Gå til innhold

Augustjenter:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Ja, det skal doble seg på 2-3 dager! Mine siste målenger er fra 781 til 1105 på 3 dager! + jeg har litt spotting og brun utflod! Er ikke mye håp, men vi klamrer oss alikevell litt til det bitte lille som er! :-) har ordnet oss fri i morgen og torsdag, så vi er veldig forberett på at det blir cytotec på meg en av de dagene! Gjeder meg så til dette er over og vi snart kan ta en god ferie å bare få alt på avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, da vet jeg litt vedr hch-stigning. Krysser fingrene for at det går bra lell. Sikkert lurt å ta noen fridager, i tilfelle som du sier. Hvis så skulle være, håper jeg du får en rolig sommer hvor du kan få det litt på avstand og gjøre deg klar for et evnt forsøk. Baby skal det bli tilslutt!

Endret av mammadrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her venter jeg enda på ferie. Begynner ikke ferien før 24 juli.

 

Venter på oppstart på kort regime ca 3 august. Gleder meg til å komme igang igjen. Regner med at det blir mer aktivet her når vi kommer i gang. Som de fleste andre antar jeg forsøker på beste måte å leve som "normalt" mens vi venter og venter...

 

I august skal det bli baby på oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei augustjenter!

Jeg venter på oppstart med Progynova sannsynligvis i neste uke (hvis TR kommer til tiden), og fryseforsøk i midten av august :) Har én liten eskimo som venter i frysern etter første ivf-forsøk i juni.

Begynner å bli utålmodig etter å komme igang, men sommeren er jo ikke den verste tiden å gå og vente!

Satser på at sol, varme, grillmat og rosevin gjør underverker for fruktbarheten til alle augustprøvere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lovise83: krysser fingre og tær for deg!!! har hørt solskinnshistorier tidligere fra folk med lignende problem med hcg stigning, så det må jo bety at det er håp for deg også ;)

 

mammadrøm: lykke til du også! regner med du holder oss/bim oppdatert etter hvert :) og god sommer ha ;)

 

definitivt en fordel å ha ventetida på sommeren jenter! :) mye enklere å være positiv da, synes jeg i alle fall. og tida går også fortere. masse lykke til til AIK og ønskespira også!!! vi satser på en superfruktbar måned med babyboom for alle august-ivf'ere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Er litt i tvil om hvilken mnd.-gruppe jeg skal melde meg inn i.....men satser på å være med dere augustere :P

Jeg skal ta forsøk på CFC (altså i København,hehe) denne gangen. Har ellers hatt ett forsøk på Hausken, som endte med MA i uke 6 og 8 (2 egg).

Vi er veldig i tvil om vi skal velge 1 eller 3 forsøk.....legen på CFC rådet oss å ta 1 (!!!), merkelig nok :blink:  .Så vi står å stanger hodet i veggen, og lurer veldig på dette her....

 

Ellers begynte jeg med Gonal-F (150 ie) i går. Og skal til ul på Haukeland Sykehus på tirsdag morning. Ifølge legen i Danmarke, vil nok innsettet finne sted rundt den 30.juli +/-

Håper jeg kan teste positivt sammen med dere andre om en måndes tid :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffda. Ja, skjønner at det er et vanskelig valg å ta! Hvis legen på CFC hadde gode argumenter for hvorfor dere burde velge 1, så hadde jeg sikkert valgt det. Hvis han ikke sa noe om hvorfor, så kanskje du kan ringe dem og be om en utdyping av legens uttalelse. Hvis det ikke finnes gode argumenter for å ta 1 i ditt tilfelle, så hadde jeg kjørt på med 3 for sikkerhets skyld.

 

Lykke til med valget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også forhørt meg mer for en begrunnelse for å velge 1. Hadde selv valgt 3, men kanskje legen mener dere har så gode sjanser at det er tilstrekkelig med 1 forsøk. Krysser fingrene for dere:-)

 

Her er jeg å dag 6 med spray. Ingen bivirkninger overhode så langt, så er superhappy for det:-) Alt er veldig spennende ved første forsøk må jeg si! Håper håper håper vi lager skikkelig babyboom med positive tester i august:-)

 

Nå- ut og nyte sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden her planlegges babyboom er jeg glad for å tilhøre denne gruppa ;)  :D Skal gjøre mitt best for å bli en del av boomen  :P

Starter med spray 7 aug. Det blir vårt andre forsøk. Første resulterte i 2 befruktede egg, som begge ble satt inn. Men ingen ville gro fast dessverre. Denne gangen er sprøyte dosene økt, med håp om flere egg. Legen vurderer om jeg evt også skal bruke prednisolon etter innsett denne ganger. Vet ikke så mye om bruken av den, men prøver hva enn det måtte være så lenge legene mener det kan hjelpe. Og så håper jeg det "gjør susen"  :)

Synes egentlig ivf prosessen gikk bedre enn forventet mtp bivirkninger av medisiner og uthenting/ innsetting av egg. Men det er jo en emosjonell prosess med mye spenning på godt og vondt, og skuffelsen over at innsettet resulterte i en kjemisk graviditet ble kanskje større enn jeg hadde forventet. Vanskelig å ikke kjenne på den vanvittige gleden over 2 streker selv om man vet at en positiv test ikke nødvendigvis betyr at lykken er sikret. Men med litt avstand velger jeg å ta det som et positivt tegn; det er det nærmeste jeg har vært på å være gravid. Så nå satser jeg på "bedre lykke neste gang" og at dette er lykkegruppa :)  :)    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,han har jo aldri undersøkt meg. Sa det etter at jeg fortalte at forrige ICSI-forsøk resulterte i at begge eggene festet seg (men endte da altså i MA).

