Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

 

Hvilke klinikker har dere gått til å få utredning? I Pilestredet park er det 3 måneders venting :(

12 uker er ganske vanlig ventetid :-) mange andre klinikker har maange mnd:-)

Takk for svar Prøver92. Synes tiden trekker ut noe veldig. Tid er desverre ikke noe jeg har så mye av. Treffer mannen i august og så ser vi ikke hverandre før i desember :( vet du hvor mye det koster å gå privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Hvilke klinikker har dere gått til å få utredning? I Pilestredet park er det 3 måneders venting :(

12 uker er ganske vanlig ventetid :-) mange andre klinikker har maange mnd:-)
Takk for svar Prøver92. Synes tiden trekker ut noe veldig. Tid er desverre ikke noe jeg har så mye av. Treffer mannen i august og så ser vi ikke hverandre før i desember :( vet du hvor mye det koster å gå privat?

Tror der er rundt en 40000 hvis ikke jeg er helt på villspor da.

Vi ventet i Porgerunn, 8 mnd ventetid der, så syns 12 uker hørtes supert ut!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden det har skjedd noe her :-) jeg er på rugedag 8 og nå i det siste har ømheten i brystene begynt å avta, mens ømhet i selve brystvorten har blitt mye mer tydelig. Andre som har opplevd lignende eller ? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hei dere, det er lite aktivitet på tråden vår for tiden ser jeg. Men tenkte jeg skulle kommen med en liten oppdatering ❤ er 11 uker på vei i dag, og fikk se et lite nurk som begynner å ta form på ul i dag ❤ hjerte slo, så da puster jeg lettet en stund til ❤ Var i denne tiden jeg begynte å blø sist.. Så sjekker konstant etter blod når jeg er på do. Ul i uke 8 var helt super, tok den på st.olavs, de var så grundige og flinke der.. Tydelig at de har mer kompetanse en på mitt lille lokale sykhus. Men den lille lever og har det bra ❤ Skal på ny ul rundt uke 15-16. Det er jeg glad for ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, Mottivert:-):-) Utrolig kjekt å lese at du er helt i rute! Jeg er 11+6, og hadde full sjekk av småtten i dag. H*n turnet rundt inni der mens organene ble undersøkt. Helt perfekt<3<3

 

Småtten så så fin og sprek ut at nå tror jeg på at h*n blir hos oss<3

 

Nå går det veien, Mottivert! Plutselig januarbaby på begge to:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her inne som har prøvd akupunktur?

Nei, men skal definitivt prøve det neste gang! :-D her mottas alle "hjelpemidler" med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mottivert og F*PCO !

 

Så godt å lese alt står bra til med dere og nurkene deres! Er det ikke fantastisk å se den bittelille babyen i magen! Husker jeg var på ul i uke 10 og kunne tydelig se det var et lite menneske der inne <3 ! Er SÅ GLAD det går veien for dere begge nå. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver mottivert. Jeg mistet også i uke 12 første gang, men fosteret hadde død i uke 9, så uke 10 ble en milepæl for meg, pluss uke 12 da så klart, og så fikk jeg hyppig ultralyd, på godt og vondt var det. Nå er jeg sikker på at det ordner seg for dere, og at dere må belage dere på å få en skrikerunge om ca 6 måneder :D !!! Hurra!

 

Ellers går det bare strålende med oss her, hun er så utrolig søt og nydelig! Er en sann glede og jeg er så takknmelig hver eneste dag! Tror nok vi som sliter setter mer pris på barna våre jeg altså ;) .  Satt i bilen her om dagen og plutselig spontant tenkte jeg " livet er herlig" -- tenk at jeg kan føle det, den tanken har ikke kommet til meg på over 6 år!

 

Dere må oppdatere litt innimellom da :)  Er dere forresten på facebook? Kunne vært litt artig å hatt litt kontakt der?

 

Mammadrømmen - tror du har det tøft for tiden og er utlogget for tiden, men jeg vil bare du skal vite at jeg tenker på deg og har absolutt troa du skal bli mamma du også ! Det er mange muligheter der ute, både med donor, sæd og egg eller begge deler.

