Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Hei hei... Snakket med klinikken etter lunsj, hun var så glad, fikk bestillt ul der denne gangen. Var på mitt lokale sykehus sist. Men siden det gikk som det gikk, så ønsker jeg at ekspertisen skal se på spiren. Så er det bare å håpe at det er liv og hjerteslag ❤ Blir en uke etter eksamen, så har nok å holde hodet opptatt med før den tid.

Hun sa jeg ikke skulle gå på mer lutinus.. Men det kommer jeg til å gjøre til jeg er fri. Gjorde det sist, og gikk bra til uke 12.. Har brukt babyklister for første gang denne gangen da. Blir å forsette til uke 12 med det, dersom vi kommer så langt ❤

Tørr ikke slippe jubelen løs enda...

 

Prøver92, det eneste negative jeg har å si om St.Olavs er at man aldri vet hvilken lege man kommer til på ul for å sjekke egg, eller uttak, eller innsett. Virker som alle rulerer på alle oppgavene. Dette syntes jeg ikke var særlig lett til å begynne med. Men etterhvert blir man vant til undersøkrlsene, og til slutt kjenner man alle igjen. Å de er så snille å søte de sykepleierne som er med inn på uttak. Og din kjære kan jo være med på alt... Det har alltid min vært.

Kommer nok ikke til å forlate tråden her, dersom dette går veien. Her "hengt" her så lenge, at her blir jeg nok 😀

Det er vanlig å bytte leger. Må det privat også, jeg hadde 3 leger på de 4 timene på forsøket mitt sist, og det har jeg kanskje på dette også, vet ikke hvem 7-ukersen er satt opp hos. Vil ha foretrukket å ha samme lege, spesielt når de gir viktige råd og ikke har samme innsikt i historien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herreguuuud her skjer det virkelig ting :) :) :). Krysser fingrene for deg FPSO og Mottivert!! Kanskje du kan dra og ta blodprøve Mottivert? En nå og en ny om ei lita uke? Så får du jo sett på verdiene om de stiger fint osv? Men uansett......nå sitter den..hos dere begge ❤

 

Prøver92: blir spennende og følge deg videre :). Ikke lenge igjen nå :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud her skjer det virkelig ting :) :) :). Krysser fingrene for deg FPSO og Mottivert!! Kanskje du kan dra og ta blodprøve Mottivert? En nå og en ny om ei lita uke? Så får du jo sett på verdiene om de stiger fint osv? Men uansett......nå sitter den..hos dere begge ❤

 

Prøver92: blir spennende og følge deg videre :). Ikke lenge igjen nå :) :)

Åh takk! :-) jeg er så utrolig spent! En million tanker i hodet.. Håper bare alt går bra ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Ringo79! Jeg koser meg, selv om jeg vet at det er langt mellom dette og take home baby:-)

 

Overlevelsestips til Prøver92:

 

Tenk at dette er en serie på 3 fulle forsøk, og at dere skal klare det i løpet av den serien. Det er ingenting som står og faller på forsøk nr 1! Mange lykkes allerede da, men mange trenger også flere, justere medisiner osv.

 

Det som teller er at dere får laget 1 eller 2 gode per forsøk. Alt over 1 flott er bare en bonus, man kan bli gravid med bare ett bra. Jeg har bekymret meg veldig mye over alle våre dårlige, men har ikke hatt noen nytte av ds bekymringene i det hele tatt.

 

Prøv å senke skuldrene og tenke at nå er det i hendene på kompetente folk. Når du følger medisineringen, gjør du det du kan:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, Ringo79! Jeg koser meg, selv om jeg vet at det er langt mellom dette og take home baby:-)

 

Overlevelsestips til Prøver92:

 

Tenk at dette er en serie på 3 fulle forsøk, og at dere skal klare det i løpet av den serien. Det er ingenting som står og faller på forsøk nr 1! Mange lykkes allerede da, men mange trenger også flere, justere medisiner osv.

 

Det som teller er at dere får laget 1 eller 2 gode per forsøk. Alt over 1 flott er bare en bonus, man kan bli gravid med bare ett bra. Jeg har bekymret meg veldig mye over alle våre dårlige, men har ikke hatt noen nytte av ds bekymringene i det hele tatt.

