Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei dere, da er vi hjemme igjen :) Jeg er nok like mye hvis ikke mer pinglete enn deg, Mottivert. Uttak var jo rett og slett grusomt!! :o Hadde forbredt meg på at dette ikke ble noe problem, men det ble noe helt annet. Endte med høyt blodtrykk og væske intravenøst. Fy for en stor pingle jeg er!! :o Flaut asså ;) Men det kom noe veldig positivt ut av det da. De fikk ut hele 14 egg!! :D :D Så vi er strålende fornøyd, og venter spent på svar imorgen kl.10.00:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synd at du måtte oppleve det slik:-( Men husk, du er ingen pingle av den grunn. Uttak er visst veldig forskjellig fra person til person. Gratulerer med hele 14 egg ut da, det var jo supert! Slapp av og kos deg i helgen nå da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord mammadrøm! :) Det er godt å høre at jeg ikke er en pingle av den grunn ;)

Nå skal vi bare slappe av og kose oss, frem til dommen imorgen :) Krysser alt vi har for gode nyheter! Snart er vi forhåpentligvis rugere sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dommen kommet.. Hele 5 befruktede egg!!! :D :D :D Kanskje lite til at jeg fikk ut 14, men vi er stålende fornøyd!! :wub:  Innsett imorgen tidlig! Gleder meg!! :D

 

Forresten.. Noen som vet om de andre automatisk blir fryst ned? Eller er dette noe jeg må si ifra om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 5 befruktede egg:-) Hos oss ble 4 av 8 befruktet, og da vi kom for å sette inn egg fortalte legen at tre av eggene hadde delt seg fint. Ett ble satt inn og to hadde de fryst ned, så dette gjør de automatisk hvis eggene er gode nok!. Lykke til med innsett(det er i alle fall ikke vondt), og rug vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro! :) Fikk jo ut fine egg du og da! :) Det er godt å høre! Håper jeg har noen som er gode nok til frys også :) Blir spennende imorgen! Nei innsett gruer jeg meg ikke til. Så det skal nok gå fint. Også er det jo veldig fort gjort :) Tysen takk, og lykke masse til selv! Vi får ruge godt begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du fikk ut så mange gode egg :) Er du blitt ruger nå da? Dette er spennende :) Synes ikke du var pysete på uttaket, jeg synes det er helt forferdelig når de skal sette kanylen i armen, da holder jeg alltid på å besvime, og blir helt hvit i ansiktet. Husk de ser mye forskjellige reaksjoner i disse rundene. ;) Jeg er kjempe glad for at du fikk ha med deg din kjære :) Er mye psykisk også på uttaket :) Men nå er det gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen egg til frys, men fikk satt inn ett. Så nå er jeg ruger :D Spennende! Dette egget MÅ feste seg! Ellers må jeg igjennom hele greia en gang til! :(

 

Ja jeg er akkurat som deg! :P Uff.. Ja de har vel sett mye rart :P hehe.. Enda godt er det! Ja klart, alt dette er jo psykisk, men vanskelig å la være ;)

 

Hadde du noe vondt dagene etter uttaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende :) Krysser alt jeg har for at spiren fester seg :) Hadde vært såå herlig om det klaffer på første forsøk :)

 

Jeg hadde mye murring og prikking i underlivet/livmoren etter innsett. Livmoren er vel litt forvirret av å ha fått inn et egg... hehehe :) Men så lenge man kjenner noe, er det jo positivt tror jeg :) Det siste uttaket jeg hadde, der det ikke ble satt inn egg blødde jeg en del dagen etter, og følte meg litt sår der nede om du skjønner... Jeg tror vi er laget slik at vi skal glemme slike ting, for jeg klarer ikke å huske helt hvordan det var... :P Men mener at jeg hadde litt smerter etter siste uttak. Det kommer sikkert litt an på hvor forsiktig legene er. Alle jobber vel litt forskjellig der også... :) For jeg blødde ikke noe etter første uttak. Hvilken smerter har du da? Om du har noen? :)

 

Kjenner det kribler i magen med tanke på nytt forsøk i november :) Dette skal bli vårt år synes jeg :)

Blir nok lange spennende dager på dere nå frem til test dagen :) Heier på spiren jeg :)

 

Jaa, det er mye psykisk og det er umulig å holde styr på... Uff, det er godt man er flere pyser her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da hadde vi blitt glad og :) Ikke veldig lyst tilå gjøre alt på nytt :P

 

Ja hele systemet der nede har jo fått litt bank da, de siste dagene så ikke rart at det merkes ;) Vi er helt klart laget slik at vi glemmer! Ellers hadde de fleste kvinner født kun en gang tror jeg :P hehe..