 

Ringo79 - samme med deg, jeg tenker på deg og har troa på at du også kommer i mål nå iløpet av 2015! Hvor er du hen i løypa nå?

 

Mange klemmer fra

 

Opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se deg, Opp:-):-) Vi har endelig begynt å få troen på at vi kommer til å gå bli kjent med denne småtten, og koser oss veldig:-)

 

Jeg bruker ikke face, men jeg kommer nok ikke til å gi slipp på dette forumet på en god stund. Jeg kommer nok til å fortsette å identifisere meg med ufberne, selv om vi får barn. Det har betydd mye å ha dette stedet. Og så har jeg så lyst til å se kjente komme i mål og bli mamma:-) Jeg tror mammaen er litt i tenkeboksen etter dårlig beskjed? Ringo79 er satt i karantene pga høyt stoffskifte, og må bli frisk først. Jeg ble litt satt ut, det må være så fryktelig kjipt å bli satt på sidelinjen i en periode uten å vite hvor lenge engang.

 

Det høres fantastisk ut å ha en liten jente:-) Du må kose deg masse! Mannen sa det til familien sin for noen dager siden, og det var litt surrealistisk når min svigerinne sa til 8-åringen sin at jeg har en bitteliten baby i magen. Jeg har tenkt på det som embryoet og deretter fosteret fordi det er så skjørt, men nå er det gode sjanser for at det er vår baby:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen her inne som har prøvd akupunktur?

Nei, men skal definitivt prøve det neste gang! :-D her mottas alle "hjelpemidler" med takk! :)

Jeg fikk forlenget syklusen min bare etter en behandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har hatt fryseforsøk med hormoner. Hvordan foregår det? Må man til diverse kontroller underveis eller er det bare å spise hormontbl og møte opp den dagen de setter inn? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Opp 😀 Så koselig å se deg igjen. Nå er jeg 12+4 uten noe blødninger ❤ Så håpet stiger for hver dag 😀 Er mye kvalm og dårlig, noe som også hjelper på troa ❤ Men det er forferdelig slitsomt å være så dårlig. Føler jeg isolerer meg litt pga formen, noe som er litt vanskelig nå før jeg forteller det til vennene mine, som jeg til vanlig er ganske mye med 😊 Men tror jeg skal fortelle det litt etter hvert nå 😀 Skal på ny ul i uke 16. Er alt bra da, tror jeg resten av familien og vennegjengen får vite det. Er ikke aktiv på face, og ut der skal det ikke 😀 Hihi...

 

Sier som F*PCO at jeg kommer til å henge her mye enda.. Har lusket litt på andre tråder, og termin tråden min. Men det føles som det er her jeg hører hjemme ❤ Mange av oss på denne tråden har hatt mye motgang, og har holdt sammen lenge nå ❤

 

Det er helt utrolig å lese om den lille prinsessen din Opp 🍼 Tenk at det er et lite menneske som vokser i magene våre nå F*PCO ❤ Vi må jo bare tro at dette går veien nå 😀 Men jeg er ikke helt avslappet enda..

 

Håper å høre fra deg innimellom Opp 😀

 

Prøver92 jeg har hatt et fryseforsøk, da måtte jeg inn å sjekke livmortykkelsen og slikt. Det er jo for at de skal se at kroppen er klar for det befruktede egget. Så det får du beskjed om når det nærmer seg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg er nå på dag 20 i syklusen min. (Første syklus etter mislykket ivf). For 1 uke siden hadde jeg en del el-slim og jeg og mannen min koste oss hent uten en eneste tanke om å lage en baby. Idag fikk jeg litt blod på papiret og tenkte at mensen var svært tidlig, men det er ikke komt noe mer enn en bitte liten dråpe. Kan det være noe veldig usannsynlig som en festeblødning? Kanskje avslapping og hormoner gjør det mulig å bli gravid naturlig rett etter ivf? Har lest om flere som har opplevd det :) men tørr jo selfølgelig ikke håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er jo ikke sterile, Prøver92, det er alltid noen som blir spontant gravide etter flere års prøving. Jeg har 2 ganger hatt spotblødning, type myntstor flekk på riktig sted i syklus, uten at det ble så mye som en kjemisk. Da jeg ble gravid, hadde jeg det ikke. Slike spotblødninger er dessverre ikke så informative, kan like godt bety ingenting som alt. Men lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo ikke sterile, Prøver92, det er alltid noen som blir spontant gravide etter flere års prøving. Jeg har 2 ganger hatt spotblødning, type myntstor flekk på riktig sted i syklus, uten at det ble så mye som en kjemisk. Da jeg ble gravid, hadde jeg det ikke. Slike spotblødninger er dessverre ikke så informative, kan like godt bety ingenting som alt. Men lykke til:-)

