Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er gravid for første gang, og med ICSI. Det er to uker siden innsett, og i følge sykehuset er jeg derfor 4 uker på vei.
Så lykkelig som jeg er for dette måtte jeg selvfølgelig laste ned en av disse appene for å følge med graviditeten, og når jeg der legger inn dato for siste mens blir det regnet feil i og med at dette blir litt annerledes med prøverør og fryseforsøk.
Jeg har trikset med datoene for å få frem 4+0, men da står det at jeg er i svangerskapsuke 5. Er dette riktig? Eller er jeg i svangerskapsuke 4 (3+0)?
Dette er nytt for meg, så jeg blir så usikker! På forhånd takk for hjelp :)



Anonymous poster hash: b7432...4ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

godt å se at det er flere som ikke klarer å gi slipp på denne tråden :) godt å se det har gått bra for flere av dere "gamle" fra sist jeg var her. og trist å se at det ikke har lyktes for alle enda :(

 

så utrolig kjekt å høre at det ble baby på deg Opp :) :) og en liten jente :)

 

og gratulerer Mottivert :) :) så kjekt å lese :)

 

da er vi igang med søskenforsøk :) og tilbake til den der "sitte og trippe" tiden og være nærvøs, kjenne på alt osv ... hadde glemt hvordan alt dette føltes ut. er like nervøs nå som sist gang.

Endret av *Cilie - prøver igjen*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :D

Nå er det lenge siden jeg har vært her igjen. Trodde jeg var klar til å komme tilbake sist, men det var jeg visst ikke. Det har vært et utrolig vanskelig år. Og det er det fortsatt. Men har savnet dere og tenkt masse på dere :) Måtte bare titte innom litt, og det er jeg glad for at jeg gjorde! :D Det var jammen morro å logge seg inn å se så mange gode nyheter!! :D

Gratulerer sååååå massse Mottivert og alle dere andre som har blitt gravide :D Og dere som har fått deres små <3 Vanskelig å holde styr på alle nå, som vi er så mange her inne :P Fy fillern å morro det var å lese asså :D Har ikke lest alle, er noen mnd med meldinger kan du si :P hehe! Men så morro at det endelig var gode nyheter her :D Til og med søskenforsøk :D Helt utrolig! Det gjorde dagen min asså <3 Dere fortjener all lykke som finnes!!! :D <3 Gleder meg til å høre om alt!! :D Ikke sikkert jeg blir her så mye, men kommer iallefall til å titte innom innimellom :)

 

Så trist å høre at du har fått høyt stoffskifte og må vente med forsøk Ringo79 :( Skjønner at det ikke er lett!! Hvor lenge har du igjen med medisiner nå, før du kan få prøve igjen? Håper virkelig det ordner seg for deg også!! Er det noen som fortjener en lykkelig slutt så er det deg! :D Krysser alt jeg har! <3

 

På denne kanten har det ikke gått så veldig bra. Dette siste året har vært preget av så mye ulykkelighet, tårer, og alt annet negativt. Har helt ærlig ikke visst hvordan jeg skulle komme meg igjennom det. Endometriosen har vært skikkelig ille og jeg har hatt utrolig mange og lange blødninger, itillegg til smerter. Men det verste har vært forholdet til meg og samboer. Jeg og min kjære kjemper for å holde sammen, men det har vist seg å ikke være så lett. Ikke fra min side, men hennes. Jeg har vært så klar til å pakke sakene mine å dra flere ganger. Akkurat nå går det litt bedre, det føles iallefall sånn. Men jeg er litt redd for at dette forholdet er for seint til å reddes. Jeg kjemper iallefall med alt jeg har litt til, så får vi se hva som skjer.

Jeg synes det er vanskelig å se alle rundt meg som får barn i hytt og pine, mens jeg sitter her uten. Ønske om barn har aldri vært sterkere. Gynekologen min har jo allerede tidlig i år, sagt at jeg har dårlig tid hvis jeg noen gang skal bli gravid. Så jeg føler på presset. Skal jeg ta sjansen på et et ustabilt forhold og få barm allikevel? Skal vi gå fra hverandre også prøver jeg alene som enslig i danmark? Eller må jeg gi opp drømmen om barn? Det er jammen ikke lett!! Besteforeldre begynner å bli gamle og maser etter oldebarn. Noe jeg mer enn noe annet skulle ønske jeg kunne gi. De skulle bare visst!! Føler jeg står ved en skillevei nå. OG må gjøre noen viktige veivalg, som vil avgjøre fremtiden min. Med barn eller ikke. Synes det er vanskelig. Ekstremt vanskelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva som er rett. Sukk.

