Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

oi oi, her har jeg glemt å svare en stund :P

 

her går det hvertfall fint så langt :) 8+1 i dag :) skulle på ul-time, men hun var syk, så må vente til neste tirsdag :( *utålmodig*

 

hvordan går det med deg mammadrømmen?? :)

 

kjenner igjen følelsen når alle forteller de er gravide rundt deg ja ... og spesielt familie ... føler virkelig med deg!!!! husker det var så sykt vondt!! alle familieselskap var det (selvsagt) snakk om den som var gravid hele dagen ... og så sitter man der selv og sliter med å få barn, som er det høyeste man ønsker!! var helt grusomt!! og samtidig, for det om man selvsagt er glad på de andres vegner, så er det hardt å få satt på seg det smilet og det å virke engasjert, mens man fysisk har vondt i hjertet.

 

håper alt ordner seg <3

 

fått gode nyheter fra Riksen??? :) og hvordan går forholdet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Cilie!! :D :biggrin: Skjønner godt du er utålmodig!! :D En uke lenger å vente er jo pining :P hehe! Håper uka går fort for deg :D

 

Godt å at det ikke bare er meg :) Ja det er sårt dette her. Selvfølgelig er man glad på alle andre sine vegne. Men som du sier, vanskelig å engasjere seg, når man går igjennom det man gjør :) Men forhåpentligvis blir det solskinnshistorier for alle til slutt :D

 

Forholdet går veldig opp og ned. Men fordi gynekologene er enig om at jeg har dårlig tid, så har vi blitt enige om å starte på forsøkskarusellen igjen :D Litt blanda følelser, siden situasjonen er som den er. Men er litt nå eller aldri for meg, hvis jeg noen gang skal bli gravid. Så er veldig veldig spent på å være tilbake i denne prosessen :D Litt uvirkelig!

Nå er spørsmålet om jeg må ta laparoskopien på nytt, eller om jeg slipper. Venter spent på svar fra både Riksen og gynekologen :) Først da vet jeg hvor lang ventetid det blir og når det kan bli forsøk. Uansett må jeg ta nye blodprøver og sende inn ny henvisning til Riksen, så det vil nok ta litt tid. Men nå er jeg bare så spent på å være igang igjen! Håper det blir forsøk før sommeren :D

 

Håper det går bra med alle dere andre også :D

 

Klem fra meg :)

Endret av Mammadrømmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ❤

Ja, enig med det dere sier ang. andres graviditeter og lykke. Men som jeg sa ang. min bror og hans barn, så fikk jeg helt andre følelser og forhold til de barna. Men det med graviditeten syns jeg alltid er vanskelig, uansett hvem det er. Fordi man selv ønsker så sterkt å være gravid. Men jeg har alltid vist glede og omsorg overfor mine venninner som har barn, i deres graviditeter. Da synes jeg faktisk at det er litt sårt nå, ingen som spørr meg om hvordan det går, og hvordan jeg har det, av de venninnene mine som har barn. Men men..

 

Ellers har jeg det bra, vi har begynt å få på plass litt utstyr, og det føles litt rart og litt godt på samme tid. 😀 Har hatt en samtale med hun jordmoren jeg skulle få gå til. Tror jeg lettet 30kg etter det. Hehe ❤ mye tanker og følelser man bærer på etter alle rundene. Vi skulle få ul neste gang da, det blir veldig spennende, siden den er blitt så stor nå ❤

 

Åhh, så typpisk da Cilie.. Den tidlige uln er jo så viktig, og så nervepirrende, ialle fall var den det for meg 😀 Du må holde oss oppdaterte da, i neste uke. Håper alt går bra, og at reddselen har lagt seg noe ❤

 

Mammadrømmen, det gled meg at din kjære er med på å sette i gang, selv om jeg vil tro det er mye blanede følelser og tanker. Men det at du skal bli mamma er jeg sikker på ❤ Kjenner jeg blir så spent på deres vegne. Vi vet jo hva det innebærer ❤ Krysser alt for at dere slipper alt for mye venting 😀 Ellers da? Har du det bra? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra dere har blitt enig om å starte opp igjen mammadrømmen :) :) :) håper du får svar snart og kan starte tidligst mulig :) holder fingrene krysset for deg :) blir spennende å følge prosessen :)

