Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Så morro Motivert! Da blir det en spennende høst/vinter på oss alle 3 :D Håper virkelig vi får verdens beste julegave alle sammen! Det fortjener vi :)

Skjønner godt du er spent når det er lenge siden sist. Dette skal gå, gullegget venter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh jeg kjenner at motivasjonen renner på her :). Så artig at vi alle tre skal igang igjen på samme tid:). Er fryktelig spent nå! Tar dere mye vitaminer og sånn? Jeg tar omega3, d-vit (hadde mangel på det), c-vit (for å holde meg frisk). Folsyre har jeg tatt pause fra siden siste forsøk. Men nå skal jeg starte opp igjen. Er det noe annet dere tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kjempe spennende :) Gru/gleder meg til å komme i gang :) Jeg tar omega3, d-vitamin (dobbel dose), b-vitaminer, folsyre (vi har prøvd på hjemmebane etter at jeg fikk fjernet cyster på eggstokkene), c-vitamin også prøver jeg å spise sunt å variert :) Trener dere noe? Jeg trener litt kondisjon og styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal kjødpe multivitamin i tillegg til d jeg allerede tar... Da må jeg vel dekke d meste håper jeg;). Mammadrømmen dere bruker donor sant? Men du mottivert...tar mannen din vitaminer? Må evt tvangsmedisinere min om han skal ta noe. Kan jo lage en dosett til han ;).

 

Jeg trener lite for tiden. Går litt turer i naturen bare. Men har medlemskap på treningsstudio. Har en tanke om at jeg skal komme i gang der nå og trene som du mottivert; kondisjon og styrke. Jeg tror det er svært bra! Det vil jo bedre sirkulasjonen. Eggene mine vil ikke feste seg, så da kan jo bedret sirkulasjon være en god ting:). Jeg er glad vi kan følge hverandre vi tre. Det er motiverende... Jeg har vært langt nede en stund nå. Har hatt mange tanker om at jeg kommer til å forbli barnløs. Det er en grusom tanke. Slik skal det ikke bli! DEN SOM IKKE GIR OPP, OPPNÅR DET DEN ØNSKER❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil bare si at jeg kjenner den tanken presser på også, men prøver å ikke la den "ta over" men vet den kommer til å komme for fullt om dette forsøket blir negativt. Jeg trener 2-3 ganger i uka, løper, gjør yoga og begynt m litt styrketrening. Jeg trener fordi jeg kjenner det gjør psykisk godt, føler meg mer positiv og motivert, så har rett og slett blitt avhengig av ihvrf 2 løpeturer i uka. Så når dere er skikkelig deppa, ta dere en tur ut, få opp pulsen i en halvtimes tid, det hjelper skikkelig på humøret! :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er også glad vi skal følge hverandre :) Godt å ha noen å snakke med, har dere hatt mange forsøk Ringo79? Ja mannen min tar sink, c-vitamin, e-vitamin, også trener han litt han også :) Så tar han omega3 når jeg minner han på det... hihi. Synes det er det minste de kan gjøre, passe på at de er i god form før forsøket :)

 

Jeg har lyst til å prøve babyklister denne gangen, starte med det etter uttak (når man er ferdig med de andre medisinene) Har du prøvd det? Så har jeg også lyst å prøve akupunktur, hører mange her si det er bra. Men det koster litt da. Jeg har PCOS, så treningen hjelper til å holde hormonene i balanse. Og som Opp sier, det hjelper faktisk på humøret, man føler seg sterkere på en måte. 

 

Forstår at du har slike tanker av og til, det tror jeg vi alle sammen som er i disse situasjonene tenker av og til. Men vi må ikke gi opp, vi skal lykkes til slutt :) Det er godt at man kan lufte disse tankene her inne, for her forstår vi hvordan vi har det. Dette blir det første forsøket etter at jeg meldte meg inn i forumet, og det skal bli så godt å ha dere å støtte meg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann tar ikke vitaminer, men trener heldigvis en del. Skal kjøpe inn litt til han, så må jeg vel klare å lure i han litt;).

