Gå til innhold

Over på prøverør


Mammadrømmen

Anbefalte innlegg

Kjenner meg sånn igjen Ringo79, jeg tenkte også at jeg skulle tatt bilde v forrige forsøk, for å sjekke blodårer hehe ;) ville så gjerne ha flere tegn på at det kunne gå, og det var liksom mitt sikre tegn (selvom det også kan komme av lutinusen ahh) . Nei man blir skrullete av dette, ønsket er så stort. Heier masse på deg! Nå må det være din tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringo79:

Haha, ja da skulle vi nesten hatt et barseltreff! :P Hadde vært utrolig morro om vi hadde fått det til alle sammen nå. Det fortjener vi virkelig!! :D

Kjenner meg så igjen på det du sier! Man kjenner alle mulige slags symptomer, overbevist om at det er anderledes denne gangen og at ting som fargen på brystvortene har forandret seg :P hehe Kroppen og fantasien spiller helt klart et puss eller to, når man er i den boblen her asså :D hihi.. Vi er rare! :D

 

Mottivert:

Kjenner igjen akkurat hvordan du har det. Man har masse symptomer, og aner ikke hva som er hva. Det som er dumt med dissa hormonene! :( Er det noe som føles anderledes denne gangen, enn de gangene du har hatt negativ synes du? Jammen ikke lett å bli klok på denna kroppen! :P

Du er flink som står på og klarer utdanning oppi det hele! Skal være stolt av deg selv :) Kan ikke være lett å konsentrere seg om noe som helst, når man er i denne boblen :)

Mensen kommer IKKE etter medisinstopp!! Bare vent å se :D hihi..

 

Elibjo:

Så utrolig morro å høre!!! :D Nå ble jeg glad! Så koselig når noen av oss endelig får det til!! :D Skjønner godt at du ikke tørr helt å stole på testen enda. Man blir jo litt skeptisk etter så mange nedturer.. Ovitrellen skal jo være ute etter 12 dager. Så du er nok gravid skal du se!! :D Så spennende asså!!!! :D Krysser fingrene for at strekene er ekte, og ikke kjemisk. Du sier du er på rugedag 12, da er det vel lenger siden du satt ovitrellen? Isåfall er du jo enda mer sikker!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ingen tvil elibjo!!! Du er GRAVID!!!! :D Gratulerer!!! Det er vel lov å si nå? :P hihi.. Så morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på ulen imorgen! :D Lurer på hva jeg kan forvente meg :P

I natt har jeg nesten ikke sovi, fordi det var vondt å ligge på sidene. Jeg pleier å ligge med beina oppunder magen, men det kunne jeg bare glemme! Verket sånn at jeg ble kvalm :P hehe.. Så virkelig spent på dissa egga imorgen nå asså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til mammadrømmen, høres ut som det er maaaange egg og eggstokkene jobber på :) ! Jeg er omvendt, merker ingenting denne gang :/ håper det likevel er noen der. Skal på ul på fred. Nytt hormonpreparat denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Ja jeg håper det! :D

Jeg merket heller ingenting på forrige forsøk. Men hadde masse egg allikevel, så det har tydeligvis ingenting å si :P Blir spennende å se hva vi får høre på ul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh godt å høre mammadrømmen :) ja det er såååå spennende, har litt sommerfugler i magen nå. Tenk om vi også blir gravide og får en helt heeeeeerlig juuuul i vente!!! Det kjennes helt uvirkelig ut, men kan jo skje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! :D Ja tenk om a!!! :o Helt enig, det kjennes helt uvirkelig. Har vært i prøvefasen i så lang tid og hatt så mange nedturer at jeg kommer til å få skikkelig sjokk den dagen jeg faktisk får positiv test. Kommer ikke til å dro det med det første :P hehe.. Men alt kan skje, så krysser fingrene for at nå er det vår tur! Vi skal også ha julelykke i år!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååååå fantastisk å høre elibjo  :strix:  Fikk tårer i øynene når jeg leste det :) Sååå herlig :) Så uheldig som du var med få egg i begynnelsen... men så gikk det sååå bra likevel :) Det er jo bare et egg som trengs vet du :) Er såå glad for at det ble positivt :)

 

Ringo79, det er vanskelig. Jeg har ikke en gang kjøpt inn test, fordi at jeg ikke vil teste før jeg komme hjem. Men hadde lurt et par eggløsning strimler med i kofferten. Tok en nettopp, bare for gøy. Tenkte at det om den blir negativ betyr det ikke at det er negativt. Har aldri tatt eggløsningstest etter forsøk før, men har sett mange her på forumet som bruker det. Uansett, jeg testet nå nettopp, og hadde tisset for ikke så lenge siden, så tenkte at den ikke ville slå ut uansett... Men den ble veldig tydelig positiv. Aner ikke hvordan den måler kontra en graviditetstest. Så prøver å holde meg rolig... Legger ikke så mye i det. Og som du sier, det er frem å tilbake med hva som er symptomer og hva som er bivirkninger.... Uff altså... jeg vill bare hjem nå jeg. Hvordan føler su seg ellers da?