 

Prøv å senke skuldrene og tenke at nå er det i hendene på kompetente folk. Når du følger medisineringen, gjør du det du kan:-)

Tusen takk for det! Det skal jeg prøve å ta med meg så godt jeg kan ❤️ Det hjelper ingen verdens ting å bekymre seg og ikke en eneste ting kan forandres med bekymringer , som du sier 😊 jeg får prøve å nyte tiden med min mann og ta ting som det kommer ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Fulgt litt m fra sidelinjen her og så fantastisk f*pco og mottivert! Hurra hurra hurra! Dere er gravide! Endelig! Gleder meg sånn på deres vegne! Vet de første månedene er fæle, man går rundt som en angstklump, spesielt når man har mistet før. Men prøv å nyt det og ta en dag om gangen. 💕 Ringo79 - nå er det deg neste! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Opp 😀

Så koselig å høre fra deg igjen ❤ Hvordan går det med deg og den lille? 😀

Ja, tenk at vi har klart å bli gravide igjen. Men som du sier det er vanskelig i de første månedene. Blir litt som at man holder pusten til første ul, går det bra er målet ul i uke 12. Berg og dalbane dette... Men jeg er egentlig ganske rolig, og ikke helt i hundre enda. Ikke helt gått opp for meg enda. Slik er min kjære også. Vi holder oss litt på matta til første ul. Men denbe gangen synes jeg ting skjer tidligere enn sist, og ting er sterkere og tydeligere ❤ Mulig det er fordi jeg har kjent det før. 😀

Jeg krysser uansett alt jeg har for at F*PCO og jeg selv skal komme helt i mål denne gangen ❤ Synse det er vår tur nå 😀

 

Enig med deg at nå er det Ringo's tur ❤ Hvor er du i løypa nå Ringo? Er så spent på hvordan det går denne gangen. Tenker masse på deg ❤

 

F*PCO, kloke ord du ga Prøver92. Hvordan går det med deg? Håper alt er bra med deg og spiren. Gleder meg til du har vært på ul, og på fin oppdatering da. Kan ikke tro anner enn at det er en sterk og livlig spire der ❤

 

Klem fra meg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Opp:-) Der er koselig å se "fjes" fra min første tid her inne:-)

 

Jeg tar en dag om gangen her, veldig stas, men samtidig litt på vakt og ville helst ha fått noen symptomer nå etterhvert. Jeg kunne se et ørlite rusk på en amatør-ul på mandag utenpå magen da jeg var 5+5 <3<3<3, men jeg kunne ikke vurdere hjerteaktivitet sikkert. Sist mistet jeg jo også etter 7-ukerskontrollen selv om det så bra ut. Så det blir lenge til roen senker seg her, selv om jeg har store forhåpninger til ul og er optimistisk:-)

 

Så flott at magefølelsen begynner å komme på plass, Mottivert:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra ❤ Gratulerer med dagen alle sammen ❤ Og ekstra gratulerer med et lite hjerte som slår ❤ så herlig, da blir det ikke så skummelt å dra på ul ❤ Er så glad på dine vegne F*PCO ❤

 

Vi skal på ul den 3. juni.. Gruer meg, men lever i gravidboblen litt for nå. Var hjemme hos mine foreldre i går, fortalte nyheten. Og rresponsen ble ikke som jeg hadde håpet... Gikk rett i kjelleren, så det ble en tong kveld på meg. Men som min kjære sa, det er vår baby, vår tid. Hev deg over deres uvitenhet om hvordan de skal forholde seg til deg. Vet ikke om de er redde for å bli skuffet selv om dette ikke går,eller va det er.. Uansett så ble jeg svært såret å skuffet, å må nok bare ha en liten pause fra dem nå en stund. Dagens utblåsning. Har foresten blødd en del neseblod sånn helt pluttselig noen dagen nå. Er det noe å bekymre seg over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg er veldig happy i dag:-)

 

Så synd det ikke ble god stemning? De er kanskje redde for å glede seg for tidlig? Vi skal prøve å holde det hemmelig til uke 12, men jeg har spesielt en i familien som har så lett for å ta alles sorger dypt inn på seg og føle ansvar for alle. Vi har jo også mannens fjortis, som var informert før det gikk galt sist. Uansett, når en først deler så vil en jo dele gleden, skjønner godt at du ble lei deg når de var litt lunkne:-( Men skit i dem, og nyt at du har kommet så langt! Vi har aldri en garanti for at this is it, men hver dag er en seier og en god pekepinn på at det vil lykkes:-)

 