 

Nå ble det litt sutring fra meg også, håper dere overlever :P Var ikke så mye gode nyheter å dele her gitt ;)

Men er såååå glad for at dere hadde masse gode nyheter!!! :D Det gjør alt lettere! Godt at noen av oss har klart det! :D Var jammen på tide :D <3 Er så glad på deres vegne!! Dere fortjener alt godt alle sammen <3 Gleder meg til å høre fra dere :)

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å se deg igjen her Mammadrømmen :) men samtidig så utrolig trist å lese at dere sliter med forholdet. ikke lett å si hverken det ene eller det andre :/ du må nok bare følge det du synes er best og det hjertet sier <3 forholdet vårt å sleit veldig en periode, mye pga barnløshet, men vi har verdens beste forhold nå, nå det endelig løste seg. det er jo motgang i alle forhold, men og positivt :) vi fant ut at ingen forhold er perfekte, og alle har problemer. hadde vi gått fra hverandre og funnet noen andre, så hadde det fort blitt at vi bare byttet ut problemene med noen andre. vi har alltid jobbet oss gjennom all motgang, og tro meg, det var MYE en periode, men det ble bra til slutt :) og nå gift med en sønn på halvannet år og en bitte liten gutt eller jente på vei :)

 

krysser fingrene for deg :) håper på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord :D Godt å høre at man ikke er alene. Og gratulerer så masse både som gift, en sønn og en liten en på vei!! :D Noe så fantastisk!! :D Så koselig å høre :D

 

Hadde det vært så lett, som å bare jobbe igjennom det vanskelige i forholdet hadde det vært greit. Men problemet er at hun har mistet følelsene for meg. Og da er det ikke så mye man får gjort. Jeg har alle mine følelser fortsatt, så det gjør ekstra vondt og se oss falle fra hverandre.

 

Så håpet om barn og en familie ser fjern ut for øyeblikket. Men jeg kjemper fortsatt og håper vi klarer å finne tilbake til hverandre. Holder meg fast til det lille håpet som er :)

 

Ja du sier noe, man må følge hjertet. Skulle ønske jeg visste hva det sa. Eneste jeg vet er at hver eneste celle i kroppen min skriker etter å få oppleve det å bli gravid og kjenne det lille livet vokse inni meg. Og ikke minst å få oppleve det å bli mamma. Håper så inderlig jeg også kan få oppleve alt dette en dag. Selvfølgelig helst med min kjære ved min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, huff, er verre når følelsene er borte :/ så utrolig trist for både deg og dere :(

 

skjønner godt den lengtende følelsen etter å få bli mamma og ikke minst være gravid :) trodde aldri jeg skulle få oppleve det, og hadde lagt tanken fra oss etter å ha blitt fortalt etter flere år av en overlege at vi aldri kunne få barn verken med ivf eller noe. men så ved en tilfeldighet så fikk vi vite at det vi hadde blitt fortalt ikke stemte og vips så ble jeg gravid på 1.forsøk begge rundene nå :)

 

ikke gi opp håpet om å bli gravid og få barn :) håper for alt at det løser seg for deg og at du å får oppleve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fryktelig trist :( Hun er min store kjærlighet og jeg trodde virkelig vi var *ment to be* Så krysser alt jeg har for at vi klarer å vinne tilbake kjærligheten :)

 

Så godt å høre at det er sånne solskinnshistorie som deg! Der fikk du jammen vist den dumme legen! Kanskje jeg kan gjøre det samme? :D Er så morro å lese sånne mirakler, da får man en oppvekker. Man skal ikke gi opp! Alt kan skje og leger kan ta feil! :D Man kan bli gravid selvom sjansene er små! :D

 

Nei jeg skal ikke gi opp håpet! :D Er fast bestemt på å få dette til og oppleve mammadrømmen jeg også :) Må bare komme over noen hinder før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mammadrømmen ☺ Såå utrolig koselig å høre fra deg igjen ❤ Har tenk masse på deg, og på forholdet deres.. Kjempe trist å høre at det ikke har endret seg så veldig enda mellom dere. Jeg heier fortsatt jeg ❤ Men skjønner at det må være forferdelig trist å tongt dersom hennes følelser er borte. Noe som er helt sikkert er i alle fall at disse rundene og prøving og venting og skuffelser gang på gang er en kjempe prøvelse for alle forhold. Uansett hvor sterkt det måtte være før man setter i gang. ❤ Jeg håper virkelig at du finner ut av hva som er det beste for deg, og at du får det bra med det valget du tar. Jeg er helt overbevist om at du skal få oppleve å bli mamma ❤ Om det blir alene eller sammen med din kjære, så vil drømmen din bli oppfylt ❤

 

Jeg synes enda dette er helt mærkelig.. Enda nå i skrivende stund så sparker den lille ivrig nedi der.. Den har noen spark som er så kraftige at de vises på utsiden ☺ Det er helt sprøtt ❤ Jeg har virkelig slitt med hodet og tankene i disse månedene... Men nå endelig skal jeg bli tatt vare på av en jordmor, og ska få tett oppfølling og mange samtaler. Det er trist når man ikke tørr helt knytte seg til den lille, og at man må mase seg til å få noen p snakke med. Føler det er litt vell sent at det blir tatt tak i nå... Men tror det skal bli godt å komme i gang. Hvordan er det for deg da Mammadrømmen, har du noen du kan snakke med? Eller har du søkt noe form for hjelp. Uff denne psyken kan virkelig ødelegge mye dersoom den får fritt spillerom.