Jeg har hatt/har kjempe vondt jeg.. Vondt å gå vondt å snu seg, vondt å sove, vondt å ha full blære :P hehe.. Så håper det har tenkt å gi seg snart :)

 

Det skjønner jeg godt at det gjør! :D Helt enig! Dette syne jeg er vårt år :) Krysser fingrene for oss :)

 

Hehe.. Ja det hjelper det, å vite at man ikke er pyse alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er ferdig med uttaket og egg er satt på plass:) synd at ikke noen kunne fryses, men du trenger bare ett.....du trenger gullegget! Å d er d de nå har satt inn tror nå jeg:):).

 

Høres ut som at du hadde samme uthentingopplevelse som jeg hadde første gangen:((((:(. Det var helt jævlig! Kunne knapt gå på flere dager! Men du skal trøste deg med at det kan bli en helt annen opplevelse om det blir en neste gang:). På min andre uthenting var d litt ondt ja....men ikke i nærheten av første gangen!! Men du skal ikke ha noen flere uthentinger:):). Nå går det nok bare godt:). Masse lykke til!!!!!! Rug og vær glad;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Takk for gode oppmuntringer!! :D Magevondten begynner å bli litt bedre, men er fortsatt veldig vondt å gå mye, og snu seg i senga. Det går iallefall fremover, og det er godt å kjenne på! :) Det er godt å høre at hvis det blir en ny runde er det ikke like ille :) Jeg krysser selvfølgelig fingrene for at gullegget har kloret seg fast nå! :P En uke etter uttak, og jeg er så fryktelig spent! :D

 

Hvilken vaginalgel tok du etter uttak? Evt hadde du noen bivirkninger? Kroppen min oppfører seg så rart nå, og skjønner ikke hvorfor :P hehe.. Kan ikke se at Crinonen har de bivirkningene som jeg kjenner på :)

 

Hvor i prosessen er du forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok vaginal kapsler/tabletter. Prednisolon. Etter ferskforsøk fikk jeg lutinus. Etter fryseforsøk fikk jeg utrogestan. To kapsler tre ganger daglig. Det kan være mange bivirkninger på prednisolon, men man trenger ikke få noen. Vel.....jeg tror jeg er veldig følsom for all medisin;). Ble veldig trett i perioder etter at dosen var tatt. Ble mer og mer uopplagt. Kvalm. Pga så mange 'tunge' bivirkninger så ble jeg jeg sykemeldt etter innsett. Har vært det de siste gangene. Synes det er veldig greit!

Når du forteller om hvordan du har det nå noen dager etter uttak så får jeg flashback:). Føler såå med deg!!!! Jeg lover deg at det vil bli bedre:).

I tiden fremover kan du kjenne på mange ting som er typiske gravidsymptomer. Men vi ivf'ere har det ikke som andre som blir gravid naturlig. Medisinen påvirker alt og gir akkurat samme symptomer som ved graviditet. Så du må bare vente til testdag:). Når skal du teste forresten?? Spennende dager du har foran deg nå:):).

 

Ang meg så vet jeg ikke helt hva jeg skal si.... Vi har ett off. uttak igjen. Føler meg ikke klar enda. Er veldig negativ i hodet mitt, så da er det nok best å avvente... Tar meg selv i å tenke mangeganger at jeg ikke kommer til å bli mamma. Det er dumt, men styrer det ikke selv. Sikkert en forsvarsmekanisme i underbevisstheten :). Tror ikke jeg melder meg for nytt uttak før neste år. Nå i sept har jeg tlf.time med legen på klinikken. Skal diskutere litt om hva som skjer videre og om de har tenkt å gjøre noe anderledes... Gynekologen min mener at albyl-e (blodfortynnende) burde prøves. Han nevnte også å bytte klinikk for psyken sin del... Så jeg vet ikke helt:). Men prøver å holde motet oppe. Ei venninne av meg var på stork i Danmark for ei stund siden. Nå venter hun tvillinger. Prøver Åse det positive som skjer:):)

 

Masse lykke til med ruginga!!!! Hold oss oppdatert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off ja! Ja er vel både bivirkninger,psyken og hormoner som spiller inn. Vanskelig å la være å tenke at det er et tegn :P Jeg prøver iallefall å tenke positivt, selvom jeg vet jeg blir kjempe skuffet om dette ikke går.