 

Babyklister kan jeg lite om. Vet egentlig ikke overhode hva d er en gang 'rødme'. Har lest om d her inne bare. Kanskje du kan fortelle litt mer om d?

 

Trening er svært bra for humøret og energien og....ja...d meste:). Har bare stoppet litt opp i forhold til trening. Men nå skal jeg starte opp igjen. Har fått noen kg etter alt østrogenet jeg har kjørt i meg på temmelig kort tid. Så nå må jeg ta noen grep!!! Vi får motivere hverandre i forhold til trening også;).

 

Nå skal jeg dra på jentetur til storby. Gleder meg! Godt å koble helt av å bare kose meg:):). Men...joggekoene er pakket ned;)). Treningsrom på hotellet:). Ha ei fantastisk helg dere :):)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hva er babyklister?? :)

har også begynt med IVF nå, og sliter med tynn slimhinne :( så legen sier det blir spennende å se nå som jeg er pumpet full av hormoner, hvis vi kan sette inn egg, om den lille vil feste seg...

men da hørtes jo plutselig babyklister noe som "klistret", hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd babyklister selv, men tenker å prøve det nå på neste forsøk :) Det er noe de bruker i Danmark, i ivf behandling virker det som.

 

Virkning og anvendelse:
Forebyggende til gravide, der tidligere har aborteret
Ved akut abort risiko
I forbindelse med IVF behandling og ægopsætning. De befrugtede æg fæstnes bedre på livmodervæggen.

Fructus femina comp er fremstillet i Danmark siden 1988, og anvendes i dag af et stort antal behandlere samt på flere fertilitetsklinikker. Bl.a. forbedrer midlet moderkagens tilstand væsentligt.
Midlet har fået kælenavnet ?Baby-klister? fordi livmodervæggen stimuleres til at fortykke sig, så det befrugtede æg bedre kan sætte sig fast.

Sammensætning:
Berberis vulgaris e fructibus D3
Urtica urens D3

Dosering:
Som abort forebyggende middel indtages Fructus femina comp 10 dråber 3 x dagligt i lidt vand før maden. Man starter med indtagelsen så snart graviditet er konstateret og fortsætter så langt i graviditeten som kvinden føler sig tryg ved. Hvis en kvinde tidligere har aborteret sent i graviditeten, kan midlet indtages så længe kvinden ønsker, dog minimum til og med 1. trimester.

Hvis der opstår akut abort risiko, kan Fructus femina comp anvendes som akut middel i akut dosering; 50 dråber i lidt vand drikkes slurkvist over en time eller to; alternativt kan indtages 10 dråber hvert 20. minut ? når bedring indtræder, kan dosering nedsættes til 50 dråber i lidt vand der drikkes over dagen, og efter nogle dage kan dosering yderligere nedsættes til normal dosering: 10 dråber 3 x dagligt.

I forbindelse med ægtransplantation indtages Fructus femina comp 1 uge før ægopsætning,
10 dråber 3 x dagligt. Indtagelsen fortsætter til og med 1. trimester.

 

Dette er det jeg har funnet om babyklister :) Som sagt, tenker å prøve nå. Må bestilles fra Danmark da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere fine jenter.... Vet dere noe om når tid dere skal i gang igjen? Holder dere motet oppe? Jeg var med ei venninne som venter tvillinger på ul. Fantastisk :). Kjente motivasjonen kom iallefall :). Men jobber hele tiden med meg selv. Har vel vært litt for mange skuffelser... Men denne gangen skal d gå <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du! :)

Vi har fått tid til uttak i slutten av november. Riksen hadde fullt hele oktober :( Så jeg skal ringe inn neste mens å få dato til medisinstart. Blir kort regime denne gangen, veldig spent på hvordan det er i forhold! :) Må inrømme at det er veldig vanskelig å holde ut i venteperioden. Tiden blir utrolig lang. Synes det er dumt man må vente så lenge på nytt forsøk, etter den store skuffelsen vi hadde sist. Derfor jeg har vært litt fraværende her, måtta bare ha hele babypraten litt på avstand. Tok litt tid å bearbeide det, men nå er jeg positiv og klar for ny start! :D Selvom jeg gruer meg til uttaket, så gleder jeg meg aller mest :D