Jeg tror neseblod er ok:-) Gravide blør lettere i slimhinner, blant annet ved tannpuss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe rart at du er glad ❤

 

Vi skal ikke fortelle det til noen andre før uke 14-15 tenkte vi.. Siden vi mistet så sent sist. Men da viste også mine foreldre om det. Jeg hadde ikke forventet noe stormende jubel fra dem heller, men skuffelsen ble så mye større enn jeg kunne tenkt meg. Har slitt lenge med å forholde meg til dem, siden de har fått vite om forsøkene før, men for vår egen del må vi nå holde dem utenfor. Saken var det at de ved et uhell fikk se at vi hadde fått post fra St.Olavs, og vi fant da ut at det var like greit å fortelle om det. Klarer ikke helt komme over reaksjonen deres.. Er så slitn psykisk av selv å gå å bekymre meg for om dette kommer til å gå eller ikke... Nei får rett å slett bare ha en pause fra dem. Så får jeg snakke med dem på en grei måte litt sener.

 

Tusen takk for gode og kloke ord, tenkte egentli det samme om slimhinnene.

 

Tusen takk for svar, og god klem til deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Mottivert. Familien min er heldigvis veldig positivt innstilt på baby for oss, nesten litt for mye for meg, siden jeg er litt skeptisk med tanke på informasjonen som har kommet underveis i forsøk. Jeg håper og tror at vi får barn og at det kanskje er nå det skjer, men når familien min er for sikker, uten at de egentlig skjønner hva problemet består i, begynner jeg å tenke på alle grunnene til at det kan gå galt i stedet for å fokusere på at jeg trolig kan bli mamma. Og så mistenker jeg at de er mye mer bekymret enn de gir uttrykk for. Spesielt moren min er redd for hvordan jeg vil takle det hvis jeg blir en av dem som ikke lykkes. Det er jo aberet i å betro seg, at andres meninger og følelser kommer inn i bildet.

 

Men vi er gravide, Mottivert:-):-) Rist av deg rusk i familieresponsen, nå handler alt om deg og din mann og deres mageboer, de andre vil nok hive seg mer på på en positiv måte etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh 😀 tusen takk for svar og gode ord ❤ så lett rørt for tiden 😀 men du sier mye klokt. Det er vår tid, vårt baby prosjekt. Den jeg vil dele alt med er like glad og like bekymret som meg, og vi vet hva det er vi går igjennom. Det har ikke mine foreldre noe forutsetning for.. Men det er jo klart at vi er fulle av følelser å tanker, å da blir alt ekstra sårt. Og som du sier, man tar innover seg andres bekymringer og tanker også.

Kunne ikke sagt det bedre selv, en dag om gangen er en seier i seg selv. Ting kan gå galt hvert øyeblikk, men det kan faktisk gå bra også. Vi kan få oppleve å bli mamma til dette lille frået som ligger i livmoren vår nå ❤ det er ikke noe jeg ønsker mer enn at vi begge kommer helt i mål denne gangen.

 

Tusen takk for gode ord, hjelper alltid på å snakke med dere her inne ❤ Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle dere :). Gratulerer så mye med dagen ❤. Veldig koselig å se at Opp har vært innom og sagt hei :). Å fantastisk å høre at hjertet slår F*PCO!!!!!! Dette går rette veien!! Og det samme gjelder deg Mottivert!!! Nå er tiden kommet...dere skal bli mødre ❤❤. Skjønner godt at dere holder litt igjen ift følelsene.. Om jeg noen gang får pos test igjen så tror jeg ikke at jeg tror det før babyen ligger ved siden av meg.. ;). Veldig trist at det skal være så vanskelig mellom deg og foreldrene dine Mottivert.. Ta en pause du. Kanskje blir det lettere om en stund. Du er jo full av hormoner nå...som ikke akkurat hjelper på. Ta til deg tanken om at du skal bli mamma du ❤.

Tusen takk for at dere tenker på meg ❤. Jeg har tatt blodprøver. Disse viser at jeg har forhøyet stoffskifte. Prøvene mine var så merkelige at legen ikke visste hvordan hun skulle tyde dem. Skal ta nye i morgen. Da er det en mnd siden de ble tatt sist. Dersom prøvene er som sist, så skulle legen snakke med en endokrinolog. Blir helt forvirret....har egentlig ikke orket å forholde meg til dette siden kontrollprøver skal tas. Vil jo gjerne være frisk til neste forsøk. Tenkte jeg skulle bestille timen i Danmark nå. Men skal vente til svaret på kontrollprøvene kommer. Så akkurat nå står det liksom litt stille igjen her....