 

Mammadrømmen, du er så søt :) Tusen takk, jeg liker å få være litt student, men kjenner at akkurat denne uken ville jeg helst vært hjemme. Du spurte hvordan jeg kjenner meg i forhold til sist. Har hatt bare et innsett, ble positivt først, så negativt... sååå kjemisk da. Men det var noe der da som gjorde at jeg bare viste det ikke gikk. Kan ikke forklare. Denne gangen har jeg vært såå trett, hatt litt stikking/strekking i livmoren (dette kom dagen etter innsett) på ruge dag 6-7 kom det skikkelig murring/smerter i underlivet, det var vanskelig å kjenne hvor det kom fra.. Dette har jeg hatt helt siden da. Men føler det er lettere å lokalisere. Og kjennes ut som det er i livmorområdet. Puppene føles litt tunge å ømme. Men alt dette kan jo være bivirkninger som jeg har nevn, det er første gangen jeg har brukt lutinus. Jeg har jo også hatt en operasjon, og gått ned noen kg, så man vet jo ikke. Kan være at kroppen reagerer på hormonene på en annen måte denne gang... Uff, har ikke kjøpt test, så slipper jeg å teste. 

 

Ønsker deg masse masse lykke til i morgen på ul ;) Er kjempe spent, siden du kjenner så mye. Håper det er mange fine prima egg der ;) Hold oss oppdatert :)

 

Småen100 :) Har du startet på med nå? er sååå spent på hvordan du har det :) masse lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei du :). Jeg har søkt litt på nettet for deg Mottivert ;). Og det er delte meninger om det med el-test. Men mange mener at den KAN slå pos ut når du er gravid. Skal ikke sette STORE forhåpninger i hodet ditt, men det kan jo virkelig være slik at du er gravid :). Leste en del i går om tidlige sympt i rugetiden. Syns du passer godt inn som gravid ;). Så håper at det slår til nå...at det allerede HAR slått til ;). Blir spennende!!! Skjønner godt at du bare vil hjem nå!! Skyndt deg å bli ferdig ;).

 

Her er humøret helt på bunn. Varierer veldig. Gråter lett og blir fort irritabel og frustrert. Det å ikke vite...... Har en del småondt i underlivet...veksler fra side til side.. Har heller ikke kjøpt test enda. Siste dag med mediene imorgen. Kjøper kanskje i morgen, men da svir jeg garantert av en på fredag kjenner jeg meg selv rett ;).

 

Jeg krysser fingrene for deg!!!!!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende mottivert!! Jeg vet heller ikke hvor pålitelige de er på graviditet.. Eller hva som er i den lutinusen som evt kan slå ut på el test. Ååå er så spente på dere som skal teste! Herregud tenk om det bare klaffer for alle sammen :) Når er det du skal hjem igjen mottivert? Er du på jobbreise?

 

Håper du tester i morgen Ringo :) Blir spennende!

 

Hvordan går det Elibjo, fortsatt gravid? Hihi :) Så gøy at det gikk. Helt utrolig med to egg. Det skal jeg tenke på hvis det går dårlig med eggene mine :)

 

Lykke til på UL mammadrømmen! Hold oss oppdatert :)

 

Mens er i gang, men den kommer ofte veldig snikende så jeg nesten ikke blør de første dagene. Begynte så vidt tirsdag kveld. Jeg ringte klinikken i går og vi ble enige om å regne i går som første dag og at jeg skal begynne i morgen :) :) :) :) Så i morgen kveld er vi i gang! Hun satte meg opp på ultralyd fredag om en uke, og så blir det muligens uttak mandagen etter det! Gleder meg sånn til å komme i gang! Vi satt og studerte sprøytene og leste brosjyrene her i går for å være litt forberedt. Skal jo sette både gonal f prnnen og klexane sprøyte. Men det kommer til å gå fint. Jeg er litt engstelig for lørdagen for da er vi invitert på øl-smaking og må ta med oss alt dit.. Hadde jo egentlig planlagt å være litt mer rutinert før lørdag, men det går vel fint det og. Party party.... Jei...!