 

Helt enig med deg, har vært alt for mange skuffelser, denne gangen skal det gå!!! :D Det fortjener vi alle sammen nå asså! :)

 

Så stas å få være med på ul! :) Kan tenke meg det var litt blanda følelser da. skuffelsen over at du ikke har fått oppleve det, men samtidig kjempe motivasjon til neste forsøk! :D Men neste gang er det vår tur vet du! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :)

Er veldig klar for å komme i gang igjen nå merker jeg :) Er kjempe spent, skal ringe inn neste mens jeg også, og skal ha kort regime. Det har jeg hatt begge gangene før. Gruer også til uttaket, siden det er over 1 år siden sist. Man fortrenger og glemmer så fort. Siden jeg har litt ustabil syklus er det litt vanskelig å bestemme når det blir uttak, før de vet når jeg får mens, men jeg skal ha uttak sent i november jeg også.De hadde plass til meg  i oktober, men da skal vi på ferie. Håper på en super førjulsgave på oss alle her nå <3 

 

Det å følge en annen graviditet, og få lov til å være med på slike ting er jo kjempe koselig, og selvfølgelig litt blandet vil jeg tro. Men dette skal gå bra, krysser alt jeg har for oss nå <3

 

Så bra at du er positiv nå Mammmadømmen :) Klart det tar litt tid å fordøye, og bearbeide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du mammadrømmen det er bra du kobler ut og tar litt vare på deg selv. Viktig å ta psyken på alvor <3.

 

Jeg venter mens nå til helga, men blir ikke før den i nov. De hadde egentlig fullt ved st.olavs i nov, men de satte meg opp allikevel. Hadde en samtale med legen der et par dager før jeg satte meg opp. Mulig hun har skrevet noe fornuftig i journalen min ;). De ville veldig gjerne ha meg nedover igjen så snart som mulig mens eggstokkene fortsatt er unge...(deres utsagn). Jeg er 34. Ett år siden forrige uttak snart. Produserer veldig mange egg, så det er vel det de tenker på... Tipper jeg får uthenting i midten av nov. Da er det nøyaktig ett år siden sist og litt over to år siden første... Og nesten 6 år siden jeg sluttet på p-pillen... Tror det blir veldig bra med et ferskt egg nå <3 :).

 

Ho venninna mi er alene og har vært i Danmark en snartur ;). Tror ærlig talt at det er lettere for meg å takle hennes graviditet enn mange av de andre....de som blir gravid bare de tenker tanken at de kanskje skulle hatt et barn nr 3 eller 4 osv......

 

Var nettopp på jentetur... Ho ene er gravid med nr 4... Det verste var egentlig at hun prøvde å skjule at hun var gravid. Hun var da litt over 14 uker og tynn som hun er vistes en søt babymage... Men hun brukte hold inn strømpebukse.... Sa at hun gjorde det frem til at hun ble såpass gravid at det virkelig var tydelig at det var en graviditet og ikke bare en tykk mage.... Dere kan vel bare tenke dere hva jeg tenkte om den saken.... Det er så urettferdig !!!!!!

 

Men nå er detjammen vår tur dere<3<3<3. Jeg har bare hatt korte regimer. Det har funket veldig bra! Har time hos fastlegen 15.okt. Skal snakke litt med henne i forhold til sykem iallefall ei uke etter innsett... Det er ei tung uke jeg skal igjennom under uthenting siden jeg må være i Trondheim hele uka.. (Hjemmmekjær);). Mye psykisk stress og jeg gruer veldig til uthentinga.... Første gang var FÆL! Andre gang var levelig... Håper de blir slik i det minste :). Ja....så.....je tenkte at ei sykem etter hjemkomst kunne være greit... Har i tillegg lyst til å ikke stresse avgårde til et fly rett etter innsett... Ha lyst til å legge meg på et hotellrom og bare slappe av :):):).

