Gå til innhold

Augustjenter:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

i know the feeling! :) jeg prøver en ny taktikk denne gangen. skal distrahere meg selv til å ikke få lov til å tenke på d over lengre tid. ikke sitte lenge f.eks. med å søke på symptomer, termindato og navnelister :P bim er lov, men kun denne tråden. pluss evt hjelpe noen som spør om noe. ikke søke etter "når fikk du din første positive test" og lignende i alle fall! :P skal prøve mest mulig å okkupere meg selv med noe annet hvis jeg merker jeg tenker på d.

 

kjekt med teori! d er som oftest d motsatte av praksis her i rugetiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøker å følge ditt eksempel all i want, men ikke så enkelt hele tiden. I går opplevde jeg å ha rare stikninger/murringer.. Positiv som jeg er satser jeg på at det var gullegget som klamra seg fast:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

ja den jakten der er jo helt vill som regel :P alle timene jeg har sittet foran dataen og googla symptomer! hehe. håper stikking er et positivt tegn!!! :)

He he, ja jeg skjønner nå hvorfor rugetiden blir kalt for skrulleuker. For man blir virkelig skrullete. Kjenner etter på kroppen hele tiden, og tolker alt... Begynner å bli litt sliten, så nå er det nedtelling til testdag om 1 uke!

Jepp, skriver under på den gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde dra på en hytte uten internett, med hele serien med Sex og Singelliv, eller en annen laaang serie, så går kanskje tiden litt fortere, og man får ikke googlet så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har symptomjaktet i en uke snart :P  Har også hatt stikkninger , nesten hver dag, så går egentlig bare å venter på TR, men den har nå ikke dukka opp enda .Så er lov å håpe enn så lenge. Men har som sgt litt som jeg ville kalt mensmurringer, men de kommer å går, og er kanskje ikke fullt så streke som ved TR, og så har jeg ømme pupper, men alt dette kan ve lskrive seg fra lutinusen vil jeg tro :P Men man kjenner stadig etter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har symptomjaktet i en uke snart :P  Har også hatt stikkninger , nesten hver dag, så går egentlig bare å venter på TR, men den har nå ikke dukka opp enda .Så er lov å håpe enn så lenge. Men har som sgt litt som jeg ville kalt mensmurringer, men de kommer å går, og er kanskje ikke fullt så streke som ved TR, og så har jeg ømme pupper, men alt dette kan ve lskrive seg fra lutinusen vil jeg tro :P Men man kjenner stadig etter :P

Godt vi er flere som jakter;-) Når er din testdato? og har du sniktestet? Jeg har ikke testdato før på torsdag, men tror jaggu jeg skal ta en test i morgen tidlig jeg. Er den negativ da er det jo fortsatt håp, og skulle den være svak positiv blir helga ikke annet enn super!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i det jeg postet siste innlegg klarte jeg ikke å dy meg... Løp på badet og tok en test, som selvsagt er blendahvit. Da er i alle fall eggløsningssprøyten ute av kroppen. Jeg er jo bare på rugedag 6/7(avhengig av om rugedag 1 er innsett eller dagen etter), så det er vel for tidlig til at den vil slå ut?? i alle fall på kveldsurin.. Æsj, hvorfor gjorde jeg dette da:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sniktesta ja, men de var blanke, så vet at sprøyta er ute av kroppen. Men det er ett par dager siden. Har prøvd el test, men den er det såvidt en rosa strek på. den å må vel slå ut i full blomst om det skal være noe..  tenkte å teste imorgen tidlig, er da på rugedag 11/12 alt etter hvordan det telles. Er vel uansett for tidlig for deg ja mammadrøm, så absolutt håp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vi fått lagd en sånn testliste for augustgjengen? Er det noen som vet hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående symptomjakten jenter så føler jeg det er veldig greit å ha hatt 1 ivf fra før nå.. for da vet jeg at symptomer dukker opp selv om man ikke er gravid. dermed får jeg ikke så store forventninger. er nok Lutinusen som gjør det. i går f.eks. hadde jeg svakt mensenvondt, og vondt i korsryggen. men d hadde jeg også sist, og jeg var def ikke gravid da. så derfor jeg har et ekstra stort behov nå for å ikke google og ikke kjenne så mye etter. får se hvordan det går de neste dagene med den planen :P

