Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Kjære F*PCO jeg krysser virkelig alt for deg nå!!! Har fulgt med dere alle her inne...i spenning :). Ikke så ivrig i skrivinga for tiden, men som sagt så følger jeg med ❤. Sender deg mange gode tanker F*PCO!

 

Jeg har vært og fått tatt alle blodprøver. Igår var jeg hos gyn og tok nye celleprøver + clamydiatest. Så nå skal alt være i boks. Bare å vente på svar. Celleprøven tar noen uker, så jeg avventer litt før jeg bestiller timen i Danmark slik at jeg er sikker på at svar foreligger før den timen. Kanskje vi er heldige å få et forsøk før sommeren❤.

 

Mottivert: jeg eeeer så spent på deg denne gangen!! Svært glad for det uttaket ditt ❤.

 

Prøver92: da satser vi på forsøk begge to før sommeren ;):)

 

Ønsker dere alle en riktig fin dag. Stor klem fra meg:)

Endret av Ringo79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende at nytt forsøk er på trappene, Ringo79:-) Mange gode ønsker herfra:-)

 

Her er spenningen stor. Teststreken er litt kraftigere enn søndag, og jeg har ikke blødd i går, så jeg har ringt og bestilt mer Lutinus nå. Offisiell testdag i morgen, og forventet mens i dag eller i morgen hvis det ikke er en mageboer der lengre. Har så utrolig lyst til å få bli mamma nå, uten mange flere runder, bekymringer og stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt usikker. Streken ble kraftigere fra søndag til mandag, men mandag morgen, tirsdag ettermiddag og morgenurin i dag ser dønn like ut. De ser ut som de er tatt fra samme prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nervepirrende dette F*PCO. Har du testet med strimler eller annen test? Har du ringt inn positiv test? Hvordan er det på din klinikk, får du blodprøve for å bekrefte? (det har jeg aldri fått)

Er så spent, og heier på spiren ❤ og håper virkelig at dette går veien nå ❤

Har du noen symptomer? Jeg håper og krysser alt jeg har 😀

 

Formen min er mye bedre, noe som får meg til å tenke at om det var overstimulering, så har ikke egget festet seg. Men samtidig har jeg mye murring, og en del mensen lignende smerter. Så jeg er veldig av og på om dette har gått veien eller ikke.. Uff...

 

Ringo 😀 sååå koselig å høre fra deg igjen 😀 Så godt å høre at det er nytt forsøk på tur snart 😀 er så spent. Det er jo så bra at de har troa på dine egne egg. Vi må få oppdatering under veis 😀

 

Klem fra meg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære F*PCO jeg krysser virkelig alt for deg nå!!! Har fulgt med dere alle her inne...i spenning :). Ikke så ivrig i skrivinga for tiden, men som sagt så følger jeg med ❤. Sender deg mange gode tanker F*PCO!

 

Jeg har vært og fått tatt alle blodprøver. Igår var jeg hos gyn og tok nye celleprøver + clamydiatest. Så nå skal alt være i boks. Bare å vente på svar. Celleprøven tar noen uker, så jeg avventer litt før jeg bestiller timen i Danmark slik at jeg er sikker på at svar foreligger før den timen. Kanskje vi er heldige å få et forsøk før sommeren❤.

 

Mottivert: jeg eeeer så spent på deg denne gangen!! Svært glad for det uttaket ditt ❤.

 

Prøver92: da satser vi på forsøk begge to før sommeren ;):)

 

Ønsker dere alle en riktig fin dag. Stor klem fra meg:)

Ja! håper det ordner seg for dere snart :)) brev fra st.olavs ble sendt igår, så da er vi igang i mai eller juni :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, nervepirrende dette F*PCO. Har du testet med strimler eller annen test? Har du ringt inn positiv test? Hvordan er det på din klinikk, får du blodprøve for å bekrefte? (det har jeg aldri fått)

Er så spent, og heier på spiren ❤ og håper virkelig at dette går veien nå ❤

Har du noen symptomer? Jeg håper og krysser alt jeg har 😀

 

Formen min er mye bedre, noe som får meg til å tenke at om det var overstimulering, så har ikke egget festet seg. Men samtidig har jeg mye murring, og en del mensen lignende smerter. Så jeg er veldig av og på om dette har gått veien eller ikke.. Uff...