 

Kjempe koselig å høre fra deg også Cilie ❤ og gratulerer så mye med full klaff igjen ☺ herlig at det finnes noen slike historier også ❤ Jeg klarer ikke å slippe denne tråden.. Er her med dere jeg hører til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Mottivert :D :D <3 Godt å høre slike trøstende ord, det trengte jeg <3 Ja det er helt klart, at alle rundene med prøving, hormoner, reiser, og negative tester er en utfordring for alle forhold. Uansett hvor sterke man er. Så det har nok ikke gjort saken noe lettere. Men nå er jeg virkelig lei av å vente og føle meg usikker. Så iløpet av 2015 vet jeg hva som kommer til å skje. Orker ikke gi dette noe mer tid nå. Så virkelig spent på hva det ender med! :) Tusen takk Mottivert! :D Håper du har rett <3 Jeg kommer aldri til gi opp mammadrømmen :) <3 Ikke med det første iallefall ;) I min drømmeverden er det nye forsøksrunder neste år, så får vi se om det blir alene eller med min kjære :)

 

Ja det kan jeg godt skjønne at du synes! :D Du har kjempet så lenge for dette og plutselig er det virkelig. Men etter å ha mistet, så blir man nok mye mer redd for å glede seg og knytte seg. Iallefall når du har fått så mange stygge beskjeder i tillegg. Synes så synd på deg! <3 Dette skal jo være ikke annet enn glede og lykke :) Skjønner kjempe godt jeg at du har følt det sånn. Å få barn er noe av det største man får oppleve i livet, så ikke rart du har vært redd for å miste det. Tror de fleste hadde kjent på det samme som deg. Helt utrolig at du ikke har fått noe hjelp før! Skulle ikke vært mulig. Det kan ikke vært lett for deg å gå igjennom alt dette alene <3 Enda godt at du får god hjelp og støtte fremover nå! :D Håper det vil lette på alle bekymringer og snur dette til ikke noe annet enn glede :D <3 At du tørr å slippe taket på bekymringene og knytte deg til den lille :) <3 Er så morro at du endelig skal få oppleve å bli mamma :D Det fortjener du virkelig! :D Gleder meg sånn til å høre om alt fremover <3 Hvor langt er du på vei nå forresten? :D <3

 

Nei jeg har vel egentlig ikke snakket med noen jeg heller, Har jo ett par venner å snakke med, men de vil jo alltid støtte meg. Så praten blir noe helt annet enn om man hadde snakket med noen utenifra. Jeg burde kanskje snakket med noen andre, men har lissom ikke fått meg til å gjøre det. Men det hadde nok ikke vært så dumt :P

Ja du sier noe der, denne psyken kan virkelig ødelegge hvis det får lov. Uff!

 

Veldig glad for at du og dere andre ikke klarer å gi slipp på denne tråden :D <3 Så koselig å prate med dere! :D Håper vi holder sammen her til alle har sine egne solskinnshistorier :D <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig med baby Mottivert :) :) herlig de der sparkene :) men kan skjønne det med å tørre å knytte seg. å miste er virkelig noe jeg ikke unner min verste fiende - det er helt grusomt!! og egentlig er alle de 9 mnd skumle, for man har aldri noen garanti, de fleste tar det forgitt :/

 

er minst like bekymret denne gangen :/ i starten er man bekymret for å miste, så om det er frisk, så om det er liv eller for stille der inne, og så den der fødselen ... men når de kommer ut, så starter en ny verden av bekymringer igjen, hehe :P ikke lett å kvinne av og til.

 

krysser alt jeg har for deg Mammadrømmen <3 hadde aldri trodd jeg kom til å bli mamma, men det skjedde, og det skal skje med deg å <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer ☺ Nå har jeg kommet helt til uke 25+3 ❤ Det er helt utrolig, og uvirkelig. Som sagt det skal bli godt å endelig få noen å snakke med,få kartlegge å sortere tankene å følelsene litt mer. Jeg synes personlig at det er utrolig dårlig med oppfølling innen ivf og andre vansker når det gjelder graviditet og barneønske. I alle fall når det kommer til psyken. Man sliter så mye i disse rundene, noen møter mer motgang enn andre, men lett er det ikke uansett. Så lykkes man da, og sitter med en liten spire i magen overlatt til seg selv. Som du sier Mammadrømmen, det er jo da man skal ha det bra å være lykkelig og glad.. Men så kommer jo alle tankene, man nesten forventer at man skal få et nytt slag i tryne. Det er så trist at det ikke er noe mer hjelp å få. Automatisk mener jeg, hjelp finnes det jo, men man må jo finne den selv ☺ Men nå endelig ser det ut som at jeg skal få det ❤ Men synes det er sent nok.. Føler svangerskapet har gått sin gang uten at jeg har vært helt til stede, å det er forferdelig trist egentli.. Det er helt sant Cilie, sparkene er magiske ❤

