Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Hei dere:). Her inne skjer det virkelig saker og ting.:) :)

 

Mottivert: GRATULERER!!!! Såå fantastisk ❤❤❤. Det er jo helt utrolig å se hvor mange som tester pos plutselig :). Jeg er enig med deg...det må være støtten i gruppa vår...den bringer lykke :).

 

Mammadrømmen: stakkars du har jo vært helt utslått! Håper det gikk bra i forhold til medisin og sånn. Må du bare hvile deg så ofte du kan og ta vare på deg selv ❤. Man tappes for krefter i dette her, så er viktig å samle krefter. Det var da enda godt at du fikk "fri" i helga da. God tur i morgen og lykke til. Håper det snart blir uttak og innsett :).

 

Småen100: så veldig bra at mensen endelig hutet seg til å komme :) :). Blir bra å komme i gang nå :). Så bra at du koser deg i adventstiden ;). Jeger vært hos foreldrene mine hele helga. Akkurat kommet hjem. Nå er adventsstaken kommet på bordet og stjerna i vinduet. I morgen må jeg rydde og fixe litt skikkelig her inne:). Koselig arbeid :).

 

Opp: nå nærmer det seg uttak og innsett. Håper det blir som du håper på :). Kjenner meg såå igjen i følelsene dine i forhold til babyer og andre sine små. Jeg sliter så det holder innimellom. Skjønner veldig godt at du kjenner på at det kan bli et problem om du ikke er gravid før din søster får sitt barn. Generelt kjenner jeg mange ganger på at verden er urettferdig når det kommer til barn. Jeg sliter ikke lenger bare med babyer. jeg sliter uansett alder på barna. Det er nok mor-barnforholdet jeg lengter etter. Vi er mange som føler med deg og vet veldig godt hvordan du har det. Det er det som er det gode med tråden her.....alle i samme båt :). Men det er lenge til mars, så vi satser på at du er gravid til da ❤.

 

Elibjo: jeg skjønner deg godt ;). Jeg er litt sånn jeg også... Alt jeg kjenner gjør meg redd og engstelig. Å så er det kanskje noe veldig bra jeg kjenner :). Blir litt smågal av alle nye ting som skjer i kroppen min. Jeg skal til legen i morgen. Skal ta hcg og prate litt med henne. Blir godt kjenner jeg :). Slapp av elibjo. Dette skal gå fint! Jeg kjenner jeg er stolt av både deg og småen100 som i tillegg til alt rundt dette trapper ned og kutter annen medisin. Utrolig godt jobba!!!

 

Ellers så kjenner jeg så mye i livmorområdet. Dette stresser meg innimellom....spesielt når det gjør litt ondt. Kjenner ingenting som ligner på mensmurringer....heldigvis. DET ville stressa meg! Jeg venter mens på tirsdag egentlig...plutselig ha jeg begynt å bekymre meg for at den plutselig kommer, å så viser det seg at det er kjemisk... Huff man tenker for mye!!! Jeg hadde jo vondt i puppene lenge....fra før uttak og til forrige uke. Så stoppet det... Men i går begynte det igjen...temmelig ømme pupper nå. Det er jo et godt tegn :). Humøret tror jeg ikke at jeg skal snakke høyt om ;). Herlighet det er varierende. Er så sur og sint innimellom. Å så plutselig gråter jeg. Tror ikke samboeren min henger med, så han blir irritert han også. Stakkars fyr..han skal få noen flotte måneder fremover om dt ikke går et lys opp for han snart ;). Er veldig trøtt og sliten. Kvalm innimellom. Tror jeg blir videre sykem imorgen. Noen sier at det ikke er noen sykdom å være gravid, men etter alle disse årene hasjen ikke tenkt til å presse meg knallhardt når jeg endelig har blitt gravid!!! Det er skikkelig travelt på jobb for tiden, og med formen jeg er i vil det nok være like greit å holde seg i ro :).

