Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Mottivert: håper virkelig at det går bra denne gangen! Du har gått gjennom mye skjønner jeg. Du har gjort en stor innsats og du fortjener en premie i form av en liten baby ❤. Hvordan har det gått idag?? Er veldig spent! Håper at det går bra med deg❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var elonva satt :). Liker ikke den egentlig... Er jo så uhåndterlig på en måte. Men tror jeg fikk inn det som skulle inn :) :) :). Nå er det bare å krysse fingrene for at det kommer mange egg :).

Mammadrømmen: du er forhåpentligvis klar snart du å ;). Huff tipper du venter veldig nå......

 

Har du bare denne elonova medisinen? Er det en som skal stimulere FSH, eller hva det heter, altså utvikle eggene?

 

Jeg skal ta disse:

- Gonal F - dette er de stimulerende hormonene.. kanskje det er et alternativ til elonova?

- Klexane - forstod det som at dette var noe blodfortynnende som kan øke blodgjennomstrømning til livmor og øke sjansen for at det fester seg

- Prednisolan, som er tabletter - tror dette var for å dempe betenelse/inflammasjon eller mulig endometriose

- Orgalutran - skal ta dette fra den 5. dagen. 

 

På det meste altså 3 sprøyter + tabletter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

småen100: Arne du var hos? :) hørtes veldig ut som han :)

 

Jeg var på dte nyåpnede i Bergen - var du der?

Men han var fra Haugesund og jeg hørte snakk om at han bare var i Bergen 4 dager i uken, så er sikkert den samme legen som der. Jeg fikk ikke helt med meg hva han het, men kan det være han rett og slett het Hausken til etternavn...? 

Han brukte mange ark som han tegnet og rablet på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

småen100: Arne du var hos? :) hørtes veldig ut som han :)

 

Jeg var på dte nyåpnede i Bergen - var du der?

Men han var fra Haugesund og jeg hørte snakk om at han bare var i Bergen 4 dager i uken, så er sikkert den samme legen som der. Jeg fikk ikke helt med meg hva han het, men kan det være han rett og slett het Hausken til etternavn...? 

Han brukte mange ark som han tegnet og rablet på :P

 

 

Nei her står det - Jon Hausken, gynkekolog.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mottivert: håper virkelig at det går bra denne gangen! Du har gått gjennom mye skjønner jeg. Du har gjort en stor innsats og du fortjener en premie i form av en liten baby ❤. Hvordan har det gått idag?? Er veldig spent! Håper at det går bra med deg❤❤❤

Hei du :) Tusen takk <3 Er ganske sikker på at operasjonen har hatt positiv virkning, kjenner det skjer mye der nede :) Legen jeg var hos i dag var også sikker på at det hadde skjedd noe positivt etter operasjonen, men det var bare 4 eggposer som hadde vokst, og han så ingen andre som var aktive som han kalte det. Har 2 på hver side, men han sa de så veldig fine ut, å bedre enn sist :) Livmoren var kjempe fin, med tykk fin hinne. Han virket fornøyd så langt, får bare håpe at det er 4 egg der inne også :) Må jo innrømme at jeg er litt skuffet, siden det ikke var flere eggposer, men som legen sa, heller få gode, enn mange dårlige. Så da håper vi gullegget er der inne :) Skal på ny ul etter helgen, og de håpet på uttak neste uke :)

Kanskje vi er det samtidig neste uke da :) Hvordan går det med deg? Noen bivirkninger på medisinen? Håper vi får babypremien vår snart ja <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Mottivert :) Hvor mange hadde du sist gang? Ja du trenger bare det ene gullegget :) Krysser fingrene for deg :) Det kommer til å gå bra! 