 

Mammadrømmen, det kan jo henne det kunne vært lurt å sjekke om det var noen du kunne fått snakket med, lufte tankene både i forhold til forholdet deres, og også med tanke på alle tankene rundt dette å bli gravid. Jeg vil tro du får litt panikkfølelse når gyn. sier at du ikke har så god tid.. Lurer på om de forstår hva de setter i gang i hodene på oss når de sier slikt.. Uff, det er mye vanskelig å vondt som føller med i dette gamet. I dag fikk vi foresten vognposen vi har kjøpt ❤ Svært fornøyd med farge og form ☺ Går litt mer opp for meg når vi tørr handle inn litt. Men det satt langt inne altså.

 

Cilie, hvordan er dette med søsskenforsøk foresten? Går dere ofentlig eller privat. Husker jo ikke alles historier lenger. Enig med deg i at jeg ikke unner noen å måtte gå igjennom ein sa.

 

Mammadrømmen, jeg ble så glad for at du var tilbake her nå, og håper vi kan prate mye her inne fremover. Er som sagt her jeg hører til, og blir så glad når det er litt aktivitet her igjen ❤ Enig med det du sier at før 2016 skal du vite hva som skjer med livet ditt videre. Det må jo være helt grusomt å gå slik på vent, og når du enda har masse følelser igjen.. Sender deg en stor klem, å håper ting ordner seg til det beste for deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så spennende!! :D Da har du jo kommet langt da, langt over halvveis :D Fått litt mage du nå da? :D Herlig! <3

Utrolig dårlig at man får så lite oppfølging etter ivf!! Det burde vært et åpent tilbud man fikk med engang. Er jo en grunn til at man får ivf behandling. Og det er fordi man har sliti med å bli gravid LENGE. Så man har hatt det psykisk vanskelig i lang tid før man blir gravid også. Og for deg som i tillegg har mistet, så er det utrolig dårlig at du ikke fikk tilbud om noen å prate med! Håper det vil hjelpe masse å endelig få noen dele alle bekymringer og tanker med :) Så du kan nyte resten av svangerskapet og bare glede deg :D Det fortjener du virkelig!! <3

 

Ja du har nok rett.. Jeg burde snakket med noen. Kanskje jeg skal gjøre det snart :)

Ja panikkfølelse er riktig ord! Man føler jo på tidspresset når gynekologen sier jeg har dårlig tid. Jeg tror nok hun har noe rett i det. Endoen har vært skikkelig ille siste året, så ser jo ut som det bare blir verre. Og jeg har jo 7 negative forsøk bak meg. Og jeg blir iallefall ikke noe yngre :P Så jeg burde begynne forsøkskarusellen neste år. Skal på ny time til gyn neste uke, så får se hva som skjer da :)

 

Så morro med innkjøp av vognpose! :D Klart det blir mer virkelig når man handler inn litt :) Skjønner godt at den satt langt inne, men kanskje det hjelper deg litt på veien? :) Har du vært å sett på babytøy, eller handlet inn noe? <3

 

Ååå, det er koselig å høre :D <3 Så glad for å være tilbake også!! :D Kjempe koselig å prate med dere igjen asså :D Har savnet dere <3

Ja det er grusomt å gå sånn på vent!! Så noe må skje snart :) Tusen takk for klem og alle fine ord <3 Sender en stor klem tilbake <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar det privat Mottivert :) det var mens vi gikk offentlig at vi fikk beskjed om at vi aldri kunne få barn, var ikke noe vits i å prøve ivf, og om vi ble gravide så kom vi til å miste ... så når jeg ved en tilfeldighet var hos en gynekolog og hun spurte om vi hadde barn og jeg fortalte alt, så sa hun at det var det største pisspreike hun hadde hørt, og foreslo klinikken vi har gått til :) så nei, det offentlige kan bare stappes langt opp i noen ting for min del :P de ødela mye i livet vårt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ja, søskenforsøk ja :)

 

vi betalte for sånn pakke-løsning når vi prøvde første gangen. tenkte å være realistisk å tenke at det tar sikkert litt tid. men vi ble gravide på første forsøk og fikk vår sønn :) når man føder et levende barn, så faller de resterende forsøkene i den pakken bort ... så nå når vi skulle prøve for søsken, så startet vi på nytt, men nå betaler vi pr forsøk i stedet - siden det gikk så fint sist gang. og jeg ble gravid nå på første forsøk å :)

