Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Jeg har det akkurat som deg, Ringo79! Venter på mensen. Den burde egentlig vært her nå, men spottingen har avtatt, og er nå nesten borte. Jeg har også medisiner til rundt 10 000 liggende, så nå vil jeg bare komme i gang!

Begynner dessuten å bli litt syk. Er litt forkjøla og fryktelig sliten! Håper ikke det kan påvirke forsøket negativt.

Kom plutselig på at jeg ikke har skrevet på denne tråden før...

Så uhøflig av meg å bare dure i vei :-/

Har lest her en stund etter at vi ble henvist til prøverør. Nå skal vi igang med Elonva, bare mensen kommer:)

Vet ikke hvorfor vi ikke blir gravide på egenhånd, prøvene våre viser litt under normalt på det meste, men det skal egentlig ikke være nok til at det ikke går. Har bare prøvd i halvannet år; søkte hjelp tidlig fordi jeg hadde en følelse av at noe ikke stemte.

Men i Porsgrunn sa de at det var bra vi kom tidlig, så da er jeg bare glad for at jeg var utålmodig:)

Jeg er 32, mannen 38 og vi har ingen barn. Håper jeg får være med på den koselige tråden deres :)

Hei du :).

Det er såå koselig at så mange ønsker å være med i tråden :) :) :). Du er velkommen til å skrive her vet du....og det blir spennende å følge deg videre :). Jeg er 34 og samboeren min 44. Han har ei datter fra før på 11. Jeg har ingen barn. Ønsket om et barn er så inderlig stort. Før bar det problematisk å se små babyer. Nå er det blitt vanskelig med barn i alle aldre. Hver alder har sin sjarm og jeg misunner kanskje det forholdet som er mellom mor og barn...uansett hvor stort barnet er...

Det er veldig godt å følge jentene her inne. Alle har stor forståelse for hva en føler. Håper du finner deg vel til rette her og at du kjenner den støtten jeg føler på her inne:). Masse lykke til og hold oss oppdatert ;). Elonva her og...fremdeles i kjøleskapet siden mensen lar vente på seg :/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det går bedre med deg/dere Småen100 :) Typisk da Ringo79 at når man virkelig ønsker at mensen skal komme, så gjør den ikke det. :) Ikke lenge til du også skal i gang Mammadrømmen :) Det er så spennende at vi alle er så nære nå :) Jeg har hatt en god del hodepine, også kjenner jeg litt smerter/noe som skjer rundt eggstokkene, men det er da et godt tegn :) Tror humøret er greit enda, men min kjære er kjempe flink til å takle "utbruddene" når de kommer, hehehe. Det er uansett godt å være i gang, men det er en del nerver med dette også. Håper operasjonen og slanking/treningen har hjulpet :)

Håper at det ikke blir for store utfordringene i forhold til bivirkninger å sånn :). Håper eggekartongen din virkelig fylles opp nå!!!! Jeg kjente mye på stinnhet etter noen dager. Trodde jeg skulle sprekke. Ble litt vondt i eggstokkene etterhvert ja... Er såå spent på hvordan det går med deg på uthentinga :)...og innsett.....og test hihi. Ha en fin kveld :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei alle dere:)

Er det ikke typisk at når man virkelig venter på mensen og faktisk ønsker at den skal komme, så lar den vente på seg ??!! Den har dendens til å komme et par døgn for sent, å det måtte jo skje denne gangen.. Vil bare komme i gang! Har murret siden torsd. Nå er det stille....stille før stormen ;).

Medisinen er kommet i kjøleskapet...elonva 150mcg og 4xcetrotide 0,25 mg. På bordt ligger ei regning på 8500kr godt man får det tilbakebetalt da...

Hvordan går det med dere andre skjønne jenter??