 

Hvordan var det med dette med sykmelding ved egguttak? Ble dere sykmeldt egguttaksdagen + 2 dager eller + 3 dager? Og dere som ikke har reist vekk, hva har mannen gjort? Leste et sted at de kunne gi han og sykmelding for den dagen..? Har deres menn vært borte fra jobb hele den dagen eller dratt rett tilbake etterpå?

 

Ha en super dag jenter!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fortsatt gravid:)Tok digital test i dag. Det lyste opp gravid før det var gått et minutt:) Skal ta digitaltest med ukeindikator i morgen, og en ny om en uke, så jeg forhåpentlig kan se at det stiger. Skal ringe klinikken igjen i morgen med resultatet, og da skulle de sette opp ul om tre uker.

Håpet de vil gi meg mer lutinus. Ser noen får gå på det til uke 9, så da er det vel ikke skadelig iallfall.

 

Og jeg fikk ut kun ett ordentlig egg; det andre var kun et eggeskall. Så jeg har hatt utrolig flaks. Håper det holder!

 

Føler meg veldig ydmyk i forhold til det å ha kommet så langt på før side første forsøk. .. For en støtte dere har vært, og jeg regner med jeg kommer til å trenge dere videre. Jeg håper jeg kan fortsette å være her inne. Man vet jo aldri hvor lenge det varer heller:(

 

Men akkurat nå er jeg gravid, og det skal jeg nyte uansett hvor lenge det varer!

 

Er så spent på dere andre nå :)

Og Småen, så deilig at du skal i gang i morgen!!

Ringo og mottivert, hvordan går det?

Og mammadrømmen, er du igang nå også?

 

Stor klem til dere ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir sånn håp Elibjo at du fikk det til m bare et egg :) så fantastisk! Åhh Mottivert så spennende, jeg tror du også er blitt gravid!! Småen100 - på riksen får man sykemelding uttaksdagen + 2 dager. Mannen kan få sykemelding uttaksdagen om han trenger det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere fineste damene!

Jeg tok en test nå i ettermiddag. Det er langt på dag, hadde allerede tisser to ganger, så urinen var absolutt ikke konsentrert, jeg er på rugedag 10 bare. Men det kom altså en skyggestrek...!... Jeg har vel tatt sikkert 100 tester i mitt liv.. EN gang har den blitt positiv, men da mistet jeg jo. Alle andre har vært neg....altså fullstendig hvit hvor det loddrette streket skal være. Men nå er det altså noe der...den er ikke bare hvit. Må være dette alle kaller skyggestrek? Vet ikke hva jeg skal tro. Kjøpte dobbeltpakning selvsagt. Så tenkte å ta en på morgenurin i morgen. Har også en digital en som jeg tenkte å ta i helga.... Hva tror dere ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herligheten! Ja jeg tror absolutt det er noe!! Ja nå ble jeg glad og spent på dine vegne! Jeg har også alltid hatt blendahvite når det har vært negativt (1 gang positivt men mistet jeg og) . Kan ikke denne dagen bare gå fort så du får testet imorgen tidlig :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, har har det skjedd ting siden jeg logget av i går :P Hehe..

 

Mottivert:

Jeg skjønner deg kjempe godt! Jammen ikke lett å konsentrere seg om noe som helst annet når man er i denne boblen ;) Du er i akkurat samme situasjon som meg du da. Jeg hadde også første forsøk sist, som ble kjemisk :) Jeg vil jo si at det er et veldig godt tegn at du begynte å kjenne så mye rundt rugedag 6-7 jeg da! Egget som festet seg feks! :D hihi.. Er ikke lett å vite hva som er symptomer og hva som er hormoner. Også føler man alt veldig sterkt og hodet tuller med deg hele tiden. Men magefølelsen er god å ha, den har til og med rett ganske ofte! :D hihi.. Angående eggløsningstest, så kan den slå ut falsk positiv hvis man tar den fortidlig, pga eggløsningssprøyten. Men etter 12 dager skal jo den være ute, og du har vel passert det du nå? Vet også at el test kan slå ut når man er gravid! Vil heller ikke gi deg falske forhåpninger, men jammen tror jeg dette er et godt tegn asså! :D Virker veldig lovende!! :D Fy, så spennende! Nå blir det morro å ta en ordentlig test når du kommer hjem! :D

 

Så søte dere er! Har gått veldig bra idag. Er bare vanvittig sliten etter en lang dag. Dro hjemme fra 07.00 og var ikke hjemme før 17.30. Mistanken min var rett, jeg har en stor cyste! Men heldigvis var den ikke i veien eller gjorde noen skade :) Hadde masse egg!! Hun stoppa å telle på rundt 15, på hver side :P hehe.. Kroppen min reagerer veldig lett på hormonene. Så jeg må desverre tilbake igjen imorgen. Samme greia som idag, bare med time enda senere. Så blir 6 timers venting på meg imorgen. Alene! Blæ.. Mest sannynlig regna hun med at jeg kom til å måtte komme ned både lørdag og søndag og.. Jammen skal vi slite godt for denna spiren! :P hihi.. Så lenge det er verdt det til slutt så er det greit :) Fikk med meg orgalutran også, skal begynne på det imorgen :) Tipper det blir uttak seinest torsdag :D Spennende!

