Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Åå Elibjo og Ringo - ikke mist håpet! Skjønner det er kjempe tøft, jeg gruer meg veldig til den rutetiden og kommer nok til å bli gal. Men vi må bare prøve å tenke positivt! Det kommer til å gå bra! Det er ikke over før deg er over og det er jo helt umulig å vite noe enda basert på ulike symptomer! Kanskje humøret i dag verken skyldes pms eller medisiner :) Kanskje det er en liten spire! Husk å tenke sånn. Og som samboeren min sier, vi må se for oss at det er et lotteri. Vi satser ikke alt på ett lodd, går det ikke nå så må vi trekke et nytt og da har vi dobbelt så stor sjans! Skjønner det er tøft for deg Ringo som er på tredje forsøk. Jeg har jo ikke vært i det offentlige, men jeg kan virkelig anbefale det private. De skreddersyr jo opplegget :) Hausken skriver på sine hjemmesider at 50% lykkes på første forsøk hos dem, og mange av disse er jo folk som har brukt opp i tre først. Tenk positivt, men hvis det ikke går så må man bare trekke et nytt lodd. Og går du fra det offentlige til det private så er loddet bedre også :) :)

 

Det kommer til å gå bra! Tenk på alle som har fått det til :) Vi kommer til å få det til vi og. Og vi har alltid hverandre. Pass på dere selv, husk at det var viktig å le! Nyt dagene på sofaen med stand up på YouTube. Eller søk opp den med firlingene som ler - det går ikke an å ikke le av den :) Og tenk at de sikkert er IVF babyer. Hun fikk fire - klart vi skal få en!! Eller to Ringo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det viktigste er jo at det ikke går MER enn 24 timer. Så er kanskje ikke såå krise om jeg tar den litt før den går ut av kroppen idag. Men hvor seint skal jeg ta? Er vel dumt å overstige seinest kl.21, flere dager på rad? Vanskelig å si asså! Skulle ønske jeg kunne snakke med noen på Riksen, så jeg fikk riktig svar..

 

Ringo79, håper murringene og alt det andre er positive tegn!! Man vet jo aldri :D

Jeg vet ikke.. Men jeg kan ikke tenke meg at kroppen vet at kl er over 21..? Jeg skal i hvert fall ta alle mine kl 23 siden den ene må settes kl 23. Jeg vet ikke, men jeg fikk beskjed om pluss/ minus 1 time så det betyr jo ikke for sent eller for tidlig.. så jeg hadde tatt den i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kroppen min merker jo ikke det. Men det står på pakka og på papirene mine at den skal tas seinest kl. 21. Med +/- 2 timer. Synes det her er fryktelig vanskelig jeg asså!!

Ja du sier noe der.. Men å ta den kl. 3 i natt, er jo LANGT over seinest kl 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo egentlig tatt Kl 19 i går, men tok den 04. Det er jo 9 timer for sent det! Ikke bra i det hele tatt :(

 

Tror jeg tar til normal tid idag jeg asså. Også får vi se hva de sier imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på lutinus. hadde mensmurringer fra da og helt fram til nå og sikkert videre også, og er 10+5 i dag :) trenger ikke være et dårlig tegn :) holder fingrene krysset for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Er det flere av dere rugere som bruker lutinus?

Jeg bruker lutinus.

Har ikke noen god følelse. Er veldig trøtt og kraftløs for tiden. Det kan jo være et godt tegn, men de ømme puppene jeg sleit med i forrige uke, er nærmest borte. Jeg har høyere temperatur enn jeg pleier å ha i lutealfasen, men regner med det kun er pga lutinusen. Vanligvis ville jeg begynt å spotte nå, men det er vel lutinusen som hindrer det.

Hvordan går det med resten her?

Huff jeg har mensmurringer. Ikke godt tegn til meg å være. Men den er ikke ventet før ca 4.des. Ondt i puppene har jeg. Noe kvalme. Men alt d er jo bivirkninger av lutinus. Holder på å gå på veggen idag. Vil bare gråte.. Er så redd d ikke har gått denne gangen heller :/.

