Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Da har vi fått et etterlengtet brev i posten fra st.olavs i Trondheim. Det kom rekvisisjoner på prøver som skal tas, og når svaret på disse kommer får vi behandling innen 1-3 mnd. Altså senest i mai. Det er svært positivt da det betyr at vi får det første forsøket nå før sommeren :) Det er godt å være i gang :) Nå må jeg bare vente på TR for å få tatt prøve på dag 2-3 i syklusen, heldigvis tror jeg den er rett rundt hjørnet! Ikke alltid lett å si når man har pco.. :)

Hei du :). Så utrolig kjapt det gikk før dere fikk svar :):):). Masse lykke til...og hold oss oppdaterte:). Klem fra mæ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Da har vi fått et etterlengtet brev i posten fra st.olavs i Trondheim. Det kom rekvisisjoner på prøver som skal tas, og når svaret på disse kommer får vi behandling innen 1-3 mnd. Altså senest i mai. Det er svært positivt da det betyr at vi får det første forsøket nå før sommeren :) Det er godt å være i gang :) Nå må jeg bare vente på TR for å få tatt prøve på dag 2-3 i syklusen, heldigvis tror jeg den er rett rundt hjørnet! Ikke alltid lett å si når man har pco.. :)

Hei du :). Så utrolig kjapt det gikk før dere fikk svar :) :) :). Masse lykke til...og hold oss oppdaterte:). Klem fra mæ :)

 

takk! :) Tok en telefon til st.olavs idag for å høre hvordan prosessen blir videre, så da er det utredning om 2-3 mnd og så behandling etter det. ser egentlig ikke for meg at det blir noe forsøk før etter sommeren da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har vi fått et etterlengtet brev i posten fra st.olavs i Trondheim. Det kom rekvisisjoner på prøver som skal tas, og når svaret på disse kommer får vi behandling innen 1-3 mnd. Altså senest i mai. Det er svært positivt da det betyr at vi får det første forsøket nå før sommeren :) Det er godt å være i gang :) Nå må jeg bare vente på TR for å få tatt prøve på dag 2-3 i syklusen, heldigvis tror jeg den er rett rundt hjørnet! Ikke alltid lett å si når man har pco.. :)

 

Hei du :). Så utrolig kjapt det gikk før dere fikk svar :) :) :). Masse lykke til...og hold oss oppdaterte:). Klem fra mæ :)

takk! :) Tok en telefon til st.olavs idag for å høre hvordan prosessen blir videre, så da er det utredning om 2-3 mnd og så behandling etter det. ser egentlig ikke for meg at det blir noe forsøk før etter sommeren da :/

Hei du :). Så bra at du ringte dem og fikk litt klarhet i ting. Egentlig så skal du være glad for at de vil utrede litt i forkant. Meg utredet de ETTER alle mine off. forsøk. Det var litt fortærende siden jeg ved flere anledninger hadde etterspurt utredning. Jeg skjønner svært godt din utålmodighet :). Man vil så veldig gjerne komme i gang!!! Tror heller ikke du rekker noe forsøk før de stenger i juli. Men i august er du klar...kanskje sitter du gravid og fin til jul da ❤. Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter myyye frem og tilbake i hodet mitt har vi valgt stork klinikk i Danmark. Nå er Mail sendt til dem, så da er det bare å vente på forsamtale :)

Håper det går bra med dere alle ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner ballen å rulle igjen, Ringo79:-) Gode greier! Her er det 10 dager til spraystart og jeg gleder meg til å gå igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere kjære  sterke jentene :)

 

Jeg ville bare fortelle at mirakel jenta mi kom til verden 18.02 på IVF terminen! Rier startet natt til 17 og kontroll den dagen viste at alt fostervannet var gått, så da ble jeg igangsatt dagen etter med drypp. Fødselen gikk supergreit, fødte da på 3,5 time. Lille jenta var 2612gr og 47 cm lang.Hun er helt perfekt og nydelig :hjerte:. Tenk at ingen trodde på henne og ville fjerne det "mislykkede" svangerskapet med cellegift.  Er så skummelt å tenke på den flaksen vi hadde der, vi kom rett og slett på feil eller riktig dag kan man si. Huff og uff.

Så ikke gi opp dere, hun her satt på 5 IVF ferskforsøket :hjerte:  .

 

Tenker på dere, og kommer fremdeles til å titte innom her og heie på dere!  Tusen takk for all støtte som dere har gitt meg opp igjen de siste årene. i løpet av året vil vi igjen inn i den fæle IVF karusellen, for å prøve på søskenforsøk, håper dere ikke er her lenger da selvom dere/vi er en så fin gjeng, men inne på gravid forumet istedenfor :wub: .