 

Så spennende med positiv test Ringo79!! :D Dette her lover bra dere! En etter en får jo positiv test nå. Det må fortsette!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere :) 

 

Åhhh, så spennende og nervepirrende dette er Ringo79 :) Det må jo bli positiv i morgen også  :hjerte: det er ekstra spennende fordi du ruger på to. Åh, det er så mye tanker i denne prosessen :) Men jeg har troen på dette for deg altså :) Krysser fingrene for i morgen :) Takk for svaret i går forresten, det hjalp at du gadd å lese litt for meg :)

 

Småen100, jeg driver med videreutdanning, så det er ikke akkurat lett å være her nå... Så er min kjære borte i helgen, og jeg vil helst ikke teste alene... Men tror jeg tester på søndag dersom jeg klarer å holde meg til da:) heheheh....Men føler det er greit å være i denne bobla litt til nå. Så spennende at du er i gang nå da, det går nok super bra med sprøytene. Er det ikke litt lærerikt og spennende med sprøytene da? Jeg for min del syntes det var greit å ha med min kjære på det, til jeg ble litt mer vant. Men det går nok kjempe bra :) Dette blir bra :)

 

Elibjo, sååå herlig nok en gang, dette er jo helt fantastisk. Vi ligger jo helt likt :) Helt enig med deg i at dere her inne i tråden har vært  supre. Vi skal da holde i hop uansett hvordan dette går videre, men det skal gå nå, det skal bli bra for oss alle :) Hvordan er du i formen? Og hvordan symptomer har du? :) Dette går nok veien skal du se... helt utrolig at det ene egget var så bra  :hjerte: Jeg har en god del smerter/strekking i livmorområdet... har ikke kjent dette før, så håper det er positivt :) Eller går det greit, er litt trøtt og i ulaget.

 

Opp, hvordan ligger du an? Det er altså så spennende dette, og masse masse nerver og tanker... :) Skal teste i helgen så da får vi se...

 

Mammadrømmen, sååå bra at det ble så mange egg. Da er nok gullegget ditt der inne skal du se :) Uff, forstår at det er slitsomt å dra frem og tilbake. Men det går fort til uttak skal du se :) Hvordan cyste er det? Bra den ikke er i veien i alle fall :) Jeg hadde en vann cyste på 2 ul før første uttak, den tappet de bare på samme måte som de tapper eggposene, men jeg fikk ikke bedøvelse eller noe... var nokså vondt ja...Jeg har hatt 3 uttak, men bare to innsett, så dette er mitt andre tellende forsøk, men min tredje runde da. Blir spennende å høre hvor mange egg du får ut da... :) Men det høres da kjempe lovende ut til nå :) Det er sant det du sier med magefølelsen, det er noe som er helt forskjellig fra forrige innsett nå. Men tørr ikke la tankene herje før jeg vet... Det har jo uansett skjedd mye med kroppen min pga operasjonen og slanking, så det er så vanskelig. Men skal holde dere oppdaterte :) Lykke til i morgen, du får bare tenke på at det er jo bra at de passer så godt på deg, slik at du skal få den lille spiren  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som skjer her nå.. Jeg blødde jo bittelitt tirsdag kveld. Så kom det et par måneder onsdag morgen. Da avtalte jeg med klinikken å regne onsdag som dag 1 og at vi skulle begynne i dag. Siden har jeg ikke blødd en dråpe!! Hele onsdagen og i hele går. Ingenting i natt heller. Det murrer på og av, men det skjer jo ingenting!! Herregud så typisk! Dette har jo aldri skjedd før! Syklusen har virket å være helt i rute. Jeg pleier å ha el på dag 11, og kjente masse symptomer på det da. Så pleier mens å komme på dag 26 som den da gjorde......!! Åååå nå er jeg skikkelig skuffet! Nå skulle vi jo få begynne! Nå må jeg ringe klinikken også får vi sikkert beskjed om å vente.. Og nå er det helg og alt :( Hvorfor i all verden skjer dette når det aldri har skjedd før? Jeg blør av og til lite den første og andre dagen og så slår den skikkelig til, men må har jeg jo gått i to dager uten å blø i det hele tatt! Får sikkert ikke begynne nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...