Fortsatt god 1.søndag i advent ❤❤❤❤❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringo79 Ja det er litt godt å vite andre her har det slik. Hadde det ikke sånn ifjor, det kom etter aborten for meg. føler det er sånn skam å bli lei meg for det, sier ikke det til noen, bare mannen min og til dere. Men det er jo helt vanlig og forståelig egentlig. Ang. Symptomer så kjenner jeg meg godt igjen i det dere føler, men symptomene kommer og går lærte jeg da. Noen dager er de helt borte og så kommer de tilbake og så forsvinner noen og blir erstatteren noe annet, så prøv å ikke tenk så mye på det. Dere er gravide :D og man blir ikke mer gravid av mye symptomer eller mindre av lite symptomer. Ta en dag av gangen og gled dere over at dere har fått det til 💓💓 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen idag... Ble sm til uke 2. Mest på bakgrunn av "hodet" mitt ... Godt mulig jeg drar innom jobb av og til for å holde kontakten der og kanskje få litt energi av mine flotte kollegaer. Tok hcg. Kommer kanskje svar imorgen. Blir spennende å se om den er høy nok:). Snakket med St.olavs idag. Sykepl der sa at jeg kunne ta ul uke 2. Skal jo være i uke 7. Er jo da i uke 9. Snakket med gyn her. De kunne ta meg inn 18.12 så får vi håpe at det ikke er for tidlig for å se hjerteaktivitet.. Er da 6+2... Blir godt å få sjekket det før jul. Vil ikke ha samme jula som for to år siden da jeg mistet på julaften :(. Det var helt jævlig rett og slett!!!

Håper dere har en fin dag alle sammen ❤. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå nå skal jeg snart sette den første sprøyten!! Vi bestemte oss for å ta alle kl 23 siden orgalutranen vi starter opp med på fredag må tas kl 23. Så slipper vi å planlegge alt i to omganger. Blir spennende!! Vi har sett masse på sprøytene de siste dagene så nå er jeg ikke så redd dem. Men det er veldig rart å tenke på.. Veldig spent nå ja! :)

 

Ringo - sikkert lurt å slappe litt av ja. Det må ha vært helt forferdelig for deg å miste på julaften.. Klarer ikke forestille meg det. Men denne gangen kommer det til å gå bra :) Hold oss oppdatert på HCG testen da :) Og så blir det superspennende å se den 18. om det er to der da!! Herlighet :) 

 

Stjernemagnolia - hvor er du i hele denne prosessen? Er du gravid, eller skal du ha forsøk? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner vage murringer nå ikveld... Normalt sett ville jeg ventet mensen imorgen. Elibjo og Mottivert har dere passert dagen hvor mens opprinnelig er ventet? Kjenner dere noe...går d bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ventet mensen onsdag i forrige uke, jeg...Hadde testdato to dager etter at jeg vanligvis får mensen.

Jeg har ikke sett snurten av noe blod. Absolutt ingenting. Syns nesten det er rart, jeg som alltid spotter masse før mensen.

Håper igjen at det er selve graviditeten som gjør at det ikke blør, og ikke kun lutinusen...

 

Kjenner en god del murringer og menssmerter, egentlig. Har jeg gjort i over en uke, tror jeg. Men så lenge det ikke blør, så er det vel greit.

 

Ringo, du tar ikke lutinus lenger? Jeg har trappet ned nå. tar 200mg pr dag i stedet for 300mg. Så varer de noen dager til. Skal til privat gyn på onsdag og fortelle om bekymringene mine. Håper alt er normalt. Hadde vært så moro å kunne nyte dette, ikke hele tida tenke at det ikke kommer til å vare.

Tror jeg føler at dette er for godt til å være sant :-)

 

Jeg er nå 80 % sykemeldt, og kommer nok til å være det resten av svangerskapet. Minst. Men det føles greit. Jeg er en del på jobben likevel. Er lærer, og det er mye jeg kan gjøre selv om jeg bare er innom litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk over all forventning på ul idag. El sprøyta er satt og det blir uttak onsdag!! :D :D Så masse store fine egg idag. Mye bedre enn sist :D Jippi!! Er så glad!! :D hihi..