 

Ååå tenk om alle får en helt fantastisk julegave!! Herregud vi fikk beskjed om sånn det ser ut nå hvis ting er i rute så blir det testing på selveste julaften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Småen100 :) Kjempe gøy å lese om samtalen deres i dag :) Det er hele tiden noe nytt å lære i denne prosessen :) Har fått ut 4 og 3 egg på de to første, men denne gangen håper vi det er prima varer.. hehehe :) Høres virkelig ut som at dere hadde en bra samtale i dag da, det er kjempe viktig, og at man føler man blir tatt vare på :) Dette var privat ja? Jeg tror, uten at jeg har prøvd privat selv, at det er en litt annen følelse, og man blir virkelig tatt vare på, og at de kanskje bruker litt annen medisin. :) Men dette høres jo svært lovende ut da :) Det blir så spennende å følge deg videre nå :) Så blir det å vente i spenning til neste syklus da, håper tiden går fort for deg :) 

 

Ja tenk at testdagen blir på julaften, perfekt julegave da :) For vi håper og tror jo det blir en positiv test  :D

Medisinen jeg har fått er puregon, som jeg satte forrige fredag, begynte med 125, i dag ble den økt til 150, også har jeg tatt cetrotide siden tirsdag. Disse jeg har brukt hver gang. Dette med medisinene kommer du fort inn i skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin info, Småen100! Interessant å lese :)

 

Da skal jeg begynne på Orgalutran i morgen. Fikk litt bivirkninger av Elonva, men absolutt til å leve med. Det var forresten kanskje ikke bivirkninger, mer som veldig kraftige el-smerter. Og det er vel i grunn nettopp det det er! Eggstokkene jobber vel på høygir nå. Kjenner det spesielt på kvelden når jeg er trøtt. Og så verker det i lårene. Var ikke gøy på yoga i går kveld, for å si det mildt. Men jeg ville trene, for jeg tenker at neste uke har jeg det kanskje verre :)

 

Hvordan pleier man å merke Orgalutran?

 

Krysser fingrene for fine egg da, Mottivert :) Jeg skal på ul på mandag. Veldig spent på når jeg skal ha uttak..!

 

Nå skal jeg prøve å legge meg... Har lakenskrekk, men nå verker det sånn at det er slitsomt å sitte oppe.

 

Sov godt, dere gode jenter her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var elonva satt :). Liker ikke den egentlig... Er jo så uhåndterlig på en måte. Men tror jeg fikk inn det som skulle inn :) :) :). Nå er det bare å krysse fingrene for at det kommer mange egg :).

Mammadrømmen: du er forhåpentligvis klar snart du å ;). Huff tipper du venter veldig nå......

 

 

Har du bare denne elonova medisinen? Er det en som skal stimulere FSH, eller hva det heter, altså utvikle eggene?

 

Jeg skal ta disse:

- Gonal F - dette er de stimulerende hormonene.. kanskje det er et alternativ til elonova?

- Klexane - forstod det som at dette var noe blodfortynnende som kan øke blodgjennomstrømning til livmor og øke sjansen for at det fester seg

- Prednisolan, som er tabletter - tror dette var for å dempe betenelse/inflammasjon eller mulig endometriose

- Orgalutran - skal ta dette fra den 5. dagen. 

 

På det meste altså 3 sprøyter + tabletter.

Hei. Jeg tar kun den ene sprøyta ja. Langtidsvirkende. Men så begynner jeg med cetretide søndag og skal ta tom onsdag før ul. Den hindrer en evt tidlig el. Elonva skal fremme prod av egg/modning og sånt ja :). Tror det private er flinkere til å teste litt annet...slik som klexane eller annen blodfortynnende. Jeg har spurt etter albyl-e men blir ikke møtt på dette... Prednisolon får du nok siden du nevnte dette med allergier osv. Da er det verdt å prøve d. Men tviler på at d off hadde gitt d. Irriterer meg egentlig litt:/. Kjenner forøvrig at det skjer ting i eggstokkene :P. Å det er enda noen dager til ul. Skal vel føle meg temmelig stinn før den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå men mottivert....dersom det er fine egg inni de posene så blir jo dette fine greier:):). Håper de har telt litt feil og at det dukker opp et par ekstra. Håper det blir noen fine snøkrystaller også ut av det ;). Jeg begynner å kjenne det i eggstokkene. Litt som elibjo sier lengre opp her.....litt sånn el-smerter. Begynner å fylles tror jeg ;). Tør ikke tenke på hvordan jeg skal føle meg onsdag....deter jo mange dager til. Frister å kjøpe ei gravidbukse for det er jo en lidelse med ting som strammer litt ;). Meeeen..... Hmm...kan vel ønske oss gravidklær i julegave;) hihi. Ellers så merker jeg egentlig ikke så mye. Mn gråter en del og er litt sliten. Men usikker på om det kommer direkte av elonva eller om det er det psykiske rundt forsøket jeg merker... Prøver å tenke på reisa til Trondheim som noe fint...hotellopphold...avslapping....juleshopping...osv osv :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et godt tegn at det er litt el-smerter hos dere da :) Ringo79 og elibjo :) Kjempe spennende å høre hvordan det går med dere på ul :) Ja, skulle ønske det dukket opp noen flere egg Ringo79, men jeg så det veldig tydelig på skjermen når han så etter flerre. Men så lenge det er god kvalitet på dem så skal dette gå bra :) 