Okei, det er jo sant <3 kanskje mer vanlig etter alle hormonene også, at syklus og diverse blir litt på styr ☺️ Jeg kjenner at jeg faktisk er blitt mye flinkere nå til å ta ting som det kommer og ikke ha forventninger høye som fjell ☺️ Det er godt å vite at man får hjelp og at vi gjør det vi kan for at dette skal gå bra til slutt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det, Prøver, men jeg begynte med p-piller direkte etter mitt negative forsøk.

 

Jeg hadde en gang en syklus der jeg spottet i 1 uke før ikm. Legen mente det kunne være progesteronsvikt. Dvs at jeg kan ha hatt dårlig kvalitet på eggfollikkelen som avgir egget, og der follikelresten skal bli til det gule legemet og produsere progesteron for å bygge og opprettholde livmorslimhinnen frem til ikm. Du har jo akkurat hatt ivf og det er kanskje litt krøll i systemet enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det, Prøver, men jeg begynte med p-piller direkte etter mitt negative forsøk.

 

Jeg hadde en gang en syklus der jeg spottet i 1 uke før ikm. Legen mente det kunne være progesteronsvikt. Dvs at jeg kan ha hatt dårlig kvalitet på eggfollikkelen som avgir egget, og der follikelresten skal bli til det gule legemet og produsere progesteron for å bygge og opprettholde livmorslimhinnen frem til ikm. Du har jo akkurat hatt ivf og det er kanskje litt krøll i systemet enda?

Ja, er det jeg tror :-) har også lest det om progesteronmangel ;-) jaja.. Har ikke så mye å si når jeg skal ha hormonstyrt fryseforsøk uansett. Da blir det progesteron nok i bøtter og spann 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei hei jenter 😀 Det er stille her på tråden vår for tiden 😀 Tenkte likevell å komme med en liten oppdatering 😀

 

Her er alt bra med både meg og den lille, har vært på oul og fikk termin 13.januar 😀 Etter målene var jeg en dag lenger på vei. Noe jeg syns er helt greit da jeg er svært redd for å gå på overtid. Vi fikk se en tydelig hånd med alle fem fingre, men jeg tror legen var litt redd for å avsløre kjønne. Vi vil ikke vite det før den kommer i januar 😀 Vi har vært på ferie, og da bestilte vi oss ul på en privatklinikk. Det var en god opplevelse. Han var så nøye og grundig, og vi fikk høre hjertet til den lille, og fikk se nyrene, hjertet med fire hjertekammer, og begge hjærne halvdelene 😀 Det var spesielt og veldig rørende ❤ Nå er magen begynt å komme litt frem også... Er snart i uke 20. Så nå er det værre å holde det hemmelig 😀 Vi er på hjemplassen min nå di siste feriedagene, her er folk så glade på våre vegner, og det føles lettere å slippe magen litt frem og ut 😀

 