 

så bra at ting begynner å komme på plass nå mottivert :) blir koselig med ul da :) hadde siste ul i uke 31 med sønnen, han kom i uke 33 :) er kjekt å se når de er litt større også :) er du kommet langt på vei nå? begynner tankene og følelsene å bli mer beroliget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så gøy med ul i uke 31. Jeg er nå kommet til uke 29+3. Synes det går enormt fort ❤ Åh, kom han allerede i uke 33? Var det noe grunn til at han kom da? Altså tenker på, var alt som det skulle osv? Blir spennende å se hva dere får denne gangen, og om den lille kommer for tidlig da også ❤ Så lenge alt er bra, tenker jeg den må bare komme når den "skal" etter sitt tempo. Men jeg er mye mer redd for overtid jeg da.

 

Tankene å følelsene er litt opp å ned merker jeg. Synes det er uvirkelig å vanskelig å forstå at vi ska få en baby nå. Men så merket jeg med meg selv at jeg pluttselig var litt mer spruddlende i humøret, slik jeg egentig pleier å være ❤ Det var veldig godt 😀 Men har enda mye tanker å reddsel rundt alt som faktisk kan gå galt.. Det er grusomt å ha det slik.. Redd for at babyen blir skadd under fødsel, redd for at en av oss ikke overlever. Mye sike ting som skremmer meg.. Men det er godt å enelig få lufte dette for noen med kunnskap ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med meldinger :D

 

Ja helt enig med deg Mottivert! Selvfølgelig blir man glad i tantebarna og man gleder seg på andres vegne :) Gjør bare litt ekstra vondt innvendig, når man ikke kan dele tilbake. Men det håper jeg jo snur snart! :) Så utrolig trist å høre at ingen av dine venner bryr seg og spørr hvordan det går! Det er dårlig gjort det!! :o Fy fillern!!! Vi her i denne tråden er iallefall veldig spente på å høre om alt :D Unner deg alt godt, det fortjener du virkelig!!! :D

 

Så godt å høre at du har fått snakket med jordmor og at det går mye bedre nå :D Nå ble jeg glad :) Var godt å få luftet seg og tømt kroppen for alle disse tankene og bekymringene tenker jeg :)

Så spennende med ul neste gang! :D 29+3 allerede? Jammen går tiden fort! :D Ja da har den lille blitt stor tenker jeg :D Tipper du har fått en ganske så fin og perfekt gravidmage nå og ^^, Det må være stas? Nå kan alle faktisk SE at du har et mirakel inni der :D hihi! Det er noe jeg gleder meg skikkelig til, å få den fine magen, og kjenne sparkene inni der :D

 

Så morro å høre at du koser deg mer med innkjøp :D Den følelsen av å handle inn ting til sin egen lille baby er helt spesiell! Så skjønner godt at det er både rart og godt :) Du har en spennende og fantastisk tid i møte :D Gleder meg til å høre om alt :D

 

Så godt å høre at du er mye mer glad og nyter alt mer :D Må være godt å ha den følelsen tilbake :) Det er klart du har mange bekymringer fortsatt, det er fullt forståelig! Du har vært igjennom mye, så er masse følelser rundt dette. Håper jordmor kan hjelpe deg med å roe ned bekymringene dine, så du kan nyte resten av svangerskapet. Og glede deg over alt som kommer :) Ikke lenge igjen nå, så har du verdens fineste skatt i armene og da vil alt annet være glemt :)

 

Er så spennende å følge alle dere som har en spire i magen! :D Det fortjener dere! Datt litt ut av hvem som er hvor i prosessen etter jeg var borte en stund. Hva er status på alle sammen? :)

 

Ja det er virkelig spennende å være i denne karusellen igjen asså! :D Kjenner det er masse følelser som surrer rundt. Ellers så har jeg det greit asså. Merker at alle disse tankene om både forhold og barn sliter meg ut. Men det må man vel kanskje regne med. Håper oppstart og forsøk vil lette litt på trykket ;) Tar en dag av gangen også håper jeg det ender bra til slutt :)

Riksen har virkelig skuffet meg denne gangen. De er så lite hjelpsomme og virker skikkelig sure. De svarer ikke på noen av spørsmålene mine og gjør alt bare vanskelig. Hadde ikke denne opplevelsen av de sist. Så kjenner jeg er litt nervøs for hvordan behandlingen vil bli under prosessen denne gangen.

