Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Så trist å lese Mottivert 😞 Håper du har lyktes igjen eller lykkes igjen raskt. 

Her har det ikke skjedd så mye siden sist. Vårt Hausken mirakel nærmer seg 3 år 😊 Som jeg skrev over her for akkurat et år siden skulle vi i gang med søskenforsøk. Vi ville igjen prøve et forsøk på Hausken mens vi ventet på det offentlige. Vi fikk startet opp i oktober. Vi tok ut 12 egg, hvorav 11 ble befruktet. Dessverre var det bare 1 igjen til innsett. På innsettingsdagen ble det imidlertid konstatert overstimulering og egget ble fryst. Det måtte gå et par mndr før jeg var kvitt overstimuleringen og klar for innsett i naturlig syklus. I desember testet jeg etter el, men el falt på en tirsdag slik at innsetting ville blitt på en lørdag når klinikken var stengt. Det samme skjedde i januar. I februar styrte vi syklusen for å unngå dette, og fikk satt inn egget. Det ble dessverre negativt 😞

Vi stod i kø på Haukeland og hadde samtale i april. Nå i august var det endelig klart for oppstart. Denne gangen ble det konstatert risiko for overstimulering allerede på ul. Jeg fikk derfor ikke sette ovitrelle, men måtte i stedet ta suprefact eggløsningssprøyte og ha totalfrys. Vi fikk ut hele 24 egg hvorav 18 ble befruktet! 6 egg var gode nok til frys. Jeg fikk litt overstimuleringsplager til tross for suprefact, men ikke i nærheten av sånn det var sist. Nå er jeg mye bedre og straks klar for hverdagen igjen. Jeg må hoppe over en syklus før vi kan sette inn fryseeggene så nå venter vi spent på oktober. Da er det altså akkurat et år siden vi begynte med det første søskenforsøket på Hausken. 

Jeg har ikke skrevet her inne på forumet i det hele tatt i forbindelse med disse forsøkene. Men nå lå jeg her i natten og syntes ting var litt trist og tar litt tid, og da tenkte jeg på dere sterke fine jentene som jeg fikk så mye støtte av sist gang. Jeg kjenner ingen ingen andre som går gjennom ivf og jeg føler at absolutt ingen forstår noe av hvordan det er. Folk blir gravide hele tiden, og en kollega som ble gravid i oktober i fjor da det egentlig var min tur sender bilder av babyen sin hver dag.. hun vet jo ingenting om dette.. Og jeg føler alle maser og forventer at det skal komme en til nå som eldste snart er 3. Nå som jeg har vært sykemeldt en ukestid er jeg helt sikker på at alle på jobb tror jeg er gravid.. Bare gruer meg til å komme tilbake på jobb. Det hjelper jo heller ikke på at overstimuleringen har gitt meg en perfekt liten 4 mndrs mage.. Håper den forsvinner snarest! 

Håper alt er bra med dere! ❤ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen Småen 100

Så koselig å høre fra deg :-).. ja her er det som du ser stille i tråden vår. Var bare tilfeldig at jeg tittet innom nå. Uff a meg for et løp du/dere har vært gjennom nå då. Dette må ta på vil jeg tro. Trist at det skal bli så mye motgang på en gang. Nå krysser jeg alt jeg har for at dette går veien snart altså <3 Jeg forstår så godt hva du mener med at andre forventer og tror at det skal komme en til. Og dette du nevner om magen. For meg har magen blitt en del av kroppen jeg ikke liker. Må alltid ha klær som gjemmer magen, nettopp fordi jeg er redd for at folk skal tro jeg er gravid. Disse rundene både du og jeg har hatt nå gjør jo sitt med kropp og hode.

Jeg var på sykehuset i dag, har nettopp hatt ny SA. Dette er jo helt merkelig, jeg blir gravid lett som bare det på hjemmebane, uten noe medisiner, men mister gang på gang.. har fått skjema for utredning av habituell abort. Skal snakke litt med St.Olavs over helgen for å høre hva de mener om saken. Jeg tenker vi kanskje burde prøve fryseforsøk nå. Vi har tre egg på frys. Så får vi se hva klinikken sier. Jeg ønsker jo selvsagt å komme i gang så fort som mulig.

Helt merkelig at det er tre år siden du ble mamma <3 Det er altså det beste i verden. Vår er nå litt over 1 og 1/2 år.. det er full fart, og han ska utforske alt, har begynt å prate masse, og er en ekte hermegås.. noe som gjør at han lærer fort det vi gjør :-) Det er virkelig en fantastisk tid <3

Jeg håper vi begge to lykkes nå i løpet av kort tid. Kanskje vi kan følge hverandre i svangerskapet <3 Det hadde vært noe <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trist å høre Mottivert 😢Husker jo du mistet noen ganger i forrige runde også. Det må være forferdelig, jeg har heldigvis ikke opplevd det enda. Håper de kan gjøre noe for å hjelpe deg! Kan det hjelpe å bruke Lutinus eller sånne ting? Heldigvis vet vi begge at vi har fått det til før - da må det jo gå igjen før eller siden! 

Jeg synes prosessen er tøff på en litt annen måte nå enn sist. Sist var jo vi heldige med klaff på første forsøk, så da var det egentlig prøveperiodene før vi kom i gang med IVF som var tøffest for meg. Tiden da man ikke visste om det noengang skulle bli noe barn. Denne gangen tenker jeg så mye på at jeg synes det er så dumt at du går så mye tid og fokus på dette ønsket om en til, at jeg føler jeg får dårlig samvittighet overfor han vi har fra før. Akkurat som om det er feil å ønske seg en til og tenke på og lengte etter et annet barn når jeg jo har det mest perfekte barnet allerede.. ikke at han merker noe til det eller tar skade av det. Mer for min egen del - Jeg er redd for at jeg tilslutt sitter der og aldri fikk til nummer to og føler at jeg gikk glipp av å bare nyte tiden med han.. hvis du skjønner. Føler du det på den måten noen gang? 

Nå er to av mine beste venner gravide, etter bare noen måneders prøving. Selv om det er deres første og jeg sånn sett ligger foran dem så synes jeg det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Jeg prøver å være glad for dem.. Jeg er jo det. Men det føles så utrolig urettferdig! Jeg har jo prøvd i 2,5 år liksom! Jeg skulle egentlig på fest med dem på fredag, samtidig som jeg prøvde å stable meg på beina etter dette forsøket som ble avbrutt. Men da jeg fikk vite at hun ene var gravid kvelden før så klarte jeg ikke gå på festen! 😢 

Men nå har jeg kommet meg litt mer ovenpå igjen, var på jobb igjen i dag etter denne overstimuleringen. Prøver å tenke på dette som en liten pause frem til det blir innsetting. Prøver å fylle opp kalenderen med litt kjekke ting jeg ikke kunne gjort om jeg var gravid. 😊 

Håper det går bra med deg i dag! Veldig koselig hvis du vil skrive litt med meg igjen fremover og støtte hverandre 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...