Gå til innhold

IKM uke 21 (Januar/Februar babyer <3)


Somewhere over the rainbow...

Anbefalte innlegg

Kjøp tester på ebay! Jeg betaler ca 50kr for 30 billigtester (inkl frakt) så da er det bare å teste ivei! Så kan man heller bruke de dyre til å bekrefte eller teste om man går over IKM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere snakker om dyre tester, jeg bestilte 5 tester fra billigetester.no for litt over hundrelappen eller hva det var, tok da de plastikk typene ikke de billigste stripsene. Kan jo handle større pakker også så blir det billigere pr test. Disse skal være veldig følsomme så slipper man å kjøpe alle de dyre CB greiene, heller kjøpe en sånn når man har fått positiv på de billige og rimelig sikker for da å se ukene for morroskyld :) Kjøper også EL tester der og de funker bra for min del og det er bare stripsene. Jeg er helt avhengig av å vite nøyaktig når EL kommer da jeg må dra helt til Danmark hver gang jeg skal "ha meg" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... Om det ikke klaffer denne pp (hadde vært gøy m termin på min egen bursdag) så tar vi hele prøvinga med ro. Har lett for å bli gravid, men har vært litt desperat etter jeg mista i uke 11 i påsken. Om det ikke går like lett denne gangen, så skal jeg prøve å ikke stresse med det. Med billigtester i hus, tester jeg ALT for ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt billige tester, både graviditetstester og EL tester. I forhold til å kjøpe på apoteket er det jo en helt annen verden.. Kan jo neste teste bare på gøy, har så mange ;)

 

Jeg kommer nok til å teste en dag eller noe før IKM da jeg skal på sydentur... Og så tar jeg med meg et par tester til syden, men regner met at mensen kommer idet vi drar hvis jeg ikke er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke til IKM.... Dpo dagene går så sakte.... Prøver å la være å kjenne etter eventuelle "symptomer", men klarer liksom ikke la være :P Flere som er på samme måten her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å gå på veggen her!! Vil helst at helga skal være over alt så man kan teste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utålmodig, ja!! Har prøvd å ikke være så aktiv på forumet denne måneden, for har lett for å bli så opphengt i hele prosessen. Har ikke troa på at jeg har blitt gravid. Kjenner ingen symptomer på at EL har funnet sted heller, men det bør den jo ha gjort siden det har gått så lang tid. Frister å begynne med temperaturmåling igjen, det er så kjedelig å ikke kjenne syklusen skikkelig!

 

Har over 40 tester liggende hjemme, og det er jo ikke bra, da blir det litt sløsing... Tok en i går, men det var selvsagt helt tullete!

 

Blir spennende å se i neste uke når vi kommer i gang med testing "på orntlig"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke helt sikker på når el var engang eller om den i det hele tatt har vært (har hatt 2 runder positive tester). Tar utgangspunkt i 28 dagers syklus som jeg normalt har da og det blir onsdag neste uke. Symptomene er der i fleng (som de har vært siden jeg slutta på pilla i desember, ble gravid i januar, men mista i påsken). Blir smårar av kroppen min. Hadde vært fint å lagt seg og stått opp igjen når testen var positiv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skikkelig rar følelse på graviditet i det siste, og så vonde pupper at jeg våkner på natten. Mye murringer i nedre mageregion, så idag tidlig tok jeg en test.. Svakt positivt. Hæææ? Første gang i hele mitt liv jeg har fått det. Hjerte dunket og jeg skalv sånn på hendene at jeg ikke klarte noenting.. Skulle til legen idag for å levere urinprøve for å sjekke at jeg var kvitt urinveisinfeksjon. Hun spurte om det var vanlig uvi, graviditet elle hva hun skulle teste.. Jeg så min sjanse og sa begge deler.... To ganger testet hun og begge var veldig svake, men positive. Iiiih! Så nå er eg litt forvirret, veldig glad, spent og nervøs.. Håper den er sterkere over helgen, men gud så deilig å ENDELIG få respons på testen. Jeg kan bli gravid.. Reiser på ferie i kveld, og det blir garantert edru ferie på meg! Hurra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tørr nesten ikke tro det siden så mange opplever kjemisk her inne.. Så er forsiktig med å slippe jubel helt enda.. IKM er på søndag dersom det er 28 dager, men eg mistenker kanskje fredag eller lørdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skikkelig rar følelse på graviditet i det siste, og så vonde pupper at jeg våkner på natten. Mye murringer i nedre mageregion, så idag tidlig tok jeg en test.. Svakt positivt. Hæææ? Første gang i hele mitt liv jeg har fått det. Hjerte dunket og jeg skalv sånn på hendene at jeg ikke klarte noenting.. Skulle til legen idag for å levere urinprøve for å sjekke at jeg var kvitt urinveisinfeksjon. Hun spurte om det var vanlig uvi, graviditet elle hva hun skulle teste.. Jeg så min sjanse og sa begge deler.... To ganger testet hun og begge var veldig svake, men positive. Iiiih! Så nå er eg litt forvirret, veldig glad, spent og nervøs.. Håper den er sterkere over helgen, men gud så deilig å ENDELIG få respons på testen. Jeg kan bli gravid.. Reiser på ferie i kveld, og det blir garantert edru ferie på meg! Hurra!!!

gratulerer så mye!:) håper vi andre følger samme trend:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig med svak positiv test!!!