Klem fra mæ :)

 

Åh, så typisk Ringo79!! Får da håpe den dukker opp snart. Ikke rart du er utomodig nå :D

Heldig som får tilbakebetalt. Kom ikke så lang etter vårt første forsøk vi. Så her må vi ut med penga denne gangen også ;)

Skjer ikke så mye spennende her i gården da, teller bare dager til mensen jeg :P Lenge igjen enda, blæ! :P Etter min beregning skal den komme neste uke, så håper den har tenkt til det :D

Ja det er på en måte godt å ha passert 15000:). Hadde plutselig kommet opp i 21000 så fikk igjen e liten slump tidligere i år :D.

Vet du det er ikke sikkert at du havner så langt bak meg siden min mens avventer sin ankomst ;). Var nettopp på handletur. Da var jeg sikker på at mensen kom så jeg begynte å regne ut når tid jeg skulle til Trondheim å sånn....men Neida...den kom ikke.. Men gurimalla det murrer her!!

Ha en flott kveld og hold ut ventetiden ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen i dag, så da blir det sprøyte i morgen. Når kan jeg regne med at jeg skal på UL da?

Jobber som lærer, så det er vanskelig å være borte fra jobb, for det berører så mange. Men har heldigvis en forståelsesfull og sympatisk sjef, så det ordner seg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! 

 

Tusen takk for masse hjelp og støtte! Det var bare et utrolig sjokk å plutselig få det svart på hvitt. Og for sambo også.. Derfor ble jeg så lei meg og stresset. Han ville ikke prate med meg og gikk bare og la seg mens jeg ble sittende oppe. Men vi fikk pratet sammen dagen etter og nå er alt mye bedre. Jeg føler meg mye tryggere på at det kommer til å gå bra. Snakket med klinikken i dag og de sa det også; de bare leter etter de perfekte sædcellene :) Er kjempe spent på timen der på fredag!

 

Så spennende at så mange er i gang/ nesten i gang :) Hvordan gjør dere det med disse sprøytene forresten? Jeg er veldig pysete på sånt.. Jeg tror kanskje sambo blir nødt å sette de på meg :P Går det seg fort til kanskje?

 

Her var mensen også forsinket og jeg begynte å få et håp om at den skulle drøye til ut i uken sånn at jeg var kommet kortest mulig i syklus til timen på fredag og kanskje fikk lov å begynne.. Men så slo den til på lørdagen, så da må jeg nok vente på neste syklus. Men det er uansett ikke lenge til da :) 

 

Spennede tider for alle sammen :) Så bra at du kom inn her du og Elibjo.. Tror vi har funnet oss noen flotte jenter her som kan litt mer om dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit elibjo ;) Så hyggelig at det er flere som synes denne tråden er koselig :) For det synes jeg også :) Spennende at du også er i gang nå da :) Rett bak meg da :) Håper dette går veien for oss alle her inne nå ;)

 

Ringo79, ja, jeg er kjempe spent på om de finner flere egge denne gangen, håper jo selvfølgelig å få noen på frys også :) Er kjempe spent, for på siste forsøk ble det ikke innsett, så jeg håper det blir det nå :) Også er det så lenge siden sist, at jeg gruer meg til både uttak og innsett. Er så pinglete :P Men det går nok bra :) Du skal ikke ta en test da? :) Hadde vært såå koselig om det var en spire som murrer, en god tanke i alle fall :)

 

Småen100, såå godt å høre at dere har fått snakket sammen, og at det går bedre, og at dere har snakket med klinikken også. :) Dette går nok bra skal du se, husk å spørre etter absolutt alt dere lurer på på fredag :) Gleder meg til å høre når dere får startet opp ;)

 

Dette med sprøytene går seg veldig fort til, det venner du deg til :) Jeg er kjempe pinglete ang blodprøver og annet sykehusting.... Så dette var jeg svært spent på. Min kjære var kjempe flik til å hjelpe meg, og jeg tror han var med hver morgen jeg tok medisinene de to første forsøkene. Den første medisinen jeg har nå, og også hadde de to første gangene er en penn sprøyte, kjempe lett å håndtere, og spissen er så tynn og litene at den kjennes ikke. De andre sprøytene er litt mer skikkelige sprøyter om du skjønne :) hehe, men det er heller ingen problem. Dette får dere også kjempe godt forklart på klinikken :)

