Gå til innhold

Augustjenter:-)


mammadrøm

Anbefalte innlegg

Vet det enda er en stund til august, men bare 2 mnd til oppstart medisiner for vår del... Vi skal i gang med første forsøk(icsi) på Riksen, med uttak i uke 33. Det opptar mye av min energi og tanker om dagen, så det hadde vært koselig å "skravle" med andre som ligger likt i løypa for å korte ned ventetiden!

 

Andre med oppstart i august?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! :-) jeg venter også på oppstart i august! Blir mitt 3. ICSI etter to neg. ICSI og et avbrutt fryseforsøk ( ingen av 4 som overlevde opptiningen)

Så nå er jeg klar for å begynne på igjen! :-)

Hører til på haugesund fertilitetssenter! Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så synd det ikke har klaffet på dine tidligere forsøk:-( Kan bare ane hvor tøft det må være når man får et negativt resultat... De to ukene man venter på resultatet må være ulidelig lange..

 

Er Haugesund fertilitetssenter det samme som Hausken eller er det offentlig?

Vi hører til Rikshospitalet. Prøver oss i det offentlige først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er offeltlig ja! :-) så det er mitt siste dekka forsøk i det offeltlige!

Der er like grusomt hver gang forsøkene viser seg og være negative! Men på en måte kåmmer mann alltid på beina igjen! :-)

Vi får bare krysse fingrene for at du er av de heldige det klaffer på på første forsøk! :-) har dere prøvd lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at frysen din ikke gikk. Følger med fra sidelinjen vet du, Lovise83....

Her er det oppstart med spray 17.mai....gleder meg til å komme i gang. Har vært lang venting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! ;-) så godt og kåmme i gang igjen! ;-) gleder meg til å sette igang jeg også! :-) men er jo litt fint med litten hormonpause! :-D men denne gangen skal spirene klamre seg fast hos oss begge! :-)

Masse lykke til synfly! Følger med deg også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd selv i snart 2 år. Det var både vondt og godt da svaret på sædprøven kom. Vondt fordi vi måtte innse at vi ikke ville få det til selv, og godt fordi vi nå visste årsaken og at vi skulle få hjelp!

Jeg prøver å være veldig realistisk ift at det skal mye til for at det klaffer på første forsøk, men håpet er jo selvsagt der.

Krysser fingrene for at august er deres mnd, en liten maibaby er jo ikke å forakte;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde vert fint det! :-) samme som oss da! :-) eller jeg ble gravid ett år etter jeg slutta på pilla, men mista i uke 9! Så gikk det et år til før vi var igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har forresten dine uttak vært? Kjenner jeg gruer meg til det allerede... Jeg overlever nok altså, men redd for at det skal gjøre veldig vondt. Er også spent på hvordan jeg vil reagere på medisinene.. Glad jeg har oppstart rundt ferietid, når det er litt roligere på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen hadde jeg endel vont i hodet og var veldig trøtt av medesinene. Var bedre andre gangen! Jeg har ikke merken noen verdens ting til uttakene! Vert litt svimmel og kvalm av morfinen men ikke noe ant! Det verste for meg har vært natt nr. 2 etter uttakene! Da har jeg våkna midt på nettene og kaldsvetta, kvalm og hatt veldig vont! 2. gangen spydde jeg også! Akkuratt det der er helt grusomt!

Jeg har også grua meg veldig til begge uttakene! Men har tenkt hver gang etterpå at det absolutt ikke er noe og grue seg til! Så... Det er ingenting og grue seg til! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende å høre at du ikke merket noen ting under uttakene! På riksen gir de ikke morfin lenger da... Man får noen tabletter en times tid før og lokalbedøvelse under selve uttaket. Håper det er nok!

Men stakkars, det hørtes ikke godt ut slik du hadde det i etterkant... Skjønner godt man er sykemeldt i dagene etterpå i hvert fall slik at man får tid til å komme seg:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke morfin nei! I haugesund får vi morfin, kvalmedempende og paracete en time før, så lokalbedøvelse! Men jeg har en liten anelse at det kansje er morfinen jeg har blitt dårlig av..!?!

 

Ha jeg har vertfall hatt stor trang til å være sykemelt i dagene etter ja! Blir VELDIG øm nedi der en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører også til her :-) første gang med prøverør for min del. Tar det på maigaard i Danmark :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til oss! :-) så fint og følge deg på maigård! Vi tenker oss også dit omvi mislykkes denne gangen!

 

Får dere noe dekka da når dere starter på private klinikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-) blir spennende å følge med på alle her.

Jeg aner ikke om vi får dekket noe, vi har spart opp nok penger til å dekke alt selv så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey! Men tror heg ville funnet ut om dere for dekket medesiner over 15000,-! Ta deg en telefon til helfo og spør! Alt hjelper! :-)

Betaler dere for et eller tre forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Kliche89:-) Spennende å følge hverandre her inne ja!! Måtte august blir mnd over alle mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg og blir med i august :)

Skal bare ha en fin sommer å hente masse nye krefter så er jeg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg ville ha satsa på 3 da ja! Skulle det klaffe på første, så er det jo uansett vert det! :-) da er det 40 000 + medesiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 40 000 pluss.medisiner. Fikk akkurat tlf fra sykehuset. Har PCOS og endometriose.. Nå er jo sjansen enda mindre for å lykkes så da blir det 3pk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også ville gått for det ja! Klart det er dyrt VISS det går på første, men vist ikke så har du jo igjen for det!

 

Det klaffer nok, så bare hold motet oppe! :-)

Endret av Lovise83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...