynt å spotte nå, men det er vel lutinusen som hindrer det.

Hvordan går det med resten her?

Huff jeg har mensmurringer. Ikke godt tegn til meg å være. Men den er ikke ventet før ca 4.des. Ondt i puppene har jeg. Noe kvalme. Men alt d er jo bivirkninger av lutinus. Holder på å gå på veggen idag. Vil bare gråte.. Er så redd d ikke har gått denne gangen heller :/.

Elibjo jeg håper vi begge tar feil!!! Når skal du teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det flere av dere rugere som bruker lutinus?

Jeg bruker lutinus.

Har ikke noen god følelse. Er veldig trøtt og kraftløs for tiden. Det kan jo være et godt tegn, men de ømme puppene jeg sleit med i forrige uke, er nærmest borte. Jeg har høyere temperatur enn jeg pleier å ha i lutealfasen, men regner med det kun er pga lutinusen. Vanligvis ville jeg begynt å spotte nå, men det er vel lutinusen som hindrer det.

Hvordan går det med resten her?

Huff jeg har mensmurringer. Ikke godt tegn til meg å være. Men den er ikke ventet før ca 4.des. Ondt i puppene har jeg. Noe kvalme. Men alt d er jo bivirkninger av lutinus. Holder på å gå på veggen idag. Vil bare gråte.. Er så redd d ikke har gått denne gangen heller :/.

Elibjo jeg håper vi begge tar feil!!! Når skal du teste?

Har testedag på fredag. Men tror jeg venter til lørdag, hvis jeg skal på jobb på fredag. Har blitt 70% sykemeldt. Ble for mye for meg, dette. Føles nesten som jeg er på vei inn i en liten depresjon :( Må passe meg veldig for det. Kan jo være pms, men pleier ikke bli sånn da.

Er frustrerende når man ikke kan stole på hverken følelser eller kroppens signaler; alt kan jo være medisinene!

Aner virkelig ikke hvordan det vil bli videre.

Men er lettere for meg, da, jeg har jo to forsøk igjen... :( hva tenker dete å gjøre om det ikke klaffer nå?

 

Nei, jeg håper også virkelig at vi tar feil, særlig du! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det viktigste er jo at det ikke går MER enn 24 timer. Så er kanskje ikke såå krise om jeg tar den litt før den går ut av kroppen idag. Men hvor seint skal jeg ta? Er vel dumt å overstige seinest kl.21, flere dager på rad? Vanskelig å si asså! Skulle ønske jeg kunne snakke med noen på Riksen, så jeg fikk riktig svar..

 

Ringo79, håper murringene og alt det andre er positive tegn!! Man vet jo aldri :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...