Jeg har fått time til fastlegen for blodprøver og utfylling av henvisningen om 3uker. Men venter fortsatt på tlf fra gynekologen for å snakke om laparoskopien. Hadde håpet Riksen som er eksperter på barnløshet og prøverør kunne gi meg svar på om det er nødvendig med ny operasjon. Men de nekter og svare og ber meg snakke med fastlegen om det. Skuffende! Men men.. Jeg kommer ikke til å snakke med fastlegen, har en dyktig gynekolog, så håper hun vil gi meg noen svar :) Nå blir det bare masse ventetid fremover, så får vi se hvordan alt går :) Håper alt går bra tilslutt! :D Koser meg med å følge med på dere i mellomtiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammadrømmen, er det noe alternativer bortsett fra Riksen i nærheten da? vet det ikke er så mange som driver med det, men det er jo litt greit med en plass som faktisk svarer og ikke er sure :( på klinikken vår (Hausken i Haugesund) er de helt fantastisk!! :) elsker de folkene der :) vi bor heldigvis bare litt under 2 timer unna, så er ikke så langt.

 

nei, her startet balubaet i uke 25 - fikk plutselig ekstreme kramper i magen en kveld, dro på sykehuset og de fant ut at livmorhalsen hadde trekt seg tilbake, den var bare 0,7 cm og skal vel være en god del cm. så i uke 31 var jeg på kontroll og det viste seg at i uke 30 hadde slimproppen gått og jeg gikk med 4 cm åpning. så gikk 3 uker med 4 cm åpning før han kom når jeg var 33+1 :) så er nok livmorhalsen vi må passe oss for denne runden :( den som reagerer på noe

 

men så bra at litt av den gamle gnisten har kommet tilbake Mottivert :) satser på at alt går helt fint <3 men skjønner godt bekymringene dine!! tenker alltid sånn jeg å. er bekymret under svangerskapet for å miste eller at noe skal være galt. så er jeg bekymret for at noe skal skje med meg eller babyen under fødselen. så er jeg bekymret for krybbedød. vi som mammaer kommer alltid til å være bekymret for disse små <3 det går bare i faser av hva vi er bekymret for - det byttes liksom bare ut. du er heldigvis ikke alene - er sånn jeg å :) men med alt så skjønner jeg at det ikke er så lett, men veldig godt at du har noen å snakke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror ikke det er noen andre alternativer i nærheten. Har ikke hørt om annet enn Riksen. Men ikke undersøkt så nøye. Har lissom vært fornøyd med Riksen frem til nå. Det er desverre prisen man betaler for å gjøre forsøk offentlig. Håper det blir anderledes når man kommer igang og er inne i prosessen igjen :) Så bra at de er så fantastiske på klinikken deres! :D Er sånn det skal være! Vi er jo veldig sårbare i denne situasjonen, og trenger å bli tatt vare på og få hjelp til alle tanker :)

 

Uff, for en forferdelig opplevelse du hadde sist! :( Må ha vært utrolig traumatisk. Håper virkelig du slipper sånt denne gangen!! Skal krysse alt jeg har for deg :) Er det noe de kan gjøre for å hindre at det skjer igjen eller?

 

Fått svar av Riksen om at det er ca 6mnd ventetid fra de mottar henvisningen. Så må beregne masse ventetid skjønner jeg. Må bare få den henvisningen avgårde så fort som fy!!!! Og time til ny lap. Da blir det kanskje ikke noe forsøk før april/mai.. Føles som en evighet til! Men men.. Jeg er jo igang igjen, så jeg får prøve å være positiv istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, de må bare følge med så de er forberedt. sist fikk jeg og mini 2 runder med lungemodningssprøyter i uke 25 når det ble oppdaget problemer og så fikk vi 1 dose til i uke 31 når det virket som fødselen skulle starte. 3 doser er max i et svangerskap, men det er nok takket være det at han var så frisk når han kom til verden. det største problemet er stortsett at lungene ikke er oppblåst nok når disse små blir født prematur.