 

Nå er d natt her nord. Sov godt dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så morro å se at vi er fler som skal gjøre forsøk i november! Da håper jeg vi alle er gravide til jul, det fortjener vi virkelig! :D

Dette blir vårt fjerde forsøk nå, så synes det kan gå vår vei nå asså. Etter skuffelsen ab kjemisk, er jeg veldig klart for en ekte positiv test! :D

Nå har tanta kommet og, så da er det bare å telle ned til forsøk på neste! :)

 

Ringo79:

Så trist at det skal være sånn. De som så lett blir gravide, setter ikke pris på hvor heldige de er! De skulle bare visst hvordan det er å være i ivf helvette. Skikkelig urettferdig!!!!

 

Hvordan er det å ha kort regime?

Jeg hadde langt sist. Men denne gangen skal jeg ha kort. Vet bare at jeg ikke skal ta nesespray. Men skal jeg ta sprøyter like lenge som sist for det? Er så spent!! :D

 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som synes uttak er grusomt. Da må det være lov å grue seg :P Håpe vi slipper unna med ikke alt for vonde smerter. Også masse masse fine egg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:).

Jeg ringer st.olavs neste uke og ber dem sende medisinen til meg slik at jeg har den når mens kommer. Når mens kommer ringer jeg dem og starter vel med sprøyter dag2 eller 3 i syklus. Prøver febrilsk å huske hvordan det var sist, men det er et år siden nå og noterte ingenting... Men det er noen dager med sprøyte (epipenn). Så stopper jeg med den sprøyta etter noen dager. 4 dager før jeg reise til tr.heim starter jeg med ei anna sprøyte...som skal forhindre tidlig EL. Mener å huske at jeg reiste til Trondheim ca dag 13-14 i syklus. Da er det ul. Så "fri" dagen etter. Kanskje lettere å forklare om vi "leker" at jeg kommer til Trondheim en mandag:). Ul da. Tirsdag fri. Onsdag uthenting. Torsdag fri. Fredag innsett <3. Setter eggløsningssprøyte sånn ca natt til tirsdag da.. Alt skjer temmelig fort når jeg først får mensen:). Venter den tidlig i nov.

Var hos legen idag og diskuterte sykemelding. Hun er klar på at jeg skal være sykem fra jeg kommer hjem fra Trondheim og frem til test skal tas.. Jeg må bare si meg enig med henne. Jeg stresser fort. Fungerer veldig greit å bare være hjemme og trene og puste med litt sånn førjulsting :).

 

Å så måååå jeg bare fortelle dere.... Jeg har jo i alle år vært ekstremt plaget med menssmerter.....enorme!!! Borte fra jobb en dag pr mnd ca pga dette. Helt jævlig rett og slett. Får jo ikke ta annet enn paracetamol siden vi sliter med å bli gravide. Har tatt paralgin forte med helt grei effekt men kjedelige bivirkninger.. Så var jeg hos en naturterapeut som mente jeg kunne prøve magnesium da dette kan hjelpe på kramper. Nå ved siste mens tok jeg ikke en gang en vanlig paracet!!!!!! Helt fantastisk :):):). Er spent på neste mens om det blir slik da også:). Tror det er svært positivt at kroppen slipper å oppleve stresset som menstruasjonen har vært siden jeg fikk den i 7.klasse. De årene jeg brukte p-piller var alt greit, men uten dem er det ikke levelig:/. Naturterapeuten sa idag at jeg kunne ta dem ved uthentinger også siden de hadde så god effekt på meg. Så det skal jeg jammen prøve:).

 

Hvordan ligger dere an? Når i november begynner det å skje saker og ting?

Hold motet oppe:):). Nå er det vår tur dere <3 <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Er det sånn det er når man går på kort regime :) Da vet jeg litt mer om hva jeg kan forvente meg :)

 

Så bra at du får sykemeld! Det er veldig viktig å ha oppi alt dette styret. Er jo nesten umulig å takle alt, uten litt fri :) Vi går jo igjennom ganske mye så er ikke så rart :)

 

Oj! Så utrolig bra! Det må være skikkelig deilig å slippe alle de smertene! :D Jeg er akkurat sånn som deg. Hatt enorme smerter helt siden jeg fikk min første mens. Skal jammen i meg prøve magnesium jeg og! :P Har vært skikkelig heldig denne mensen her da. Første etter kjemisk. Merker ingenting. Måtte kun ta en paracet morgen og kveld de to første dagene. Himmelsk! :D

