Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Å håper det.. Det er tre store apotek her i sentrum pluss sykehusapoteket.. Gud så utrolig idiotisk.. Jeg tenkte ikke på det engang jeg. Jeg husket jeg ble så overrasket en gang jeg skulle ta en vaksine når jeg skulle ut og reise, da fikk jeg bare en resept av legen og beskjed om å hente den ut. Den hentet jeg ut på et bittelite filleapotek.. Og da tenkte jeg at apotekene tydeligvis har alt mulig.. Det har de jo da ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra det ordnet seg for deg med sprøytene Mammadrømmen, så du tar blodprøve før ul? Det er jeg glad jeg slipper... Er akkurat slik som deg og Småen100. Blir dårlig av kanylen de setter i hånden på uttak også... Er så pinglette. Men blir aldri dårlig av sprøytene, så du skal se det kommer til å gå kjempe fint Småen100 :)

 

Når skal du på ul Mammadrømmen? :) Det er så spennende :)

 

Jeg tror det kommer til å ordne seg med medisinene Småen100 :) For min del, kommer medisinen i posten, direkte fra sykehusapoteket på St.Olavs. Hver gang jeg har hvert på ul har jeg måttet kjøpe mer medisin, og det har de alltid hatt inn på sykehusapoteket :) Kan jo være at du ikke får ut alt med en gang, men jag tror nok du får til et par dager, dersom de må bestille mer :)

 

Eller går det bra med rugingen, bytter på å ha en god følelse til å miste den litt. Men håper det klaffer nå <3

 

Hold oss oppdatert på med. starten da Småen100 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var betryggende å høre at ikke var noen krise, ble noen kg lettere da :)

Jeg tar blodprøve før ul ja. Fy fader da er du heldig! Skulle gjerne sluppet det. Blodprøven må tas kl 9, og de bruker 4 timer på å analysere den. Jeg bor 1,5 time unna så rekker ikke dra hjem. Blir lange dager og MYE venting! Slitsomt!

Jeg skal på ul på torsdag, super spent!! :D Håper jeg slipper å dra frem og tilbake hver dag i 1,5 uke som sist :) Det var det mest slitsomme med hele ivf prosessen..

 

Skjønner godt at du bytter litt på med følelsene dine. Er jammen ikke bare bare det her :P Hvor lenge har du ruget nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordnet seg! Egentlig hadde de alt på det første apoteket jeg ringte. Men fordi klinikken hadde skrevet noe feil med den ene dosen sa de at de ikke hadde den. Mange apotek senere var det altså noen som skjønte at de ikke bare ikke hadde den, men at den ikke fantes og at det var ment en av de andre. Så da var det ikke noe hokus pokus med den heller. Så nå ligger alle medisinene klare her!! Nå kan mensen bare komme! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til mammadrømmen :). Mye styr med mye pendling og greier....:(. Men hold ut og vær sterk. Denne gangen må det være din tur ❤.

 

Hvordan går det med elibjo og Mottivert ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innrømme at jeg er veldig skuffet og lei meg her jeg sitter... Fikk brev fra st.olavs idag. Ingen egg ble nedfrosset. De skulle jo vente et par ekstra dager før de frøs dem ned. De har tydeligvis ikke klart seg :(. Prøver å tenke at jeg uansett ikke vil ha bruk for fryseegg fordi jeg nå SKAL være gravid... Men på samme tid vet jeg jo da at om jeg IKKE er gravid, så er de over... Vet ikke om vi får råd til privatforsøk... Dagens klagesang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare innrømme at jeg er veldig skuffet og lei meg her jeg sitter... Fikk brev fra st.olavs idag. Ingen egg ble nedfrosset. De skulle jo vente et par ekstra dager før de frøs dem ned. De har tydeligvis ikke klart seg :(. Prøver å tenke at jeg uansett ikke vil ha bruk for fryseegg fordi jeg nå SKAL være gravid... Men på samme tid vet jeg jo da at om jeg IKKE er gravid, så er de over... Vet ikke om vi får råd til privatforsøk... Dagens klagesang!!!

Å huff så trist Ringo.. :( Skjønner du ble lei deg da. Men husk at du har to inni deg! Du har jo dobbel sjans. Ikke begynn å tenke negativt enda. Det er fortsatt god sjanse for at det går bra! :) :) Krysser alt jeg har for to små spirer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må bare innrømme at jeg er veldig skuffet og lei meg her jeg sitter... Fikk brev fra st.olavs idag. Ingen egg ble nedfrosset. De skulle jo vente et par ekstra dager før de frøs dem ned. De har tydeligvis ikke klart seg :(. Prøver å tenke at jeg uansett ikke vil ha bruk for fryseegg fordi jeg nå SKAL være gravid... Men på samme tid vet jeg jo da at om jeg IKKE er gravid, så er de over... Vet ikke om vi får råd til privatforsøk... Dagens klagesang!!!