 

ja, om ikke annet så er du igang igjen :) og gravid skal du bli <3 6 mnd er lenge, men den som venter på noe godt ;) krysser alt jeg har for at drømmen går i oppfyllelse :) så får vi håpe at henvisning og lap går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere jenter ❤

I dag var vi på ul ❤ alt så helt perfekt ut 😀 fine mål, bra med fostervann, og sirkulasjonen gjennom navelstrengen var også bra ❤ Utrolig godt å få se å bekrefte at alt er som det skal ❤ Fikk også en god samtale med jordmor, var helt tom i hode etterpå. Som nevnt det er mye som svirrer i hode. Jeg synes hun er så flink til å inkludere min kjære, hun har fokus på at vi er to i denne prosessen. Veldig fint. Slik, det var min oppdatering 😀

 

Oj Cilie, må si det du/dere opplevde sist måtte vært tøft, og skremmende ❤ Kan tenkemeg at du har mye tanker rundt neste fødsel også. Men da vet de jo om din historikk fra sønnen deres, og da håper jeg virkelig at du får fin og god oppfølling. Kan jeg spørre hvordan alt dette føltes? Var du mye redd? ❤ Stor klem til dere alle. Å sønnen deres er jo virkelig en liten helt allerede ❤

 

Mammadrømmen, krysser fremdeles alt for at dere slipper å vente i "evigheter" ❤ Nå føles jo det meste som evigheter i disse rundene 😀 Men pluttselig er dagen her, med sprøytestar og hele pakkæ 😀 Gleder meg til å følge dere når runden er i gang 😀 Og gravid ska du bli ❤

 

Merker jeg drømmer mye om den lille ❤ Og at jeg føler jeg begynner å bli litt kjent med babyen ❤ Det er likksom det jeg har manglet, at jeg har ønsket meg et godt bond med den lille ❤❤ Fortalte faktisk jordmor om at jeg hadde noen fantastiske damer på nettet jeg snakket med, og at vi hadde holdt sammen lenge nå ❤ Tror hun var litt bekymret siden vi er private om dette i vennegjengen. Men dere jenter er jo de aller beste å ha, dere forstår hva vi sliter med, og kan gi den beste trøsten, og de baste rådene ❤

 

God helg til dere 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, så godt å høre at alt stod bra til inni magen :) :) ingenting som er så godt :) ul er herlig, man er nervøs og bekymret, kommer inn og får sett den lille røre seg, og alt annet blir glemt :)

 

var selv på ul i dag, 9+2, fikk se den lille røre arm og bein, og fikk høre hjertet slå <3

 

skal ha ekstra oppfølging i svangerskapet denne gangen ja har jeg blitt fortalt, og kjenner det er godt. er mye skummelt som kan skje ved premature, vi var veldig heldig med vår :) var nervøs og redd når jeg ble lagt inn i uke 25 med første varsel på at det kunne starte, fikk jo haste kjørt inn steroider i låret tilfelle fødselen skulle starte :/ men når fødselen startet i uke 33, så var jeg overraskende rolig. mannen jobbet overtid pg var kalt ut på vakt. han ringte første gangen litt etter riene startet og sa han skulle på nytt oppdrag, og jeg sa ingenting. ringte gang 2 om nytt oppdrag, og jeg sa ikke noe :) ringte gang 3, og da måtte jeg si det og at han måtte komme hjem, hehe :) da hadde riene holdt på i 4 timer. var rolig under hele fødselen i forhold til miniputten, men fy f*** det var vondt å føde, hehe :P var prematur fødsel, så kroppen var ikke klar. så det er ikke sånn til alle, hehe, pust rolig ;)

 

så godt å høre at ting blir bedre og bedre i forhold til den lille og svangerskapet :) er bare å nyte resten av graviditeten, tiden går fort, og plutselig så er du mamma :) når har du termin forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å så bra at alt så bra ut på ul Mottivert! :D <3 Gjør alt litt lettere iallefall. Må være helt magisk :D <3 Og så bra at du begynner å glede deg mer og nyte den lille :D Det var godt å høre!