 

Noen Riksen damer her som vet hvor lenge man skal ta hormonene? Legen sa jeg skulle slutte med orgalutranen men sa ingenting om gonalen. Skal jeg fortsatt ta den eller? Jeg setter jo Kl 19, og var ikke hjemme før da. Så rakk ikke spørre noen her inne, tok sjansen på å sette. Er det feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elibjo jeg skjønner så alt for godt hva du mener!!!! Har det sånn jeg å...klarer liksom ikke å nyte d helt. Føles nesten uvirkelig at jeg faktisk skal få bli mamma. Venter bare på at noe skal skje liksom... Jeg tror ikke du skal bekymre deg for mensmurringene dine. Vet om de som har så sterke smerter at de ligger til sengs...men er fortsatt gravide :). Så lenge du ikke blør, så må jo d være et godt tegn :). Synes bare at det er merkelig at murringene kommer nå ikveld hos meg...dagen før ventet ikm. Er så redd for kjemisk... Blir spennende å høre svar på blodpr imorgen :). Godt du er sykem nå. Ta bare vare på deg selv :)

 

Mammadrømmen: så fantastisk :):). Nå skjer det endelig noe hihi:). Blir spennende!!! Sjekk ut d med gonal imorgen. Synes d er rart at du skal fortsette nå... Greit å sjekke det ut iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi - det gikk bra! Jeg skalv som et aspeløv, men sambo så ut som han aldri hadde gjort noe annet enn å sette sprøyter. Syk følelse å la han som aldri har tatt i en sprøyte stikke meg hjemme i vår egen stue.. Gonal f pennen først som oppvarming og så klexanen. Jeg var helt våt av svette og begynte å hikste og grine av lettelse da det var ferdig. Det gikk kjempe fint!! Hehe et lite skritt i det store og det hele, men et stoooort skritt for meg!! :)

 

Huff skjønner det er skummelt nå rundt mens- tider.. Men det kommer til å gå fint! Tenk på alle symptomtrådene vi har lest! Mensmurringer rundt mens står øverst på listen!! Det er et kjempebra tegn. Dere er gravide! :) Prøv å slappe av og ta vare på dere selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi så flink du har vært småen100 :) :). Jeg stikker stadig vekk folk i jobben min , men jeg må virkelig puste godt inn et par ganger før jeg stikker meg selv :). . Nå vil det bare gå bedre og bedre skal du se :).

 

Når jeg tenker på kvalmen jeg fikk sent igår kveld og når jeg tenker på puppene mine som ikke bare er ømme, men veldig såre (ikke sånn som når jeg venter mens), så er jeg vel bra sikker på at jeg er gravid ;). Nå tar du sikkert snart hammeren og slår det inn i hodet på oss haha :D. Du er bare gullegod du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt hcg, jeg. Testene mine blir sterke, og blir synlig raskere, så håper det viser stigning.

 

Og en måling er jo vanskelig å forholde seg til. Du skal vel ta en til og se på stigningen? Er vel der nøkkelen ligger.

 

Alt er sikkert helt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff håper du har rett... Ja venter på tlf fra legen. Får vite når tid jeg skal ta neste prøve. Det er jo den som er viktigst ja. Har ikke tatt flere tester siden den digitale på lørdag. Høres veldig pos ut for din del :). Hvordan går det med deg nå? Håper det går bedre og at du klarer å glede deg over at du faktisk skal bli mamma :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njææ, veit ikke jeg altså.

Skal til privat gyn i morgen. Hvis han sier at alt er som det skal, DA skal jeg prøve å slappe mer av og kanskje glede meg litt :)

 

Gleder meg nesten til å bli kvalm. . ;) Da blir det kanskje litt lettere å tro på!

 

Hvordan tenker du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser den:). Håper at gyn kan berolige deg veldig i morgen. Må få høre :). Det kjennes. Ut som at mensen kommer. Vet at det kan ære normalt, men det har liksom aldri betydd noe bra for meg.. Skal ta ny hcg på mandag. Da får vi se...om det ikke har gått til h... til da... :/. Men prøver å hente frem litt positivitet nå. Er jo ikke noe jeg kan gjøre om det ha gått rett vest dette her.. Skulle ønske vi bare visste det veldig sikkert nå så kunne vi bare gledet oss :). Men alt er venting venting venting. Skikkelig dritt altså!! Håper jeg blir skikkelig dårlig snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er litt nervøs nå Ringo79! Håper du tar veldig feil, hcg skal ha steget på neste prøve!! :D  Jeg krysser fingrene for deg!! :D

 