 

søskenforsøk er helt likt vanlig forsøk :) vi hadde fersk forsøk sist, og fikk ingen på frys. vi hadde fersk forsøk denne gangen å, men har 2 befruktet egg på frys denne runden :) så da har vi om jeg mister nå, eller om jeg finner ut at vi vil ha 1 til og for overtalt mannen :P men kjenner eggstokkene mine, spesielt den ene tåler ikke flere runder med ivf på fersk forsøk :/ så håper så inderlig at jeg ikke mister!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Mammadrømmen ❤ At du synes det er godt å være tilbake her 😀 Jeg har hatt veldig god hjelp fra forumet, og spesielt denne tråden i mine lange å tunge runder. Det ble hele 6 innsett på oss før vi kom så langt som vi er nå ❤ Og det skal du også en dag, sitte med en liten aktiv krabat i magen ❤ Ja, den panikkfølelsen hadde jeg nå på dette ferskforsøket. Var vårt siste i det ofentlige, og selv om vi hadde bestemt oss for privat etterpå, så har det litt med økonomi å gjøre, både hvordan å når vi kunne startet med privat. Å vi blir jo ikke yngre noen av oss 😀 Men heldigvis gikk det denne gangen ❤ Å ha denne panikken og stresset over seg at nå må det gå, tror jeg ikke er bra for hverken kropp eller hode. Det er kan godt være at gyn. har rett i det at du ikke har all verden av tid, mæn så er det om å gjøre å holde roen selv om ❤ Det å få noen å lufte tanker med er nok ikke domt uansett hvordan det går med deg og din kjære. Men det må man jo kjenne på selv. Jeg gleder meg virkelig til å komme i gang med samtaler ❤ Vi bor på en liten plass, så jeg tror det er litt av grunnen til at dette har tatt så himmla lang tid. Det føles litt som at det ikke finnes nok kompetanse her jeg bor. Hadde valgt oppfølling privat, om jeg hadde hatt mulighet.

 

Hihi, ja nå begynner det å bli en ganske stor kul og struttende mage ❤ Da den kom litt frem, så var det som at jeg ble litt stuss når jeg så den i speilet.. Litt sånn, hva er det? 😀 Hihihi. Merkelig altså ❤ Vi vet jo ikke hvilket kjønn det blir, så jeg har bare sett litt på kjønnsnøytrale plagg. Har kjøpt inn noen søte dresser, sånne heldresser, koseplagg ❤ og et par pysjamaser ❤ Det er enda så uvirkelig 😀 Vil foresten bare skyte inn at jeg tror du kommer til å klare dette alene dersom det blir resultatet til slutt ❤ Du har hatt mye motgang, men stå oppreist enda ❤ Er helt sikker på at du har styrke til nye runder uansett hvordan det blir 😀 Sender enda en stor klem til deg ❤

 

Cilie, jeg forstår virkelig godt at dere har gått privat. Hva i alle dager var det slags beskjed å få, fra fagfolk faktisk. Dere kunne gått hele livet med den troen at dere aldri ville kunne få barn. Jeg har ikke ord, har dere hatt kontakt med den klinikken i ettertid? Tror jeg hadde blitt så full av faen at jeg hadde tatt med meg babyen å vist dem. Se hva vi fikk til.. Hehe, man må jo bare legge slikt bak seg. Men heldigvis har dere en solskinns historie ❤ Kjempe bra resultat på dette forsøket da 😀 Hvor langt er du på vei nå da? Full forståelse for din reddsel for å miste. Men det krysser vi alt for at du ikke gjør ❤

 

Vi har jo en litt bedre opplevelse fra det ofentlige kan man jo trygt si da. Vi har tre egg på frys nå, som vi håper vi får i alle fall en til ut av. Hadde vært deilig å slippe flere uttak. ❤ Det får vi se når den tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var faktisk en overlege, av alle ting, på fertilitetsdelen på et av de største sykehusene i landet :o

 

er sååååå sykt glad for at jeg fikk smerter og oppsøkte gynekolog og hun spurte det spørsmålet ... ellers har vi fortsatt sitter her uten barn,og nå er jeg gravid med vårt andre barn liksom - helt uvirkelig å tenke på :)

 

har nettopp hatt forsøket, hehe, så er bare 4+5 i dag :) blir 5 uker på søndag :) men går strålende :) har jo selvsagt tatt hcg-prøver, og det ble dobling og alt var etter boken :) skal på tidlig UL mandag 26.oktober :) håper alt ser bra ut da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er virkleig godt å være tilbake <3 Jeg har også hatt så god hjelp fra denne tråden. Vi har virkelig hjulpet hverandre gjennom mange runder med hormoner, negative forsøk og alt annet som hører til :) Godt å ha noen å prate med i denne prosessen som vet hva en går igjennom :) Er i akkurat samme situasjon her også. Har kun ett uttak igjen, i det offentlige. Så jeg MÅ få ut mange egg, og enten bli gravid eller få på frys. Vi har ikke økonimi til privat forsøk nå, så da måtte det blitt ventetid igjen, med en sparepariode. Noe jeg IKKE har lyst til. Og kroppen min kanskje ikke har tid til å vente på. Så neste gang MÅ det gå! <3  Nei du har helt rett! Denne panikken og alle bekymringene er ikke godt for noen ting. Gjør heller alt mye verre, og minsker sjansen for positiv test. Så jeg er bare nødt til å ta det med ro og tenke positivt neste gang. Selvom det ikke er så lett :P