Hvisker ett lite gratulerer <3

Pleier alltid å bli øm i brystene rett etter EL, nå har det ikke vært tegn til ømhet! Og jeg har en kraftig magefølelse av at jeg er gravid!

Har kunnet stole på den før så tør å gjøre det nå også!:)

Men har ikke ikm før neste fredag:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det for tidlig å kjenne ting allerede 8 dpo? Er skikkelig øm i brystene, noe jeg aldri er. Type lett sprengende følelse i blandt og en slags prikkende/kløende følelse i brystvortene. Om jeg klemmer lett på brystene er de ømme. Både brystvorta og selve brystet. Det stikker og murrer og en del nedi magen og har en slags følelse av voksesmerter i hofteregionen. Håper det ikke er bare lure symptomer... Er så lenge til torsdag (jeg tester ikke før ikm har passert uten tr besøk ;))

Endret av 4 <3 ønsker nr 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om egget blir befruktet så tar delingen 6 dager før før det er klart til en utvikling av foster. Etter 6 dager begynner kroppen å sende ut hormoner som gir oss symptomer på graviditet.

Så 8 dpo er det fullt mulig å kjenne symptomer!

Flere tester positiv allerede på 9 dpo.

 

Skjønner du ikke vil teste før ikm hvis en klarer det!

Tenkte å vente så lenge som mulig selv!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg hadde helt gitt opp denne syklusen, tatt EL tester i fleng (alle dager utenom en og en halv ca) og ikke fått en eneste positiv test (CD 27 av 32 idag) Jeg var ute å reiste i ca 30t på fly og fikk derfor ikke testet da. Regnet med jeg ikke hadde hatt EL denne mnd, for i tillegg til negative tester fikk jeg ikke såre brystvorter som jeg alltid får rett etter EL. Tok en gravidiitetstest for to dager siden som var negativ og tok en ny test idag som først så negativ ut, men så synes jeg at jeg kaaanskje kunne skimte en svak strek, og da jeg tok det sterke lommelykt lyset på mobilen så ser jeg at det helt sikkert er to streker!! Kjæresten ser det også! Tørr ikke juble helt enda.. Men hååper!! Ny test imorgen og jeg er SÅ spent! Aner ikke hvilken dpo jeg er for fikk jo aldri med meg når EL var men den må ha vært mens jeg var på flyet og isåfall er jeg ca 8 dpo nå.. Hmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner forresten masse murringer og puppene er liksom såre innenfra.. Haha.. Dårlig forklart! Men ikke veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner forresten masse murringer og puppene er liksom såre innenfra.. Haha.. Dårlig forklart! Men ikke veldig..

 

Hihi, jeg skjønner hva du mener, for mine pupper er såre "innenfra" og.. Gratulerer med svak positiv test :) Jeg har klart å ikke teste idag, men i morgen ryker en test for å sjekke igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææææ! Skjønner null nå. Plutselig er det masse glassklart slim og tappen er sentrert og ganske myk.... I morges var den laaaangt oppe og steinhard. Skal liksom el komme nå? 8 dager etter positive el tester? Nå synes jeg kroppen min har moret seg nok på min bekostning. Blir jo snart mentalpasient av dette her.... Stikkingen i magen og ømme pupper er enda der. Skjønner null jeg.....

Endret av 4 <3 ønsker nr 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sluttet og teste på CBFM på onsdag og ingen MAX. Så da er alt håp ute her.

 

Kjekt at det popper opp posetive tester kommer til og følge med. Håper det kommer fleire.

 

Har invistert i 200 G tester til 160 kr. Men dei kommer ikkje til nytte denne mnd.

 

Magefølelsen er på samme som forge mnd. Og føler det samme dene mnd og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag økte min kroppstemperatur 0,8 grader :rolleyes: endelig EL :D Nå må den bare holde seg høy, helst de neste 9 mnd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge med her:). Noen av dere som tester ut wild yam? Jeg har nå ømme pupper, vondt i hue og vannete utflod. Bivirkninger eller kanskje innbilninger....en uke til testing nå:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Har ikke vært noe aktiv her denne måneden. Ikm lørdag 25. Har litt bedre følelse enn vanlig denne måneden :) hatt veldig dårlig følelse de siste månedene. Nå er det mye murring og stikking. Ser flere skriver det her; jeg hadde heller ikke såre brystvorter som vanlig etter el :) spennende!!! Lykke til til oss! Kos dere i morgen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så treigt dagene frem til neste mens går...kjenner ikke noen symptomer på graviditet denne gangen tror jeg men går med et lite håp likevel...regner med å få mensen på tirsdag...noen flere som syns tiden går sakte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...