Å huff så trist Ringo.. :( Skjønner du ble lei deg da. Men husk at du har to inni deg! Du har jo dobbel sjans. Ikke begynn å tenke negativt enda. Det er fortsatt god sjanse for at det går bra! :) :) Krysser alt jeg har for to små spirer!! :)

Takk kjære du :). Ja jeg må bare være positiv... Tror enda at jeg faktisk er gravid...så vi får se hva testen viser etterhvert ❤. Positivitet er en fin ting :). Takk for oppløftende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du tenker sånn Ringo79, viktig å tenke positivt!! :) Dette skal gå rette veien!! :D

 

Jeg er på fjerde dagen med sprøyter idag. Forrige gang merket jeg absolutt ingenting, men nå sprenger det skikkelig, kjennes ut som luft i egglederne :P hehe.. Pleier dere og, å kjenne det sånn? Eller kan det være fordi jeg har/mistenker cyste? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ringo79, skjønner kjempe godt at du ble lei deg. Men denne gangen blir det dobbel lykke skal du se <3 Tenker masse på deg, og krysser alt jeg har :) 

 

Mammadrømmen, jeg er nå på rugedag 11, og jeg har reist bort på kurs, og blir borte til fredag, siste dagen men medisiner i dag, Og jeg er kjempe redd for at mensen skal komme i voldsom fart når medisinen er ute av kroppen, skal egentlig teste på fredag, men siden jeg er borte venter jeg heller. Uff, synes ikke det er noe greit å være borte akkurat nå... 

 

Ringo79, jeg går også på lutinus, er forferdelig trett, litt kvalm, og har ganske sterke smerter der nede i pærioder iløpet av dagen og natten, det startet ca rugedag 5-6. Men hadde bare stikking å sånt dagene før... Kjenner meg veldig usikker. Har lest på bivirkningene sååå... Uff, dette er ikke greit asså...

 

Småen100, så bra det ordnet seg, da er du i gang snart da :)

 

Mammadrømmen, ja jeg hadde ganske vondt rundt eggstokkene mine denne gangen, satser på at det ikke er noe cyste der vet du <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er redd for det! Kan ikke være lett å være reist bort oppi dette. Eller kanskje det er godt å ha noe annet å tenke på? :) Hvordan føles det på kroppen ellers da? Har du noen tanker? :) Du er jammen i meg flink som klarer å la være å teste asså! Skal krysse alt jeg har for at mensen ikke dukker opp, og at to sterke streker lyser opp til deg når du kommer hjem :D Det er vår tur nå, og spiren skal sitte!! :D

 

Det er godt å høre! Ingen tvil om at hormonene fungerer iallefall, det merkes godt! Og bra er det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å ta alle sin mens for dere!! (Hmm..hørtes kanskje litt rart ut men...) Den har så vidt dukket opp nå i kveld!! Jeg skal ringe inn i morgen og får begynne så snart den tar seg opp! Så bare send alle TR'ene over på tantetreff til meg dere! Jeg kjøpte til og med med meg brownie hjem fra jobb for å feire så det passer bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Ringo79, skjønner kjempe godt at du ble lei deg. Men denne gangen blir det dobbel lykke skal du se <3 Tenker masse på deg, og krysser alt jeg har :) 

 

Mammadrømmen, jeg er nå på rugedag 11, og jeg har reist bort på kurs, og blir borte til fredag, siste dagen men medisiner i dag, Og jeg er kjempe redd for at mensen skal komme i voldsom fart når medisinen er ute av kroppen, skal egentlig teste på fredag, men siden jeg er borte venter jeg heller. Uff, synes ikke det er noe greit å være borte akkurat nå... 

 

Ringo79, jeg går også på lutinus, er forferdelig trett, litt kvalm, og har ganske sterke smerter der nede i pærioder iløpet av dagen og natten, det startet ca rugedag 5-6. Men hadde bare stikking å sånt dagene før... Kjenner meg veldig usikker. Har lest på bivirkningene sååå... Uff, dette er ikke greit asså...

 

Småen100, så bra det ordnet seg, da er du i gang snart da :)

 

Mammadrømmen, ja jeg hadde ganske vondt rundt eggstokkene mine denne gangen, satser på at det ikke er noe cyste der vet du <3

Heia du.