 

ooo så spennende Tanj75 og mammadrøm at dere er så nærmed testdato! :) dere er jo begge fremdeles tidlige da, så ikke rart dere får blendahvite tester! så ikke heng dere opp i d!! ikke ta sorgene på forskudd. man vet aldri hva som dukker opp på testdatoen ;)

 

testliste... man kan kanskje sette opp en liste over datoer? type:

26.august

27.august

28.august

osv? og skrive seg opp på den datoen som er ens egen testdato?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.august


27.august


28.august


29.august - mammadrøm


30.august


31.august


1.september


2.september


3.september


4.september - all i want is u


5.september


6.september


7.september


8.september


9.september


10.september


11.september


12.september


13.september


14.september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.august

 

 

27.august

 

 

28.august - tanj75

 

 

29.august - mammadrøm

 

 

30.august

 

 

31.august

 

 

1.september

 

 

2.september

 

 

3.september

 

 

4.september - all i want is u

 

 

5.september

 

 

6.september

 

 

7.september

 

 

8.september

 

 

9.september

 

 

10.september

 

 

11.september

 

 

12.september

 

 

13.september

 

 

14.september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.august

27.august

28.august

29.august - mammadrøm

30.august

31.august - ønskespira

1.september

2.september

3.september

4.september - all i want is u

5.september

6.september

7.september

8.september

9.september

10.september

11.september

12.september

13.september

14.september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26.august
27.august
28.august - tanj75
29.august - mammadrøm
30.august
31.august - ønskespira
1.september
2.september
3.september
4.september - all i want is u
5.september
6.september
7.september
8.september
9.september
10.september
11.september
12.september
13.september
14.september 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg skal bytte ut min egen sedvanlige tidlig-testing med å føle på spenningen ifm testdatoene deres jenter ;) nå er jeg virkelig spent på de neste dagene når jeg ser på denne lista, så frem til 1.september er jeg ganske sikker på at jeg skal klare å holde meg fra å teste selv :P så får jeg se hvor lenge jeg klarer å holde meg etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen god dag i dag:-( Bare gråter og gråter. Kjenner jeg er så sliten og synes rugetiden er en tøff påkjenning psykisk... Leser på ulike forum om mange som kjenner så mye symptomer i rugetiden, som ømme pupper, kvalme, tisser om natta osv, mens jeg selv ikke kjenner noen ting annet enn litt stikninger og mensmurringer i ny og ned. Fikk en dårlig magefølelse i dag om at vi ikke har lykkes, ingen god følelse. Klarte heller ikke å dy meg, så tok en test som var negativ. Det er nok for tidlig å teste(8 dager etter innsett), men ble allikevel ikke i noe bedre humør av det...

 

Nei, det er ingen enkel sak å være ivf-dame gitt! All respekt til dere som har vært gjennom dette mange ganger, og fortsatt står på!

Endret av mammadrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt en tung dag Idag mammadrøm,jeg kostet på meg en Test igår kveld, det er da 10 dager ett innsett, ( hvis jeg teller far dageetter innsett) og den var også helt blank :/ Har også en veldig dårlig følelse og masse mensmurringer. I hele går og litt Idag. Det er en tøff periode,menvi kommer oss gjennom dette jenter! Vi får prøve å fokusere på positive ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du og har det sånn... Negative tester kan ta motet fra en, men også du har nok testet for tidlig. Det er nok enda håp for oss begge, selv om magefølelsen er dårlig.

Mannen er så støttende og god, går det ikke nå så prøver vi igjen sier han. Vi gir oss ikke!

 

Har gått en deilig tur i sola, og det hjalp litt på humøret.

 

Krysser fingrene for oss de nærmeste dagene frem mot testdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det samme sa mannen min når jeg satt å grein så tåran spruta her Idag. Tok meg også en tur ut i sola, og fant meg ett garasjesalg der jeg kom hjem med en gammel stol :P mere skulle ikke til før humøret var atskillig bedre. Og vi vet jo at mennene våre egentlig har rett ! Og ja håpet er jo ikke ute, men er tung periode å komme seg igjennom.