 

Det er virkelig godt å ha dere alle her inne på tråden, det er første forsøket mitt dette, etter at jeg meldt meg inn i forumet, og det er såå godt å ha noen å støtte seg til, som virkelig forstår hvordan dette er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud, er det flere sprøyter som skal tas samtidig? :s Hehe, dette blir jo et prosjekt.. Glad jeg har dere jeg og! :)

 

Ja kanskje du burde ta en test ringo79...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

Jeg tenkte på det med test jeg også... Uansett hvor hardt man prøver å IKKE håpe på graviditet for å slippe skuffelsen, så ligger alltid tanken der når mensen blir forsinket. I går kveld følte jeg meg plutselig sikker på at jeg faktisk var blitt gravid. Bestemte meg for å kjøpe test idag... Men på jobb idag kom den i ekspressfart. Magnesium hjalp ikke. Stoooore smerter.. Jeg gråt og gråt. Det ble en blanding av at det var vondt og at jeg ikke er gravid, og så ble jeg veldig klar over at nå blir det ny runde i Trondheim. Det siste der visste jeg jo egentlig, men det ble så veldig klart for meg. Har heldigvis verdens beste kollegaer. De støtter så godt de bare kan. Ble sendt hjem tidlig. Har tatt to paralgin forte. Nå har det dempet seg og jeg er bare søvnig.

I morgen setter jeg første sprøyte - elonva. Søndag starter jeg på cetretide. Ul onsdag 13.11. Regner med det blir uttak 15.11 da om det går like fint som ved de to forrige uthentingene. Skal bestille flybill imorgen, å så må jeg se etter hotell å sånn:). Nå er det bare å hoppe i det... Å du Mottivert....dette er min første uthenting etter at jeg ble aktiv i forumet. Merker allerede nå at det hjelper meg og motiverer meg :).

 

Hvordan går det med dere? Mottivert du har vel ul snart?? Eeeer så spent :):):).

Småen100 jeg har aldri tatt flere sprøyter samtidig:). Jeg får ei nå som jeg tar i morgen. Så på søndag starter jeg ned en annen type sprøyte som tas i fire dager:). Du skal ikke bekymre deg for det med sprøyter. Det går fint. Det følger med gode bruksanvisninger til de sprøytene du må trekke opp selv. Dette klarer du:):). Å så har du jo oss her inne da hihi. Var det slik at du måtte vente til neste mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

småen100: vi var hverken i Haugesund eller Bergen for offentlig, tok privat med en gang :) det er ikke vanlig å sette inn 2, men hos oss så ble 6 egg tatt ut og befruktet, men det var 2 som delte seg, og da ville de ikke fryse ned den ene bare, så derfor satt de inn 2. vi hadde tenkt å spørre om å få sette inn 2, men legen sa 2 før vi rakk å si noe :)

og ingen fare med det med samboeren din. mannen min har også redusert sædkvalitet, men ICSI fikser det ;) og de er tydeligvis flinke til det på Hausken, for jeg er 8+0 i dag med en liten ICSI baby :)

og IVF sykepleierne er kjempe flinke til å forklare alt det der med sprøytene :) du skal ta ulike sprøyter, men ikke samtidig, 1 og 1 :) hater selv sprøyter, å ta vaksine er f.eks. det værste jeg vet, men det gikk overraskende greit :)

masse lykke til på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjenner til den følelsen Ringo79... man vil så gjerne tro at det blir en positiv test, men så tørr man ikke håpe heller. Uff, det er mange følelser i dette her. Føler med deg ;) Men nå er du i gang :) Spennende ;) Jepp, det blir ul på meg på fredag. Er mega spent, og håper sååå at op og trening har en positiv innvirkning nå + at jeg har vært flik til å spise variert og sunt og har tatt vitaminer :) Håper også det er positivt at jeg har forsøk i egen syklus denne gangen, pga PCOS har jeg jo måttet tatt medisiner for å fremkalle mensen. Kjempe glad for at jeg slapp det denne gange. 

