Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Uttaket var supert, Mottivert! 11 egg ut, og alle er befruktet! Vi har hatt veldig gode mellomresultater før også, det er først når embryoene skal være 4 celler på insettdagen at problemene viser hos oss. Da faller omtrent alle fra med kjernefeil. Så jeg koser meg med resultatet i dag mens det er noe å feire;-)

 

Du er jo ikke langt unna, da:-) Håper gulleggene spretter fram i hopetall, og at icsi gjør susen! Jeg heier på deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble nedslående, kun to som er brukbare og de er B. Begge ble satt inn. Tidligere har vi hatt A-egg, hvorav 1 ikke festet seg, 1 døde ved 7-8 uker, og 1 døde på dag 4 under dyrkning. Tror ikke dette går veien. Håper du kommer bedre ut, Mottivert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei F*PCO.

Det har vært noen travle dager på meg. Opp og ned til Trondheim, og mye på en gang hjemme. Hvordan er denne kvalitets karakter settingen egentli? Det gjør de ikke på St.Olavs. Har du fortsatt ikke trua? Det kan vel godt gå bra med et B egg ❤ Ellets ville de nok ikke satt det inn. Jeg krysser det jeg har for deg nå 😀 Når blir det testing på deg? Håååper dette går veien nå 😀

 

Jeg hadde uttak i dag, det ble rekord på 10 egg ❤ bare håper på at icsi hjelper på, og at vi får både et, eller faktisk to fine egg inn. Og noen på frys også 😀 For de har bestemt at det blir to inn, dersom det er mest fornuftig på onsdag 😀 spent, håper befruktningen går bra denne gangen.

 

Hva er denne kjernefeilen du nevnte?

 

Lykke til videre i rugingen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kjernefeil er når de ser flere enn 1 "kjerne" i celler i embryoet, altså har noe gått veldig galt under delingen Det er der arvestoffet ligger. Den store majoriteten av slike embryoer har kromosomfeil (lest 76-92%).

 

Alle klinikker graderer embryoene, men det finnes flere graderingssystemer, og det kan hende sykehuset ditt ikke gir så mye detaljer, slik at ikke pasientene skal gruble så mye som meg;-) Graderingen går på om celledelingen går raskt slik at embryoet har ideelt celletall ifht hvor gammelt det er, om cellene er symmetriske og like store, og hvor mye fragmentering det er (cellerester som har havnet utenfor cellene etter deling). De teller også om det er for mange kjerner. Jo bedre karakter embryoet får, jo bedre er sjansen for at det fester seg og ender som baby. Men hvis et B eller C-egg klarer seg, blir det like bra barn. De dårligste (D tror jeg), blir ikke satt inn fordi de ikke har potensiale. De med kjernefeil kan en sjelden gang bli til frisk baby, fordi feilen ikke alltid ligger i alle cellene, og de cellene som har kjernefeil vil falle fra. De kan bli satt inn hvis det ikke er noen bedre embryoer, men de har liten sjanse for å bli baby.

 

Det var en laaang lektyre! Jeg har det bedre, har fått masse støtte på nettet og prøver å fokusere på at det blir mange babyer av B-egg også og at slaget ikke er tapt, men grubler litt videre på om en av oss har et genetisk problem i tillegg til min lette pco. Det er normalt at mange embryoer er genetisk unormale også hos helt friske par, men her har neste samtlige grove feil, 3 ivf på rad.

Men første dagen var tøffest, vi har kost oss i helgen og nå må vi bare gi eggene en sjanse. Det er jo mange som kommer i mål uten et dusin gullegg:-)

 