Endret av Tanj75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffameg dere... så trist å lese at dere har hatt en så vanskelig dag begge to :( det der er helt forferdelig. det gjør så vondt så vondt i hele kroppen av ren fortvilelse. fortvilelse fordi man er så maktesløse oppi det hele. det er ikke som å lese til en eksamen eller å gjennomføre et løp innen gitt tid. disse tingene har man delvis kontroll over selv. man kan klare å påvirke utfallet til å bli positivt, så lenge det ikke er å bli verdensmester på 200 metern eller no da *lite smil* men akkurat dette ivf sirkuset føles som å legge alt i hendene til noe som jeg ikke finner en god definisjon på en gang. biologien? naturen? tilfeldighetene? uansett. det er i hendene til noe som vi ikke når frem til. uansett hvor mye vi prøver med vitaminer og akupunktur og det ene og det andre, så er det ingenting vi føler at bidrar til å kontrollere forsøket i den riktige retningen.... det er denne maktesløsheten som er så uutholdelig oppi dette, og som bringer frem tåre etter tåre.....

 

det hjelper ikke på at man er stappfull av hormoner oppi dette. å gjennomgå et egguttak og hele den prosessen med å vente på positiv test i rugetiden er en påkjenning nok som det er... i tillegg så propper man seg med hormoner, noe som ødelegger så mye for humøret og som samtidig gjør det vanskelig å la være å tenke og fundere hele tiden. når man må huske å ta hormoner 3 ganger daglig, da er det ikke bare å ikke tenke på det, slik som alle disse utenforstående råder oss til! hvis man først har klart å få et øyeblikks fred, så piper alarmen og det er klart for spray, sprøyte eller vaginaltablett. det kjekke med sistnevnte er jo også da selvfølgelig at man må bli minnet på at man har tatt dem en million ganger i døgnet når de er på vei ut igjen i rennende form *lite smil igjen for d er jo litt tragikomisk*

 

nei. jenter. dette her er no forbanna dritt! 

MEN!! si til dere selv at dere er sterke og at dere SKAL klare dette!! vi vil alle være så glade for at vi har kavet oss igjennom dette her når vi sitter der med lille nurk i armkroken... de sier det alle x-ivf'ere at det var verdt det!! så da MÅ det være verdt det for oss også. og man må huske at de fleste klarer det til slutt. man må bare være innstilt på å kjempe med nebb og klør for å komme seg igjennom det.

 

og dere for-tidlig-testere ;) ...ikke fortvil enda!!!! dere må ikke ta sorgene på forskudd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg vet jeg vet så altfor altfor godt hvordan det er... man har sååå lysst på en positiv test. og man kjenner etter og sammenligner med alle andre som har kjent det ene og det andre. men merk dere det at det jo ofte står om folk som har trodd at det var mislykket, til og med jenter som har blødd masse før testdag, og de har likevel vært gravide! ...nei, man bruker opp så mye krefter på å komme over en negativ test. så prøv for all del å hold ut til testdag!!! ....kan veldig godt hende at jeg sprekker jeg også. men nå er sinnstilstanden min en annen, så nå klarer jeg å formulere logiske ting til dere *lite blinkefjes* ...for det ER jo det jeg har skrevet her som er det mest logiske og riktige å gjøre og tenke...

 

chin up girls!! det er fremdeles håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffameg dere... så trist å lese at dere har hatt en så vanskelig dag begge to :( det der er helt forferdelig. det gjør så vondt så vondt i hele kroppen av ren fortvilelse. fortvilelse fordi man er så maktesløse oppi det hele. det er ikke som å lese til en eksamen eller å gjennomføre et løp innen gitt tid. disse tingene har man delvis kontroll over selv. man kan klare å påvirke utfallet til å bli positivt, så lenge det ikke er å bli verdensmester på 200 metern eller no da *lite smil* men akkurat dette ivf sirkuset føles som å legge alt i hendene til noe som jeg ikke finner en god definisjon på en gang. biologien? naturen? tilfeldighetene? uansett. det er i hendene til noe som vi ikke når frem til. uansett hvor mye vi prøver med vitaminer og akupunktur og det ene og det andre, så er det ingenting vi føler at bidrar til å kontrollere forsøket i den riktige retningen.... det er denne maktesløsheten som er så uutholdelig oppi dette, og som bringer frem tåre etter tåre.....