Jeg skjønner veldig godt din frustrasjon over dette med hva er bivirkninger og hva er positive ting... Jeg er vel i ferd med å bli gal...tror jeg. Vil vite...og jeg vil vite nå.. Men må nok bare vente. Håper så inderlig at du har rett....at det er et par spirer der inne. Blir overlykkelig om det er en der inne. Stor bonus om det er to ❤❤. Dette er ei tøff tid i prosessen...

Jeg er ferdig med lutinus torsdag kveld. De andre to gangene har mensen stått på trappa og ventet et døgn etter medisinstopp, så har den kommet susende i ei faderløse fart!!! Herregud om det skjer denne gangen også! Håper ikke det skjer med deg heller!!!! Du er jo ikke hjemme engang. Blir jo skikkelig drit!!!! Krysser alt for oss nå ❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du tenker sånn Ringo79, viktig å tenke positivt!! :) Dette skal gå rette veien!! :D

 

Jeg er på fjerde dagen med sprøyter idag. Forrige gang merket jeg absolutt ingenting, men nå sprenger det skikkelig, kjennes ut som luft i egglederne :P hehe.. Pleier dere og, å kjenne det sånn? Eller kan det være fordi jeg har/mistenker cyste? :)

Heia du :). Det minner meg om mine to første runder når jeg var i ferd med å bli overstimulert. Herregud eggstokkene holdt på å sprekke....iallefall oppi hodet mitt ;). Har brukt å få ondt etterhvert når jeg reiser meg opp fra sittende...som om at de revner eller får strekk... Tror det er godt tegn...mange egg ;). Noe skjer iallefall...de produserer for fullt ;). Blir spennende fremover ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er akkurat sånn det føles ut og, at de holder på å sprekke!! :P Håper ikke jeg er overstimulert asså, holdt på å bli det sist, det gikk akkurat. Da er det skummelt å tenke på at jeg ikke skal på sjekk før torsdag :o Skal ikke komme noe i veien nå asså!! Satser på at det er fordi det er fullproduksjon av masse fine store egg :D :D hihi.. Krysser fingrene for oss alle sammen!! Tenk så morro om det kunne gått veien for alle sammen a :D hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra skal du se :). Jeg var på grensa de to første gangene, men fikk satt inn egg :). Blir spennende å følge deg :). Ja tenk om det gikk bra med oss alle nå denne gangen....da måtte vi ha møttes til barseltreff hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med dere... det hadde vært helt utrolig om det hadde blitt babylykke til alle her inne nå <3

 

Mammadrømmen, jeg føler meg oppblåst, sliten, litt vonde pupper, og til tider mye vondt i underlivet. Føler meg rett og slett litt i ulaget. Men det er så vanskelig å analysere symptomer og kroppen, som er full av medisiner. Men håpet er ennå til stede. Synes det er kjempe kjipt at jeg er borte akkurat denne uken, med testing og medisin slutt... Driver å tar videreutdanning, så det er bare å stå på. Men synes dette er vanskelig. Har egentlig gått bra til nå... men som sagt, nå er medisinen slutt.... Uff.... Vanskelig.

 

Blir spennende på ul, du skal se det er mange prima egg som venter på uttak :)

 

Ringo79, hvordan går det med din form? Hvordan reagerer du på lutinus? Det er egentlig den vanskeligste tiden i pærioden  denne synes jeg....

 

Lykke til alle samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rugedag 12, og tok en test nå. Ville bare være forberedt til negariv testpå fredag. Men den var positiv..! Kan jeg stole på resultatet? Eller kan ovitrellen henge igjen så lenge?

Skal gå på lutinus i to dager til. Er livredd for å begynne å blø når jeg slutter på den :-( tør ikke tro på dette, jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rugedag 12, og tok en test nå. Ville bare være forberedt til negariv testpå fredag. Men den var positiv..! Kan jeg stole på resultatet? Eller kan ovitrellen henge igjen så lenge?

Skal gå på lutinus i to dager til. Er livredd for å begynne å blø når jeg slutter på den :-( tør ikke tro på dette, jeg :(

Ååå herregud Elibjo!! Er det sant??! Gun Hausken sa jeg skal teste på dag 12 og jeg spurte eksplisitt om ikke den kunne bli falsk positiv pga alle medisinene, men det sa han den ikke ble. Jeg vet ikke om vi har ulike medisiner og sånt, men jeg skal gå på lutinus. Åååå så spennende!! Jeg tror du er gravid! Krysser alt for at det holder! Går du fortsatt på medisiner? Håper den klorer seg fast selv om du slutter på de.. Dere andre damer har vel mer erfaring med dette. Jeg vet jo ikke. Men akkurat nå er du jo gravid!!! :) :) Jeg sier gratulerer jeg :) Det var gullegget!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er på rugedag 12, og tok en test nå. Ville bare være forberedt til negariv testpå fredag. Men den var positiv..! Kan jeg stole på resultatet? Eller kan ovitrellen henge igjen så lenge?