 

Småen100, jeg tror dette med medisinene er litt variert fra både klinikkene og fra person til person. Jeg får puregon først, tok første sprøyte på fredag, og i dag begynte jeg på cetrotide også, så da tar jeg disse to sprøytene i dagene til ul. Skal på ul på fredag, og da skal jeg ikke sette puregon før jeg har tatt ul, for da justerer legene dosen dersom det trengs. Men som du sikkert har fått med deg så er jo problemet at jeg har PCOS. Men jeg har i alle fall forstått det slik at det er litt variert hvilken medisin man får, og hvor lenge man går på dem osv :) Enig med Cilie-prøver igjen, det er gode forklaringer på bruken i pakken til sprøytene, og som Ringo79 siser, så har du jo oss :)

 

Er det første forsøket ditt også etter forumstart Ringo79 ;) Hihi, så morsom at det er så mye likt hos oss da ;) Håper det blir uttak i neste uke:) Er sååå spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fin velkomst!!

 

Da er jeg i gang :) Elonva ble satt i dag morges. Skal på ul mandag 11. Hadde ikke helt fått med meg gangen i dette; trodde uttak skulle skje ganske snart etter ul... så jeg må flytte på nesten alle utviklingssamtalene mine.... Jaja.

 

Er så rart å være i gang etter å ha ventet og ventet så lenge! Føles fantastisk og skummelt samtidig :)

 

Hvordan går det, Ringo79? Har mensen kommet så du også får begynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :). Ja den kom for fullt idag, så i morgen settes sprøyta - elonva. Jeg skal på ul onsdag neste uke:):). De andre to gangene har det blitt uthenting to dager etterpå, så om det blir slik nå, så får jeg hentet ut neste fredag:):). Uthenting kan altså skje ganske kjapt etter ul. Det kommer an på eggposene dine. De må være store nok å sånn....ja å så må det være noen der da :). Krysser fingrene for at det der går veldig greit for din del. Så henter du kanskje ut den dagen jeg skal til ul :) :). Da setter du eggløsningssprøyte en eller annen gang natt til tirsdag :). Må skje på et gitt klokkeslett. Sist gang måtte jeg ha klokka på ringing da den skulle settes kl 02.00. :D.

 

Dette blir spennende du :) :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottivert: du har jo virkelig noen flere utfordringer enn meg i allefall. Håper så inderlig at det går veldig greit for deg denne gangen og at det plopper frem egg etter egg :) :). Det er min første gang etter at jeg ble med i forumet ja:) . Jeg kviet meg faktisk litt da jeg var redd det skulle ha motsatt effekt å være ivrig her inne. Men det har vært såå flott. Er såå gla jeg kan følge dere alle:):):).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du :). Ja den kom for fullt idag, så i morgen settes sprøyta - elonva. Jeg skal på ul onsdag neste uke:):). De andre to gangene har det blitt uthenting to dager etterpå, så om det blir slik nå, så får jeg hentet ut neste fredag:):). Uthenting kan altså skje ganske kjapt etter ul. Det kommer an på eggposene dine. De må være store nok å sånn....ja å så må det være noen der da :). Krysser fingrene for at det der går veldig greit for din del. Så henter du kanskje ut den dagen jeg skal til ul :) :). Da setter du eggløsningssprøyte en eller annen gang natt til tirsdag :). Må skje på et gitt klokkeslett. Sist gang måtte jeg ha klokka på ringing da den skulle settes kl 02.00. :D.

 

Dette blir spennende du :) :) :).

Jeg trodde det var sånn som du sier nå.