 

Det er lurt å se på turen som noe hyggelig, og det er det jo også, dersom vi lykkes nå <3 Og det håper vi jo selvfølgelig :) Blir nok en del juleshopping på oss også. Er jo greit å benytte seg av det, når man først er der liksom. Men jeg er jo så heldig at jeg får ha med meg min kjære på alt :) Skjønner jo at det er rett å slett luksus :)

 

Jeg har heldigvis sluppet gråting ++ denne gangen, men kjenner meg igjen i det du sier Ringo79. Men det er så mye følelser i sving, og hormonene gjør det jo ikke noe lettere. 

 

Masse lykke til til dere begge på ul :) Hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger bare ett egg Mottivert ❤.....gullegget❤❤❤. Det er det vi alle trenger...det skjønne lille gullegget :).

 

Idag kjenner jeg det veldig i eggstokkene... Håper det er et godt tegn ❤. I morgen begynner jeg med cetretide. Flybillett er bestilt. Har bestilt hotell også.... Må bare gjøre det og håpe at jeg ikke blir sendt i retur ;). Men det er jo bare å avbestille hotellet da :). Satser på at det blir som ved de andre to gangene....da blir det uthenting fredag :). Får ha min kjære sammen med meg fra torsdag til lørdag så er veldig fornøyd :).

 

Nå baker jeg kaker til bursdagsfeiring i morgen. Datteren til min samboer fyller år i morgen :). Ha ei knakende god å nydelig helg. Å du mammadrømmen: nå nærmer det seg for deg også ;).

 

Stor klem til dere alle ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par ting jeg tenkte å høre med dere om:

 

- Hvor åpen er dere rundt dette med folk rundt dere? Vet foreldrene deres det, mannens foreldre, øvrig familie, venner, jobben? 

Jeg har fortalt det til mine 4 nærmeste venner. Har også fortalt det til mamma og pappa (dessverre med litt ulik mottakelse, så jeg ble veldig skuffet) og nå nylig til sjefen. Samboer vil sannsynligvis fortelle det til foreldrene i julen. Jeg har bestemt meg å for første gang bli med han og feire jul hos de sånn at vi kan være sammen når vi finner ut av det. Jeg har ikke så lyst at vi er i forskjellig by da... Egentlig ville vi vente med felles jul til vi fikk barn, men nå blir dette best. Derfor blir det og at vi forteller det når vi kommer dit, ellers kommer de bare til å tro at jeg er gravid når jeg ikke drikker vin hele julen liksom. Synes det er verre hvis det ikke går... 

 

- Ehh.. nå glemte jeg hva den andre tingen var.. Hehe.. :fisk:  Jeg kommer sikkert på det. 

 

Ha en suuuper lørdagskveld!!  :sjokolade:   :ol::sleeping:  :shoppe:  :duskedame:  :yvonne:  ( Gud så gøy ..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kjempe godt spørsmål Småen100 :) Jeg hadde en tråd om akkurat det for en god stund siden :) Hvor åpne folk er om dette variere veldig.