Jeg hadde selvfølgelig gjort feil :( Jeg skulle IKKE tattt noen hormoner igår. Fader asså!!! Hun var ikke så blid for det på Riksen.. Møkk! Jeg burde sikkert skjønt det siden det er uttak imorgen. Men i alt stress og styr, klarte jeg ikke tenke klart. Hun trodde det skull gå bra imorgen allikevel, men det er ikke godt å si. Hvis jeg kommer til Riksen imorgen og eggene er for store, blir jeg deppa asså!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint mammadrømmen, kanskje det var noen fler egg som har modnet istedenfor :), du får helt sikkert ut noen bra egg uansett :) masse lykke til på uttaket og prøv å ikke bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for positive tanker opp! Det var godt å høre nå :)

Blir jo helt tullerusk av det her :P Dro hjemmefra 07.00 igår tidlig, og var ikke hjemme før 1845. 12 timer på farta, ikke rart jeg var litt surrete. Fin unnskyldning :D hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mammadrømmen

 

Så spennende tider for deg med uttak i morgen. Masse lykkeønskninger i den forbindelse.

 

Uff ja, så du hadde satt hormonsprøyten i går. Ikke lett å få med seg alle beskjeder når mann går rundt i sin egen tankeboble og er hormonell i tillegg. Synes nå det er Riksen sin feil som ikke er flinke nok til å informere om hva pasienten skal gjøre til hvilke tider!

 

Tenker du sitter og er nervøs for hva som skjer? Jeg skriver ned noen av mine tanker om det jeg vet om stimuleringsprossesen for kanskje å berolige deg litt. I tillegg har jeg også hatt flere forsøk som har vært med annerledes stimulering enn det som er normalt. Det vil si jeg har hatt ekstra stimulering på dagen med Orgalutran og Ovitrellen/eggløsningssprøyten som du også har gjort. Det har gått fint og alle eggfollikler har vært i riktig størrelse og modne og blitt til embryoer som har blitt satt inn.

 

En follikel vokser 1 til 2 mm i døgnet ved stimulering med Gonal. De kan ikke plutselig bli kjempestore over natten for å si det sånn. Alle follikler som er i størrelse 12 - 23 mm kan benyttes i IVF prosessen. Om de blir for store og modne løsner de og du får eggløsning. Det kjennes veldig tydelig om dette skjer og det er ikke normalt for du har tatt Orgalutran som hindrer eggløsning!! Er det noe som kjennes annerledes ut i dag i forhold til de andre siste stimuleringsdagene?

 

Ovitrelle/eggløsningssprøyten gjør at eggfollikler vokser, modner og gjør at de "løsner fra skallet" og kan bli befruktet og bli til embryo.

 

Du skal se alt ordner seg i morgen. Tvi, tvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, tusen takk for beroligende informasjon Stjernemagnolia! Det var virkelig godt å høre!!! :D

Nei det er ikke lett å lett å få med seg alt i denne boblen. Og når de ga beskjed om at orgalutranen ikke skulle tas, men ikke sa noe om gonalen. Så tenkte jeg automatisk at den skulle tas. Synes hun burde gitt klar beskjed om det i går, og ikke bare regnet med at jeg skjønte det siden det ikke stod noe annet i papirene.

 

Ja jeg er jo nervøs nå. Livredd for at de avbryter i morgen. Da er det jo min egen skyld. Har ikke gått igjennom alt dette for ingenting asså! Har gledet meg i mange mange mnd.

 

Er utrolig godt å høre at du har gjort det samme, uten problemer. Da håper jeg at det går bra for meg også. Er ikke helt sikker, men mener de største eggene var ca 17. Så vil tro at det går fint. Men er jo ikke godt å si da. Må bare prøve å ikke grave meg helt ned til i morgen, selvom magefølelsen ikke er noe god akkurat nå..

 

De første dagene på Gonalen kjente jeg masse. Men når jeg begynte på Orgalutranen, merket jeg ingenting lenger. Etter ul igår. begynte det å merkes skikkelig igjen. Men da hadde jeg ikke satt sprøyta enda. I går kveld var det ubehagelig å sitte, kjente skikkelig godt presset inni der. Men det kjentes på samme måte som de første dagene på Gonalen. Idag kjenner jeg ikke noe, burtsett fra hvis jeg dumper hardt ned i sofaen :P Så tror vel egentlig ikke at det har noen sammenheng med den jeg tok for mye i går. Men igjen, ikke godt å si før de sjekker imorgen..

 

Tusen tusen takk igjen asså!!! Det var så godt å høre om alt du skrev :D Føler meg 10kg lettere nå :) Gullegget tas nok ut imorgen skal du se!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...