Men i Porsgrunn så sa de at jeg skulle på ul mandag 11. , og tidligst uttak kunne bli fredagen! Mest sannsynlig ville det blu uka etter! Syns det hørtes så veldig lenge ut! Merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forskjell fra person til person hvor mange ul'er man trenger, og hvor mange dager på sprøyter før uttak. Jeg måtte gå to uker på sprøyter og ul hver dag ;) Mens andre har kortere behandling, slik som Ringo79 :)

 

Legen din nok hva han/hun driver med. Så trenger ikke bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får satse på at de veit hva de driver med ;)

 

Håper jeg slipper mange ul, kjedelig å kjøre halvannen time for ti minutters undersøkelse. .. :)

 

Nei, jeg kjører gjerne hver dag, jeg, hvis jeg får en fin premie i den andre enden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det må være slitsom i lengden når man hele tiden må frem og tilbake for ul. Men ja som mammadrømmen sier så vet de nok hva de driver med, så bare slapp fullstendig av og la dem ordne :) :) :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo

Får håpe du slipper det. Vet hvordan det er, vi har 2 timers reise. Og itillegg måtte vi komme Kl 9 å ta blodprøve først og så sitte der å vente til ul time Kl 1. Det var utrolig lange slitsomme dager. Håper på færre reiser denne gangen :)

 

Klart det! Gjør det gjerne om igjen og om igjen, hvis jeg får premien til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var elonva satt :). Liker ikke den egentlig... Er jo så uhåndterlig på en måte. Men tror jeg fikk inn det som skulle inn :) :) :). Nå er det bare å krysse fingrene for at det kommer mange egg :).

Mammadrømmen: du er forhåpentligvis klar snart du å ;). Huff tipper du venter veldig nå......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere ;) Jepp Ringo79, her er jo hele problemet hos meg, har PCOS, men tror jeg må ha en mild grad, siden jeg har få symptomer. Har aldri slitt med vekt eller noe sånt, men så ble jeg totalt utbrent på jobben, og var sykemeldt i lang tid, da kom kg snikene, og de var litt mer vrien å får av i forhold til før :( Har veldig menge eggposer, så de turte ikke gi meg særlig høy dose, da alle posene kan utvikle seg på en gang, eller det kan ende i blodpropp + + Derfor fikk jeg kikkhullsop i mai, men måtte ned 10-15 kg før op, og det har jeg klart :) Trener regelmessig, og spiser sunt og variert, så håper virkelig dette har funka, og at det dukker opp mange egg denne gangen. De brant bort noen eggposer på op, slik at de kan gi større doser. Men har fått en liten dose puregon denne gangen også, så er litt skeptisk. Men man må jo tenke at de vet hva de gjør. På det siste forsøket, da det ikke ble innsett, da var legen tydelig skuffet over antall eggposer, dette klarte han ikke å skule, noe som gir meg litt skepsis til denne gangen også. :( Itillegg har vi måttet reise opp og ned flere ganger på ul, og vi har menge timer i bil hver vei. Uff, det var dagens negative tanker...

 

Jeg var som deg Ringo79, litt spent på om det ville gi noe positivt å være med i forumet, hadde en nedtur i slutten på året i fjord, da drev jeg å leste en del her inne, før jeg meldte meg inn. Det å kunne svare andre, og gi andre støtte har gitt utrolig mye, og nå når man er i gang igjen selv er det utrolig herlig å ha så mange "rundt" seg som forstår, og som vet nøyaktig hva du føler og tenker å hvordan man har det. :) Angrer ikke noe på det altså :) Jeg synes vi alle sammen fortjener å få dette til nå :) håper virkelig det blir en drøss med positive tester nå før jul :)

 

elibjo, er dette ditt første forsøk? Dette er så spennende, og skummelt på samme tid. Kjenner jeg er kjempe nervøs for både uttak og ul og alt, selv om jeg har vært gjennom dette før :) Men det er herlig å være i gang uansett, og vi er jo i gode hender :)

 

Blir gøy å høre når dere har vært på ul, hvordan det ser ut da :) Det er gøy at vi er så tett etter hverandre, og Mammadrømmen er vel snart i gang du også :) Krysser fingrene for oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt første forsøk, ja :)