 

Vi er kjempe anonyme angående dette. Har en kjempe god venninne som har slitt selv rundt dette med barn, ikke samme historie, og heller ikke ivf, men hun klarer å sette seg inn i dette, og forstår. Vi har et sånn forhold der vi støtter hverandre uansett, og ingen ting er får vanskelig å snakke om, om du skjønner :) Hun vet om alt ;) Så har min kjære mann en veldig god venn, og han vet også om dette, og de snakker mye sammen i forsøksperiodene. Det er godt at han også har noen han kan dele tanker med :)

 

Mine foreldre har også vist alt hele veien, men det har vært litt vanskelig for meg. Jeg står mine foreldre svært nært, og de klarer ikke sette seg inn i hvordan dette er, og hvor vanskelig dette er psykisk. Det er sårende at man ikke finner den støtten man forventer hos dem. Ting som blir sagt er ikke alltid like godt gjennomtenkt virker det som, og jeg er selvsagt mye mer sårbar i disse rundene. Denne gangen har vi valg å ikke fortelle det til foreldrene mine, og det har til nå vært veldig rett for meg. Håper vi kan fortelle om en positiv test om ikke så lenge da :) Det vet jeg jo blir godt mottatt :)

 

Eller vet sjefen til min kjære det,og en god kollega av ham, og min sjef da.  :D

 

Kan jeg spørre hvordan foreldrene dine reagerte, siden du nevnte det ble litt bob bob mottatt?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger bare ett egg Mottivert ❤.....gullegget❤❤❤. Det er det vi alle trenger...det skjønne lille gullegget :).

 

Idag kjenner jeg det veldig i eggstokkene... Håper det er et godt tegn ❤. I morgen begynner jeg med cetretide. Flybillett er bestilt. Har bestilt hotell også.... Må bare gjøre det og håpe at jeg ikke blir sendt i retur ;). Men det er jo bare å avbestille hotellet da :). Satser på at det blir som ved de andre to gangene....da blir det uthenting fredag :). Får ha min kjære sammen med meg fra torsdag til lørdag så er veldig fornøyd :).

 

Nå baker jeg kaker til bursdagsfeiring i morgen. Datteren til min samboer fyller år i morgen :). Ha ei knakende god å nydelig helg. Å du mammadrømmen: nå nærmer det seg for deg også ;).

 

Stor klem til dere alle ❤

Det er helt sant Ringo79, det er gullegget vi alle sammen trenger, og det håper jeg vi får nå også :) Er litt nervepirrende dette. Uff, gruer til den dagen de skal ringe å fortelle om hvordan det går med egget, og om det blir innsett, det er den leeengste dagen synes jeg. Håper også du får det som sist :) Krysser fingrene for deg :) Godt du får ha din kjære med deg såpass lenge da :) 

 

God helg til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kjempe godt spørsmål Småen100 :) Jeg hadde en tråd om akkurat det for en god stund siden :) Hvor åpne folk er om dette variere veldig.

 

Vi er kjempe anonyme angående dette. Har en kjempe god venninne som har slitt selv rundt dette med barn, ikke samme historie, og heller ikke ivf, men hun klarer å sette seg inn i dette, og forstår. Vi har et sånn forhold der vi støtter hverandre uansett, og ingen ting er får vanskelig å snakke om, om du skjønner :) Hun vet om alt ;) Så har min kjære mann en veldig god venn, og han vet også om dette, og de snakker mye sammen i forsøksperiodene. Det er godt at han også har noen han kan dele tanker med :)

 

Mine foreldre har også vist alt hele veien, men det har vært litt vanskelig for meg. Jeg står mine foreldre svært nært, og de klarer ikke sette seg inn i hvordan dette er, og hvor vanskelig dette er psykisk. Det er sårende at man ikke finner den støtten man forventer hos dem. Ting som blir sagt er ikke alltid like godt gjennomtenkt virker det som, og jeg er selvsagt mye mer sårbar i disse rundene. Denne gangen har vi valg å ikke fortelle det til foreldrene mine, og det har til nå vært veldig rett for meg. Håper vi kan fortelle om en positiv test om ikke så lenge da :) Det vet jeg jo blir godt mottatt :)

 

Eller vet sjefen til min kjære det,og en god kollega av ham, og min sjef da.  :D

 