Hehe, jordmoren var vel bekymret for at vi deler så mye på Internett :P Men er helt enig med deg! Dere er de beste! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten alle dere på forumet. Og vi i denne tråden forstår hverandre på et helt annet nivå enn de som ikke er i samme situasjon. Jeg er så trygg på dere, og dere er fantastiske å prate med :) Ingen andre som forstår min situasjon bedre. Så jordmoren din tar nok litt feil denne gangen :P hihi!

 

Så bra at du får ekstra med oppfølging denne gangen cille :) Da føler du deg vel litt tryggere også? Så bra at alt stod bra til på ul også :D

Det hørtes ut som en forferdelig skremmende fødsel. Håper du får en bedre opplevelse denne gangen! Ja fødsel er jo vondt uansett, det er bare noe vi må forberede oss på ;)

 

Ikke gått helt etter planen her da. Alt snudde brått plutselig en dag. Så her blir det ikke forsøk. Men hussalg, flytting og "skilsmisse". Så jeg er både knust og fortvilet. Har egentlig nesten bare gråti de siste ukene. Men nå har jeg begynt å grave meg litt ut av det mørke hullet. Setter kanskje på et skjold for å overleve dette, men tror det er det beste akkurat nå. Så hvordan det blir med babyplaner nå vet jeg ikke. Jeg kan jo ikke vente 3-4 år til en evt ny partner er klar for barn. Tenkte med en gang at da gjør jeg prosessen alene. Jeg drar til Danmark. Var kjempe positiv og så lyst på fremtiden. Helt til jeg fant ut prisen for ivf. Det er penger jeg ikke har. Trodde prisen var halvparten av det det faktisk er. Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, og er bare kjempe lei meg for at jeg kanskje aldri får mulighet til å gå gravid :( Det er tydeligvis ikke meningen at noe som helst skal gå min vei. Håper jeg iallefall kan følge deres gleder og høre om alt dere opplever :D Noen av oss må jo fortelle solskinnshistorier :D

 

Ha en fin helg jenter! Imorgen skal jeg på visning på leilighet.. Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei dere ❤

Litt treig å svare her. Har hatt noen eksamener, så har gått i ett ☺ Såå herlig at alt var bra på ul Cilie. Håper alt går som det skal med den lille denne gangen ❤ Må ha vært en tøff opplevelse sist gang. Men så lenge alt er bra med lille gutten ❤ Jeg er nå i uke 31+6.. Å tanken på at den lille sulle kommet nå, det er bare skremende. Kan tenke meg at fødselen ble hard for kroppen. Selvsagt var den ikke klar for det enda. Du må holde oss oppdatert videre på den lille i magen ❤

 

Nei nei nei Mammadrømmen.. Dette var ikke det jeg ville høre 😟 Sender en stor trøsteklem til deg ❤ Så da var det over, men kanskje godt det også.. Å vite tenker jeg. Uff, skjønner dette med økonomien blir vanskelig å utføre på egen hånd da. Så trist at det skulle gå slik. Jeg har enda tro for at du skal få drømmen din oppfylt ❤ kan jo ikke gi opp ❤

Hehe, ja jordmor sa ikke noe negativt ang. forumet altså, hun syns det var bra at vi hadde en plass å lufte alt. Hun var mer bekymret for at vi ikke delte dette med folk rundt oss. Men bpr jeg fortalte om forumet, ble hun glad ☺ Jeg forklarte at det ikke er det samme om jeg skulle dele dette med de venninnene som lett blir gravide på egenhånd.. Men at dere her inne virkelig forstår ❤ Det skjønte hun da ☺ Jeg føler jo at jeg kjenner dere, og at jeg virkelig kan finne støtte og forståelse her ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere ❤