Så flott eggtall på dere! Godt jobba! Og befruktet skal de bli, eggene kan ikke motstå sjarmen til icsi-nålen:-) Håper virkelig de har full kontroll denne gangen og at dere får en liten en i januar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte testdato i hele embryologitimen, det er 29. april! Men regner med å ha svar den 28., jeg pleier å starte med spotting dagen før testdato, så jeg tester 1-2 dager før (og gjerne enda tidligere også;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottivert, hvordan har det gått? Har tenkt masse på deg i dag, håper det ble mange plusser i margen fra embryologen, og mye å velge i i morgen<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere! Da har vi vært på utredning og det viser seg at mannens sæd ikke er så ille som de først trodde :-D men min pco gjør det vanskelig for oss å bli gravide så vi får likevel ivf :-) nå er det bare å vente på brev fra st.olavs så blir første forsøk juni eller august :-) jeg skulle ha kort protokoll så da er jo sjansen større for at vi rekker det i juni :-D det føles så utrolig befriende å ha fått svar på mange spm. Er så belastende psykisk å gå rundt å ikke vite :-) det vet dere vel alt om jenter :-) det var hvertfall siste nytt fra meg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei F*PCO... Ble litt dårlig etter uttaket.. Ganske mye smerter osv. Men dagen i går gikk kjempe fint ❤ er nå ruger av et veldig fint egg sa de. Som var firedelt i går ❤ Da hadde de allerede lagt to på frys, som også var veldig bra egg 😀 et til skullecde dyrne noen dager til for å se. Men nå satser vi på del lille egget som ligger i livmore. ❤ det var syv av de ti eggene som var modne, og av dem da fire som ble befruktet, og tre av god kvalitet tydeligvis 😀

 

Tusen takk for kjempe fin og oppklarende info om egg, og egg kvaliteten 😀 Lærte virkelig mye av det 😀

 

Hvordan går det med deg da? I gang med symptomjakten. Veldig hyggelig å bli tenkt på. Tenker på deg også, og håper virkelig det skal gå veien nå ❤

 

Er det noen tester de kan ta ang. dette med den kjernefeilen? Synes det høres merkelig ut. Og forstår så godt at det er noe du har tenkt mye på. Men nå må spiren sitt, til oss begge 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå ble jeg glad, Mottivert! Virkelig kjemperesultat:-) Skal krysse alt jeg har for deg og gulleggene:-)

 

Her går det i pms-symptomer. Fikk tårer i øynene i dag da jeg var på jakt etter konfirmasjonskort og blikket plutselig havnet på et kondolansekort. Og spist pølser og sylteagurk. Heldigvis var jeg akkurat som vanlig på den runden jeg ble gravid også, så denne gangen vet jeg at det ikke er ensbetydende med at løpet er kjørt:-)

 

Så bra at det har fått en plan, Prøver92:-) Og et ca. tidspunkt. Da er det bare å senke skuldrene og slappe av før det drar igang! Kort regime er også veldig kjapt og skånsomt bivirkningsmessig, det kommer til å gå kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen 😉

Har hatt noen dager nedi'kjellerern 😥 Var så sikker på at dette ikke kom til å gå veien. Har hatt så vodt på eggstokkene, og formen har vært elendig. Føler jeg kjenner lite til noe positivt i livmoren. Men i natt har jeg hatt en del "kramper" i livmoren, det hadde jeg da jeg ble gravid. Men samtidig kan det være pga lutinusen. Blir gal av denne rugingen.. Hihi.

Nå er det ikke så lenge til du skal teste F*PCO, hva tenker du rundt det? Går det opp og ned for deg også? Jeg krysser det jeg kan for positiv test nå 😀 Ja, jeg ville bedt dem teste dere for hva som gjør at det blir kjernefeil.

Men nå ska dette gå bra ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde noe jævlig i dag, et hendelig uhell fra en som ikke vet, men som traff meg midt i fleisen, hadde ikke vært mulig å gni barnløsheten og sorgen mer inn. Jeg var sikker på at jeg ikke skulle teste før tirsdag, men nå vet jeg ikke. Det hadde gjort seg med positiv test nå, kanskje verdt skuffelsen med å få negativ test 2 dager før skjema. Får se i morgen tidlig hva jeg føler for.

 

Mottivert, jeg ønsker meg vondt i eggstokkene:-) Det var mitt første graviditetstegn, 3 dager før testdag. Murringer kom 2 dager før IKM. Et embryo lager ikke alltid så mye bråk i starten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.. Kan jeg spørre hva som skjedde? Jeg blir til tider så irritert over fjerne bekjentes dumme kommentarer som "når skal dere ha barn" "er du gravid kanskje" osv. gjerne i køen på butikken og slike koselige plasser 😖 Nå vet jeg jo ikke om det var noe slikt du opplevde i dag da. Dette er tungt nok, om man ikke skal bli dradd ned av andre også.