Kan jeg spørre hvordan foreldrene dine reagerte, siden du nevnte det ble litt bob bob mottatt?  :D

 

 

Jeg må også si at jeg ble litt skuffet over venninnene mine... Jeg er jo relativt ung med mine 26 år, og de er jevnaldrene. Alle har samboere og vi kom alle ut i jobb nå i løpet av det siste året. De fleste har kjøpt leilighet og er jo tilsynelatende klar for dette.. Men det er de altså ikke. Jeg hadde lyst på baby allerede da jeg var 19 med eksen min, men heldigvis ble det ikke noe da. Med samboeren min nå var jeg klar et år før vi begynte prøvingen og vi ventet tålmodig på at masteroppgaven var levert og jobbkontrakt underskrevet. Etter det vet dere jo hvordan det er... Man blir så opphengt i det at ting rundt blir veldig lite viktig. Venninne mine har så og si ingen forståelse for det for det instinktet har nok bare ikke kicket inn enda. Jeg fortalte tidlig at vi prøvde og fortalte denne uken at det sannsynligvis blir prøverør og at vi skulle på den samtalen i går.. Ingen har tatt kontakt med meg og spurt hvordan det gikk... Jeg føler en veldig splittelse fra dem på grunn av alt dette. Jeg tror ikke de forstår. De begynte bare å snakke om at de og var redd for at det ikke skulle gå fordi de hadde gått på p pillen så lenge. Siden jeg har lest myyye om alt dette sa jo jeg at det dummeste du kan gjøre er å slutte på pillen bare for å slutte flere år før du har planer om prøving. Den beskytter  jo mot alt mulig kreft, endometriose osv. Nei, de konkluderte med at det helt sikkert var lurt å slutte.. Jaja..

 

Mamma og pappa er skilt og jeg fortalte dette til pappa først. Jeg brukte lang tid på å si det og sa bare at noe plaget meg og at ting var vanskelig. Da jeg til slutt sa det sa han at han skjønte det måtte være noe sånt og han trøstet og sa det kom til å gå kjempe bra og at jeg måtte holde han oppdatert. Jeg har nok et mye nærmere forhold til pappa på mange områder.. Vi er veldig følelsesmennesker begge to.

 

Mamma er en veldig praktisk anlagt person som styres lite av følelser. Hun er veldig tøff og har alltid gått sine egne veier. Dette var i utgangspunktet ikke noe jeg hadde tenkt å fortelle. Hun er veldig opptatt av utdannelse, jobb og ellers mye sånne ytre ting og at alt skal være på stell.. Jeg har alltid lurt på hvordan hun ville reagere den dagen jeg ville si jeg var gravid. Hun er nok en som aldri ville bli klar for å bli mormor. Hun er for tiden veeeldig opptatt av å se ung ut overfor sin nye, vesentlig yngre kjæreste... Frem til nå har jeg alltid tenkt hun ville bryte ut med noe om hvor ung jeg var og at jeg ikke var ferdig med utdannelsen. Nå er den i boks. Nå tenkte jeg hun ville si at jeg hadde vært sammen med kjæresten min for kort tid, eller at jeg hadde vært for kort tid i jobb.

 

Jeg må nesten skyte inn en ting her før jeg går videre. Jeg skal innrømme at vi er i en veldig dum situasjon jobbmessig. Samboer har hatt fast jobb i flere år og alt er greit. Jeg leverte masteren i desember i fjor og begynte i fast jobb da. Vi var allerede super klare fra august, men ventet pliktoppfyllende til jobben var sikret. Det som var veldig uheldig var at jeg havnet i en helt forferdelig jobb som holdt på å ta livet av meg. Jeg kunne jobbe fra 8 om morgenen til 4 om natten uten overtidsbetaling og likevel bare få kjeft av sjefen. Jeg ble kjørt knallhardt og jeg sa tilslutt opp og gikk etter en måned uten å ha noe å gå til. Det ordnet seg heldigvis på rekordtid og jeg fikk et engasjement et sted fra juli av. Dette går jo i utgangspunktet ut nå ved nyttår, men det er kanskje 50 % sjanse for at jeg får forlenget.. Men nei, jeg har ikke fast jobb fra januar og jeg driver og søker. Jeg er klar over at dette er en helt tullete situasjon og at vi burde vente. Men det klarer jeg ikke, vi har prøvd så lenge og det kan godt være at det fortsatt tar lang tid. Jeg har en god utdannelse og vet at jeg kan få meg en jobb ganske raskt, men det er selvfølgelig ingen drømmesituasjon å gå gravid på jobbintervju. Egoistisk og dumt, jeg vet. 