Litt treig å svare her. Har hatt noen eksamener, så har gått i ett ☺ Såå herlig at alt var bra på ul Cilie. Håper alt går som det skal med den lille denne gangen ❤ Må ha vært en tøff opplevelse sist gang. Men så lenge alt er bra med lille gutten ❤ Jeg er nå i uke 31+6.. Å tanken på at den lille sulle kommet nå, det er bare skremende. Kan tenke meg at fødselen ble hard for kroppen. Selvsagt var den ikke klar for det enda. Du må holde oss oppdatert videre på den lille i magen ❤

 

Nei nei nei Mammadrømmen.. Dette var ikke det jeg ville høre 😟 Sender en stor trøsteklem til deg ❤ Så da var det over, men kanskje godt det også.. Å vite tenker jeg. Uff, skjønner dette med økonomien blir vanskelig å utføre på egen hånd da. Så trist at det skulle gå slik. Jeg har enda tro for at du skal få drømmen din oppfylt ❤ kan jo ikke gi opp ❤

Hehe, ja jordmor sa ikke noe negativt ang. forumet altså, hun syns det var bra at vi hadde en plass å lufte alt. Hun var mer bekymret for at vi ikke delte dette med folk rundt oss. Men bpr jeg fortalte om forumet, ble hun glad ☺ Jeg forklarte at det ikke er det samme om jeg skulle dele dette med de venninnene som lett blir gravide på egenhånd.. Men at dere her inne virkelig forstår ❤ Det skjønte hun da ☺ Jeg føler jo at jeg kjenner dere, og at jeg virkelig kan finne støtte og forståelse her ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra vet du, ikke så rart det når det skjer så mye :)

Wow! Nesten 32 uker på vei allerede?! :D Jammen flyr tiden fort! :D Skjønner godt at det er skremmende! Er jo skummelt og nytt alt dette her. Men heldigvis store sjanser for at den lille ikke kommer helt enda da :) Du har nok noen uker igjen å forbrede deg på :)

 

Takk for klem <3 Nei der var ikke sånn her det skulle gå. Trodde vi klarte å redde forholdet men. Ja det er faktisk litt godt å endelig ha en beslutning. Ikke morro å være midt i mellom. Så nå må jeg bare tenkte fremover og positivt, så jeg ikke havner helt i kjellern. Det er godt å høre du fortsett har troen på meg fortsatt :) Jeg prøver å holde på håpet og tenke løsninger. Men er ikke så lett når alt koster så mye penger. Ivf er ikke billig på privatklinikker.

 

Åja :P Da skjønner jeg :) Hehe! Ja tror det er kjempe lurt å lufte seg til noen. Føler absolutt jeg kjenner dere :D Forståelsen og den støtten dere gir er helt fantastisk! :) Håper vi kan snakke sammen og følge hverandre gjennom godt og vondt i lang tid fremover :) Tilslutt skal alle ha hver sin solskinnshistorie :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, så utrolig trist å lese mammadrømmen :( det var ikke sånn det skulle gå :( men skjønner at situasjonen var vanskelig, men man har liksom håp om at man klarer å løse det. men å gi opp drømmen - det får du ikke lov til :) må bare prøve å finne løsninger, for unner deg virkelig å bli mamma <3

 

ja, desverre, er ivf veldig dyrt privat :( vi har brukt 125.000 kr på disse 2, og de klarte vi jo begge på første forsøk. så kan bare ane meg hvordan det er med flere forsøk :( og vi er jo heldige å slipper donor, antar det er en heeeelt annen prisklasse :( synd at det skal være sånn for de som ikke kan få barn, men virkelig vil. gudne skal vite at det finnes en hel hau med folk som aldri skulle fått barn, og de blir gravide nesten bare de ser en annen mann. det er urettferdig til tider

 

håper virkelig at du finner en løsning :) vi er her for problem drøfting og utblåsning og tanker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke sånn her det skulle gå :( Hadde virkelig troen men.. Nå må jeg bare prøve å tenke fremover. Nei jeg gir ikke opp mammadrømmen enda :) Men vanskelig å vite hva som er rett og hvordan jeg skal få det til. Har allerede begynt å miste eggløsning, så tror ikke kroppen min venter til jeg finner en ny parter og har vært sammen lenge nok til å få barn :P Men skal jeg gjøre dette alene, må jeg ha penger. Masse penger. Som du sier, det koster en GOD del. Så med mindre det regner penger til neste år, ser det dårlig ut :(