Har en drøm....og den er så sterk...❤

 

Stor varm 17.maiklem til dere alle❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.mai er den tyngste dagen i året... Alle barna...så glade og lykkelige...i finstasen sin. Alle små familier....rundt frokostbordet før finklærne tas på. Alle bildene på Facebook og instagram. I år feiret jeg i turbuksa på campingvogna. Det var ganske greit. Men formiddagen forsvant i tårer. Nå er det bra igjen. Jeg kom meg i gjennom nok en 17.mai...uten barn. Måtte vi lykkes ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til at familien ikke gir samme responsen som man skulle ønsket.. Dette er en big deal for oss (selfølgelig) og da vi i går dro fra familien etter en koselig 17.mai feiring var det ingen som ønsket oss lykke til.. Det hørerer også med til historien at vi nå ikke kommer til å treffe familien før vi har fått hatt 1.forsøket og jeg syns hvertfall det hadde vært på sin plass med en lykkeønskning.. Mulig det er ekstra tøft fordi hele livene våre dreier seg rundt babyønsket, men syns det er vondt at de ikke har mer forståelse enn det virker som de har.. Dagene går så utrolig seint for tiden! Er jo ikke lenge igjen, men det føles som en evighet! Noen kvelder får jeg heller ikke sove og får helt angst for om jeg kan bli mamma i det hele tatt.. Det hjelper jo ikke å bekymre seg, men det er av og til vanskelig å legge tankene bort. Er sikker på at dere forstår akkurat hvordan det er. Det var dagens utblåsing fra min side. Og jeg gleder meg så med dere F*PCO og MOTTIVERT. ! :D Håper alt går bra videre og at dere sitter med noen nydelige småtroll til neste år :) Jeg klarte foresten ikke dy meg fra å kjøpe tidenes søteste babysett da jeg var ute å handlet.. Andre som har gjort det eller er det bare meg som er helt baby-loco ? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, håper stoffskiftet ditt retter seg fint til neste prøve, Ringo79! Det må fungere når kroppen skal prestere med å overprodusere egg og lage fin baby.

 

17. mai, ja. Det har vært den dagen i året hvor man er så offentlig barnløs og "ikke kommet lenger". Jeg følte det slik til og med før vi begynte å prøve. I fjor koste vi oss hjemme i hagen. Denne gangen jobbet jeg, mens mannen og hans datter var hos svigers. Ellers har jeg pleid å være litt hos familien, med niese og nevøer. Støtter deg veldig i å trekke deg litt unna. En blir så sårbar med så mye familieidyll rundt seg, og bufferen er så liten enkelte dager.

 

Prøver92, du er nesten bare barnet;-) Du kommer til å klare det! Det er sikkert derfor familien din ikke er så engasjert også, de ser kanskje ikke noen grunn til hast. Vi derimot, når en først merker på kroppen at ting ikke går av seg selv, blir det veldig om å gjøre å få de to blå på plass for å få vekk stemmen som sier at noen ikke lykkes til slutt. Bare kos deg med babysettet ditt, det er en optimisme der som vil gjøre deg godt:-) Jeg har ikke handlet noe selv, men jeg har ikke følt for å gå i spedbarnsbutikker. Og det er enda litt fjernt at graviditeten kan bli en baby:-O

 

Klemmer tilbake, Mottivert:-) Akkurat nå er alt så bra som det kan være! Alle som ikke er med får seile sin egen sjø litt. Jeg skal besøke familie i helgen og holde alt helt hemmelig. Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, håper stoffskiftet ditt retter seg fint til neste prøve, Ringo79! Det må fungere når kroppen skal prestere med å overprodusere egg og lage fin baby.

 

17. mai, ja. Det har vært den dagen i året hvor man er så offentlig barnløs og "ikke kommet lenger". Jeg følte det slik til og med før vi begynte å prøve. I fjor koste vi oss hjemme i hagen. Denne gangen jobbet jeg, mens mannen og hans datter var hos svigers. Ellers har jeg pleid å være litt hos familien, med niese og nevøer. Støtter deg veldig i å trekke deg litt unna. En blir så sårbar med så mye familieidyll rundt seg, og bufferen er så liten enkelte dager.