 

I alle fall. Den eneste grunnen til at jeg valgte å fortelle mamma om IVF var at jeg så for meg reaksjonen hennes i det jeg fortalte at jeg var gravid. Hvis hun hadde brutt ut med at jeg var for ung, ikke hadde jobb osv hadde det klikket for meg. Jeg kan se det for meg. Jeg hadde begynt å grine og hyle ut om at du aner ikke hva vi har vært igjennom for å få det til osv... 

 

Så tidligere i denne uken fortalte jeg det. Jeg begynte med å si at jeg vil ikke ha din mening, du trenger ikke å si noenting, jeg vil bare fortelle noe og håper selvfølgelig at du vil forstå og gi meg støtten jeg trenger. Jeg sa vi hadde prøvd snart et år, ønsket oss det veldig, hadde ventet til utdannelsen var ferdig, har aldri elsket noen andre så høyt, har det helt fantastisk og at jeg følte alt lå til rette... Det første hun sa var jo naturligvis "Alt ligger til rette??! Alt ligger ikke til rette for et barn nå!! Du har jo ikke noe jobb, dere eier ikke egen leilighet, venter du å få en jobb som gravid, dere har prøvd altfor kort tid, jeg ble gravid med din bror helt plutselig etter to år, en privatklinikk kommer selvfølgelig til å si dere må ha IVF for de vil bare tjene penger, er du sikker på at samboeren er mannen i ditt liv, er det ikke mer du vil gjøre først, er du klar over hva de hormosprøytene vi gjøre med deg. dere må forberede dere på maaaange store skuffelser ++" Jeg sa bare at det var nøyaktig dette jeg ikke ville høre og at vi har bestemt oss for dette uansett. Hun tok det i seg og var støttende rundt det . Nå de siste dagene har jeg imidlertid fått en del meldinger der hun spør om ikke vi skal vente...

 

Når det gjelder leilighet har vi forresten gått på visninger et år, kan kjøpe når vi vil, men har hatt lyst å gjøre et godt kjøp så vi har ikke hatt lyst å strekke oss så langt i en budrunde som andre. Vi bor helt perfekt midt i sentrum, begge jobber i sentrum og vi sparer opp mye penger til egenkapital.  Vi har det ikke noe travelt før vi er gravide, og vi kan kjøpe i morgen om det er nødvendig. Er glad vi ikke kjøpte i januar og sitter der med mye høyere lån enn vi vil trenge å ta nå, langt vekke fra alle venner og jobb, til ingen nytte pga ingen baby... Så dette er jo også et tullete argument. Vi kjøper med en gang vi blir gravid.

 

Dette ble veldig langt.. Men sånn er det altså. Men jeg bryr meg ikke så mye om det. Det hadde vært kjekt å ha støtte fra flere, men det viktigste er meg og sambo og vi bryr oss ikke om hva andre mener. Som han sa : hvis 6 milliarder mennesker på jordkloden hadde ment at vi ikke burde ha baby, hadde vi latt det være da? ehh..nei.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit med sånn reaksjon fra moren din, småen100 :(

Her vet mamma om hvor lenge vi har prøvd, og vet at vi er henvist. Jrg har ikke fortalt at nå er vi igang, for jeg vil ikke at de skal bli skuffa om det ikke går med en gang. Kan jo hende jeg forteller det snart, men det har ikke vært en passende anledning enda.