Ellers må jeg egentli si at jeg har hatt det litt vanskelig egentlig siden uke 11. Var på en ul på mitt lokale sykehus, der jeg traff på en spesiell lege, som ikke ga meg noe ro eller god informasjon om den lille. Han påstod rett ut at den kommer trolig til å dø i løpet qv neste uke, om dette ikke går bra nå.. Altwå han hadde ingen grunn til å gi meg en slik bekymring. Den lille var større enn jeg var på vei ifølge målene, og hjertet slo, og den var aktiv... Uansett, dette ga meg bare en enda sterkere påminnelse på forrige svangerskap, og at dette ikke trenger å gå veien nå heller. For å si det som det er, det sitter langt inne å begynne å glede seg skikkelig.. Det er trist, for nå ser jeg jo i speilet at jeg er gravid, kjenner stadig små bobblespark i magen, og vi hqr sett at den lille har de organene den skal ha ❤ Jeg har bett om å få noen å snakke med. Noe jeg virkelig håper jeg kan få snart. Det er ikke morro å gå glipp av denne gleden. Selvsagt vil det være vanskeligere for oss ivfere å tro at lykken nå skal snu.. Men nå ser jo alt bra ut, og da ønsker jeg så sårt å være glad selv ❤

 

Dagens syting... Hehe.. Hvordan går det med dere andre? Er jo så stille her nå 😀 håoer dere titter innom med litt oppdatering. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! er inne å titter litt før jeg skal sove og så koselig å høre alt står bra til motivert! så spennende at dere ikke vil vite kjønnet det greier ikke jeg! fy f..for en duste lege! ikke tenk på han, nå er du over kneika og du må bare belage deg på å måtte føde i januar ! jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver,hadde det på samme måte, turde ikke si det til noen før det ble helt umulig for meg å ikke si no,det ble jo synlig etterhvert og så ble jeg jo sykemeldt 50% så da måtte jeg jo si det,men det var megaskummelt å si, da var jeg 5 mnd. jordmoren min henviste meg til psykolog som de hadde på helsest. du burde ta en time hos jordmor ☺ de pleier å være fine å prate m og kanskje de har en psykolog å prate m "på huset". det hjalp litt, var godt å få pratet litt ut og bearbeide. jeg synes du skal begynne å glede deg, lettere sagt enn gjort men prøv ihvrf å si at idag skal jeg bare glede meg og ikke bekymre meg. kjøp litt småtteri til babyen osv, og så kan du heller bekymre deg igjen neste dag. så litt etter litt tar gleden over det funket for meg, ble mer og mer "modig" men det var vel ikke før i 7-8 mnd det sank ordentlig inn og jeg faktisk begynte å glede meg skikkelig uten å ha så mye bekymringer. det var mye innestengt glede der . Imrg skal vi sende inn henvisning til ivf søskenforsøk! satser på å starte i januar! må bare få tilbake sykluser min, enn så lenge ammer jeg endel også om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Opp 😀 Så koselig at du tok deg tid til å stikke innom tråden 😀 Jeg tror også at alle disse bekymringene er mer vanlig for oss som har hatt en lang og kronglette vei til målet vårt.. Men du har så rett, jeg kan faktisk begynne å glede meg.. Jeg bare ikke tørr, jeg tror rett og slett selv at jeg har distansert meg fra både svangerskap og den lille for å beskytte meg selv. Så jeg tror det er vanskelig å endre tankene.. Jeg synes det er så trist.. For jeg vil jo så gjerne glede meg. Vi har jo planer om å dra på kjærestetur til tr.heim for å shoppe babyting og utstyr ❤ Så jeg håper den prosessen og turen gir oss litt mer, oj vi skal faktisk ha en baby ❤ Jeg har heldigvis gode venner rundt meg, og jeg håper jeg får snakket med noen med kompetanse snart. De har sagt at jeg skulle få det.. 😀 Møtte en venninne av mamma og pappa i helgen, hun har gode kontakter på føden, og på sykehuset generelt. Hun skulle se om hun kunne få litt fortgang i dette med at jeg skulle få litt hjelp. 😀 Alltid greit å kjenne noen som kjenner noen 😀 Legenvi var på oul til sa bare at det er viktig at du vet at du er over de værste farene osv. Og at etter uke 24 vil man kunne berge barnet om det kommer for tidlig. Det hjelper ikke så mye når man tror noe skal gå galt på hvilket som helst tidspunkt. Det er så tungt å ha det slik.. Uff, dagens utblåsning igjen..