 

Prøver92, du er nesten bare barnet;-) Du kommer til å klare det! Det er sikkert derfor familien din ikke er så engasjert også, de ser kanskje ikke noen grunn til hast. Vi derimot, når en først merker på kroppen at ting ikke går av seg selv, blir det veldig om å gjøre å få de to blå på plass for å få vekk stemmen som sier at noen ikke lykkes til slutt. Bare kos deg med babysettet ditt, det er en optimisme der som vil gjøre deg godt:-) Jeg har ikke handlet noe selv, men jeg har ikke følt for å gå i spedbarnsbutikker. Og det er enda litt fjernt at graviditeten kan bli en baby:-O

 

Klemmer tilbake, Mottivert:-) Akkurat nå er alt så bra som det kan være! Alle som ikke er med får seile sin egen sjø litt. Jeg skal besøke familie i helgen og holde alt helt hemmelig. Wish me luck!

 

Ja, det er kanskje sant det. :) Hjelper å få noen andres synspunkter på det :)    I går fikk jeg blødning spontant, og begynner derfor med sprøyter allerede i morgen! :o Kjenner at dette blir kjempe-spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere herlige jenter 😁

Da var jeg ferdig med årets siste eksamen, og kan endelig puste ut, og bare kose meg med symptomene som begynner å dokke opp. Har vært nokså kvalm i de to siste dagene. Tror det er en god blanding av stress, lite søvn, og at det er noen som vokser i livmoren min ❤ Begynner å bli litt sikkrere på at jeg er gravid nå. Har en god del symptomer som er kommet tidligere enn sist jeg var gravid. Men så henger selvsagt tanken på at det er tom fostersekk, ikke hjerteslag osv over meg som en mørk sky... Må nok bare stålsette meg på at det ikke blir en positiv ul, selvforsvar likksom. Uff, det er grusomt at det skal være slik. Men ingen ting er en selvfølge. Noe vi i dette gamet får kjenne mye på. Drømmte at jeg begynte å blø i natt.. Uff.

 

Har foresten snakket med foreldrene mine, det var godt ❤ Var de som tok kontakt, og det gjorde godt ❤ Men må nok snakke litt mer ut, mye følelser her.

Prøver92, jeg tror også litt det F*PCO sier. Altså det er ikke sikkert de tenker på dette som et problem eller en utfordring, som det jo er. Jeg vet ikke hvor mye du har fortalt dem, eller de vet om hva ivf går ut på? Hos meg og mine foreldre vet de ganske mye om disse rundene, men de klarer likevel ikke å sette seg inn i det å forstå. Det er mye såre tanker og følelser hos oss som er mitt i dette, som ingen andre forstår. Ta deg en prat med dem om du føler det er riktig, det er nok mye de også tenker på, og lurer på 😉

 

F*PCO, tøfft gjort av deg å tilbringe tid med familien og samtidig holde den fantastiske nyheten din hemmelig ❤ Du har vært på ul nå, har du ikke? Hvordan gikk det? Tenker masse på deg og den lille spiren med stærkt hjerte 😁

 

Ringo, så godt å høre fra deg igjen 😁 Tenkte faktisk på deg på 17.mai, husker du syns det er en tlff dag. Og det er det absolutt også.. Kjipt å høre om blodprøvene dine. Krysser det jeg kan krysse for at det er rettet seg opp nå, og at det blir Danmark tur på dere snart ❤ Ønsner virkelig at dere kommer i gang igjen snart 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsakene til at dere har fått prøverørsbehandling? Alle testene våre er ok. Er henvist til gynekolog ( pilestredet spesialist senter) men ingen time ennå. Lurer på nå etter 18 måneder om miljøet mitt der nede ikke dreper spermien til mannen. Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsakene til at dere har fått prøverørsbehandling? Alle testene våre er ok. Er henvist til gynekolog ( pilestredet spesialist senter) men ingen time ennå. Lurer på nå etter 18 måneder om miljøet mitt der nede ikke dreper spermien til mannen. Noen som har erfaringer å dele?

Vi får ivf-behandling fordi jeg har pco :-) alle par er forskjellige og dermed er ofte behandling forskjellig for å få det best mulig tilpasset hvert par:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får prøverør pga mannen som har få svømmere også har jeg endometriose(ble operert i midten av april)😊

Minus og minus blir ikke pluss i denne sammenhengen, desverre!😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...