Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Takk skal du ha anonym :).Ja stigningen er grei den, men en uke forsinket, og dermed altfor lav. Jeg er i uke seks nå, men hcg nivået tilsvarer uke 5. Var på ul igår. Jeg håper jo veldig på at han vil kunne se noe på ul på fredag ihvrf slik at vi kan utelukke graviditet utenfor livmor, men tør ikke tro det. Forbereder meg på å måtte opereres neste uke :/.. hvis de ikke kan se noe i livmoren da, så blir det operasjon for da kan det være utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann jenter, har fulgt med dere på sidelinjen. Hatt noen travle dager med mye jobb... 

Nei nei og atter nei Mammadrømmen, dette var forferdelig trist å høre :( Jeg hadde også en kjempe god følelse denne gangen. Hva pokker er grunnen til at vi skal plages slik da... Hadde du positiv test først? Det er bare forferdelig urettferdig, :( Utrolig trist at du skulle få enda en nedtur, og enda mer venting pga egglederen. Jeg sender deg masse gode klemmer, og tenker på deg :) 

 

Opp, hvordan klarer du dette løpet her, herlighet for noe nervepirrende greier. Må ærlig si at det er bedre å få den negative testen, og det er det liksom. Dette er jo helt sprøtt. Holder et bitte lite håp på at det er en levende liten spire der inne jeg <3 Men dette må være veldig tungt og vanskelig <3 Går det bra med valpen? Er sikkert mye trøst i den da :) Sender deg også masse klemmer, og jeg følger spent med deg ;)

 

Kan godt hende det blir sent før vi går for neste og siste forsøk også... har tlf time med legen i morgen først, har jo ventet i en evighet.... Håper jeg får prøve pergotime noen måneder. Kjenner jeg gruer til å snakke med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre mammadrømmen.. :( Har du noen gang fått prednisolon ved forsøkene dine? Det fikk jo jeg på Hausken... Det bedrer miljøet fordi det demper betennelsestilstander og immunsystemet eller noe. Håper virkelig det klaffer snart :)

 

Opp - har legen sagt at det er for lavt nivå? Det fortsetter jo å stige..? Jeg målte aldri nivået med blodprøve, men jeg tok jo disse testene med ukeindikator og på meg viste de helt feil! Det var et skjema med som viste hvor mye hcg som skulle til for at den viste 1-2, 2-3 eller 3+, og på meg lå den en uke bak begge gangene jeg testet med 1 ukes mellomrom. Det var sånn at jeg ut fra tidspunktet burde befinne meg langt over 3 + grensen (og det dobler seg jo annenhver dag), men den fortsatte å vise 2-3 lenge. Nå var jo ikke dette så nøyaktig som du får med blodprøve, men jeg husker jeg drev og stresset med dette. Det kan jo godt være at noen bare får i gang produksjonen litt tregt! Åå jeg håper virkelig det går Opp!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha anonym :).Ja stigningen er grei den, men en uke forsinket, og dermed altfor lav. Jeg er i uke seks nå, men hcg nivået tilsvarer uke 5. Var på ul igår. Jeg håper jo veldig på at han vil kunne se noe på ul på fredag ihvrf slik at vi kan utelukke graviditet utenfor livmor, men tør ikke tro det. Forbereder meg på å måtte opereres neste uke :/.. hvis de ikke kan se noe i livmoren da, så blir det operasjon for da kan det være utenfor.

Skjønner. Håper på det beste på fredag, at det dukker opp en liten spire på rett plass. Masse lykke til. Ingen god følelse du sitter med nå det vet jeg. Trodde jeg hadde utenfor livmoren selv engang grunnet sterke smerter i eggstokken. Heldigvis var det en cyste som sprakk pakt var ok med fostret. Men følelsen er grusom. Krysser fingrene for deg😄

 

Anonymous poster hash: 70a69...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere :)

 

Da har jeg endelig snakket med en lege på klinikken :) Fikk ikke prøve pergotime, da han mente dette ville stresse meg og kroppen. Han mente absolutt at det var fornuftig med en god pause nå på oss før vi setter i gang med siste forsøket. Få kroppen og hodet i balanse, og nyte sommeren. Han mente det var god sjanse for at vi kunne få dette til på hjemmebane, og at vi egentlig ikke hadde fått prøvd så mye selv etter op. Vi skulle bare kose oss, og ikke tenke baby (lett å si da) Men jeg føler det var en grei samtale, og vi tenkte likt, bare at jeg ikke får pergotime... Skulle ta noen hormonprøver også, og var de litt utenfor det de skulle, så kunne jeg få prøve pergotime sa han :)