Skal gå på lutinus i to dager til. Er livredd for å begynne å blø når jeg slutter på den :-( tør ikke tro på dette, jeg :(

Ååå herregud Elibjo!! Er det sant??! Gun Hausken sa jeg skal teste på dag 12 og jeg spurte eksplisitt om ikke den kunne bli falsk positiv pga alle medisinene, men det sa han den ikke ble. Jeg vet ikke om vi har ulike medisiner og sånt, men jeg skal gå på lutinus. Åååå så spennende!! Jeg tror du er gravid! Krysser alt for at det holder! Går du fortsatt på medisiner? Håper den klorer seg fast selv om du slutter på de.. Dere andre damer har vel mer erfaring med dette. Jeg vet jo ikke. Men akkurat nå er du jo gravid!!! :) :) Jeg sier gratulerer jeg :) Det var gullegget!! :)

Jeg ble så ivrig at jeg ikke leste hele innlegget - men ha gyn på Hausken sa ovitrelle er ute på dag 12 for det er da jeg skal teste. :) :) :)

Håper virkelig det holder selv om du slutter på Lutinus!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sykt. Er i sjokk, jeg. Hadde jo ikke trodd det skulle gå!

 

Jaja, får jobbe i et par dager til, da. Må slutte på ritalinen min nå, og da kan jeg ikke jobbe så mye. Men tar den i et par dager til. Sykehuset da jeg skulle ta medisiner som vanlig fram til positiv test, og jeg skulle jo ikke teste før fredag, egentlig. .!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg kan bare forestille meg et sånt sjokk ved å se en positiv test.. Må være sykt! Herlighet så spennende. Du får ringe inn og høre hva du skal gjøre.. Noen går visst på lutinus lengre, vet ikke om man kan få lov til det.. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg får frysninger og ondt i magen :):):). Gratulerer så utrolig mye elibjo!!!! Nå sitter den!!!!!!! Det er jo fantastisk ❤❤❤. Du kan jo dra til legen din når du kommer hjem og ta hcg-prøve og så ta en til etter ei uke bare for å trygge de selv og se at den stiger? Det kommer jeg til å gjøre dersom det blir pos her å :). Hold oss oppdaterte ;). Stor klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med dere... det hadde vært helt utrolig om det hadde blitt babylykke til alle her inne nå <3

 

Mammadrømmen, jeg føler meg oppblåst, sliten, litt vonde pupper, og til tider mye vondt i underlivet. Føler meg rett og slett litt i ulaget. Men det er så vanskelig å analysere symptomer og kroppen, som er full av medisiner. Men håpet er ennå til stede. Synes det er kjempe kjipt at jeg er borte akkurat denne uken, med testing og medisin slutt... Driver å tar videreutdanning, så det er bare å stå på. Men synes dette er vanskelig. Har egentlig gått bra til nå... men som sagt, nå er medisinen slutt.... Uff.... Vanskelig.

 

Blir spennende på ul, du skal se det er mange prima egg som venter på uttak :)

 

Ringo79, hvordan går det med din form? Hvordan reagerer du på lutinus? Det er egentlig den vanskeligste tiden i pærioden  denne synes jeg....

 

Lykke til alle samme :)

Ja jeg veldig enig....veldig vanskelig tid... Medisinen gjør meg smårar. Jeg liker overhode ikke å ikke kunne lese min egen kropp. Kan jo ikke stole på noen ting akkurat nå... Tørsten er at jeg ikke har store menssmerter nå, dagen før medisinstopp. Det hadde jeg de to første gangene, og da kom mensen veldig kjapt etter med.stopp. Så prøver å holde motet oppe enda. Humøret er elendig for tiden. Kan ikke huske sist jeg var så ute å kjøre ;). Kjenner mye rare ting der nede. Litt stikking og av og til ilinger. Har hatt veldig vondt i puppene, men det siste døgnet har dette roet se veldig. Prøver å se etter fargeendringer rundt brystvortene, men akkurat det er jo et skuespill i seg selv...:). Herlighet fantasien spiller meg fort et puss der;). Så vet rett og slett ikke om det er mørkere enn normalt. Burde ta bilder :D.

 

Hold ut Mottivert. Nå får du testet snart. Jeg kommer nok til å teste litt før...en dag eller to... For alle rundt meg forventer test mandag. Syns det er greit å ta den litt før :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...