 

Kom selvfølgelig en dårlig nyhet fra Riksen igår da. Når jeg endelig føler meg klar igjen og ting går bedre hjemme, så sier Riksen at vi må søke oss inn på nytt. Vi har mistet plassen vår. Og nå har de 11mnd behandlingstid :( :( :( :( Jeg hadde tenkt oppstart etter nyttår jeg. Ikke om ett år :( Og i tillegg må jeg jo ta laparoskopien på nytt og. Så kunne egentlig ikke blitt noe verre her. Møkk!!

 

Tusen takk igjen for gode oppløftende ord! :) Man lærer virkelig å være sterk oppi dette. Og jeg er ikke i tvil om at jeg skal få barn en gang, håper bare det er med min kjære ved min side og ikke alene :) Men er det alene, skal jeg klare det også :)

 

Så godt at du endelig har fått noen å snakke med som har kompetanse! Håper det vil hjelpe <3

 

så herlig! :D <3 Må være fantastisk å se magen vokse og kjenne sparkene fra innsiden :D <3 Spennende å ikke vite kjønn da! :D Beundrer de som klarer det, Jeg er alt for nysgjerrig og uttolmodig til sånt :P hihi. Koselig med søte dresser og kose plagg :D Er jo sååå mye fint i nøytralt <3 Må innrømme at vi har handlet litt allerede, gjorde det under forrige forsøksperiode. Synes det er sååå kos å handle babytøy :D

 

Så spennende å følge deg nå Mottivert, med en voksende mage :D Gleder meg til å høre alt helt til den lille kommer til verden <3 Så morro at fler og fler av oss i denne gruppa, får drømmen i oppfyllelse  :D <3

 

Så spennende med deg også Cilie, selvom det er tidlig enda :) Krysser alt som krysses kan :D Virkelig en stor dose glede av å lese deres solskinshistorier, de kan jeg leve lenge på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, du tuller Mammadrømmen?!?! så utrolig dårlige nyheter!! føler virkelig med deg!! <3 11 mnd er jo forferdelig lenge ... håper virkelig de får en ledig plass før den tid!! krysser fingrene for det :)

 

ser det med økonomien, HELT klart!! vår første kostet 80.000 kr, og denne lille kostet 45.000 kr ... men for all del, DET ER VERDT DET :) kunne betalt det med mange nuller bak og vel så det :) de skal være heldige de som bare har sex og får barn ... men samtidig så er dette en heeeelt spesiell prossess, som jeg faktisk ikke ville vært foruten!! <3 når vi kom for å sette inn denne lille spiren, så måtte vi bli med lab-sykepleieren og se noe. fulgte etter, og trodde jeg skulle gråte meg selv til døde <3 hun viste oss film med celledelingsprosessen til sønnen vår <3 og så fikk vi det med hjem på minnepenn :) fra egget ble befruktet og celledelingen fram til det ble satt inn :) helt sinnsykt å se på :) ligger i minneboksen til sønnen <3 vi får nestemann sin å når vi har født :)

 

hehe, husker sist graviditet, gledet meg sinnsykt for å få vite kjønnet, for hadde virkelig nøytrale klær i vrangstrupen, hehe :P og jeg hadde oul i uke 18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere.. 😀

 

Nei, er det sant Mammadrømmen? For en kjip nyhet da 😞 Hvorfor blir dere ikke bare satt på venteliste? Utrolg kjipt å må vente, og søke på nytt da.. Sender en stor klem ❤ Hvordan blir det med lap. da? Må du vente lenge på den? Jeg håper virkelig at dette går fort, og at dere slipper å vente så lenge ❤ Godt å høre at det går bedre med deg og din kjære da ❤

 

Cilie, jeg klarer ikke helt å forstå den beskjeden dere fikk, og at det var fra en overlege.. Blir skremt, det er jo de som skal være ekspertene, og sitter med kompetansen.. Så glad for at det gikk mye bedre for dere altså ❤ Tilfeldigheter i livet som gir slike resultater som sønnen deres ❤ Så bra at hcg'n stiger som den skal. 😀 Husker selv hvor nervøs jeg var i de første ukene. Sjekket etter blod, hver gang jeg var på do. Utrolig slitsomt. I dag er jeg i uke 26 ❤ synes sdet har gått fort, men så klarer jeg ikke ta dette innover meg. At jeg er gravid, og at vi skal få en baby. Det gnager på samvittigheten min, at jeg ikke er mer glad. 😞 Det er trist, men håpre samtalene med jordmor vil hjelpe på.

