Gå til innhold

Augustjenter:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Ønskespira: så snålt med smilemunnen ;) Lurer fææælt på hvordan disse nye murringene dine kjennes ut :P ømheten har gått bort hos meg også til tross for kjempe ømme etter EL sprøyta. Men det er så sykt fskj fra gang til gang, så kan ikke legge noe i dette. Anyway! Tuusen takk for svar!! Og fantastisk kjekt at d lyste gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønskespira: Jeg unner alle her inne å bli gravide, så du må bare glede deg over dine positive tester:-))

 

Tok blodprøve i dag, og nå er det et faktum at forsøket endte negativt:-( Lei meg og synes livet er litt urettferdig nå. Samtidig må jeg tenke at dette var første forsøk, og vi er tross alt heldige som har to egg på frys. Det var en del ventetid nå, så blir ikke innsett før i november. Jeg skulle imidlertid ringe inn et par dager før forventet mens de neste mnd, slik at de kanskje finner en plass tl meg før. Da er det bare å brette opp armene, og stålsette seg for nytt forsøk.

 

Heier på dere alle som ikke har testet enda, og håper på mange positive tester:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit mammadrøm :( Men det er jo greit å få den bekreftelsen, da gråter man og har det skikkelig kjipt et par dager, også fokuserer man fremover igjen. Bygger seg opp til neste forsøk. Jeg følte det ihvertfall sånn sist forsøk.

 

Nå har jeg akkurat hatt de lengste 20 minuttene i mitt liv!! De ringte 2 ganger fra klinikken, og jeg fikk ikke tatt tlf. Da jeg ringte tilbake, var alle sykepleiere opptatt, så de skulle ringe tilbake snart. Herregud, så nervøs jeg var!! Satt på jobben og stirra på tlf i 20 min (heldigvis har jeg kontor for meg selv...). Så da de endelig ringte tilbake begynte jeg nesten å gråte. Sykepleieren sa at "Vi har ikke dårlige nyheter, stakkar, vi pleier jo ikke å ringe ellers den dagen man skal sette inn, men vi må vite om du vil sette inn ett eller to egg. De er kjempefine begge to". Så gråt jeg litt av glede, og sa at vi veldig gjerne vil sette inn to egg. De har delt seg i 4 begge to, og ser veldig "riktige" ut. Så nå venter jeg på at klokka skal bli 12 og jeg skal reise til klinikken.

 

Aner ikke om de har smilemunn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er to egg satt inn :) fikk beskjed om at de er veldig fine, så nå er det bare å telle ned til testdag og forsøke å ikke lete etter symptomer hele dagen... Tar både prednisolon og fructus femina nå, håper det øker sjansene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Ønskespira!! :)  :)  

Leit å høre om negative tester for dere Mammadrøm og Tanj75. Håper dere har flere forsøk igjen. 

Jeg var på første UL i dag. De såg 4 eggposer. Hadde 11 forrige forsøk, hvorav kun 2 egg som ble befruktet og utviklet seg slik at de ble satt inn. Hadde på følelsen at det var mindre nå, siden jeg har vært mindre utspilt over magen. Dose av menopur ble doblet og gonal-F dose beholdes som før, og så ny UL på mandag. Litt skuffet over resultatet. Men ble mer optimistisk av å lese her inne, da jeg ser at andre har oppdaget flere eggposer ved andre UL. Så krysser fingrene for at det skal poppe opp noen flere ila helga. Men som andre har sagt tidligere, det er ikke kvantitet men kvalitet som gjelder. Likevel hadde det kanskje vært beroligende å vite at vi fikk noen ekstra egg som kunne fryses og dermed "bonus" forsøk, som kanskje øker sjansene for et vellykket resultat til slutt. Så "depper" litt nå, men skal klare å snu moduset ila kvelden slik at jeg fylle kroppen med positive tanker heller!! :)  :) 

Krysser masse fingre for dere som er blitt rugere!! :) 

Og ønsker alle ei fin helg uansett hvor dere er i prosessen  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper at dere får komme til før november mammadrøm!! Skal krysse fingre for det! :)

 

Og gratulerer SnartMamma83 med 2 egg! Lykke til med selvkontrollen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER Ønskespira!! :)  :)  

Leit å høre om negative tester for dere Mammadrøm og Tanj75. Håper dere har flere forsøk igjen. 