 

 

Jeg har bare brukt billigstrimler:-) Klinikken min bruker ikke blodprøve, men jeg får tatt blodprøve når som helst via andre kontakter hvis jeg vil. Ble unødvendig bekymret av resultat på det sist, så jeg venter og ser om blødningen holder seg unna. Det murrer, og det er et godt tegn, Mottivert:-) Hadde det fra 2 dager før IKM sist, denne gangen begynte jeg å kjenne det en hel uke før! Bare subtilt, men akkurat så mye at jeg følte det lignet på å være gravid. Så da ble jeg jo bare stressa for å få falske forhåpninger:-) Og selv om du har blitt gravid, så går hcg-sprøyten mer og mer ut av kroppen, magen min ble mer og mer normal sist og alt lignet på det negative forsøket. Ble ikke like oppblåst igjen før uke 7-9, faktisk. Derfor trodde jeg at jeg hadde MA flere ganger før jeg faktisk hadde det. Jeg har halsbrann i dag og i går, det fikk jeg også veldig tidlig sist, heldigvis bare i 4-5 dager;-) Og murring og Lutinussøl, føles som mensstart nå i flere dager.

 

Når har du testdato?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. 😀 må si det er spennende dette altså 😀 Jeg holder fortsatt alt krysset ❤ Kjøp en test på apoteket, de er vel ikke alltid like "trygge" de strimlene? Så jeg tror ikke jeg ville lagt så mye i det at streke ikke ble sterkere. 😀 jeg har trua jeg 😀 Enig med deg med lutinusrester og murringer. Føles som mensen kommer når som helst.

 

Jeg begynner heldigvis ikke å blø før lutinusen er oppbrukt, og jeg har nok til over testdag. Skal teste 6.mai. Gruer litt må jeg si. Men har litt trua, siden jeg har såpass med murringer allerede. En uke etter innsett. ❤ men samtidig kan det være lutinusen som gir kramper. Da jeg ble gravid hadde jeg en del stikking og strekking ganske tidlig, som økte litt etterhvert. Det har jeg ikke hatt enda. Men likevel håper jeg så at det er en liten spire der ❤

 

La oss virkelig håpe at vi får gå lykkelig gravide i sommer ❤ det fortjener vi ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Ringo 😀

Vi har hatt noen tøffe runder alle her, så vi fortjener å komme godt i mål nå ❤

Jeg har en svak tro på at dette har gått veien nå, puppene er under stor forandring, og det skjer mye i livmoren. Men samtidig kan det jo være tr som er på tur. Skal uansett holde dere oppdatert 😀

 

F*PCO, du ble plutselig stille? Da blir jeg litt bekymret for at ting ikke har gått bra. Håper virkelig ikke det er slik. Håper du har noen som har flyttet inn i livmoren din nå ❤ Tenker masse på deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende, Mottivert:-) Vi gjør jo alt dette fordi det faktisk kan virke, men det er lett å glemme mellom alle medisinene og legebesøkene:-)

 

Alt er bra her! Er hos familien min i helgen og nyter fjellturer i strålende sol, og klarer å ikke si at vi er igang igjen, selv om jeg har veldig lyst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått dato for oppstart av behandling og det er 1.juni! :D Så utrolig takknemlig for at vi rekker det før de har sommerstengt i juli :) Et skritt nærmere målet med en liten en :) (eller ei lita :D )  Masse lykke til  videre F*PCO og håper dette går veien for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva vi gjør hvis vi får TR en helg hvor de ikke er på jobb? Skal man bare starte opp med hormonene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du høre med din klinikk om, Prøver92. Så bra dere er i gang snart:-) Tenk at du kan være gravid i sommer<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere...

Tok en billigtest på morgenen... Det kom opp to rosa strek. Litt svakt, men tydelig ☺ håper håper håper det ikke er kjemisk. Blir en apotektest i morgen.

