Gå til innhold

IKM uke 21 (Januar/Februar babyer <3)


Somewhere over the rainbow...

Anbefalte innlegg

Venter EL til onsdag. Negativ EL test i dag.

Når kan jeg forvente meg positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Same her.. EL onsdag tror jeg men negativ test. Satser på positiv test ikveld! Håper virkelig det for skal ut å fly i 27t på onsdag og vil gjerne få lagt inn superaksjen før det! Synes jeg ser for meg selv ta EL test på flydoen.. Haha.. ! Og om den er positiv da vet jeg jammen ikke helt hva keg gjør.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 20/5:

Prøverpånr1

 

Tirsdag 21/5:

Drømmer om nummer 3 <3 (5 pp)

Kokosbolla:)

 

Onsdag 22/5:

4<3 ønsker nr 5 (1. pp)

BabyBoom-84

Minnimusa

 

Torsdag 23/5:

Klar for nummer 3 <3

Ønsker meg en til<3

Fredag 24/5:

MissAlma

 

Lørdag 25/5:

*Kleopatra (16 pp siden sa)

 

 

Søndag 26/5:

beibilykke

Vera831

 

Gravid <3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 4 <3 ønsker nr 5:Hvordan kjenner du livmortappen og at den er åpen?

Jeg prøvde å kjenne etter en gang men synes det var vanskelig å vite hva jeg skulle kjenne etter.

Og "klumpen" (altså tappen) - hvordan vet du at det er dette du kjenner? Jeg kunne føle noe der inne men vet ikke om det var tappen. Kan ikke si denne var tydelig, men det føltes heller som at jeg kjente hele kjeden fra alle sider.. Kanskje dårlig forklart men aner du kanskje hva jeg snakker om??

Noen råd til hvordan jeg kan bli bedre til å kjenne etter?Jeg har lest om hvordan en sjekker tappen men ble ikke klokere etter å ha prøvd selv, synes det er kjempe vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 4 <3 ønsker nr 5:Hvordan kjenner du livmortappen og at den er åpen?

Jeg prøvde å kjenne etter en gang men synes det var vanskelig å vite hva jeg skulle kjenne etter.

Og "klumpen" (altså tappen) - hvordan vet du at det er dette du kjenner? Jeg kunne føle noe der inne men vet ikke om det var tappen. Kan ikke si denne var tydelig, men det føltes heller som at jeg kjente hele kjeden fra alle sider.. Kanskje dårlig forklart men aner du kanskje hva jeg snakker om??

Noen råd til hvordan jeg kan bli bedre til å kjenne etter?Jeg har lest om hvordan en sjekker tappen men ble ikke klokere etter å ha prøvd selv, synes det er kjempe vanskelig...

Måtte gå å kjenne etter igjen :P Jeg føler den som en slagt munn inni der som på en måte sitter i enden av en slagt stilk :P. Enten er den liten og stram (lukket) eller som nå er den større og mykere og litt åpen. Den kan vandre opp og ned i løpet av syklusen, men min har bestemt seg for å holde seg langt oppe for tiden. Er ikke så flink å forklare, men er i allefall sånn jeg kjenner den. Nå vet jeg at el er nærstående da jeg i tillegg til el tester som er sterke (trur den var pos i går) og kjenner at det er mykere og åpnere i tappen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting! På toalettet i dag så kom det 'utflod/slim/gugge' ja, vet ikke helt hva jeg skal kalle det! Er det EL i anmarsj? Tror jeg skal ha EL om nøyaktig en uke! Er ikke det litt tidlig med EL slim da?

 

Men da jeg "gravde" etter slimet, da var det mer bare blankt, tynt. Ble på en måte bare våt på fingen. Ikke noe klumpete og seigt. Men kan det bare ha vært utflod? Tror jeg har generelt litt utflod. Bruker å gå med truseinnlegg for ikke å skitne den til så volsomt. Haha.

 

Beklager volsmomt for ekle detaljer.men dere er de eneste jeg kan spørre. Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på en ting! På toalettet i dag så kom det 'utflod/slim/gugge' ja, vet ikke helt hva jeg skal kalle det! Er det EL i anmarsj? Tror jeg skal ha EL om nøyaktig en uke! Er ikke det litt tidlig med EL slim da?

 

Men da jeg "gravde" etter slimet, da var det mer bare blankt, tynt. Ble på en måte bare våt på fingen. Ikke noe klumpete og seigt. Men kan det bare ha vært utflod? Tror jeg har generelt litt utflod. Bruker å gå med truseinnlegg for ikke å skitne den til så volsomt. Haha.

 

Beklager volsmomt for ekle detaljer.men dere er de eneste jeg kan spørre. Hihi!