 

For vår del så skjer det ikke noe før sent :( Har mensen nå og da hadde de jo ikke ledig på Riksen. Så må vente helt til neste. Regner med ca 15 nov. Dvs uttak siste uka i november. Føles ut som en hel evighet til! Gleder meg bare til å komme igang igjen! Helt enig med deg, nå er det vår tur!! :D Til jul sitter vi med hver våre voksende spirer i magen!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:)

Tiden har gått sakte lenge....men nå synes jeg at det går fort! I morgen ringer jeg st.olavs og bestiller medisinen. Venter mens ca 3.nov. Jeg ligger vel litt foran deg i løypa da Mammadrømmen, men du er hakk i hæl:):). Jeg prøver å jobbe med meg selv for tiden i forhold til det å være borte hjemmefra ei uke (veldig hjemmekjær). Og så selve uthentingen. Men det må bare gå bra...

 

Godt vi kan følge hverandre og få mot og styrke :D.

 

Prøv magnesium du:):). Ikke sikkert du trenger det hele tiden, men bare når mensen kommer. Je tar det ikke nå, men tar det når mensen melder seg neste gang. Da tar jeg det de første dagene bare :).

 

Ha en flott kveld :). Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Ringo79! :) Her fikk jeg resepter og papirer i posten idag. Føler meg som en liten unge på julaften :D hihi.. Gleder meg helt villt! Ja du ligger litt foran meg i løypa, men jeg kommer like etter vet du ;)

 

Skjønner deg kjempe godt jeg!! Er akkurat sånn selv. Ikke glad i å reise hjemmefra, bort fra min kjære :P Det gjør vi aldri. Gjør lissom alt, sammen :) Du er tøff som klarer det synes jeg! Jeg hadde ikke klart meg alene på uttak tror jeg :P

 

Ja det er godt vi kan det! :D

 

Ja det skal jeg neste gang asså! Takk for tips! :D

 

Ha en fin kveld du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:). Har bestilt medisin idag. Så nå er vi strax i gang. Bare å vente på mensen:):).

 

Samboeren min kommer til Trondheim på uthentedagen, så jeg er ikke alene :). Det hadde blitt litt vel tøft synes jeg:). Han må da levere sperm på morgenen slik at de får befruktet eggene når de er hentet ut. Men samboeren min reiser hjem igjen samme dag mest sannsynlig... Mennene har jo ikke rett på sykemelding :(. Men håper han får vært ei natt sammen med meg:).

 

Hold meg orientert hvor du ligger i løypa etterhvert:):).

 

Hvor er Mottivert??:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere :) Har vært ute å reis litt jeg, men har fulgt med dere her :)

 

Jeg holder også til på St.olavs... Vi må også reise et stykke, men heldigvis har min kjære en fantastisk sjef, så han får være med meg hele løpet :) Er kjempe spent, og gruer meg litt til uttak. Har bestilt medisinene nå... Og er spent på når mensen vil dukke opp, siden jeg har ustabil syklus. Er så glad for at vi er flere som skal i gang nå snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

For en fin, rørende og til tider nervepirrende tråd dere har laget her! Nå har jeg lest gjennom hele og har veldig lyst å få bli med. Det høres ut som dere kan en del om dette så håper vi kan dele litt opplevelser. 

 

Jeg er en 26 år gammel jente som har prøvd å bli gravid i snart et år. Vet det ikke er så lenge i forhold til mange her inne, men for meg er dette en evighet fordi jeg har ventet så utrolig lenge på å begynne prøvingen. Jeg var klar for baby veldig tidlig, men ventet i 5 år på å få utdanningen i boks. (I mellomtiden fikk jeg også ny samboer da, så det var kanskje like greit :P ) Jeg sluttet på pillen i august i fjor og vi drev litt hoppe av i svingen det første halvåret før vi startet prøvingen i januar. Går inn i 11 pp nå. Siden vi er så utålmodige og dette påvirker meg så mye har vi bestemt oss for å prøve privat mens vi står på venteliste til det offentlige. Status nå er at vi fortsatt venter på resultat på sædprøve, og jeg holder på å gå på veggene av nervøsitet. Jeg føler hele livet mitt avhenger av den, og hvis den er skikkelig dårlig så hjelper jo ikke engang IVF. Det er tre uker siden den ble levert, så venter svar en av de nærmeste dagene. 