 

Så herlig å høre F*PCO, godt å kose seg med familien. Så det er ingen som vet noe enda? Men da får jeg gratulere, og håper alt går bra hele veien nå ❤ Jeg har det slik at jeg ikke vil treffe mine nærmeste i rundene, fordi de ikke får vite om forsøkene lenger. Er best for oss å være alene om det. ☺

Når skal du på ul? Gleder meg til koselige oppdateringer fra deg fremover ☺

 

Prøver 92, du legger inn beskjed hos klinikken på St.Olavs i helgen, dersom tr kommer. Så ringer de deg på mandag med beskjed om når du skal begynne. Hvis du ikke har fått en fast dato på oppstart. Så bra du fikk plass i juni da ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨åh! :D Gratulerer så mye

 

Heihei dere...
Tok en billigtest på morgenen... Det kom opp to rosa strek. Litt svakt, men tydelig ☺ håper håper håper det ikke er kjemisk. Blir en apotektest i morgen.

Så herlig å høre F*PCO, godt å kose seg med familien. Så det er ingen som vet noe enda? Men da får jeg gratulere, og håper alt går bra hele veien nå ❤ Jeg har det slik at jeg ikke vil treffe mine nærmeste i rundene, fordi de ikke får vite om forsøkene lenger. Er best for oss å være alene om det. ☺
Når skal du på ul? Gleder meg til koselige oppdateringer fra deg fremover ☺

Prøver 92, du legger inn beskjed hos klinikken på St.Olavs i helgen, dersom tr kommer. Så ringer de deg på mandag med beskjed om når du skal begynne. Hvis du ikke har fått en fast dato på oppstart. Så bra du fikk plass i juni da ☺

Åh! Gratulerer så mye! :D Hvor mange forsøk har dere hatt?  Ja tenk at jeg kanskje kan være gravid i sommer F*PCO! :D Men håper bare ikke at forsøket må avbrytes eller at det ikke blir noen modne egg.. Får jo ikke så høye doser hormon i og med at jeg har pco og de ikke vil overstimulere meg. Jeg har jo fått dato, men skal starte med hormoner den dagen TR kommer, og det vet man jo ikke alltid når er. (skal fremprovosere den med primolut) . Venter til jeg får medisinene i posten som de sendte i dag, kanskje det står noe der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottivert, du er gravid,jo!!!! Fantastisk:-):-) Denne skal holde seg der!

 

Jeg er så enfoldig at jeg ikke er følelsesmessig redd for kjemisk, føler liksom at inntil 7-8 uker har jeg klart før. Vet det er tullete, embryoet jeg har nå har jo aldri levd før. Men det har aldri dødd før heller! Jeg fikk kjempefin strek på i går da jeg fant en test i sidelommen på kofferten, så per nå ser det bra ut:-) UL er 20. mai, siste time på dagen i tilfelle krise. Skal du ringe inn positiv i morgen, eller venter du? Er kjempeglad på dine vegne:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver92, jeg har lett grad av pco, fikk minste dose av Gonal-f, korteste stimuleringstiden og 27 follikler vokste, 19 egg ble tatt. Så vær glad de begynner litt beskjedent;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra sagt det med at denne spiren har aldri levd, eller død før ❤ så vi håper dette er den du skal få holde i armene om ca ni måneder, og bekymre deg for å ha mange gleder av hele livet ❤ Jeg har troen ☺

 

Jeg ringer til klinikken uansett hva testen i morgen sier. Som jeg selvsagt håper enda er positiv ❤ Det et rart, for jeg er ikke spesielt glad, men samtidig svært rolig... Rart. Kanskje det synker mer inn i morgen om apotektesten også er positiv. Jeg tørr ikke helt slippe jubelen løs enda... Men håper virkelig dette går denne gangen.