 

Helt ut av det blå ringte Riksen meg på mårran idag. Men jeg sov så han la igjen beskjed på svareren. Han lurte på om jeg hadde tatt blodprøvene man trengte, så kunne jeg komme inn til samtale. Jeg har ikke sendt henvisning eller noe som helst. De sa ingenting vil skje før de får papirene. Er dette et tegn eller hva?! Jeg og sambo, skal ikke flytte fra hverandre før huset selges neste år. Så sånn sett kunne vi bare gjort forsøk på Riksen uten at noen visste noe. Hadde evt bare blitt mitt barn. Men er det riktig å gjøre det sånn? Og rett tidspunkt? Oppi pakking og flytting.. Jeg taper jo ikke på å prøve. Men hva hvis?! Hva hvis jeg blir gravid :o Hmm.. Ikke lett dette her!

 

Takk for at dere her her for meg jenter <3 Dere er best! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, er litt treg med svar for tiden ☺ Men er stadig inne her å leser da ❤

Oj Mammadrømmen.. Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville gjort i dine sko nå. Med tanke på riksen og nytt forsøk nå. Kan du/dere gå gjennom forsøk uten at det søkes om medmor? Unner deg ikke dette altså. Det var jo virkelig tidspunktet å få den telefonen på da ❤ Åh, sender deg enda en klem. Skulle ikke være enkelt dette ❤

Helt enig med deg at jeg føler jeg kjenner dere.. Virkelig ☺ Vi har fulgt hverandre så lenge, og gjennom så mye ❤ Dette er liksom min tråd, uansett ❤

Det er veldig rart at om ca 2 måneder har vi en liten sammen med oss. Har vasket litt klær og fått på plass litt ting i stellkomoden, merkelig. Tenker hver gang, den som er inni magen skal ha dette på seg osv ☺

Tenker masse på deg Mammadrømmen, klem ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint, du har nok å styre med du :)

 

Nei det er ikke lett. Vanskelige valg! Helt umulig å vite hva som er rett.

Ja vi kan gå igjennom prosessen og la være å sende inn søknad om medmor. Synes dette er kjempe vanskelig!! Hadde vært så mye lettere om jeg kunne snakke med familien om dette, men har en litt konservativ familie. Så redd for at de absolutt ikke vil støtte meg, hvis jeg hadde valgt dette. Føler meg veldig alene. Prøvd å få tak i den nye gynekologen min for å så noen råd. Men dette er offentlig, så det er 3mnd ventetid. Og selvom de sier hun skal ringe meg, gjør hun ikke det. Jeg trenger å vite om min mulighet for barn, er nå eller aldri. Da blir svaret enkelt. Tror jeg..

 

Tenk på det a!! :D ❤ Bare 2 mnd igjen!! :D ❤ Så koselig med klesvask og møblering!! :D Det gjør det hele litt mer virkelig tenker jeg :D Så stas asså!!! Gleder meg sånn til å høre om alt fremover!! ❤ Er formen fin da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi da, det var et dilema ja. vanskelig å komme med gode råd om akkurat den der. men jeg er veldig "ting skjer for en grunn" person :) er jo rett og slett tilfeldigheter som gjør at vi har en sønn og en baby på vei :) har du snakket med riksen??

 

og hvor gammel er du? altså ca om du ikke vil si nøyaktig :) det er jo vanskelig i forhold til nå eller aldri ... mange får jo sitt første barn når de er i 40-årene, noen på slutten av 30 årene. jeg er mer den typen som blir stresset av alder før jeg fikk vår første. jeg ble 30 mens jeg gikk gravid - ja, jeg vet, ikke no alder i det heeeele tatt :P men jeg var stesset. ville jo gjerne ha nestemann også litt kjapt sånn sett. blir 32 nå neste uke. men sånn bortsett fra hvordan man selv føler det, så er ikke alder noe hinder bestandig. men skjønner det skaper litt ekstra tanker i forhold til hvis du skal vente til du finner en ny kjæreste, og så vente til man er klar for å ha barn i forholdet.