 

Tenker mye på dere Opp og Mammadrømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen100:

Nei det har jeg aldri fått før, det hørtes ut som noe som er perfekt for meg! Det skal jeg jammen høre om! :) Men gogler man det, står det at det IKKE skal brukes under graviditet eller hvis man prøver å bli gravid. Pga fosterskader.. Så vet ikke hvor bra det er?

 

Mottivert:

Så bra at du endelig har fått snakket med legen :) Høres jo ut som en veldig god plan det da? :D Da kan det jo hende du får pøve pergotime, om prøvene viser det de skal. Krysser fingrene for det! :D

 

Opp:

Er såååå spent på hvordan det har gått med deg på ul idag!!!! :D :D :D Krysser alt jeg har!!!

 

Jeg har ringt rundt til masse sykehus, og alle har 3mnds ventetid og sommerstengt. Så ser ut som det blir en stund til forsøk her :( Ventingen er helt forferdelig!!! Vil igang med en gang jeg!! Sukk. Får håpe at å fjerne en eggleder gjør susen!  Er siste sjanse nå.. Helt enig med deg, skal være gravid til jul!! Det skal vi alle sammen!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk skal du ha anonym :).Ja stigningen er grei den, men en uke forsinket, og dermed altfor lav. Jeg er i uke seks nå, men hcg nivået tilsvarer uke 5. Var på ul igår. Jeg håper jo veldig på at han vil kunne se noe på ul på fredag ihvrf slik at vi kan utelukke graviditet utenfor livmor, men tør ikke tro det. Forbereder meg på å måtte opereres neste uke :/.. hvis de ikke kan se noe i livmoren da, så blir det operasjon for da kan det være utenfor.

Skjønner. Håper på det beste på fredag, at det dukker opp en liten spire på rett plass. Masse lykke til. Ingen god følelse du sitter med nå det vet jeg. Trodde jeg hadde utenfor livmoren selv engang grunnet sterke smerter i eggstokken. Heldigvis var det en cyste som sprakk pakt var ok med fostret. Men følelsen er grusom. Krysser fingrene for deg😄

 

Anonymous poster hash: 70a69...a02

Tenker på deg i dag 😍

 

Anonymous poster hash: 70a69...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen100:

Nei det har jeg aldri fått før, det hørtes ut som noe som er perfekt for meg! Det skal jeg jammen høre om! :) Men gogler man det, står det at det IKKE skal brukes under graviditet eller hvis man prøver å bli gravid. Pga fosterskader.. Så vet ikke hvor bra det er?

 

Mottivert:

Så bra at du endelig har fått snakket med legen :) Høres jo ut som en veldig god plan det da? :D Da kan det jo hende du får pøve pergotime, om prøvene viser det de skal. Krysser fingrene for det! :D

 

Opp:

Er såååå spent på hvordan det har gått med deg på ul idag!!!! :D :D :D Krysser alt jeg har!!!

 

Jeg har ringt rundt til masse sykehus, og alle har 3mnds ventetid og sommerstengt. Så ser ut som det blir en stund til forsøk her :( Ventingen er helt forferdelig!!! Vil igang med en gang jeg!! Sukk. Får håpe at å fjerne en eggleder gjør susen! Er siste sjanse nå.. Helt enig med deg, skal være gravid til jul!! Det skal vi alle sammen!! :D :D :D

Nei, man må slutte med en gang hvis man får positiv test. Frem til da tviler jeg på at det er farlig i og med at Hausken bruker det. Har hørt flere her inne som har brukt det så tror ikke det er uvanlig. :)

 

