Gå til innhold

Augustjenter:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Jo det er jo det og etter sommeren burde vi kanskje gå for det  :P  

 

Samtidig klarer jeg ikke å se for meg at det vil feste seg  :unsure:

 

Det sies at ferskforsøk har best sjanse, men vi er veldig usikre. Må snart bestemme oss. Når tr kommer så er det oppstart igjen og foreløpig har vi råd til ferskforsøk. Kanksje greit å gjøre det unna og til vinteren ha noen egg på frys  :mellow:

 

Hvordan går det med svimmelheten din figther'n? Fikk mannen din tak i Lutinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff,litt av et dilemma :huh:

Hvor lenge kan eggene ligge på frys da?  Vi fikk tilbudet om å fryse egg etter uttaket i forgårs. Ville koste oss 2500 kr. Er det da resterende egg, eller bare et visst antall?
Hvis dere har penger til ferskforsøk, er det vel bare å kjøre på...om du orker alle hormonene og uttaket :mellow: . Jeg vet jo ikke hvordan statestikken for fersk/frys ligger an....er det stor forskjell på sjansene?

 

Svimmelheten er borte, men ser ut som en stor vannballong og har stikkende smerter i hele mageregionen :(

Skal ringe klinikken om en time for å få vite om det blir innsett i dag eller ei :D  Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har jeg tatt siste primolutpillen så da er det bare til å vente på mensen så er det i gang med vår første fryseforsøk :)

 

Fighter`n: eggene kan ligge på frys i inntil 5 år. Jeg vil anbefale å fryse, da får man jo flere forsøk på å bli gravid. Di fryser ned ett eller to i hver "beholder". Mye billiger med fryse forsøk pga mindre medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Vi måtte utsette riksen forsøket grunnet skolestart på lillegutt her.. ( min sin skjønning fra før.. evig takknemlig for han <3 ) Så vi tok opp lån denne gangen og satset på Danmark kunne hjelpe...

 

Ufattelig vondt uttak da ene eggstokken har grodd fast i arrvev... men morfin funker heldigvis.. kun noen få egg ut MEN vi valgte donor da mannen leverte 3 ganger...og alt var dødt:( 

 

Tungt valg, men allikevel virker d som dette er måten vi skal få barn sammen... og søndag kom d en fin liten rosa stripe... i går skinte testen m gravid, 2-3 uker på clearblue sin... Jeg forstår det ikke, men allikevel begynner d gå opp for meg. 

Selvsagt skulle vi ønske d var begge sitt biologiske barn..men vi er så glad for at vi skal få oppleve den fantastiske følelsen av å bli foreldre sammen. Jeg var alene m skjønningen min på 6 år så er nok ekstra glad for at vi er to nå.. <3 

 

Masse lykke til jenter!:)..holder man motet oppe, og tror på at dette skal løse seg så tror jeg skjebnen finner en måte... For oss ble det en alternativ vei..men tydeligvis den rette <3 

 

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så hyggelig lesing Vkristin! Gratulerer så mye med graviditeten! Skjønner at det ikke var et lett valg å velge donor, og at dere skulle ønske dere begge var biologiske foreldre. Men når det er muligheten man har, og man lykkes er det jo utrolig hyggelig. Dere vil nok begge føle dere som fullverdige foreldre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra Danmarksfareren :P  :

 

Egguttaket var altså på mandag. Siden den tid har jeg sett ut som en høygravid kamel på jakt etter å skjule meg i solsteken iført trange topper (eneste jeg hadde pakket :mellow: ).

I dag fikk jeg beskjed om at eggene hadde delt seg normalt, og at de derfor ville satse på blastocyst :D . Ble hyperhappy da!!!

Innsettet blir på lørdag morning....en evighet til :P . Klarer jo ikke gjøre stort med denne svære magen og stikkende smertene.

 

Noen som vet om klinikken kan avbryte innsettet når de ser hvor oppsvulmet jeg har blitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at eggene har delt seg normalt, Figter`n:-) Lykke til med innsett i morgen og den påfølgende rugetida!!