 

vanskelig situasjon det der. men det kan jo hende at sjebnen prøver å si noe...?!?

 

så koselig Mottivert :) husker den tiden der :) og de klærne er sååååå små <3 han nå bruker jo 92, så overgangen til de bittesmå klærne blir stor :P så koselig å høre at det går bra med deg og den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok vanskelig å gi noe som helst råd. Er jo en umulig beslutning! Ja jeg er som deg, tenker at ting skjer av en grunn! Så spørsmålet er hva skjebnen prøver å fortelle meg. Er det meningen at jeg skal hoppe i det og si ja til Riksen? Må bruke helgen på å tenke, for skal jeg dette så må jeg bestemme meg nå. Men er litt enig med deg asså, kanskje skjebnen prøver å si at dette er meningen :)

 

Alder ja. Jeg er akkurat som deg! Jeg er fortsatt ung i følge alle andre. Jeg er 29. Men alder stresser meg skikkelig! Spsielt når jeg har både endo og pcos, i tillegg til at jeg har begynt å miste eggløsning. For meg, så virker det som mitt reproduktive system er i ferd med å svikte allerede. Og det har to gynekologer bekreftet. Så jeg har faktisk ikke alderen på min side. Er en grunn til at jeg har gjort 7 forsøk uten å bli gravid. Vet jo ikke hvor lang tid det vil ta for meg å bli gravid, hvis jeg i det hele tatt kan bli det. Har jo vært hos en gynekolog, som mener jeg mest sannsynlig ikke kommer til å bli det. Så vil si at alder har mye å si i min situasjon :)

Skjønner deg godt jeg! Tror det er helt vanlig at vi damer vil ha barna så tidlig og så tette som mulig :) Da holder man seg lissom som ung mamma litt lenger :P hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, se der ja :P er like gammel som jeg var da jeg ble gravid - stresset som bare juling selvsagt :P ja, alle sier man er ung, har all verdens med tid, men det følte aldri jeg. men sjebnen la plutselig alt til rette for at vi skulle få sønnen vår, så det var virkelig ment to be <3

 

jeg ville vel sagt sjebnen og kjør på :)

 

MEN det er jo fordi jeg ble fortalt vi ikke kunne få, og fikk plutselig motsatt beskjed halvannet år etterpå og ble fortalt å kontakte Hausken, og så fikk vi time 2 dager etter jeg ringte, det var tilfeldigvis syklusdag 2 i menstrasjonen og jeg kunne starte på sprøyter samme dag og vips så satte vi inn egget. så sjebnen hadde på en måte lagt en hel tråd som vi bare fulgte, der alt plutselig lå til rette :) var nesten litt magisk hele prosessen, siden vi "ikke kunne få barn".

 

men du kommer nok til å ta det rette valget for deg <3 enten det blir det ene eller det andre. er mye å veie for og i mot, og se på framtid i forhold til kjærlighet og økonomi osv. mye å tenke på - unner deg ikke den gruble helgen. spent på å høre hva det blir til :) masse lykke til med tenkingen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Nå har jeg lest meg opp på hele tråden, alle opp- og nedturer, og må si at dere er en gjeng sterke damer!

 

Jeg et 24 år og gift. Vi har prøvd siden juni 2014, og siden september i år har vi vært inne i systemet på St. Olav. Nå sitter jeg og venter på mensen rundt den 4.12. og da begynner jeg på kort regime før ICSI ila desember. Vi får hjelp fordi mannen min har få (men gode) svømmere.

 

Prøver å la dagene gå, men seriøst vanskelig å la være å tenke på det vi snart skal igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og velkommen :) imponerende at du har lest gjennom all den jabbinga vår :)

 

masse lykke til :) det er lange dager før et forsøk, og ikke minst mens forsøket varer :P 1 dag føles ut som 1 uke til tider, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...