Elibjo jeg håper vi begge tar feil!!! Når skal du teste?

Har testedag på fredag. Men tror jeg venter til lørdag, hvis jeg skal på jobb på fredag. Har blitt 70% sykemeldt. Ble for mye for meg, dette. Føles nesten som jeg er på vei inn i en liten depresjon :( Må passe meg veldig for det. Kan jo være pms, men pleier ikke bli sånn da.

Er frustrerende når man ikke kan stole på hverken følelser eller kroppens signaler; alt kan jo være medisinene!

Aner virkelig ikke hvordan det vil bli videre.

Men er lettere for meg, da, jeg har jo to forsøk igjen... :( hva tenker dete å gjøre om det ikke klaffer nå?

Nei, jeg håper også virkelig at vi tar feil, særlig du! ♡

Snille du ❤. Ja håper bare inderlig at den sitter nå... Jeg er 100% sykemeldt...har vært det siden jeg dro til Trondheim på ul. Får meg er d best slik. Jeg har lite å gjøre på jobb. Prøver bare å kose meg hjemme. Skal bake småkaker imorgen ;).

 

Om det ikke sitter nå, så blir det laparoskopi. Håper jeg slipper d, men om d IKKE blir baby denne gangen heller, så er jeg glad for endelig å få utført denne op. Har bedt om det før, men Trondheim har ikke vært helt med på d, og min lokale gyn er i mot d. Jeg mener jo at dette er noe som burde vært gjort før første ivf-runde, men..... Jeg har jo noen på frys, så bruker ikke av dem før de har gjort den laparoskopien. Det var forresten legen på ul som var veldig klar på det når jeg kom til timen...laparoskopi var noe de absolutt skulle gjøre om det ikke gikk denne gangen..

Håper du slipper å få så mange runder!! Håper spiren sitter allerede hos deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på lutinus. hadde mensmurringer fra da og helt fram til nå og sikkert videre også, og er 10+5 i dag :) trenger ikke være et dårlig tegn :) holder fingrene krysset for deg :)

Åh takk for oppløftende ord!!! Håper det betyr noe veldig positivt hos meg også da :). Og gratulerer såå mye med lille spiren!!! Jeg skal nyte alle mensmurringer og kvalme bare det betyr at jeg er gravid ;):). ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det går samme vei for deg :) hadde vel ruget noen dager før mensmurringene kom, og de har fortsatt ikke forlatt magen, hehe :) dog avtatt litt i styrke nå i forhold til de 4 første ukene :) lykke til med rugingen av eggene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter! Var ikke noe problem at jeg tok den for sent første dagen. Og gjorde rett av å ta den til normaltid i går :) Så da er det bare å slappe av, det var godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant ;) Hun sa at grunnen til at de sier seinest 21. Er fordi det skal rekke å synes på blodprøven dagen etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja men det er ho greit å vite. Nå glemte jeg å ta sprayen gitt! Skulle tatt kl 12. Ja, ja tror ikke det har noe å si. Loka endel før m den. Tatt en dose nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det ordnet seg mammadrømmen :) da vet vi det. :) Jeg har ikke fått beskjed om noe bestemt tidspunkt, bortsett fra den ene som skal tas kl 23.. Merkelig da. Kanskje deg er ulikt fra medisin til medisin. Jeg skal ha Gonal F.

 

Nå venter jeg bare spent på mensen så jeg kan komme i gang! For en gangs skyld ikke en eneste murring... Den skal komme i morgen i følge el-symptomene mine. Håper den kommer så vi kan begynne! :) :)

 

Håper det går bra med dere rugere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også Gonal F. Tar du blodprøve før hver ul?

Det gjør jeg, og derfor må sprøyta settes seinest kl. 21. Fordi blodprøven tas kl. 9 på mårran dagen etter :)

 

Spennende! Håper du er heldig, så mensen kommer når den skal! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det går samme vei for deg :) hadde vel ruget noen dager før mensmurringene kom, og de har fortsatt ikke forlatt magen, hehe :) dog avtatt litt i styrke nå i forhold til de 4 første ukene :) lykke til med rugingen av eggene :)

Ja jeg har ei uke igjen til test og murringene kom for et par dager siden... Håper jeg går i dine fotspor :) :). Tusen takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også Gonal F. Tar du blodprøve før hver ul?