Hvordan har det gått Opp? Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så utrolig koselig dere tenker på meg 💓 <3 det varmer skikkelig. Hcg igår viste 2200 men ingen tegn til svangerskap i livmoren :( så det må sitte utenfor. Ble henvist til Ullevål allerede idag kl ni. Det ble vurdert operasjon men utifra allmenntilstanden min og at de ikke kunne se helt hvor graviditeten sitter så ble det bestemt at jeg skal ta en cellegift som ødelegger svangerskapet der de sitter. Sannsynligvis er det i egglederen. Legen sa egglederen ikke vil ta skade så den vil være full brukbar etterpå, men jeg vil ha økt risiko for å bli gravid der igjen. Jeg må vente i minst 3 måneder før vi kan prøve igjen for å være helt sikker på at all giften er ute av kroppen, så neste forsøk blir vel i oktober en gang. Bra å slippe operasjon, men kjipt å måtte vente så lenge og også ha økt sjanse for at det skjer igjen. Så da får vi bare prøve å komme oss gjennom denne dumme ventetiden så godt det lar seg gjøre. Kanskje vi får gjøre neste forsøk omtrent samtidig alle sammen neste gang og følge hverandre inn i første trimester :) please!!!! Mammadrømmen - jeg tar også prednisolol ;) så det er ganske vanlig praksis i det private ihvrf. Ha en fin kveld da dere tøffe sterke jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så utrolig koselig dere tenker på meg 💓 <3 det varmer skikkelig. Hcg igår viste 2200 men ingen tegn til svangerskap i livmoren :( så det må sitte utenfor. Ble henvist til Ullevål allerede idag kl ni. Det ble vurdert operasjon men utifra allmenntilstanden min og at de ikke kunne se helt hvor graviditeten sitter så ble det bestemt at jeg skal ta en cellegift som ødelegger svangerskapet der de sitter. Sannsynligvis er det i egglederen. Legen sa egglederen ikke vil ta skade så den vil være full brukbar etterpå, men jeg vil ha økt risiko for å bli gravid der igjen. Jeg må vente i minst 3 måneder før vi kan prøve igjen for å være helt sikker på at all giften er ute av kroppen, så neste forsøk blir vel i oktober en gang. Bra å slippe operasjon, men kjipt å måtte vente så lenge og også ha økt sjanse for at det skjer igjen. Så da får vi bare prøve å komme oss gjennom denne dumme ventetiden så godt det lar seg gjøre. Kanskje vi får gjøre neste forsøk omtrent samtidig alle sammen neste gang og følge hverandre inn i første trimester :) please!!!! Mammadrømmen - jeg tar også prednisolol ;) så det er ganske vanlig praksis i det private ihvrf. Ha en fin kveld da dere tøffe sterke jentene :)

Trist å lese at de ikke fant noe foster på rett sted 😔 . Veldig flott at du slipper operasjon da😊. Ønsker deg masse lykke til i dagene fremover, håper du har god støtte rundt deg. Var det du som fikk en liten valp nylig? Kan tenke meg den er en god trøst nå😊 klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) ja det er skikkelig leit dette her, hadde en MA ifjor i uke 12 også, så det begynner å tære på nå. Jeg sier "på gjensyn" til graviditeten, jeg skal bli det igjen!! Bare å bite tennene sammen og gjøre flere forsøk, skal gå til slutt, jeg kan bli gravid, det vet jeg jo nå! Jepp, jeg som fikk valp 😘, han er en kjempefin trøst,gjør at jeg glemmer litt all sorgen og det leie innimellom 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så trist Opp!! :( Var ikke det som skulle skje!! Hvorfor må vi være så uheldige!! Synes virkelig synd på deg nå asså! Føler med deg <3 Håper det ordner seg fort, så du får kommet deg videre. Sender masse gode tanker og gode klemmer :)

 

Tusen takk for tisps om prednisolol!! :D Det skal jeg jammen spørre Riksen om! Høres ut som akkurat det jeg trenger :) Skal på kontroll før henvisning til operasjon på torsdag, så får høre hva de sier da. Hater å måtte vente 2-3 mnd på operasjon. Bare pga sommerstengt! Ventetiden er grusom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det gode nyheter på meg allikevel da. Du hadde visst rett Opp ;) hehe..