 

Har du noen symptomer? Puppene mine er som sagt rare, følsomme og litt vonde. Har en enorm god luktesans, min kjære lukter ikke det samme lenger. Men jeg har mye vodt, og mye kramper... Håper det er spiren som herjer i livmoren. Og eggstokkene som produserer det de skal. Jeg er veldig trett, og sover en til to lurer på sofaen. Og sovner likevell tidlig på kvelden. Så symptomene er jo der. Men jeg er ikke helt sikker likevell.

 

Masse lykke til på ul, håper du får se en sprell levende liten spire ☺ fikk du satt inn ett eller to egg foresten? ☺ Kan det være to der? ☺

 

Prøver 92, jeg har hatt tilsammen 6 forsøk, 2 ble avbrutt, 1 ble graviditet, men mistet i uke 12, de andre negativ test. Og kanskje er dette et som blir en graviditet. Håper jo virkelig det. Jeg har pco, og fikk kikkhulls oprasjon etter 1 negativt, og et avbrutt forsøk. Der de brant bort eggposer på eggstokkene, slik at de kunne gi meg høyere dose. Jeg måtte også ned litt i vekt. De sier nå at jeg egentlig ikke har pco lenger.

Tror det er en innviklet diagnose. Men de vet hva de gjør på St.Olavs, og jeg føler meg godt tatt vare på. Men det kan være lurt å forbered seg litt på at det kan komme noen hinder på veien. Det er så lett å gå helt i kjelleren i disse rundene, men man lærer jo hele veien. Og finner sine metoder ☺

Så er det bare å spørre underveis ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke så mye, lette murringer, oppblåst mage, brystene er litt mer enn pms-nivå, og jeg er noe trett. Kjente lite sist også, kvalmen kom ikke før 7 uker. Høres ut som du er godt i rute:-)

 

Jeg håper virkelig det bare er en. Legen sa det var ekstremt liten sjanse for at begge skulle feste seg, siden kvaliteten ikke var så god, det var deformert vi tok sjansen. Er veldig redd for komplikasjoner som kan gå ut over tvillinger, pluss at jeg ser kun ulemper med å få 2 på en gang, på alle plan. Kan jo ikke annet enn å bli glad for 2 hvis det blir sånn, men helst en og en for oss. Mannen gjetter på 2, i Murphys ånd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen ☺

Testen var positiv i dag også, synes sreket er svakt, men den kom veldig fort da ☺ Krysser det jeg kan for at dette er en sterk og levedyktig spire ☺ ❤ Kan ikke huske at jeg hadde så mye vodt sist jeg ble gravid, noe jeg ikke helt liker. Men det sies jo at graviditeter ikke er like. ☺

 

F*PCO, hvor lenge skal du gå på lutinus? Jeg har lyst å spørre om jeg i alle fall kan gå på det til tidlig ul, for å roe hodet... Nå venter jeg bare på at klinikken skal ringe opp igjen... ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutinus? Tja. Da jeg ble gravid sist snakket jeg bare med sykepleier, og hun sa at de alltid har ekstra Lutinus på resepten fordi mange er ukomfortable med å bråstoppe den. I flg henne var det opp til meg. Men tidligere hadde jeg snakket med Hausken pga at jeg en gang hadde småblødning en uke før mens, og flere ganger 2-3 dager, da sa han at jeg burde bruke Lutinus til 7-ukerskontroll pga mulig progesteronsvikt. Litt dårlig at ikke lege har gitt meg en konkret beskjed, men det er jo ulike meninger om hvor mye det har for seg. Jeg velger å ta morgen og kveld til tidlig ul, og så diskutere det da.

 

Synes det høres veldig bra ut med streken din, Mottivert:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg... Det hjelper jo på psyken i det minste. Jeg tok også morgen og kveld til jeg var fri, sist jeg ble gravid. Men har ikke nok til ul. Jeg sa det ikke til klinikken sist, men tenker å spørre om jeg kan få en pakke ekstra denne gangen. ☺

 

Streken var enda tydeligere når testen hadde ligget en stund ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra sagt det med at denne spiren har aldri levd, eller død før ❤ så vi håper dette er den du skal få holde i armene om ca ni måneder, og bekymre deg for å ha mange gleder av hele livet ❤ Jeg har troen ☺

 

Jeg ringer til klinikken uansett hva testen i morgen sier. Som jeg selvsagt håper enda er positiv ❤ Det et rart, for jeg er ikke spesielt glad, men samtidig svært rolig... Rart. Kanskje det synker mer inn i morgen om apotektesten også er positiv. Jeg tørr ikke helt slippe jubelen løs enda... Men håper virkelig dette går denne gangen.