 

Veldig fint å ha dere å spørre om alt mulig! Er veldig spent på om jeg vil reagere noe særlig på medisinene. Men det vil jo vise seg snart :s

 

Krysser fingrene, jeg også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende da elibjo :) Tror det er veldig forskjell på hvordan man reagerer på medisinene. Jeg reagerte veldig med humøret de to siste gangene, gråt uten grunn, og kjeftet og styrte på. Det skal sies at min kjære er fantastisk flink å ta utbruddene mine på en fin måte, og trøster meg alltid. Han er en enorm støtte  :yvonne:

 

Denne ganger virker det som at humøret er mye bedre, føler meg glad og har ikke vært lei meg eller noe  :D  Men hodepinen har vært sterkere denne gangen, husker ikke helt hvordan murringen/smerten i eggstokkene å sånt var de første gangene. Kjenner jeg begynner å bli nervøs for ul i morgen nå.... håper det er fine og menge eggposer, og at det blir uttak neste uke :wink:

 

Du må gi oss en oppdatering i morgen etter samtalen Småen100  :D  Lykke til, og husk å spør masse  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!

 

Da har jeg vært på en første samtalen og jeg har lært sååå mye! Han var så flink til å tegne og forklare og vi følte oss så ivaretatt. 

 

For det første så lærte jeg noe jeg ikke har tenkt på før. Han sa at de fleste par blir gravide på første eller andre syklus. Og når det ikke går her så er det allerede da en indikasjon på at noe kan være galt. Etterhvert som tiden går så øker jo sannsynligheten for at noe er galt. Han sa at hvis man f.eks. følger 1000 par, så blir f.eks. 500 par gravide etter 2 mndr. Da betyr det at blant de 500 er det en høyere prosent av de som det er noe galt med. Etterhvert som flere blir gravide, f.eks. er det bare 200 igjen etter 4 mndr, så er det jo veldig mange av disse 200 det er et problem med. Så etter å ha prøvd i ett år, så er sjansene våre hver måned bare 2 %!! De aller fleste blir gravide på et eller annet tidspunkt, og han sa at innen 10 år har dere sikkert et barn. Men det vil jo altså ta såpass lang tid at man jo ikke gidder det...

 

Så sa han at sædprøven egentlig ikke var så veldig dårlig.. Han trodde ikke at denne nødvendigvis var eneste forklaringen på at det ikke har gått på et år. Han spurte masse om sykdommer, allergier og alt mulig i min familie. Han sa at mye allergier kunne tyde på at man hadde et immunforsvar som jobbet imot det å få fremmede sædceller inn i seg, og altså jobbet imot det befruktede egget. I tillegg så sa han jo dette med at noen par bare ikke macther hverandre og kunne blitt gravide med en gang med en annen partner. 

 

Det var litt nedtur at han antydet at det kanskje er noe med meg, for han innledet jo med å si at de aller beste parene å hjelpe er de med dårlig sædkvalitet og helt frisk kvinne. Jo dårligere hos mannen jo bedre, for da var det mer som tydet på at dette var problemet og at kvinnen jo var helt frisk. Så det blir jo med en gang litt verre hvis det er noe med meg.. 

 

Så spurte han meg en del om dette med endometriose. Jeg sa at mamma har det og at jeg har en del symptomer på det og har tenkt litt på det. Han spurte bl.a. om jeg fikk vondt under samleie, og jeg sa at dype støt gjør vondt. Etterpå på GU presset han på et kjemmpe ømt punkt som gjorde at jeg hylte ut. 