 

klemmer fra Opp. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere kjære  sterke jentene :)

 

Jeg ville bare fortelle at mirakel jenta mi kom til verden 18.02 på IVF terminen! Rier startet natt til 17 og kontroll den dagen viste at alt fostervannet var gått, så da ble jeg igangsatt dagen etter med drypp. Fødselen gikk supergreit, fødte da på 3,5 time. Lille jenta var 2612gr og 47 cm lang.Hun er helt perfekt og nydelig :hjerte:. Tenk at ingen trodde på henne og ville fjerne det "mislykkede" svangerskapet med cellegift.  Er så skummelt å tenke på den flaksen vi hadde der, vi kom rett og slett på feil eller riktig dag kan man si. Huff og uff.

Så ikke gi opp dere, hun her satt på 5 IVF ferskforsøket :hjerte:  .

 

Tenker på dere, og kommer fremdeles til å titte innom her og heie på dere!  Tusen takk for all støtte som dere har gitt meg opp igjen de siste årene. i løpet av året vil vi igjen inn i den fæle IVF karusellen, for å prøve på søskenforsøk, håper dere ikke er her lenger da selvom dere/vi er en så fin gjeng, men inne på gravid forumet istedenfor :wub: .

 

klemmer fra Opp. :klem:

Gratulerer SÅ mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk, Opp! :-):-):-) Gratulerer så mye som mamma! Jeg husker godt den nervepirrende starten dere hadde, herlig at det gikk så bra:-) Kose deg med datteren din♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere kjære  sterke jentene :)

 

Jeg ville bare fortelle at mirakel jenta mi kom til verden 18.02 på IVF terminen! Rier startet natt til 17 og kontroll den dagen viste at alt fostervannet var gått, så da ble jeg igangsatt dagen etter med drypp. Fødselen gikk supergreit, fødte da på 3,5 time. Lille jenta var 2612gr og 47 cm lang.Hun er helt perfekt og nydelig :hjerte:. Tenk at ingen trodde på henne og ville fjerne det "mislykkede" svangerskapet med cellegift.  Er så skummelt å tenke på den flaksen vi hadde der, vi kom rett og slett på feil eller riktig dag kan man si. Huff og uff.

Så ikke gi opp dere, hun her satt på 5 IVF ferskforsøket :hjerte:  .

 

Tenker på dere, og kommer fremdeles til å titte innom her og heie på dere!  Tusen takk for all støtte som dere har gitt meg opp igjen de siste årene. i løpet av året vil vi igjen inn i den fæle IVF karusellen, for å prøve på søskenforsøk, håper dere ikke er her lenger da selvom dere/vi er en så fin gjeng, men inne på gravid forumet istedenfor :wub: .

 

klemmer fra Opp. :klem:

Gratulerer så mye! :D Her er alle blodprøver og sædprøver tatt og vi har fåt time 22.april til siste del av utredningen :) Regner med at første forsøk blir rett før sommeren eller rett etter :) Så nå er det bare å leve sunt  å legge alt til rette for at en liten spire skal feste seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere kjære sterke jentene :)

 

Jeg ville bare fortelle at mirakel jenta mi kom til verden 18.02 på IVF terminen! Rier startet natt til 17 og kontroll den dagen viste at alt fostervannet var gått, så da ble jeg igangsatt dagen etter med drypp. Fødselen gikk supergreit, fødte da på 3,5 time. Lille jenta var 2612gr og 47 cm lang.Hun er helt perfekt og nydelig :hjerte:. Tenk at ingen trodde på henne og ville fjerne det "mislykkede" svangerskapet med cellegift. Er så skummelt å tenke på den flaksen vi hadde der, vi kom rett og slett på feil eller riktig dag kan man si. Huff og uff.

Så ikke gi opp dere, hun her satt på 5 IVF ferskforsøket :hjerte: .

 

 

Tenker på dere, og kommer fremdeles til å titte innom her og heie på dere! Tusen takk for all støtte som dere har gitt meg opp igjen de siste årene. i løpet av året vil vi igjen inn i den fæle IVF karusellen, for å prøve på søskenforsøk, håper dere ikke er her lenger da selvom dere/vi er en så fin gjeng, men inne på gravid forumet istedenfor :wub: .