 

Hihi, ja dette med kjønn er for oss ikke noe vi må vite, men har noen venninner som gjerne ønsker å kjøpe kjoler, eller tøffe gutte klær. Så de er litt irriterte 😀 Men vi synes det er morsomt å få vite det når babyen er her ❤

 

Det blir spennende å følge deg videre Cilie 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada dere, det er mulig! Synes det er forferdelig urettferdig! :( Skjønner ikke hvorfor vi må søke oss inn på nytt og starte helt fra scratch. Skjønner at de vil ha nye samtaler og nye blodprøver. Men ikke hele prosessen om igjen. Er virkelig ikke meningen at det skal gå min vei! :( Laparoskoien har heldigvis kort ventetid. Så det er ikke noe problem. Det som er vanskelig er å samkjøre det med Riksen, siden de vil gjøre forsøk rett etter inngrepet. Og det er kommet enda en ting. Kanskje ikke et problem for alle, men for meg er det en stor greie. Min lillesøster har bestemt seg for å slutte på pilla og starte familie hun også. Hu er bare 24år. Så med min flaks, så sitter vel spiren med engang der da. Er kjempe stressa nå!! Det har vært viktig for meg som eldst i familien og få barn først. Har ønsket meg barn i 10år. Og alle kommende besteforeldre og oldeforeldre har mast lenge allerede. Og de skulle bare visst hvor lyst jeg har til å gi dem det. Som om ikke situasjonen er vanskelig nok, så får jeg alt dette stresset med Riksen og lillesøster i tillegg. FLOTT!! Tror univeret har et stekt ønske om å gjøre meg ulykkelig og hindre alle ine drømmer. Virker iallefall sånn :( Sorry nå ble det mye syting og klaging her :P

 

Cille:

Ja jeg vet at disse barna er verdt hver eneste lille krone, og ville aldri angret!! Men vi har ikke penger å ta fra noe sted. Ikke nå iallefall.

Så godt å høre deg fortelle at du ikke ville vært forunten denne prosessen. Helt enig med deg, det er noe helt spesielt <3 Og disse prøverørsbarna er det iallefall ingen tvil om hvor høyt de er ønsket :)

Fy fillern så heldige som fikk med dere video av celledelingsprosessen!! :D For en utrolig koselig ting av klinikken å gjøre! Det der er gull verdt!! :D En glede ingen i den naturlige prosessen har :)

 

Håper det går bedre med deg snart Mottivert <3 Ønsker så sterkt at du skal få nyte og glede deg over dette svangerskapet :) Det fortjener du virkelig asså <3 Sender deg masse gode klemmer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten positiv oppdatering :)

 

Var hos en ny gynekolog igår. For en fantastisk dame!! :D Hun kunne virkelig jobben sin. Hun ble helt sjokkert over beskjeden fra Riksen. Så hun skulle sende brev dit om at jeg burde få komme rett inn til samtale. Og at de skulle henvise meg til ny laparoskopi med engang. Så hvis Riksen hører på henne, så ser dette lyst ut allikevel :D :D Jeg må fortsatt avklare med min samboer hva vi skal gjøre, og hva som er best. Men nå er ballen igang iallefall :D

Hun bekreftet ting jeg visste fra før, men hun trodde også at jeg er på grensen til å ha pcos. Så ikke rart at jeg har vanskeligheter med å bli gravid, med alle disse problemene. Enda en grunn til å komme igang med forsøk så fort som mulig. Jeg har faktisk dårlig tid.

 

Så nå er det bare å vente :) På både Riksen og min kjære. Blir noen spennende uker fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Mammadrømmen 😀 så herlig at du møtte på en gyn som er litt engasjert 😀 Dette høres fornuftig ut 😀 Helt enig med at det høres rart og unødvendig ut å skulle måtte søke på nytt.. Krysser alt jeg har for at dere får positivt svar fra riksen snart ❤ Og at din kjære en med på å hive seg i gang sammen med deg igjen nå ❤ Dette må gå veien din nå ❤ Jeg unner deg dette så enormt mye ❤ Hmm, pcos også ja, uff.. Det er jo det de mener at jeg har også.. Bare ikke alt det ander du har i tillegg.. Uff, det skal ikke være enkelt altså ❤ Men ikke gi opp, dette skal gå ❤

 

Det du skriver om din lillesøster kjenner jeg veldig igjen. Min lillebror fikk jo to tette i det vi begynte vår ivf reise.. De vet ikke om prosessen vi har vært gjennom, men de vet at vi har slitt, at jeg har vanskelig for å bli gravid osv. Jeg fikk en kjempe knekk da de anonserte at nr 1 var på tur.. De fikk selvsagt ikke vite hvordan jeg hadde det, men det var tongt. Som du sier, som eldst av søskenene, vil man gjerne kunne bli den første å gi foreldre barnebarn. Når jeg ser på mine foreldre sammen med de små, blir jeg litt sånn, hmm har de plass til mine barn i sitt hjerte, og har de kjærlighet nok til dette barnet som er på vei. Nå er jeg selvsagt litt nede og har slike domme tanker. I tillegg fikk vi jo en rar og ubehagelig reaksjon da vi fortalte at vi hadde lyktes, til mine foreldre. Og min mor har kommet med litt rare komentarer underveis, før jeg ble gravid første gang. Disse tingene som blir sagt går virkelig inn på meg, jeg tror ikke hun og de gjør det for å være slem. De vet vel rett og slett ikke bedre. Men jeg tror de blir glade når vår lille er her hos oss, og uansett er det vår lille skatt, som vi kommer til å elske enormt høyt ❤