 

Neste uke har vi første time på klinikk Hausken og får vite litt om hva vi kan gjøre. Jeg håper virkelig vi kan gå i gang med IVF da. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Uansett synes jeg det er en enorm lettelse å ha gitt fra sge ansvaret for dette til profesjonelle. Denne pp har jeg knapt tenkt på symptomer og testing i det hele tatt. Jeg bare venter på svarene og den timen :)

 

Jeg har sikkert masse spørsmål underveis, men føler allerede jeg har lært mye ved å følge dere. Dere virker som en utrolig fin og støttende gjeng. Håper jeg får være med dere!

 

Stor klem fra newbie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere :) Har vært ute å reis litt jeg, men har fulgt med dere her :)

 

Jeg holder også til på St.olavs... Vi må også reise et stykke, men heldigvis har min kjære en fantastisk sjef, så han får være med meg hele løpet :) Er kjempe spent, og gruer meg litt til uttak. Har bestilt medisinene nå... Og er spent på når mensen vil dukke opp, siden jeg har ustabil syklus. Er så glad for at vi er flere som skal i gang nå snart :)

Så heldig du er som får ha kjæresten din der hele tiden:):). Min kommer nok dagen før uthenting å så drar han etter uthentingen...kommer litt an på turnusen hans. Men jeg kan være heldig :):).

 

Jeg venter på medisinene. Snart e uke siden jeg bestilte.... I morgen må jeg etterlyse. Venter mens til helga... Min syklus er veldig stabil, så det er lett for meg å planlegge for å si det sånn:). Kanskje bi er på samme tid i Trondheim :). Ligger du på hotell da eller? Jeg har lagt hos bekjente ved en anl. Det ble for tøft.... Klarte ikke helt å forholde meg til folk.. Leide hos Trondheim appartments sist. Var greit nok d, men tror jeg går for vanlig hotellopphold denne gangen... Tar gjerne i mot tips:):).

 

Så bra at du har reist litt... Da får du sikkert koblet litt av :):). Ja dere nå er vi vel mer enn klare ;);). Gleder meg faktisk til første sprøyte hihi:):)

 

Klem fra mæ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

For en fin, rørende og til tider nervepirrende tråd dere har laget her! Nå har jeg lest gjennom hele og har veldig lyst å få bli med. Det høres ut som dere kan en del om dette så håper vi kan dele litt opplevelser. 

 

Jeg er en 26 år gammel jente som har prøvd å bli gravid i snart et år. Vet det ikke er så lenge i forhold til mange her inne, men for meg er dette en evighet fordi jeg har ventet så utrolig lenge på å begynne prøvingen. Jeg var klar for baby veldig tidlig, men ventet i 5 år på å få utdanningen i boks. (I mellomtiden fikk jeg også ny samboer da, så det var kanskje like greit :P ) Jeg sluttet på pillen i august i fjor og vi drev litt hoppe av i svingen det første halvåret før vi startet prøvingen i januar. Går inn i 11 pp nå. Siden vi er så utålmodige og dette påvirker meg så mye har vi bestemt oss for å prøve privat mens vi står på venteliste til det offentlige. Status nå er at vi fortsatt venter på resultat på sædprøve, og jeg holder på å gå på veggene av nervøsitet. Jeg føler hele livet mitt avhenger av den, og hvis den er skikkelig dårlig så hjelper jo ikke engang IVF. Det er tre uker siden den ble levert, så venter svar en av de nærmeste dagene. 