 

 Endometriose kan ikke konstateres på noen annen måte enn kikkhullsoperasjon, og han kunne ikke se noe som tydet på noe utbredt endometriose i alle fall. Men det han sa var at når vi blør så blør ikke alt blodet bare ned i skjeden, noe kan også komme opp i egglederne. Der kan cellene slå seg ned og trives og formere seg. Hos noen reagerer da kroppens immunforsvar og kvitter seg med de, men hos noen klarer den ikke det. Da kan dette utvikle seg. Hvis det utvikler seg over lang tid kan det bli endometriose, men uansett om det ikke kommer så langt så er det en betennelse eller inflammasjon som kroppen prøver å jobbe mot. Siden han fant sånne kjempe vonde punkter hos meg så mener han at det i hvert fall er en sånn inflammasjon. Dette kunne han gi egne medisiner for under IVF som bedret sjansene. 

 

Så kom vi egentlig frem til at vi skal starte opp med IVF. Det er ikke vits i å finne så mye mer ut av om det egentlig er noe med meg for det meste avhjelpes ved IVF. Og de åpenbare tingene som eggløsning er jo på plass. Jeg er på dag 6 i dag, men vi kommer i gang på neste syklus!!! :) :) Fikk sprøyteveiledning og resept og beskjed om å ringe på første mensdag. Vi er kjempe spente!!! 

 

Jeg skulle ha ganske mange medisiner synes jeg.. Først to sprøyter, så enda en + noen tabletter. Så på det meste altså 3 sprøyter på en dag. Jeg er litt nervøs for det, men tror jo det skal gå bra. Den ene måtte jeg ta kl 23 på kvelden så det er jo en utfordring for meg som stort sett sover fra kl 22.. :P 

 

Så som han sa - ved oppstart ved neste mens, sprøyter ca 12 dager, uttak, innsett kan det være vi får positiv test på julaften...... Herregud.. Jeg er så sykt redd for å bli skuffet og ødelegge hele julen, men den sjansen får vi bare ta. Jeg vil jo bare komme i gang så fort som mulig :) 

 

Dette blir suuuper spennende!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende da elibjo :) Tror det er veldig forskjell på hvordan man reagerer på medisinene. Jeg reagerte veldig med humøret de to siste gangene, gråt uten grunn, og kjeftet og styrte på. Det skal sies at min kjære er fantastisk flink å ta utbruddene mine på en fin måte, og trøster meg alltid. Han er en enorm støtte  :yvonne:

 

Denne ganger virker det som at humøret er mye bedre, føler meg glad og har ikke vært lei meg eller noe  :D  Men hodepinen har vært sterkere denne gangen, husker ikke helt hvordan murringen/smerten i eggstokkene å sånt var de første gangene. Kjenner jeg begynner å bli nervøs for ul i morgen nå.... håper det er fine og menge eggposer, og at det blir uttak neste uke :wink:

 

Du må gi oss en oppdatering i morgen etter samtalen Småen100  :D  Lykke til, og husk å spør masse  :D

 

 

Sååå spennende da elibjo :) Tror det er veldig forskjell på hvordan man reagerer på medisinene. Jeg reagerte veldig med humøret de to siste gangene, gråt uten grunn, og kjeftet og styrte på. Det skal sies at min kjære er fantastisk flink å ta utbruddene mine på en fin måte, og trøster meg alltid. Han er en enorm støtte  :yvonne:

 

Denne ganger virker det som at humøret er mye bedre, føler meg glad og har ikke vært lei meg eller noe  :D  Men hodepinen har vært sterkere denne gangen, husker ikke helt hvordan murringen/smerten i eggstokkene å sånt var de første gangene. Kjenner jeg begynner å bli nervøs for ul i morgen nå.... håper det er fine og menge eggposer, og at det blir uttak neste uke :wink:

 

Du må gi oss en oppdatering i morgen etter samtalen Småen100  :D  Lykke til, og husk å spør masse  :D

 

 

Hvordan giik det på UL i dag? Fant de mange egg? Håper alt gikk bra!! :) 

Hvilke medisiner har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære småen100:). Tuuuusen takk for all den infoen! Det var utrolig interessant lesing:). Det blir veldig spennende å følge deg videre:). Nå er det bare å vente i spenning:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...