 

Ble litt negative tanker og erfaringer her nå.. Men det var ikke det som var poenget mitt. Det var at da jeg ble tante, da var det mange følelser som oppsto. Jeg er så utrolig gla i de to små til min bror, og de gir me så mye kjærlighet ❤ Jeg har et kjempe nert forhold til begge to. Passer dem mye, og de er på overmattingsbesøk støtt. Og den største har et veldig spesielt forhold til meg, og er sjikkelig tantejente ❤ Det er så godt å få ha det slik med dem. Og moren er så glad for at vi har det tette båndet vi har. De ble faktisk litt sjalu og små sure på at tante har baby i magen. Litt redd for å måtte dele tror jeg. I de værste periodene hvor jeg ikke vil være rundt barn osv, da er det bare tanteungene jeg kan være sammen med, de gir meg så mye ❤❤

 

Uansett hvordan det blir med din søster, så tro meg, å få bli tante er en så stor glede ❤ men jeg har full forståelse for dine tanker.. Det er ikke lett. Sender mange klemmer ❤❤

 

Ser foersten ut som at vi har blitt enige om vogn nå 😀 spennende, og skummelt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var godt med en sånn beskjed etter en så dårlig en fra Riksen. Da vet jeg iallefall at hvis jeg og min kjære vil gjøre forsøk sammen neste år, så har jeg gynekologen ved min side og forhåpentligvis Riksen :) Så nå er det bare å håpe at det går rette veien og at min kjære vil dette hun også :) Nei det er jammen ikke enkelt! Hadde aldri trodd at det skulle være såååå vanskelig å få barn. Men når man først er i situasjonen er det vanskelig å ikke miste motet. Men det skal jeg ikke! Jeg skal få barn og jeg skal aldri gi slipp på det håpet! :D

 

Åååå, tusen takk Mottivert!!! Du aner ikke hvor godt det var å høre det <3 Har følt meg så dum og slem, som har tenkt sånne tanker. Og vært sint på meg selv som ikke klarer å glede meg over at de skal prøve på barn. Men klarer ikke, når jeg sitter her å sliter. Min lillesøster imotsetning til din lillebror. Vet om alt. Hun vet hvor mye vi har sliti og alt det vi har vært igjennom på Riksen. Men hun tenker ikke sånn som meg tydeligvis. Tror ikke man klarer å sette seg inn i det, med mindre man er sliter selv. Føler det AKKURAT som du skriver. Så godt å vite at jeg ikke er alene om å føle det sånn. Synes dette er kjempe vanskelig! Har tenkt akkurat som du sier, er det plass til mitt barn da? Det er noe med det *første* Barnebarnet/oldebarnet*. Den gleden og spenningen rundt det, er noe spesielt. Og som eldst trodde jeg at det var meg. Også fordi jeg har prøvd å få barn i mange år nå, og ingen andre i familien har vært inne på tanken engang. Hadde aldri trodd jeg skulle sitte her idag, med disse problemene.

Så utrolig trist å høre at du fikk en sånn reaksjon på din graviditet Mottivert :( Er akkurat det der jeg er redd for også. Skjønner kjempe godt at dette går inn på deg! Synes ikke det er rart i det hele tatt. Ikke sikkert de kommentarene er ment sånn, men vi i denne prosessen er ekstremt følsomme for ALT! Håper og tror at ditt barn blir tatt like godt imot og elsket like høyt som de andre <3 Når den lille kommer og alt er virkelig, så smelter hjertene dems, det er jeg sikker på :D <3

 

Så herlig å høre at du har et så fantastisk forhold til tantebarna! :D <3 Er jo sånn jeg håper det blir hos oss og. Og det blir det nok helt sikkert. Det er klart jeg kommer til å bli glad for å bli tante og bry meg masse om hennes barn. Er jo ingen tvil om det :) Er bare en vanskelig situasjon akkurat nå. Tusen takk for så støttende ord og alt du delte <3 Det gjorde alt mye lettere :) Det fikk meg til å tenke at det er ikke så ille å skulle bli tante :) Selvom jeg synes situasjonen er vanskelig. Så godt å ha dere å prate med <3 Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere <3

 

Tar imot alle klemmer, og sender like mange tilbake <3

 

Så spennende med kjøp av vogn!!! :D Det er stas! Skjønner det er litt skummelt. Blir litt mer virkelig for hvert kjøp nå tenker jeg :) Tenk at du snart har en liten en som skal ligge oppi der :D Herlig!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...