 

klemmer fra Opp. :klem:

Kjære Opp. Dette var virkelig gode nyheter!! Gratulerer så mye ❤. Tårene triller når jeg leser. Husker så godt den starten deres. Tenk hvor galt det kunne gått...får frysninger!! Nyt lille jenta di kjære du❤. Stor varm klem fra meg ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke noe nytt. Må bare vente nå til timen 22.april og høre hva de sier da :-) krysser fingrene for at alt går etter planen og at jeg sitter med en liten en eller en kul på magen neste påske :-) takk som spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ikke noe nytt. Må bare vente nå til timen 22.april og høre hva de sier da :-) krysser fingrene for at alt går etter planen og at jeg sitter med en liten en eller en kul på magen neste påske :-) takk som spør!

 

Hei prøver92! 

Jeg ser at du akkurat har søkt - og fått brev fra st.olavs. 

Søknaden vår ble sendt forrige uke.. Er så speent! 

Jeg bare lurte, har dere ikke vært til forsamtale? Eller er det det dere skal 22.april? 

Og de prøvene du måtte ta, var det fsh, lh, østradiol og amh? Fordi dere ikke hadde tatt disse i forveien?

Kanskje i tillegg til virusprøver? 

Vi har tatt alt av prøver nemlig, og bare frykter så mye at de skal be om alle de prøvene på nytt :(

orker ikke og vente lenger nå! 

I sommer har vi prøvd i 2år. Og hittil har de ikke funnet noe galt. Har EL av meg, over gj.snittet gode svømmere, amh på 40 og fine hormonverdier ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er inne her og sniker, kan jeg jo også introdusere meg da :) 

 

Vi har prøvd i snart 2år. Henvisning til st.olavs er sendt forrige uke. Har hatt plenty med ul og blodprøver. Sædprøve er upåklagelig og jeg har(i følge legene) EL av meg selv. Har også vært privat og tatt kontrastundersøkelse av eggledere - de er åpne. 

Amh verdi på 40 ("optimal fertilitet") i følge ekspertene ;) 

Var gravid for 2 år siden, sa tidlig :( Men, har ikke hatt i nærheten av en positiv test siden. 

 

Det begynner og bli skikkelig tungt :( lei av og vente.. 

Men, jeg ser jo at min venting er ingenting i forhold til dere her inne. Dere er sterke :) 

Og det er virkelig imponerende og se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Her er det ikke noe nytt. Må bare vente nå til timen 22.april og høre hva de sier da :-) krysser fingrene for at alt går etter planen og at jeg sitter med en liten en eller en kul på magen neste påske :-) takk som spør!

 

Hei prøver92! 

Jeg ser at du akkurat har søkt - og fått brev fra st.olavs. 

Søknaden vår ble sendt forrige uke.. Er så speent! 

Jeg bare lurte, har dere ikke vært til forsamtale? Eller er det det dere skal 22.april? 

Og de prøvene du måtte ta, var det fsh, lh, østradiol og amh? Fordi dere ikke hadde tatt disse i forveien?

Kanskje i tillegg til virusprøver? 

Vi har tatt alt av prøver nemlig, og bare frykter så mye at de skal be om alle de prøvene på nytt :(

orker ikke og vente lenger nå! 

I sommer har vi prøvd i 2år. Og hittil har de ikke funnet noe galt. Har EL av meg, over gj.snittet gode svømmere, amh på 40 og fine hormonverdier ellers. 

 

 

Hei! Vi har ikke vært til noe forsamtale nei. Den timen vi skal på er siste del av utredningen. Jeg hadde tatt alle blodprøvene (AMH, østradiol, fsh osv) etter rekvisisjon fra min gyn. men dette var ikke "godt nok" fordi St.olavs gjerne vil analysere svarene selv, så jeg har tatt alle disse på nytt. Men disse tar du mens du venter på timen. Timen blir ikke utsatt pga disse prøvene hvis du forstår hva jeg mener :) Mannen min har også avlagt to sædprøver hos min gyn. det er nok disse som er grunnen til at vi får utredning med en gang og ikke noe forsamtale, da disse prøvene var svært dårlige i tilegg til at jeg har PCOS. Jeg vet jo ikke, men i brevet står det hvertfall at det er innkalling til utredning og behandling. Behandlingen starter vanligvis første eller andre syklus etter den utredningstimen i følge kontordama :)  Så slitsomt for dere å ikke vite hva som er problemet da :/ Er liksom litt lettere å gjøre noe med det når man vet hva problemet er..  Masse lykke til videre!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at alt er bra med deg å den lille kjære Opp ❤ for en fantastisk og spesiel historie dere fikk ❤ Jeg er så glad for at du endelig har blitt mamma 😘 masse klemmer til dere ❤ og store gratulasjoner fra meg ❤

 

Da var jeg i gang med sprøytene... UL.i neste uke.. Må erlig iinnrømme at jeg er nokså lunken til hele forsøket. Tror det kommer av den uventede nedturen vi fikk i januar. Men men.. Det går som det går, og går det ikke veien blir det privat uansett...