 

Her har jeg tatt blodprøve i dag for å sjekke at jeg var ferdig nedregulert. Satte første sprøyta i kveld. Hjelpes så pysete jeg ble da jeg så hvor lang sprøytespissen var. Trodde den skulle være like kort som en insulinsprøyte jeg... Ble litt hysterisk, og sa "jeg tør ikke, jeg tør ikke" da jeg skulle stikke den inn. Mannen trøstet og forholdt seg rolig, og jeg var fast bestemt på å klare det selv. Og- så gikk det jo såå fint!! Kjente ingenting, og spissen glei rett inn. Lettet og glad og litt stolt nå:-) Puh, mange barrierer vi må igjennom gitt!

 

God helg til dere skjønne damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,den sprøytespissen er uhyre lang :o  enda godt den er så tynn som den er!

 

Gleden stoppet opp for med i dag. Måtte inn på ul pga at magen min er som i 9.mnd (de hadde aldri sett noe lignende før). Enorme eggledere og nyrene og leveren som ligger i press pga alt vannet.

Mest sannsynlig blir det sykehusinnleggelse når jeg kommer til Norge.

Legene på CFC ønsker nå å fryse alle egg :(  . Men de skulle være flere leger å se på det i morgen, innsettdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så kjedelig:-( Var jo ikke slik det skulle gå... Det positive i det hele er i alle fall at du har gode egg til nedfrysing, som du forhåpentligvis kan sette inn veldig snart. Skjønner at det ikke er en trøst akkurat nå men.. Klart skuffelsen er stor når du egentlig skulle ruge fra i morgen av. Ønsker deg riktig god bedring,  og håper du får god hjelp nå. God klem til deg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god klem fra meg også Fightern! Så utrolig dumt! Du må ha god bedring!

 

Her blir det fryseforsøk med det siste egget. Har liksom lite tro på at det skal føre frem men denne eskimoen må jo få sin sjanse den også  :wub:

 

Oppstart på progynovaen så snart tr viser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode, jenter :wub:

 

I dag tidlig var jeg på nytt til ul på klinikken. Har mange og store cyster på begge egglederne, så de rådet meg til å fryse alle eggene. Men som de sa....det er DITT valg. Og jeg ,kanskje litt dumt tenkt, valgte å sette inn egg likevel :o .

Nå har jeg da 4 egg igjen på frys i Danmark,

Så nå er jeg tilbake i Bergen by som ruger :D  ....selv om sjansene mine nå var fra 5% og ned for at jeg ville bli gravid.

På Kastrup spurte en dame meg om hvor langt jeg var på vei :angry: ....jeg svarte 7 mnd. bare fordi jeg ikke orket å forklare. Så begynte hun å grave om vi visste kjønnet og om hva ungen isåfall ville hete :wacko: . Jeg er ENORM rundt makepartiet nå!!!!

 

Antar det etterhvert blir laget en test-tråd for oss i august også :D 17.august er iallefall den store dagen for med :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingre og tær for deg Fighter!! Er det en sjans er det håp!

 

Jeg fikk mensen i dag, og det vil si at jeg er i gang med sprøytene i morgen. Jippi, gleder meg:) André som nærmer seg oppstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god klem fra meg også Fightern! Så utrolig dumt! Du må ha god bedring!

 

Her blir det fryseforsøk med det siste egget. Har liksom lite tro på at det skal føre frem men denne eskimoen må jo få sin sjanse den også  :wub:

 

Oppstart på progynovaen så snart tr viser seg.

Lykket il Krepsen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Er vel rett av meg å slenge meg med i augustjenter tenker jeg, har starta med spray og setter nå sprøyter. Skal på UL på fredagen for å sjekke om det er nok modne egg. Både gleder og gruer meg.

Er første gangen vi er med på dette, så er veldig spente! Hva kan jeg forvente på fredag? om de ikke er modne, hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskespira: Da starter jeg med sprøyter sannsynligvis en dag etter deg, mao i morgen :) Ser ut for at vi ligger likt mtp forsøk også. Mitt første var også negativt i mai. Håper det gikk bra med oppstart av sprøytestikkene i dag :)

 

Krepsen79: Håper TR dukker opp veldig snart da!! Jeg har også gått og ventet nå. Irriterende at når man venter på å ta graviditetstest og ikke ønsker at TR skal dukke opp, så dukker den alltid opp. Mens når man venter på å komme igang med forsøk og ønsker at den skal komme... Ironisk. Anyway. Krysser fingrene for deg!! :)