 

Jeg lurer på om de smertene jeg har er for tidlig, og ikke veldig poditive... va jo insett på onsdag. Hmm

 

Kjenner du noen tengn da? Jeg krysser alt jeg har jeg ❤ Synse det er på tide at drømmen kommer i oppfyllelse nå ❤

 

Sender en stor klem til deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottivert, forklaringen er for lang for mobiltekst;-)

 

Og nå sitter jeg og kikker kjærlig ned på en såvidt synlig rosa strek som B-varen min har laget <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj F*PCO ❤ Nå smiler jeg fra øre til øre her, og krysser det jeg har for at den lille spiren sitter hele løpet ut ❤

 

Sender deg mange klemmer 😀 ❤ Jippi ❤

 

Jeg lurer på om jeg skal ringe til klinikken i morgen. Har slike smerter, som jeg ikke har hatt før.. Og inatt hadde jeg litt feber også. Føler dette ikke er positivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg er happy-happy:-):-) Vet jo ikke om den holder til testdato engang, men jeg bare nyter at akkurat nå er alt så bra som det kan være:-)

 

Feber er ikke bra, synes du skal ringe. Det kan jo en sjelden gang bli infeksjon etter prosedyrer i underetasjen, og da trengs behandling. Håper du får sjekket det opp fort, og at embryoet har det bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei.. Jeg har nærmest hodt pusten for deg nå. At dette må gå veien. Nå fikk jeg vodt i magen av deg ❤ håper det er lite friskt blod, og bare slimhinnene som er litt såre, og order med spiren. Og at den klamrer seg godt fast ❤ krysser fremdeles det jeg har ❤

 

Jeg har en øm liten hevelse på vestre side av navlen, litt nedenfor. Som er vond å ta på.. Har jo hatt 6 forsøk nå, men aldri opplevd lignende smerter. Så jeg ringer klinikken uansett i morgen. Dette kan umulig være bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blør jeg, så det ser ikke strålende ut lenger:-(

så utrolig leit-.- Håper det ordner seg og at det bare er en liten blødning fra sensitive slimhinner som Mottivert sier... Har du veldig alvorlig tilfelle av PCO ? (altså mange eggposer og høy AMH-verdi) Vet du om det er vanskelligere å bli gravid med IVF for oss som har PCO? Jeg fikk med en brosjyre fra sykehuset der det stod: For oss er det høyeste ønsket i verden å bli foreldre. Og ja, det stemmer så utrolig godt. Alt dreier seg rundt den lille man så gjerne skulle hatt i armene allerede.. Jeg krysser fingre for oss alle her inne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei.. Jeg har nærmest hodt pusten for deg nå. At dette må gå veien. Nå fikk jeg vodt i magen av deg ❤ håper det er lite friskt blod, og bare slimhinnene som er litt såre, og order med spiren. Og at den klamrer seg godt fast ❤ krysser fremdeles det jeg har ❤

 

Jeg har en øm liten hevelse på vestre side av navlen, litt nedenfor. Som er vond å ta på.. Har jo hatt 6 forsøk nå, men aldri opplevd lignende smerter. Så jeg ringer klinikken uansett i morgen. Dette kan umulig være bra..

Håper veldig, jeg også:-) Det har ikke tatt seg ordentlig opp, så vi må bare vente og se. Jeg vil selvfølgelig vite nååå! Men uansett om det går galt nå, så var den gode, ømme følelsen over streken min så god<3<3

 

Sitter hevelsen i bukveggen? Kanskje du har fått infeksjon etter en av sprøytene? Da kan det dannes en pussbyll nedi fettvevet, som vil kreve antibiotika og evt at den må åpnes og tømmes. Har du legevakt i nærheten som kunne sett på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå blør jeg, så det ser ikke strålende ut lenger:-(

så utrolig leit-.- Håper det ordner seg og at det bare er en liten blødning fra sensitive slimhinner som Mottivert sier... Har du veldig alvorlig tilfelle av PCO ? (altså mange eggposer og høy AMH-verdi) Vet du om det er vanskelligere å bli gravid med IVF for oss som har PCO? Jeg fikk med en brosjyre fra sykehuset der det stod: For oss er det høyeste ønsket i verden å bli foreldre. Og ja, det stemmer så utrolig godt. Alt dreier seg rundt den lille man så gjerne skulle hatt i armene allerede.. Jeg krysser fingre for oss alle her inne <3