Jeg tok ingen medisiner, som Prednisolon,etter at eggene var satt inn. Håper inderlig de gir meg noe sånt denne gangen. Min fiendtlige livmor trenger å bli satt på plass :P

 

Tenk...om 1,5 uke er vi inne i august :wacko: ...gledgruer meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som begynner å bli klare nå!

 

Er det noen som tar ekstra medisiner event andre ting som kan hjelpe på at egget fester seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knasker endel vitaminer + tar Silicea 1 gang om dagen.

Men aner jo ikke om det vil hjelpe noe... :unsure:

 

Vil be legen min om å proppe meg full av alt som vil gjøre sjansen bedre for en  godt bevart graviditet,hehhehee :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere!

Nå har jeg fått tantebesøk, så da starter jeg opp med Progynova i dag. Blir spennende med fryseforsøk :) 

Hvordan går det med dere andre?

Når det gjelder medisiner/tilskudd har jeg ikke tatt noe utenom "det vanlige", bare multivit, omega 3 og folat. Også medisinene jeg får av klinikken da, selvfølgelig, progesteronstøtte og blodfortynnende. Synes det er nok å holde styr på, jeg... Men man blir jo fristet til å prøve alle slags kjerringråd og tilskudd av ulike slag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Med meg går det fint takk! Er så glad for at jeg ikke har noen bivirkninger av sprayen:-) Om en uke starter jeg opp med sprøytene, det gruer jeg meg litt til da...

 

Jeg tar multivitamin, D-vitamin, folat og tran. I tillegg tar jeg hvetegress-kapsler som visstnok skal gjøre underverker for eggkvaliteten. Skader ikke å prøve i alle fall;-)

 

Ser på andre tråder at det har skjedd mye den siste tiden hos deg all i want is you. Skulle først til å gratulere, men så ser jeg at blodprøven viste lav hcg. Det var leit. God klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg i feil gruppe egentlig?  hehehe!  Jeg skal TESTE i august....hører jeg da til dere, eller er denne tråden for de som starter opp med behandlingen i august???

 

Føler jeg er kommet så mye lengre i behandlingen enn mange andre her inne :huh:  Jeg skal ha egguttak på mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare for andre men jeg har alltid lagt meg i klubben på den måneden jeg regner med uttak/ innsett....

 

Lykke til med uttak forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss skal vel i gang i august! Så du er nok i forkant, men du er hjertelig velkommen til å fortsette i gruppa vår!

 

Spennende å ha kommet så langt allerede. Jeg teller selv ned dagene til sprøytestart.. Ett skritt nærmere mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forskyvning på oss gitt, så vi håper at vi havner i septemberklubben og ikke må begynne enda senere :-( Men kommer nok til å sniktitte på dere her litt som ligger foran oss i løypa. Krysser fingrene for oss alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg i feil gruppe egentlig?  hehehe!  Jeg skal TESTE i august....hører jeg da til dere, eller er denne tråden for de som starter opp med behandlingen i august???

 

Føler jeg er kommet så mye lengre i behandlingen enn mange andre her inne :huh:  Jeg skal ha egguttak på mandag :D

Jeg har alltid tenkt at jeg melder meg inn i den mnd hvor jeg har uttak/innsett, så slik sett er du nesten i riktig gruppe;-) Uansett veldig hyggelig at du holder deg her hos oss- her skal vi nemlig lage babyboom:-)

 

Jeg ligger ca to uker bak deg. Skal ha uttak i uke 33, DVs ca fra 12. august.

 

Masse lykke til med egguttaket i dag!! Hold oss oppdatert da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forskyvning på oss gitt, så vi håper at vi havner i septemberklubben og ikke må begynne enda senere :-( Men kommer nok til å sniktitte på dere her litt som ligger foran oss i løypa. Krysser fingrene for oss alle. 

Krysser fingrene for at dere får oppstart i september da! Lykke til, og hyggelig om du sniktitter hos oss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på egguttak, og ligger nå kvalm og svimmel på hotellrommet i Danmark....mens mannen er ut på shopping etter Lutinus for meg :D

Husker fra uttaket mitt på Hausken - det var jo faktisk litt smertefull. Men her i Køben blir man jo dopet full av morfin. Eneste er denne svimmelheten etterpå :(

 

De tok iallefall ut 22 fine egg. Skal fryse de som blir til overs etter en eventuell blastocystbehandling. Håper derfor på innsett 2. eller 3. august :)

Alt står og går på mannens svømmere....han fikk jo bare ut noen få dråper :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha det overstått, Fighter`n og grattis med hele 22 fine egg:-))

 

Krysser fingrene for at din manns dråper er nok og at spiren klorer seg fast! God bedring med kvalmen:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Lovise, tenker på dere! 

 

Her går vi fortsatt og lurer på om vi skal ha fryseforsøk med den siste eskimoen vår eller gå full pakke med uttak/innsett. Blir isåfall 4. fryseforsøk med tilsammen 7 egg. 

 

Noen som har noen tanker om hva som er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Lovise, tenker på dere! 

 

Her går vi fortsatt og lurer på om vi skal ha fryseforsøk med den siste eskimoen vår eller gå full pakke med uttak/innsett. Blir isåfall 4. fryseforsøk med tilsammen 7 egg. 

 

Noen som har noen tanker om hva som er best?

Er det ikke mye billigere å ha fryseforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...