Jeg var på første UL i dag. De såg 4 eggposer. Hadde 11 forrige forsøk, hvorav kun 2 egg som ble befruktet og utviklet seg slik at de ble satt inn. Hadde på følelsen at det var mindre nå, siden jeg har vært mindre utspilt over magen. Dose av menopur ble doblet og gonal-F dose beholdes som før, og så ny UL på mandag. Litt skuffet over resultatet. Men ble mer optimistisk av å lese her inne, da jeg ser at andre har oppdaget flere eggposer ved andre UL. Så krysser fingrene for at det skal poppe opp noen flere ila helga. Men som andre har sagt tidligere, det er ikke kvantitet men kvalitet som gjelder. Likevel hadde det kanskje vært beroligende å vite at vi fikk noen ekstra egg som kunne fryses og dermed "bonus" forsøk, som kanskje øker sjansene for et vellykket resultat til slutt. Så "depper" litt nå, men skal klare å snu moduset ila kvelden slik at jeg fylle kroppen med positive tanker heller!! :)  :) 

Krysser masse fingre for dere som er blitt rugere!! :) 

Og ønsker alle ei fin helg uansett hvor dere er i prosessen  :) 

Dette var vårt første forsøk, og vi har to egg på frys:-) Når det gjelder eggposer så så de bare 5 på første ultralyd hos meg. På neste ultralyd så de 12, så det kan skje mye på bare noen dager:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da leter jeg febrilsk etter min egen logikk og optimisme her. det jeg hadde for noen dager siden... uffameg så vanskelig det er når man føler at det har gått til h***** nok en gang. man kjenner ingenting av symptomer og man bare vet at testene vil bli negative. det er ikke noe tvil en gang. none whatsoever. så nå er jeg pottesur hver gang jeg må trykke den lutinusen opp der dere vet. tenker bare at "hva er vitsen?"...

 

men, nå skal jeg distrahere meg selv resten av dagen med masse aktiviteter!!! skal IKKE tenke på d. ny utfordring til mandagen når arbeidsuka begynner. vanskeligere å finne på ting som er kjekke nok da, menmen. until then, bye bye triste tanker!! u wont make a mess of me yet!! *KaratesparkUtiLufta* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da leter jeg febrilsk etter min egen logikk og optimisme her. det jeg hadde for noen dager siden... uffameg så vanskelig det er når man føler at det har gått til h***** nok en gang. man kjenner ingenting av symptomer og man bare vet at testene vil bli negative. det er ikke noe tvil en gang. none whatsoever. så nå er jeg pottesur hver gang jeg må trykke den lutinusen opp der dere vet. tenker bare at "hva er vitsen?"...

 

men, nå skal jeg distrahere meg selv resten av dagen med masse aktiviteter!!! skal IKKE tenke på d. ny utfordring til mandagen når arbeidsuka begynner. vanskeligere å finne på ting som er kjekke nok da, menmen. until then, bye bye triste tanker!! u wont make a mess of me yet!! *KaratesparkUtiLufta* :P

Hei!

Jeg var med i denne gruppen for litt siden,men fikk jo negativ test i begynnelsen av august. Jeg er nå på rugedag 4 igjen.....går fort i svingene her.

 

Må si jeg har akkurat samme følelse som deg. Jeg kjente null og niks til symptomer i august (ikke engang Lutinus og østrogenpillene merket jeg noe til), og nada pinjada denne gangen heller :mellow:  Er jo tidlig, men leser jo at de fleste kjenner symptomer allerede på rugedag 2 :o

 

Så jeg kan forstå din frustrasjon :(  Men jeg håper så inderlig du vil få positiv test!!! Hvilken RD er du på? Og hvor mange egg ble satt inn?

Lykke til kjære deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da leter jeg febrilsk etter min egen logikk og optimisme her. det jeg hadde for noen dager siden... uffameg så vanskelig det er når man føler at det har gått til h***** nok en gang. man kjenner ingenting av symptomer og man bare vet at testene vil bli negative. det er ikke noe tvil en gang. none whatsoever. så nå er jeg pottesur hver gang jeg må trykke den lutinusen opp der dere vet. tenker bare at "hva er vitsen?"...

 

men, nå skal jeg distrahere meg selv resten av dagen med masse aktiviteter!!! skal IKKE tenke på d. ny utfordring til mandagen når arbeidsuka begynner. vanskeligere å finne på ting som er kjekke nok da, menmen. until then, bye bye triste tanker!! u wont make a mess of me yet!! *KaratesparkUtiLufta* :P

Uff, kjenner igjen følelsen. Ingen god følelse å bare "vite" at det er negativt, og det du skriver om lutinus er akkurat slik jeg følte det. Men- leser om mange som ikke har noen symptomer, og føler at mensen er på vei men så er de jammen gravide. Så hold håpet oppe litt til! Krysser fingrene for at kroppen din lurer deg og at en liten spire har klamret seg fast:-) God klem

Endret av mammadrøm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var testdag i dag. Har hatt en dårlig følelse på dette forsøket og ikke hatt noen symptomer. Det er vår første fryse forsøk, har hatt ei ferskforsøk før. Disse to kan ikke sammenlignes, ved ferskforsøket ble jeg oversimmulert og viste før jeg testa at jeg var gravid...