 

Har du noen symptomer? Puppene mine er som sagt rare, følsomme og litt vonde. Har en enorm god luktesans, min kjære lukter ikke det samme lenger. Men jeg har mye vodt, og mye kramper... Håper det er spiren som herjer i livmoren. Og eggstokkene som produserer det de skal. Jeg er veldig trett, og sover en til to lurer på sofaen. Og sovner likevell tidlig på kvelden. Så symptomene er jo der. Men jeg er ikke helt sikker likevell.

 

Masse lykke til på ul, håper du får se en sprell levende liten spire ☺ fikk du satt inn ett eller to egg foresten? ☺ Kan det være to der? ☺

 

Prøver 92, jeg har hatt tilsammen 6 forsøk, 2 ble avbrutt, 1 ble graviditet, men mistet i uke 12, de andre negativ test. Og kanskje er dette et som blir en graviditet. Håper jo virkelig det. Jeg har pco, og fikk kikkhulls oprasjon etter 1 negativt, og et avbrutt forsøk. Der de brant bort eggposer på eggstokkene, slik at de kunne gi meg høyere dose. Jeg måtte også ned litt i vekt. De sier nå at jeg egentlig ikke har pco lenger.

Tror det er en innviklet diagnose. Men de vet hva de gjør på St.Olavs, og jeg føler meg godt tatt vare på. Men det kan være lurt å forbered seg litt på at det kan komme noen hinder på veien. Det er så lett å gå helt i kjelleren i disse rundene, men man lærer jo hele veien. Og finner sine metoder ☺

Så er det bare å spørre underveis ❤

Ja, tror også det er innviklet diagnose med pco. Er så varierende hvilke kriterier man setter til grunn for diagnosen. Ja, føler meg også trygg på at de kan jobben sin på St.Olavs :)  Jeg hadde en mannlig overlege (Von During) og håper jeg får han på selve uthentingen og innsettet også :) Det er en utrolig spennende og nervepirrende reise vi har startet. Kan ikke se for meg hvordan det er for dere som har prøvd så mange ganger!  Masse lykke til videre hvertfall og ønsker deg alt godt! :) 

 

Håper dere fortsatt blir her inne til tross for at dere kanskje har en liten skatt i magen :klem1:  :) Trenger jo av og til litt råd vi nybegynnere :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Snakket med klinikken etter lunsj, hun var så glad, fikk bestillt ul der denne gangen. Var på mitt lokale sykehus sist. Men siden det gikk som det gikk, så ønsker jeg at ekspertisen skal se på spiren. Så er det bare å håpe at det er liv og hjerteslag ❤ Blir en uke etter eksamen, så har nok å holde hodet opptatt med før den tid.

Hun sa jeg ikke skulle gå på mer lutinus.. Men det kommer jeg til å gjøre til jeg er fri. Gjorde det sist, og gikk bra til uke 12.. Har brukt babyklister for første gang denne gangen da. Blir å forsette til uke 12 med det, dersom vi kommer så langt ❤

Tørr ikke slippe jubelen løs enda...

 

Prøver92, det eneste negative jeg har å si om St.Olavs er at man aldri vet hvilken lege man kommer til på ul for å sjekke egg, eller uttak, eller innsett. Virker som alle rulerer på alle oppgavene. Dette syntes jeg ikke var særlig lett til å begynne med. Men etterhvert blir man vant til undersøkrlsene, og til slutt kjenner man alle igjen. Å de er så snille å søte de sykepleierne som er med inn på uttak. Og din kjære kan jo være med på alt... Det har alltid min vært.

Kommer nok ikke til å forlate tråden her, dersom dette går veien. Her "hengt" her så lenge, at her blir jeg nok 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...