Gå til innhold

Augustjenter:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Uff da, IVF _håper. Jeg synes det var en større belastning med kjemisk i mars enn om det kun hadde vært negativt. Man blir så uendelig glad for den positive testen at nedturen blir så stor.

 

Sender deg en stor trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IVF_håper:   Herregud, så leit :(  Håper du kommer deg igang med nytt forsøk snart...du skal jo ha baby i 2014 vettu :P

 

All I want is u: Hahahahhahaa :D  vittig å lese innlegget ditt. Men har selv tatt klyster, og var ikke videre behagelig når det sto på. Men veeeeldig deilig når alt var kommer ut :lol:

 

Jeg fikk ikke svar på blodprøven min i dag. Legesenteret eller sykehuset har rotet den bort :angry: .Så da måtte jeg ta ny i dag. Får heldigvis svar i morgen da. Tok en test i dag....tror den var helt hvit, selv om jeg ønsket å tro at jeg skimtet en skyggestrek. Nå er jeg kommet så langt i rugingen, at hadde det vært noe levedyktig inni meg, så antar jeg jo at hcg hadde vært såpass høy at den hadde slått ut.Satt jo tross alt inn to blastocystegg!!!

 

Vi skal ha tredje forsøket vårt på Hausken i Bergen nå. Håper å komme i gang før desember.Men frykter denne klinikken vil ha langt regime på meg (de hadde det for 3 år siden). Jaja,bare det blir baby ut av det så :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivf håper - det var trist lesing. Føler sånn med deg, lettelsens og gleden og så redselen og den store skuffelsen og sorgen over at det ikke gikk. Du har vært gravid før og nå nesten, så du kan bli det og det kommer til skje igjen. Ingen grunn til å tro noe annet. :)

 

Fightern! Dritt m den negative testen! Håper blodprøven kan vise noe annet, men skjønner jo det ikke er helt den store sjansen for det. Masse trøste klemmer og du er ikke alene om dette. Det er dessverre noen av oss det tar noen forsøk på, men snart blir det postiv test og en baby. 2014 baby er det fremdeles masse håp for til oss alle :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye trist lesing! Har så vondt av dere ivf håper og Fighter`n!! :(

 

Jeg har ikke turt å teste idag, for jeg blir skikkelig deprimert av negative tester (har litt sånne psykiske ting jeg jobber med), så jeg venter heller på svar på blodprøven imorgen. Jeg har ikke tro på at dette forsøket har gått bra, men ingen tegn til noe tante-besøk enda, og symptomene er som tidligere. Sist begynte jeg å spotte på RD 12, dvs igår... Men jeg går på cyclogest, og det kan jo forsinke det. Jeg synes puppene kanskje er litt mindre, men sambon er ikke enig. Han mener de er som de andre dagene. BHen sier det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere dere også...... :lol:

 

 

WHÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ..........................................

Ringte legesenteret nå.....blodprøven på vannkoppene var ikke ferdig analysert (mest sannsynlig svar i morgen tidlig), men det var hcg.
Og hun leste opp: "Hcg: Forenelig med graviditet"  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

Men det sto ingenting om hvor høy hcg var, bare at den var positiv. Så nå er jeg både superhappe, men også litt redd for mye rart. Hva om jeg da ikke har hatt vannkopper før....da ender jo kanskje forsøket uansett i SA.

Eller at det er en kjemisk graviditet......testene har jo ikke akkurat vært positive :mellow: .

Får ta en test i morgen.Den bør jo bare slå ut da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ivf_håper: sender deg en skikkelig god og stor trøsteklem. Det er så urettferdig at man skal måtte oppleve dette midt oppi denne belastningen med ivf... Masse medfølelse og håper du finner stå-på-motet igjen raskt.

 

SnartMamma83: venter i spenning her på blodprøven din!! Og det er lett å forstå at du ikke orker å utsette deg selv for eventuelle flere negative hjemmetester. Det er noe alle burde gjøre; vente til blodprøvesvaret. Det vi driver på med når vi tester hjemme er ganske dumt egentlig. Anyway. Krysser alt jeg har!!

 

Fightern: måtte dette ende opp som en solskinnshistorie! Det er uaktuelt med kjemisk!! Grrr. Ikke noe mer tull denne måneden! Hold oss oppdatert ;)

 

Og så oppdatering fra sykehussengen... Smertene mine viste seg å være eggstokktorsjon. "Forstoppelsen" ble verre natt til torsdag og jeg ble hentet i ambulanse. Det var her de fant hva som virkelig var galt med meg. Heldigvis fikk jeg beholde eggstokken. Mulig den er svekket, men det får tiden vise. Og bittebittelille nurk i magen skal i teorien ha det bra i følge legene. Men tar ingenting for gitt før kontrollen den 25.september. Har kjent små kynnere tror jeg nå i natt, og tror ikke det lover bra. Men håper det ikke skjer igjen. Nå er utfordringen å holde ut smertene etter operasjonen. Jeg kan ikke få så mye smertestillende pga at jeg er gravid.. Så det er ganske vondt her heg sitter, men laaangt ifra like vondt som med torkvert eggstokk da. Det får være en trøst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj herlighet all i want is u, skal ikke være lett! Trenger jo ikke flere ting å bekymre seg for, det hørtes utrolig vondt ut! . Men nå har de fått fikset det og legene pleier å ha rett, så når de sier at de ikke tror det har noe å si, så har det nok ikke det, håper smertene forsvinner snart. stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit,stakkars deg, All i want is u :o

Men hvorfor oppsto dette da? var det pga ivf-behandlingen?