 

Så jeg vokna selvfølgelig kjempe tidlig i dag siden jeg skulle teste... Testen ble fort negativ, men så ser jeg at det ikke er strek i kontroll vinduet. Så da er ikke teste gyldig, og jeg må vente heeeeeeeeeeelt til i morgen med å ta ny....... Ble ikke så optimistisk når den var negativ, men den blir kanskje ikke positiv når det er noe galt med den??

 

Leste litt i går om flere så ikke hadde symptomer på graviditet ved fryseforsøk, men som viste seg å være gravid likevel.. uff får vel bare vente til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fightern: Tusen takk! er så heldig å være på rd9 nå (1 egg, 2.forsøket), så ikke så lenge igjen før dommen faller. så bra at du fikk starte så raskt på igjen! håper du får en gledelig nyhet veldig snart da. den mest gledelige nyheten ever ;)

 

Mammadrøm: Rart hvordan det må til at noen faktisk skriver dette til meg... dette om at noen faktisk ikke kjenner symptomer men likevel er gravide. jeg vet det jo godt selv, men jeg fortrenger det så snart jeg når rd6-7 :P føler litt likevel at de folka som ikke kjenner noe og tror mensen er på vei ikke kan ha prøvd å bli gravide like lenge som meg. min teori, i denne dalen som jeg er nedi nå, er at disse folka ikke kjenner sin egen kropp godt nok. etter 2,5 år så ser jeg ikke for meg at jeg kan ta feil. men kroppen min er velkommen til å bevise at jeg tar feil! :) håper det går bedre med deg nå etter nedturen!! og tusen takk for støtten!

Endret av all i want is u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, så irriterende IVF_håper!! jeez! jeg har ingen anelse om hvordan man skal tolke en test som ikke har kontrollstrek. min teori er at man ikke kan bruke den til noe som helst, men jeg vet jo ikke. finn på noe kjekt i dag for å få tida til å gå!! ta deg en joggetur eller no sånn som jeg har gjort i dag, så får du sikkert sove godt også i natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer ikke å stoppe tårene. men denne gangen gjør ikke det noe...

 

jeg har fått svakt positiv test jenter! uten symptomer. litt øm i brystene (som vanlig før tr), men ellers ingenting. jeg føler meg ikke gravid! men testen har altså 2 streker...

 

nå får vi se om det har vært kjemisk, eller om streken blir sterkere etter hvert. kanskje må det blodprøve til for å vite sikkert. jeg klarer ikke å tenke logisk nå. synes å huske her at man ikke kan tolke styrken på fargen på disse strekene. leste det et sted tror jeg...

 

anyway.

 

HVIS jeg faktisk forblir gravid nå jenter, så er det håp SELV om dere ikke føler dere gravide før testing!!!! 

 

uffameg så jeg gråter da! gledestårer blandet med tårer over hvor slitsomt dette har vært og hvor mye jeg håper at jeg slipper å få beskjeden at det var kjemisk... uffameg, dette er ikke til å tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, all i want is u:-) Håper strekene blir sterkere for hver dag slik at du kan slippe jubelen helt løs:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen spennende dager med den ugyldige testen jeg tok i går. Mistet det lille jeg hadde av håp når  den var negativ, men manglet jo kontrollstreken...

 

Så var tiden inne for å ta en test i dag, voknet som vanlig tidlig! Jeg tok testen, ser at den blir negativ (som jeg trodde), fikser litt ting på badet, ser på testen igjen = to streker, jeg er GRAVID!!!!

 

Klarer ikke helt å bli overlykkelig, vet jeg har noen lange uker forran meg. Sist gang mistet jeg den lille i uke 19 og vi har nettopp komt ut av den største sorgen! Men en glede å vere gravid på terminen til den lille som er i uken som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for alle som er gravide :D :D :D  Har planer om å snike meg etter i køen :D

OG til dere som ikke har lykkes: Ikke gi dere! plutselig en dag så lyser testen positiv, mot dere og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk Mammadrøm og Tante_Esel :) :)

 

Og gratulerer så mye IVF_Håper!! måtte d gå myye bedre denne gangen!

 

Masse lykke til med dette forsøket Tante_Esel!!

Og ja, ikke gi opp Mammadrøm!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra til all i want is u og ivf_håper! Nå ble jeg glad! det gir håp for oss andre og det er så utrolig vel undt! Så klart trenger man ikke ha no merkbare symptomer og være gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...