 

Da har jeg satt andre sprøyta med Orgalutran i dag. All stikkingen og ømheten jeg følte rundt eggstokkene er blitt borte! Jeg trodde jo dette skulle bli verre og verre, at jeg skulle føle meg "stinn", som jeg ser flere beskrive det som. Hadde trodd dette skulle være tiltakende fram mot uttak. Så nå som det er borte, er jeg nesten redd jeg har hatt eggløsning allerede.

Jeg hadde voldsomt med el-slim forrige uke men det er også borte!

Skal på ul i morge, så får jo vite det da, men lurer nå på om andre har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffa i dag...

 

Kun to fine eggposer på ul, og de må ut på onsdag pga livmorslimhinnen. Så vi kunne ikke vente på at det skulle vokse til flere eggposer.

Så legen sa at på onsdag kunne vi få ut to, ett eller null egg....

 

Ble ikke overraska; har jo ikke følt meg særlig oppblåst eller stinn, ikke kjent el-smerter på mange dager.

 

Vel, om det ikke klaffer nå, så blir det langt regime neste gang. Og da blir det oppstart tidlig i januar, tenker jeg.

 

Hvordan ligger dere andre an nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei så dumt Elibjo.. :( Men det kan jo fortsatt være at det blir to egg. Ikke mist motet. Og ja, om det ikke går nå så er du i hvert fall i gang og får hjelp! :) Kanskje blir det julegave, kanskje kan du nyte julen fullt ut og glede deg til en spennende start på det nye året :)

 

Her er det jo ikke så mye som skjer. Eller har litt el symptomer så tenkte å teste i morgen så jeg vet helt sikkert når mens kommer så jeg slipper å gå på veggene de dagene før oppstart :) Jeg gjør jo det allerede da.. Skal snart kjøpe inn medisinene mine :) Bare venter på lønning.

 

Hva skjer med dere andre da? Vet du noe om uttak motivert? Og Ringo - når blir det ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.  :laugh:

Det er jo godt å høre at du har et godt forhold til pappaen din da Småen100, høres ut som du har en god støtte i han :) Men kjempe dom reaksjon fra mammaen din da. Må bare få skyte inn her at dersom man skal vente til "det passer" å få barn, da blir man nok aldri foreldre. vet mange som leier etter at de har fått barn også. Men det er helt klart greit å eie selv. Men det må dere også se litt på, når nettopp dere hjem dukker opp for salg. Ikke legg for mye i disse små detaljene. Og du trenger ikke fortelle at du er gravid selv om du går på jobbintervju. I alle fall ikke før etter uke 12 :)

 

Elibjo, så trist å høre at det var bare 2 eggposer hos deg. Forstår virkelig skuffelsen. Hos meg er det også få, bare 4. Men husk at det er bare et egg som skal til for å lage en liten spire <3

 

Den legen jeg var hos på første ul var positiv, og ville heller ha få og gode egg, men han jeg var ho neste ul sa at han hadde mest lyst til å sende meg hjem og begynne på nytt. Men så sa han at livmoren min var kjempe fin, så det virket som han var litt delt på hva han skulle gjøre. Men han sa også at han trodde eggene hadde det bedre nå, iforhold til hvordan de hadde det før operasjonen. Nå blir det uansett uttak i morgen, og jeg er kjempe spent. Håper gullegget dukker opp i morgen for oss begge to.

 

Gøy at vi er likt da :) Masse masse lykke til i morgen <3 dette går nok bedre enn du tror skal du se :)

Uff, kjenner jeg gruer ganske mye til i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Mottivert og Elibjo! Håper eggene er av super kvalitet og at alle blir befruktet. Det går sikkert kjempe fint på uttak! Kan dere fortelle her etterpå hvordan det gikk for seg? Blir dere sykmeldt noen dager?

 

Krysser fingrene for dere begge to og sender masse lykkeønskninger!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, du også, Mottivert!!

 

Dette blir spennende. :) Har ikke vett til å grue meg, jeg :) Føler meg nokså avslappa og avventende til hele greia. Lurer på når det snur ;)

 

Skal oppdatere, Småen. Blir sykemeldt i tre dager, ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til å skrive nå, men kjente at jeg måtte iallefall ta meg tid til å ønske dere MASSE LYKKE TIL!!!!!!! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...