 

Så spennende med søskenforsøk da.. Hvordan føles det å skal sette i gang i gjen? Er det mye blandede følelser? Eller føles det lettere denne gangen, etter at dere faktisk har lykktes? Du må holde meg oppdatert, og fortelle om prosessen.. Dette er jo noe nytt 😀

 

Utrolig koselig å høre fra deg Opp ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :). Har overhode ikke vært her inne siden jeg skrev sist...det er lang tid merket jeg når jeg skulle inn å lese. Klarer liksom ikke helt å slippe taket i denne gruppa. Vi har fulgt hverandre såmutrolig lenge. Synes det er utrolig flott at dere som lykkes fortsetter å følge tråden <3. Så utrolig morsomt å høre om dere som er gravide nå...og lille prinsessa som allerede har kommet til verden. Snakker om lykke!!!

Et går bra med meg. Har kommet meg over det verste nå egentlig. Prøvene mine er egentlig helt fine for tiden, men de vil at jeg uansett står på medisinen iallefall et år for å få stoffskiftet helt på plass... Utrolig hva man klarer å kare seg igjennom.. Vi har alle her inne møtt på mye motgang, og vi vet alle at ALT går. Tålmodighet....tenke nytt....puste rolig....godta...ikke miste håpet...kjempe videre...

 

Jeg er forresten på Facebook...så noen nevnte det. Var det deg Opp? Blir gjerne venn med de som ønsker det. Bare send melding i innboksen i såfall :).

 

Infertility - learing to live in grief while finding a way to a fullfilling life ❤

 

Stor og varm klem til dere alle sammen ❤❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du er ved godt mot, Ringo!

 

Jeg var en stund innom denne tråden i november/desember 2013, da både jeg, Ring og Mottivert ble gravide omtrent samtidig, og vi mistet alle tre. Etter det orket ikke jeg engasjere meg lenger.

 

Men nå er jeg 26+3 med en gutt ❤

Det gikk på 4. prøverørsforsøket.

Sliter selvfølgelig med å tro på det og glede meg, for frykten ligger jo der. Men tror det begynner å løsne nå.

 

Poenget mitt er at det går til slutt! Det virker nok håpløst, Ringo, at du må vente et år til. Men så skal du se at det løsner for deg også! Da er det vel bare deg igjen, og hvorfor i all verden skal ikke du lykkes når det ser ut til at vi andre gjør det?

 

Mange lykkeønskninger sendes herfra ❤❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære Ringo ❤ Så utrolig koselig å høre fra deg igjen ❤ Har tenkt masse på deg. ❤ Det stakk virkelig i hjertet og i magen når du fortalte om stoffskiftet og de medisinene du må gå på i et år. Det er virkelig godt å høre at du like vel er ved godt mot nå ❤ Det er bare sånn det er i disse rundene, må bare snu det til det positive etter slageti tryne slutter å svi. Jeg må bare si at du e utrolig tøff, jeg har virkelig troa på at dere skal lykkes ❤ Det må bli din tur nå ❤ Jeg håper det går bra med deg og dn kjære også, det er nå slik at dette tærer også på forholdet ❤

Sender en mega klem til deg ❤ Ikke slutt å heng her ☺ er helt enig med deg at man føler man hører hjemme her 😉 Og vi kjenner historien til hverandre etterhvert ❤ Utolig hyggelig med en oppdatering ❤

 

Elibjo, kjæmpe koselig å høre fra deg også ☺ Så utrolig godt å høre at dere har lykktes endelig ❤ Jeg leste det på en anen tråd, fikk tårer i øynene å måtte fortelle min kjære det ❤ Han har likksom fulgt med på tråden gjennom hva jeg har fortalt ☺ Han ble også så glad, og sa jeg måtte svare deg på den andre tråden. Føler ikke jeg hører hjemme andre stede enn her. Men har lest mye på mars-tråen.. Men er jo egentlig april-jente da. Hvordan gikk de andre forsøkene da, med tanke på egg osv. Noen på frys? Vi lykktes altså på det 6. innsette. Men fikk ut hele 10 egg, og var i lykkerus. 3 egg på frys. Og en liten baby i magen. Er 21+1 i dag ❤ Vi skal ikke vite kjønn ☺ Gratulerer så mye med gutt da ❤ dette blir spennende tider altså ☺ Stor klem fra meg ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...