Jeg slipper operasjon!! :D Lykke! Alt så fint ut inni der,. En ingen tegn til veskeansamling eller noe annet galt. Det var akkurat som det skal :D Så det blir oppstart med medisiner på første mens :D Jippi!! Kunne ikke blitt bedre :)

Jeg fikk ikke prøve prednisolol fordi Riksen ikke har lov. Men jeg får bare håpe at det går bra allikevel. Dette kan være siste forsøket, så må bare krysse fingrene! :)

 

Håper det går bra med dere andre! :) Ha en fin sommer! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God sommer :) Her håper jeg at det blir fryseforsøk før Medicus stenger på fredag! Kryss fingrene for foliklene mine da!!

 

Lykke til alle dere andre, håper sommeren blir fin og at alle får senket skuldrene og er klare til ny dyst til høsten igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh mammadrømmen det var jo kjempebra da!! Så utrolig deilig, ikke noe gøy m operasjoner :(. Ja vi får tro du ikke trenger prednisolol :) uansett. Jeg er fremdeles på berg og dalbanen. Vært så sliten så har ikke orker å oppdatere. Det gikk ikke som planlagt forrige mandag, da skulle jeg jo få satt injeksjonen og starte behandlingen. Det var ny lege og ny undersøkelse før start. Her ser plutselig legen en liten flekk i livmoren som hun tror kan være graviditet! Hæ???? Er jeg ikke gravid utenfor likevel liksom? Hun ville ikke sette igang behandling men se an til neste uke. Jeg likte ikke dette, kunne jo ha en "tikkende bombe" inni meg likevel. Stolte ikke helt på denne legen og snakket m fertilitetssenteret. Fikk time hos dem 3 dager senere. Med et lite håp og bønn om at det kunne likevel være inni livmoren kunne de raskt avkrefte dette. De ringte igjen til Ullevål og jeg fikk time dagen etter, for igjen å starte behandlingen. Er det mulig.. Tropper opp på Ullevål igjen, ny lege og opp i stolen. Så kommer sjokket, legen sier hun tydelig ser en graviditet i livmoren, viser meg på ultralyd og peker og sier ser du det blinker her, det er hjertet til fosteret, du er litt over seks uker på vei. Jeg bare skalv og forsøkte å svelge unna klumpen i halsen.rimelig sjokkert og skjønner nesten ikke at det kan være riktig! Jeg har ny ultralyd på torsdag igjen! Sjansen er dessverre ganske stor for at dette ikke går veien,pga sen hcg stigning og foster tilsvarende en uke mindre, men det er nå et lite håp her om at det kan bli en mirakelbaby <3. føler uansett det er et mirakel m de beskjedene jeg har fått, har jo egentlig fått beskjed om at dette ikke er mulig. Er uansett glad for at det er innvendig og at jeg uansett ikke trenger operasjon eller cellegift om dette ikke går veien og kan prøve igjen så snart syklusen kommer igang igjen, men jeg håper jo på at det går den andre veien <3 <3 . Krysser alle fingre for fryseggene og folliklene dine mam&mam, nå skal det være din tur ihvrf!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :)

 

Åh, Opp nå sitter jeg med klump i halsen <3 Er det mulig å ha så mye frem og tilbake, og så ender det opp med at du får se et bankende hjerte? Jeg forstår godt at du ikke helt tørr å tro at dette skal gå veien, men det er stor sjanse dersom fostret viser et bankende hjerte <3 Ble helt gira og glad og urolig på samme tid nå, på dine vegne :) Håper håper håper dette blir vår solskinnshistorie på denne tråden <3 Ønsker deg såå mye godt, og lykke til <3 Hold oss oppdatert :)

 