 

Hvor er du i løypa da Ringo? Spennende å høre hvordan det går 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre at alt er bra med deg å den lille kjære Opp ❤ for en fantastisk og spesiel historie dere fikk ❤ Jeg er så glad for at du endelig har blitt mamma 😘 masse klemmer til dere ❤ og store gratulasjoner fra meg ❤

 

Da var jeg i gang med sprøytene... UL.i neste uke.. Må erlig iinnrømme at jeg er nokså lunken til hele forsøket. Tror det kommer av den uventede nedturen vi fikk i januar. Men men.. Det går som det går, og går det ikke veien blir det privat uansett...

 

Hvor er du i løypa da Ringo? Spennende å høre hvordan det går 😀

Mottivert, så koselig å se deg:-) Vi er nesten helt likt da, jeg har ultralyd i morgen. Klarer ikke å være lunken heller, får litt følelsesmessig nedtur på sprayen, men nå når jeg har sprøyter kommer energien tilbake og da kommer også håpet snikende. May the embryos be with you;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei F*PCO 😀

Så morsomt, å spennende da 😀 jeg skal på ul. på tirsdag, men da får vi fulgt hverandre kjempe tett nå da 😀 Kjempe godt å ha en i løypa sammen med meg da 😀 Nå ble jeg glad. Skal krysse alt jeg har for deg i morgen da ❤ Hvor mange forsøk hadde du hatt? Husker jo ikke alt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei F*PCO 😀

Så morsomt, å spennende da 😀 jeg skal på ul. på tirsdag, men da får vi fulgt hverandre kjempe tett nå da 😀 Kjempe godt å ha en i løypa sammen med meg da 😀 Nå ble jeg glad. Skal krysse alt jeg har for deg i morgen da ❤ Hvor mange forsøk hadde du hatt? Husker jo ikke alt 😜

Tredje gang nå, tallet for alle gode ting 😊

Første negativ, andre med MA oppdaget ved 11 uker i januar. Nå sikter vi oss inn på januarbaby 😉 Ultralyden har stått i hodet på meg i hele dag, er så spent på vi får folikkeltallet ned mot fornuftige nivåer!

 

Skal dere få icsi denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger jeg med jeg også! Vi skal i gang med ICSI, og satser på å begynne med sprøyter i uke 19/20.
Har opplevd en MA tidligere og er livredd for at det skal ende slik denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kjempe spent F*PCO... Hvordan gikk det på ul? 😀 Jeg er fremdeles ganske distansert i forhold til forsøket. Tenker det er greit. Jepp, vi får icsi denne gangen. Håper bare eggene er bedre, og at vi får ut like mange, bare at de er av super kvalitet. Er jo siste offentlige forsøk nå.

 

Vi får krysse det som krysses kan ❤

 

Hei sommerfugelimagen... Forstår godt at du er redd for ma, man får en ekstra bekymring når man har opplevd å miste. Det er trist, og det ligger hele tiden i tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 6 eggposer som trenger 1 ekstra stimuleringsdag, og 1-2 til som kanskje skal stikkes på. Tidligere har jeg hatt mengder av eggposer, og tatt oppunder 20 egg. Hormondosen ble derfor redusert denne gang, håper det ikke er for lite. Det blir nervepirrende dager! Det blir uttak tirsdag, innsett torsdag eller fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt masse på deg i dag 😀 6-8 egg er et pent tall 😀 jeg har hatt 3-4, og noen med dårlig kvalitet. Sist fikk jeg jo 9. Som var langt over forventet fra vår side. Er bare redd jeg har for store forhåpninger denne gangen. At det blir bare 3-4 nå også... Hihi, oj er vist ikke så lunken til forsøket likevell. Da blir det uttak på deg, og første ul på meg på tirsdag. Kjempe spennende 😀 Hvor hører du til? Har garantert spurt før.. Men før skylle på hormonene.. Hehe 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det F*PCO? 😀 har tenkt masse på deg ❤ jeg fikk høyere dose på tirsdag. Og skal på ny ul på fredag. Tipper uttak på mandag. Hvordan gikk det med uttaket, og hvor mange egg ble det på deg? Håper på gull egget nå ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...