 

det hjelper ikke på at man er stappfull av hormoner oppi dette. å gjennomgå et egguttak og hele den prosessen med å vente på positiv test i rugetiden er en påkjenning nok som det er... i tillegg så propper man seg med hormoner, noe som ødelegger så mye for humøret og som samtidig gjør det vanskelig å la være å tenke og fundere hele tiden. når man må huske å ta hormoner 3 ganger daglig, da er det ikke bare å ikke tenke på det, slik som alle disse utenforstående råder oss til! hvis man først har klart å få et øyeblikks fred, så piper alarmen og det er klart for spray, sprøyte eller vaginaltablett. det kjekke med sistnevnte er jo også da selvfølgelig at man må bli minnet på at man har tatt dem en million ganger i døgnet når de er på vei ut igjen i rennende form *lite smil igjen for d er jo litt tragikomisk*

 

nei. jenter. dette her er no forbanna dritt! 

MEN!! si til dere selv at dere er sterke og at dere SKAL klare dette!! vi vil alle være så glade for at vi har kavet oss igjennom dette her når vi sitter der med lille nurk i armkroken... de sier det alle x-ivf'ere at det var verdt det!! så da MÅ det være verdt det for oss også. og man må huske at de fleste klarer det til slutt. man må bare være innstilt på å kjempe med nebb og klør for å komme seg igjennom det.

 

og dere for-tidlig-testere ;) ...ikke fortvil enda!!!! dere må ikke ta sorgene på forskudd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg vet jeg vet så altfor altfor godt hvordan det er... man har sååå lysst på en positiv test. og man kjenner etter og sammenligner med alle andre som har kjent det ene og det andre. men merk dere det at det jo ofte står om folk som har trodd at det var mislykket, til og med jenter som har blødd masse før testdag, og de har likevel vært gravide! ...nei, man bruker opp så mye krefter på å komme over en negativ test. så prøv for all del å hold ut til testdag!!! ....kan veldig godt hende at jeg sprekker jeg også. men nå er sinnstilstanden min en annen, så nå klarer jeg å formulere logiske ting til dere *lite blinkefjes* ...for det ER jo det jeg har skrevet her som er det mest logiske og riktige å gjøre og tenke...

 

chin up girls!! det er fremdeles håp!

Ååå, for et nydelig, klokt og rørende svar! Tårene rant samtidig som jeg smilte når jeg leste. Det betyr så uendelig mye med dere her inne som vet hva det vil si å gå gjennom forsøk. Jeg har vært åpen både til familie og nærmeste venner, men selv om de er aldri så omsorgsfulle og engasjerte, føler jeg at de tar litt "lett på det". Det er jo bare å prøve igjen... Ja, selvsagt er det det- det er bare at det er litt mer slitsomt fysisk og psykisk enn de kan ane...

 

Vel vel, ble iallfall litt mer positiv nå, og nå SKAL jeg VENTE med å teste før torsdag. Det er dagens store note to self!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så glad jeg ble nå for at du ble litt mer positiv mammadrøm! :) og det var som å lese mine egne tanker når jeg leste "ja, selvsagt er det det- det er bare........." kjenner det begynte å boble litt inni meg når jeg leste det, fordi det er ladd med så mye frustrasjon over å ikke klare å få folk til å forstå. men trøsta er, som du også skriver, jentene her på bim! :) jeg er veeeldig takknemlig for at jeg i det minste befinner meg i internett-alderen oppi ivf-styret :P:)

 

masssssse lykke til med å vente og med å fortsette med positiviteten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i på den, er veldig godt å ha noen som man kan prate med her. Det letter godt det:)) i går kveld tok jeg den siste lutinusen, så visst tr har tenkt å komme, så kommer hun nok ganske fort etter jeg har sluttet på de vil jeg tro. Noen som har noe erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det varierer Tanj75 fra person til person når tr dukker opp, men tror også at flesteparten får det innen 2 døgn. det var det jeg leste et sted i mai da jeg lurte på det samme. jeg tok siste tablett kvelden den 20.mai, og fikk første tegn til mens 22.mai (gigamens 23.mai). sykehuset vårt sier forresten at jeg må ta lutinus til dagen før testdag, men d er vel sikkert annerledes d også da fra sted til sted? hååååper virkelig at tr ikke kommer hos deg og at du får en fantastisk overraskelse den 28ende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lutinus for 14 dager, og skulle begynne å ta samme dag som uttaket :) trengte ikke mere sa st.olav. sikkert forskjellig praksis her og der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...