Mammadrømmen, så godt å høre at det ikke bli op. Fantastisk at alt er som det skal med kroppen din :) Da er det bare å nyte sommeren, og lade batteriene til neste forsøk, som skal til en liten spire <3 Nå skal det gå for oss alle sammen :) Opp drar oss med etter hvert til det positive :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal jeg, koselig dere heier på meg, jeg går mellom å være spent, lei meg fordi jeg ikke tror/er redd for at det ikke blir noe av, går rundt i ingenmannsland og bare venter på torsdag. Nå er jeg i Brussel m jobben, masse møter og sosialt opplegg, slitsomt når hue ikke er helt med, men greit å bli presset til å tenke på andre ting også. Har litt klump i magen nå,også fordi mannen min ringte meg akkurat og fortalte svigersøster nå har født sitt første barn, og det er jo det første barnet/barnebarnet i den familien. De har vært sammen i 3 år, vi har vært sammen i 10 år, de forsøkte 1 mnd på å få barn, vi er nå på 4 året. Føles så urettferdig og den urettferdighetsfølelsen er så vond og lei og trist å kjenne på. Alle er glade og begeistret naturlig nok, mens jeg sitter bare m klump i halsen og vil grine over min egen barnløshet.Håper håper håper det er liv i magen på torsdag!!please!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt heier vi på deg Opp :) Dette er virkelig nervepirrende for oss som står på utsiden også :) Jeg krysser alt jeg har for at det er en levedyktig liten spire der :) <3 Ja, kan kanskje være like greit at du er borte på jobb, og har andre ting å tenke på. Jeg forstår deg kjempe godt ang svigersøstren din. Det er så urettferdig. Vi har også holdt på i 4 år, selv om vi ikke har vært sammen mer enn 5, men når det er ekte kjærlighet, og virkelig rett, så er det bare det :) Hehehe. Det er deres tur å få den oppmerksomheten, og iveren fra familien nå <3 Vet de at dere sliter, og har mistet osv? Det føles noen ganger som at det ikke kan bli like stas for besteforeldrene å få de barnebarna vi fhv. skal gi dem en gang. Men det blir det nok, når de kommer <3 Dette skal gå deres vei nå :)

 

Stoor klem til deg,og masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanligvis ikke sms-språk, men OMG Opp!

Utrolig bra at det i magen får tid på seg til å vise hva det er eller ikke er. Krysser alt jeg har for at et mirakel er på gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fillern Opp!! Du må jammen igjennom mye! For en berg og dalbane! :o Heier på deg og det lille mirakelet! Dette skal gå bra!! :D Krysser alt jeg har herfra!! Masse lykke til!!! :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt masse på deg Opp. Heier på deg og din lille spire videre. Tror det på mange måter er godt å ha noe annet å gjøre mens du venter på torsdagen. Det hadde blitt enda mer tid til tanker hvis du bare skulle gått hjemme, å tanker har du sikkert mer enn nok av fra før. Skjønner godt følelsene dine knyttet til det nye barnet i familien også. Husk at du ikke er alene. Masse lykke til💝 krysser fingrene for flere gode nyheter for deg denne uken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk lesing Opp :duskedame:  

 

Jeg har fulgt med fra sidelinjen og håper inderlig at mirakelet ditt skal gå i oppfyllelse! Det fortjener du virkelig...blir nok den beste mamma'en ever, når nurket ser dagens lys.

 

Krysser armer & bein for deg, Lykke til!!! :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere!!! Er så utrolig godt å ha en heiagjeng som vet akkurat hvordan det er!! Sitter her med gåsehud i 26 varmegrader nå, det var en levende liten tass i livmoren min <3 vokst som den skulle også og hcg nivået var heller ikke noe å klage på.:) legen var positiv og mente jeg ikke hadde større sjans for at det skulle gå gæernt enn alle andre!!! Hæææææ!?!!! Jeg trodde det var mye dårligere odds m den starten, men det var det visst ikke! Uvirkelige beskjeder å få. Jegvsom omtrent bare var timer unna å få cellegift for å fjerne dette! Føler det er 50/50 likevel, tør ikke nyte det, spurte om ny ul og fikk lov å få det om 2,5 uke pga hva jeg har opplevd. Så nå blir det bare å prøve å ta en dag om gangen frem til da. Skal møte babyen til svigersøster imrg, det kommer til å gå veldig mye greiere ihvrf!!! Puhhhh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, for en god nyhet Opp!!! GRATULERER sååååå mye med en perfekt liten skatt! <3 <3 Er sååå glad på dine vegne!!! Dette fortjente du virkelig!! :D :D Skjønner godt at du ikke tørr å slippe inn alle følelser enda. Blir godt med en ny ul, så du kan senke skuldrene, og virkelig glede deg! Og nyte resten av svangerskapet :D <3 Blir helt rørt av denne lykkelige meldingen :D Det gjorde dagen min!! :D <3 Gratulerer så masse igjen!!! Unner deg all denne gleden :D Kos deg masse i sommer! Kjøp deg noe fint til den lille og feire overraskelsen :) Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...