Det gjør jeg, og derfor må sprøyta settes seinest kl. 21. Fordi blodprøven tas kl. 9 på mårran dagen etter :)

 

Spennende! Håper du er heldig, så mensen kommer når den skal! :)

 

Ååå... Nei jeg har ikke hørt noe om noe blodprøve..? Jeg skal jo ringe de når jeg får mens, kanskje de sier noe om det da. Tar du blodprøve i forbindelse med ul, eller dagen før eller hva? Håpet egentlig jeg var ferdig med det blodprøve greiene for en stund. Under utredningen tok de 7 glass på en gang og jeg besvimte nesten ute i gangen og måtte omtrent bæres inn igjen foran alle for å legge meg ned :P Da jeg kom til meg selv gråt jeg og holdt en tale om at det var ikke sånn jeg hadde tenkt å lage babyen min... Hehe.. Huff jeg blir så dårlig av det :P Derfor også mye spenning knyttet til disse sprøytene, men jeg har aldri besvimt av vaksiner, bare av blodprøver. 

 

Cilie - Tok du blodprøver før UL på Hausken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forteller de deg nok, når du ringer inn mensen :) Ja jeg tar blodprøve i forbindelse med ul. Samme dagen. Er for at de skal måle østradiol nivået, eller noe. For å se at eggposene vokser som de skal tror jeg. Husker ikke helt nøyaktig. Men på Riksen er det iallefall veldig viktig at man tar den blodprøven noen timer før ul :)

 

Usj, skjønner deg godt! Jeg har svimt av under blodprøver selv. Men faktisk så er det ikke så ille når man tar denne. Gjort på noen få sekunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg kom på en ting!! Er det sånn at man risikerer at apoteket ikke har sprøytene?? Jeg har jo ikke kjøpt mine enda for vil vente på mensen.. Tenk om jeg kommer i morgen også har de de ikke og må bestille inn!! Kan det skje?? Herregud.... Har mange apotek i nærheten da.. Men kom til å tenke på at det kanskje ikke er noe de selger daglig!! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du ikke hentet enda? Det burde du jo ha gjort hvis du venter mensen imorgen :P hehe..

Jeg måtte bestille på apoteket her, men den kom dagen etter, så er jo ikke lang ventetid :)

Ring apoteket hos deg imorgen, så går nok det veldig fint! :) Hvilken dag skal du begynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi shit! Nei jeg tenkte det var lurt å vente til mensen kom i tilfelle tilfelle tilfelle det skulle klaffe denne gangen så man ikke tapte 10 000 kr.... Ok ingen grunn til panikk. Da ringer jeg rundt i morgen. Jeg tror ikke det blir oppstart i morgen for han sa første skikkelige blødningsdag og det kan faktisk gå to dager der jeg bare blør en eneste dråpe hele dagen :P Det fikk jeg ikke telle med sa han. Så hvis det går så fort p bestille inn er det jo ikke noe problem. Ikke har jeg kjent en eneste murring heller.. Det må gå bra. Og jeg bor i Bergen, tipper sykehusapoteket har litt siden de har ivf der..

Guuuud.. Det må gå bra. Jeg ringer i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte vente noen dager på mine medisiner... :) Jeg bestilte de så fort jeg fikk resepten. Det anbefalte de på klinikken.

 

Bra du har mange apotek i nærheten, da. Da får du bare det ene apoteket til å ringe rundt til de andre, så finner dere nok alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen på klinikken som sa dette!! Også ringte hun for noen dager siden og spurte on jeg hadde henter ut for hun hadde skrevet noe feil ned den ene sprøytene.. Var bra jeg ikke hadde hentet ut sa hun og sendte meg en ny resept på den som var feil.. Hun kunne kanskje sagt det da da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...