Det vil nok gå helt fint med magegullet ditt :wub:  noe annet er ikke lov!!!

 

Masse god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Opp og Fightern! :) :)

 

Det skjedde pga cyster på eggstokken. Cystene var samlet på den ene siden av eggstokken, slik at tyngden ble større på den siden..og dermed ble eggstokken dradd i den retningen og snurret rundt sin egen akse. Om cystene hadde vært der uten hormonstimuleringen ifm ivf aner jeg ikke.. Men dette kan skje utenom ivf også. Rare greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off all i want, det høres ikke noe godt ut :( Det går nok bra med gullet ditt, legene hadde ikke sagt de trodde det hvis de ikke mente det :)

 

Jeg tok hjemmetest idag tidlig, og den var helt hvit...men fortsatt ingen tegn til blødning. Så nå sitter jeg og venter på svar på blodprøven, selv om jeg jo vet svaret :( Er nok alle medisinene som har tulla med kroppen min. Vet noen hvor fort man kan sette igang igjen etter kort regime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei snartmamma83, æsj, du skal jo ha positiv! kanskje du også bare tester sent eller har møkkatester sånn som fightern! Er jo lov å håpe selvom det ikke er så veldig sannsynlig. Man må som regel vente 2-3 mnd, men man kommer jo litt kjappere igang om man har frys for da slipper man uttak. Er en pine å måtte vente så lenge man vil jo bare komme igang samme måned. Et ekstremt tålmodighetsprosjekt dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Opp og Fightern! :) :)

 

Det skjedde pga cyster på eggstokken. Cystene var samlet på den ene siden av eggstokken, slik at tyngden ble større på den siden..og dermed ble eggstokken dradd i den retningen og snurret rundt sin egen akse. Om cystene hadde vært der uten hormonstimuleringen ifm ivf aner jeg ikke.. Men dette kan skje utenom ivf også. Rare greier!

Det fortalte en lege meg om sist gang, det var visstnok svært smertefullt. Husker ikke helt hvorfor han snakket om det da. Masse god bedring iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ringte de fra klinikken, og prøven var negativ :( Skal på samtale om to uker og høre hvor fort vi kan ta nytt forsøk og hva vi evnt kan gjøre annerledes. Så da vet jeg at masse, masse symptomer behøver ikke å bety noen ting...jeg tror jeg hadde alle symptomer utenom festeblødning og morgenkvalme. Teite kroppen som lurer meg sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok inn på 1.trimester snart, SnartMamme83? :)  Alt annet er forbudt!!! Stor klem fra meg!!!!

 

Hva skjer med alle andre her inne? Føler det ble så stille plutselig :mellow:

Mange som er blitt gravide? ...utenom superpreggoen, All i want is u :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte de fra klinikken, og prøven var negativ :( Skal på samtale om to uker og høre hvor fort vi kan ta nytt forsøk og hva vi evnt kan gjøre annerledes. Så da vet jeg at masse, masse symptomer behøver ikke å bety noen ting...jeg tror jeg hadde alle symptomer utenom festeblødning og morgenkvalme. Teite kroppen som lurer meg sånn :(

Sender deg en stor trøsteklem! Regner vi snart ses på 1trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok inn på 1.trimester snart, SnartMamme83? :) Alt annet er forbudt!!! Stor klem fra meg!!!!

 

Hva skjer med alle andre her inne? Føler det ble så stille plutselig :mellow:

Mange som er blitt gravide? ...utenom superpreggoen, All i want is u :wub:

Jeg er jo også gravid! Svinger litt mellom å være her og på 1trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,kan ikke glemme deg, Ønskespira :D

Jeg tør ikke å melde meg inn i 1.trimester ennåå.....tror jeg blir her til jeg vet 110% at det er noe levedyktig inni der :P

Noe jeg går glipp av der inne da? ....sikkert bare snakk om kvalme ;)  hihihiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMamma83: Lei meg på dine vegne. Det der var akkurat sånn jeg hadde det forrige gang. Følte symptomene bare måtte være forenlige med graviditet, men så var det da de hersens medisinene som hadde skyld i alt sammen. Det er så fryktelig tungt..og jeg forstår så godt hvor lei deg og sliten du er nå :( håper du klarer å finne på noe distraherende i helga, og selvfølgelig håper jeg også at du kan komme raskt til igjen hvis det er det du/dere ønsker! Det pleier det jo å være for oss ivf'ere... Stay strong girl!! Ikke gi opp!! Man er sterkere enn man tror. Men la deg selv uansett nå få ut guff og være lei deg før du dytter deg selv opp igjen. Helst har du mange der som kan hjelpe til med å dytte ;) good klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superpreggoen, hehe. takk for stilig kallenavn fightern :)

 

Og ja d stemmer Opp.. D er var grusomme smerter. Så vondt at jeg skalv og kastet opp. Hylte gjorde jeg også.. Uffameg. Men heldigvis er det sjeldent dette skjer! Så satser på at jeg har tatt støyten for mange andre slik at det er lenge til nestemann må oppleve det :) kjenner jeg har stort behov for å grine etter denne turen her og ved tanken på at det etter alt dette ikke er sikkert at vi sitter her med et nurk i mai... men jeg har så vondt på operasjonssårene så jeg må holde meg. Kan ikke verken le eller grine. Litt komisk det da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke medlem av gravid-klubben lengre :(

Blødningen startet i dag tidlig - både gammelt og ferskt blod. Så da får jeg kaste inn håndkle for denne gangen også :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...