Så bra at du har blitt sykemeldt etter innsett, klart det er godt! :) Man hadde jo nesten ikke klart seg uten :)

Hehe, det er godt å høre at ting blir bedre. Det som er mest slitsom nå er det vanvittige kvamlem samtidig som sulten. Holder på å bli sprø! Våkner flere ganger med mageknip fordi jeg er så enormt sulten. Enda jeg spiste før jeg la meg. De siste dagene har jeg vært så kvalm at jeg får ikke i meg noe som helst. Blæ!

 

Uttolmodig som jeg er, har testingen allerde begynt :P hehe.. Ikke for å se om jeg er gravid, men for å følge med på at el-sprøyten ikke slår ut mer. Sånn at jeg vet at skulle testen slå ut positivt, vet jeg at den er ekte :) Tror den var blenda hvit idag, dag 7. Så da blir det spennende å følge med i dagene fremover! Men den viktigste testen er jo om en uke! :)

 

Jeg skjønner deg kjempe godt! Er jammen ikke lett det her asså. Vet ikke om jeg orker å begynne rett på en ny runde hvis jeg ikke blir gravid nå. Ja jeg tror også det er en forsvarsmekanisme. Er ikke så veldig rart at vi tenker sånn heller, etter så mange skufelser. Godt å høre at du skal ha noen samtaler osv fremover, så får du kanskje klarhet i ting, som gjør prosessen lettere :) Hørtes ikke ut som så dumme forslag fra gynekologen din asså. Hvis du har en klinikk til, lett tilgjengelig, ville jeg helt klart prøvd å bytte. Da blir det en frisk start, med helt andre forventninger :) Og du kan se frem til nyåret! :)

 

Så morro at din venninne venter tvillinger! Men det gjør kanskje ikke saken noe lettere for deg :) Men der ser du at det ender som regel godt! Så det er et håp for oss alle :)

 

Takk for det! :D Det skal jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, de siste dagene har jeg hatt skikkelig mensenmurringer sånn av og på hele dagen. Og idag har den sure pmskjerring tittet frem. Kan da ikke være et godt tegn dette her :( Dag 10 etter uttak imorgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff du det er vanskelig å si:(. For MEG har det aldri vært positivt. På samme tid vet jeg at hos mange andre har det vært positivt... De har kjent murringer som om at mensen er rett rundt hjørnet, men så kommer den bare aldri:). Jeg krysser virkelig alt for deg!!!!! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Ja er det jeg er redd for hos meg og. Kjennes virkelig ut som at den er på vei asså :( Har ikke lyst til det!! Orker ikke en rinde ivf til (sier jeg som bare har gjort en).. Takk for det Ringo79! Det trenger jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det går greit :) Murringene er lissom ikke så inntense. De kommer jo fortsatt flere ganger daglig. Men er bare i et bar sekunder, som om det er rier :P hehe.. Også er det jo lenge mellom hver gang.. Begynt å ta tester, men foreløpig er de blendahvite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut:). Husk at mye skjer der nede...som om livmora ikke helt klarer å bestemme seg for om hun skal ta til seg egget eller ei:):). Satser på at ho kliper det til seg :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor lenge ovitrellen kan slå ut?

Den slo ut ganske lenge sist, husker ikke helt når.. Sånn dag 10-12 eller noe..

Jeg er på dag 13 idag (14 siden ovitrellen), skal ta blodprøven imorgen.

Og jeg hadde svak positiv på strimmel igår og et svakt pluss på cb idag.

Tørr ikke juble, så redd for at det er ovitrellen som jukser med meg :mellow:

Endret av Mammadrømmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like svak hvis ikke svakere test idag. Det er tredje dagen med svak test. Dårlig tegn! :(

Blodprøven senere idag.. Møkk!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...