Nei, jeg er i grenseland for å få den diagnosen i det hele tatt. Amh på 32 er nok litt høyt for meg da jeg var 36, og ikke veldig mange cyster, men nok til at eggstokkene får sånt perleradutseende. Jeg hadde ikke dette da jeg var yngre, var hos gyn sist da jeg var 31. Alderen min har nok endel å si, og så lurer jeg på om vi har uoppdagede feil som hører til mer avansert utredning, men det blir litt mer privat siden det også kan gjelde mannen min.

 

I utgangspunktet tror jeg du kan regne med veldig gode sjanser for å få barn! Vi ble spådd 70% for å klare det på 3 forsøk, selv om jeg var 36 da vi startet. Det er absolutt ikke blant worst case scenarier som fertilitetslegen får opp i fanget, de må bare overstyre syklusen og prøve seg fram med å stimulere eggstokkene best mulig for å få litt å jobbe med uten å overstimulere for mye. Det blir ofte mange egg og stor variasjon i kvaliteten fordi en del av dem har vært halvmodne lenge, men det er de bra som teller. Du er også ung og har en evighet å prøve på, tipper det skal ende veldig godt for dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Nå blør jeg, så det ser ikke strålende ut lenger:-(

så utrolig leit-.- Håper det ordner seg og at det bare er en liten blødning fra sensitive slimhinner som Mottivert sier... Har du veldig alvorlig tilfelle av PCO ? (altså mange eggposer og høy AMH-verdi) Vet du om det er vanskelligere å bli gravid med IVF for oss som har PCO? Jeg fikk med en brosjyre fra sykehuset der det stod: For oss er det høyeste ønsket i verden å bli foreldre. Og ja, det stemmer så utrolig godt. Alt dreier seg rundt den lille man så gjerne skulle hatt i armene allerede.. Jeg krysser fingre for oss alle her inne <3
Nei, jeg er i grenseland for å få den diagnosen i det hele tatt. Amh på 32 er nok litt høyt for meg da jeg var 36, og ikke veldig mange cyster, men nok til at eggstokkene får sånt perleradutseende. Jeg hadde ikke dette da jeg var yngre, var hos gyn sist da jeg var 31. Alderen min har nok endel å si, og så lurer jeg på om vi har uoppdagede feil som hører til mer avansert utredning, men det blir litt mer privat siden det også kan gjelde mannen min.

 

I utgangspunktet tror jeg du kan regne med veldig gode sjanser for å få barn! Vi ble spådd 70% for å klare det på 3 forsøk, selv om jeg var 36 da vi startet. Det er absolutt ikke blant worst case scenarier som fertilitetslegen får opp i fanget, de må bare overstyre syklusen og prøve seg fram med å stimulere eggstokkene best mulig for å få litt å jobbe med uten å overstimulere for mye. Det blir ofte mange egg og stor variasjon i kvaliteten fordi en del av dem har vært halvmodne lenge, men det er de bra som teller. Du er også ung og har en evighet å prøve på, tipper det skal ende veldig godt for dere:-)

Takk for fint og utfyllende svar! Da håper vi på det beste <3 er bare vanskelig å være tålmodig av og til, men som du sier så er hvertfall alderen min ett stort pluss :-)) masse lykke til til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvordan går det F*PCO? Håper virkelig ikke blødningen er kommet for fult... Krysser fortsatt alt jeg har. ❤ Snakket med klinikken i dag, de sa det kunne være at pco'en hadde blusset litt opp, og det var. cyster eller eggposer som hadde vokst fram. Eller det kunne være overstimulering. Jeg måtte holde øye med feber og formen, og at jeg skulle ringe gyn.ved sykehuset dersom det vedvarer. I dag er jeg litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...