 

Fighter'n: Krysser fingrer og tær for deg også!! Så uflaks, men samtidig veldig bra du fikk satt inn likevel. Måtte dette være gullegget!!! ;)

 

Tanj75: ULen går nok helt fint! Respons på sprøytene har du sikkert, så det de finner ut på UL er hvor mye lenger du må gå på sprøytene før uttak. De pleier vel ikke være modne på første kontroll, men hvis responsen er "normal" så kan de allerede da si når du skal ta eggløsningssprøyta. Dersom eggposene dine er for små enda den dagen, så vil du måtte gå på sprøytene litt til og komme inn til ny UL kontroll. Someone arrest me if I'm wrong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering:

 

Jeg satt inn egg (blastocyst), til tross for at legene ikke anbefalte det. Så nå er det kun 2-3% sjans for at jeg kan bli gravid :wacko: .

I helgen holdt jeg på å bli innlagt på Haukeland. Jeg var i stor fare for å få blodpropp i armene og halsen. Men blodfortynnende medisin hjalp veldig.

Vannet i eggstokkene og buken er gått litt ned - så ser nå ut som om jeg "bare" er i uke 20 :P ....fra uke 28!

 

Rugedag 5 i dag, og kjenner INGENTING av symptomer eller noenting som helst :( . Kan teste 16. eller 17.august......men antar mensen kommer før den tid!

 

Hvor i løypen er dere andre kommet nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Jeg hører også sammen med dere :)

Skal igang med andre forsøk, kort regime, så fort jeg får mensen om ca en uke (får håpe jeg slipper, at ting har skjedd naturlig i sommervarmen). Fikk kun ut ett egg sist forsøk, det ble befruktet med icsi, men festet seg ikke. Skal forsøke med menopur denne gangen. Noen erfaringer med det? Husker ikke hva jeg gikk på sist, men hadde absolutt ingen bivirkninger da.

 

Lykke til til dere som allerede er igang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til fighter'n! Få prosenter kan og gi spire:-)

Jeg var på første ultralyd i går etter 6 dager på sprøyter. På høyre side så vi 5 folikkelposer (eller hva det heter), mens på venstre side så vi bare et grått område. Han målte de på høyre side, men de var litt små enda. Skal derfor gå på sprøyter tom søndag og ny ultralyd på mandag. Ble litt bekymret for at vi ikke så noen på venstre side, men han sa dette var fordi de ikke var store nok enda til at vi kunne se skilleveggene enda. Noen som har opplevd dette? Håper de vokser seg til!

Endret av mammadrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mammadrøm! Forrige gang jeg gikk på sprøyter var det kun egg på venstre side, så dette kan vist være helt normalt.

 

Her er jeg på dag 4 på sprøyter. Tirsdag skal jeg på ul. Satser på at det denne gangen er flere egg som responderer godt på medisinene, men satser på uttak først uka etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mammadrøm :)

Tror du ikke folliklene på andre siden vokser seg store nok til uttaks dagen da?

 

Det er gøyere å være i sprøyte-/sprayfasen, enn å være i rugefasen.....tiden går jo evig sakte :huh: .Og særlig når jeg er sykemeldt og været er overskyet. Leser x antall nettaviser + håper at folk skriver masse på dette forumet, så har jeg litt tidsfordriv :P

 

Lykke til videre :D  vi må holde hverandre oppdaterte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg Fighter'n! det der hørtes ikke no kjekt ut :/ krysser alt for at de få prosentene der skal gi uttelling for dere!! og lykke til med å finne gode tidsfordriv :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Da var jeg på ul igår, skal hente ut egg på mandag, det var to eggposer som var store å fine å to litt mindre. Hvor mange eggposer er "vanlig" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg fighter'n, må si at du lever opp til nicket ditt. Håper at du nsart er helt fit for fight again  ;) og at magen blir flat for så å blåse seg opp igjen  :)

 

Her er det ingen tr i sikte. Kommer den ikke før mandagen så blir jeg vel nødt til å svi av noen tester  :P  Enda jeg vet at sjansen er null. 

Er en uke på overtid nå. Vel, vel, får trøste meg med at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves.

 

Lykke til alle sammen med medisiner, ul, uttak/innsett og rugetid  :)  :)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...