 

Neste uke har vi første time på klinikk Hausken og får vite litt om hva vi kan gjøre. Jeg håper virkelig vi kan gå i gang med IVF da. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Uansett synes jeg det er en enorm lettelse å ha gitt fra sge ansvaret for dette til profesjonelle. Denne pp har jeg knapt tenkt på symptomer og testing i det hele tatt. Jeg bare venter på svarene og den timen :)

 

Jeg har sikkert masse spørsmål underveis, men føler allerede jeg har lært mye ved å følge dere. Dere virker som en utrolig fin og støttende gjeng. Håper jeg får være med dere!

 

Stor klem fra newbie! :)

Hei du:)

Så bra at dere er i gang med sædkontrollen :P. Under ett års prøving er jo ikke lenge, men når man såå veldig gjerne vil bli mamma så er det lenge nok. Greit å sjekke de enkle tingene først...slik som sperm:). Om den er fin og du er frisk, så er det jo store sjansen for at dere skal klare det på naturlig måte:). Vi har prøvd i snart 6 år. Jeg har nå det siste året begynt å gi opp akkurat den tanken. Så ikke gi opp enda!!!! Bare gi slipp på tanken og overlat det til hausken, så kan det jo hende at du blir gravid mens du venter hihi:):). Krysser uansett fingrene for dere at dere slipper unna med bare et forsøk! Å du må bare spørre om det er noe du lurer på underveis i prosessen:). Det er tusen små ting man kan undre seg over og det skaper ro og trygghet med noen svar <3. Hvor skal dere ta et evt offentlig forsøk?

 

Uansett, masse lykke til!!! Å husk å spør;). Ingen spørsmål er for dumme:) :) :).

 

Klem fra mæ:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringo79 ;)

Jeg fikk min medisin i dag faktisk :) men som sagt så vet jeg ikke helt når mensen dukke opp :) Håper også jeg kan komme i gang rundt helgen :) Ja, jeg er kjempe heldig som får ha min kjære med meg hele veien, er så sårbar å  liten i disse rundene... Hvordan er det for din del med dosen på medisinen og slikt? Til meg har de slitt litt for å finne rett, og jeg har måttet reist på kontroll 2-3 ganger før uttak, slitsom i lengden. Så jeg håper jeg slipper det denne gangen. 

 

Vi har bodd litt på forskjellige plasser, men skjønner godt at du ikke ønsker å bo hos venner. Man har nok med seg selv og sin kjære rundt uttak. Vi har bodd på hotell. Sist bodde vi på P-hotels, vi har stort sett sett på hva som er billigst. Men der har de ikke frokost da. Kommer i en pose på døren, men for min del er det helt greit, må jo faste før uttak, og matlysten er jo ikke direkte på topp.

 

Ja det var utrolig koselig og godt å reise litt, å se litt nye steder. :) Man trenger absolutt å få koble av litt. Men samtidig synes jeg at ventetiden har gått fort :) Er så spent, og har så lyst til at vi skal få tidenes førjulsgave, alle sammen :)

 

Så blir det kjempe spennende å følge hverandre, og enig med deg, det blir greit å få sette første sprøyte, da er vi i gang ;) 

 

Småen100 ;)

Så koselig at du har lest hele tråden vår da :) Enig med deg, det er en fin tråd, og føler virkelig vi er til støtte for hverandre her :) Synes hele forumet er fantastisk, man er ikke lenger alen om dette, og alle nye opplevelsene og følelsene :) Har i alle fall gitt meg mye støtte og hjelp :) 

 

Spennende tid dere er inne i nå da, forstår kjempe godt at du er spent, og at nervene er rimelig tynnslitte ja. Håper virkelig at det bare skjer på egen hånd i ventetiden jeg da :) Og jeg håper virkelig at prøvene er fine :) Men uansett hva de viser, så er det muligheter for å få hjelp. Og ikke gi opp noe håp :) Har du blitt utredet da? :)

 

Må si som Ringo79, husk å spørre om alt du lurer på i samtalene med klinikken. Det er mye bedre å spørre om for mye, enn for lite. Jeg har alltid følt at jeg ikke har stilt alle spørsmålene jeg ville ha svar på. Og ofte kommer jeg på dem etter vi har dratt. Masse lykke til :)

Og bare spør i vei her også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...