 

Hehe, om en ikke kan stille slike spørsmål her, hvor kan en da spørre? Jeg også har endel utflod i løpet av syklusen, men EL slim er annerledes. Den er tykk og kan strekkes mellom fingrene uten at en bare blir våt på fingen. Hos meg så ligger den bare på papiret uten å trekke inni (var det nå det ble ekle detaljer? Hihi)

Vanligvis så får jeg litt ekstra utflod som du beskriver før dette tykke slimet, så det nærmer seg kanskje? Det skader jo ikke å legge aksjer innimellom nå da, om enn bare for kosens skyld :)

(Selv om jeg trodde jeg hadde fått urinveisinfeksjon idag etter all sexen i det siste... Men symptomene trakk seg litt tilbake og tranebærjuice får bli fast innslag en gang om dagen til ferien er over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 20/5:

Prøverpånr1

 

Tirsdag 21/5:

Drømmer om nummer 3 <3 (5 pp)

Kokosbolla:)

 

Onsdag 22/5:

4<3 ønsker nr 5 (1. pp)

BabyBoom-84

Minnimusa

 

Torsdag 23/5:

Klar for nummer 3 <3

Ønsker meg en til<3

Fredag 24/5:

MissAlma

 

Lørdag 25/5:

*Kleopatra (16 pp siden sa)

 

 

Søndag 26/5:

beibilykke

Vera831

HALLOSEN

 

Gravid <3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting! På toalettet i dag så kom det 'utflod/slim/gugge' ja, vet ikke helt hva jeg skal kalle det! Er det EL i anmarsj? Tror jeg skal ha EL om nøyaktig en uke! Er ikke det litt tidlig med EL slim da?

 

Men da jeg "gravde" etter slimet, da var det mer bare blankt, tynt. Ble på en måte bare våt på fingen. Ikke noe klumpete og seigt. Men kan det bare ha vært utflod? Tror jeg har generelt litt utflod. Bruker å gå med truseinnlegg for ikke å skitne den til så volsomt. Haha.

 

Beklager volsmomt for ekle detaljer.men dere er de eneste jeg kan spørre. Hihi!

 

Hehe, om en ikke kan stille slike spørsmål her, hvor kan en da spørre? Jeg også har endel utflod i løpet av syklusen, men EL slim er annerledes. Den er tykk og kan strekkes mellom fingrene uten at en bare blir våt på fingen. Hos meg så ligger den bare på papiret uten å trekke inni (var det nå det ble ekle detaljer? Hihi)

Vanligvis så får jeg litt ekstra utflod som du beskriver før dette tykke slimet, så det nærmer seg kanskje? Det skader jo ikke å legge aksjer innimellom nå da, om enn bare for kosens skyld :)

(Selv om jeg trodde jeg hadde fått urinveisinfeksjon idag etter all sexen i det siste... Men symptomene trakk seg litt tilbake og tranebærjuice får bli fast innslag en gang om dagen til ferien er over)

 

Takk for svar ;-)

 

Ja, jeg er godt forberedt, så her kom 14 EL-tester i posten i dag. Tok en i 15 tida. Negativ. Men min forventet EL er vel 13 mai (mandag) så om syklusen min er sånn jeg tror skal vel ikke EL test slå ut før helgen?! Stod på pakka at man skulle teste 10 dager etter første mensblødning. Så jeg tester nå bare hver dag fremover. Hadde sex i dag da. Skal prøve på minst annen hver dag hvertfall ;)

 

Hvordan ser din PP ut? Når er EL, ikm osv ,;)?

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikkr fått positiv EL-test, men har nå hatt sex hver dag allikevel. Tempen har heller ikke begynt stige, så det har ikke skjedd noe ennå.

 

Jeg har fått en teit uvane å våkne hve natt/morgen i 5-6- tiden, og måler egentlig ikke temp før halv syv, men vil det ha noen innvirkning på det iom at jeg ligger våken en stund, og beveger meg i sengen? Bør jeg bare måle med en gang jeg våkner selv om det blir tidligere noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikkr fått positiv EL-test, men har nå hatt sex hver dag allikevel. Tempen har heller ikke begynt stige, så det har ikke skjedd noe ennå.

 

Jeg har fått en teit uvane å våkne hve natt/morgen i 5-6- tiden, og måler egentlig ikke temp før halv syv, men vil det ha noen innvirkning på det iom at jeg ligger våken en stund, og beveger meg i sengen? Bør jeg bare måle med en gang jeg våkner selv om det blir tidligere noen dager?

Jeg måler også tempen og etter det jeg har skjønt så skal man måle med en gang man våkner og før man står opp om morgenen og selvfølgelig til samme tid. Man må ha sovet minimum 3 timer før man tar tempen (mener å ha lest dette et sted). Mener å ha hørt at når pleierne på sykehuset måler din temp så gjør de dette før du våkner ordentlig. Så ja - jeg tror at det å være våken (selv om du fortsatt er liggende i sengen) vil ha en innvirkning på tempen. Hvis du våkner 5-6 tiden hver dag så ta tempen med det samme. Så kan du ligge der og slappe av resten av tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting! På toalettet i dag så kom det 'utflod/slim/gugge' ja, vet ikke helt hva jeg skal kalle det! Er det EL i anmarsj? Tror jeg skal ha EL om nøyaktig en uke! Er ikke det litt tidlig med EL slim da?

 

Men da jeg "gravde" etter slimet, da var det mer bare blankt, tynt. Ble på en måte bare våt på fingen. Ikke noe klumpete og seigt. Men kan det bare ha vært utflod? Tror jeg har generelt litt utflod. Bruker å gå med truseinnlegg for ikke å skitne den til så volsomt. Haha.

 

Beklager volsmomt for ekle detaljer.men dere er de eneste jeg kan spørre. Hihi!

 

Hehe, om en ikke kan stille slike spørsmål her, hvor kan en da spørre? Jeg også har endel utflod i løpet av syklusen, men EL slim er annerledes. Den er tykk og kan strekkes mellom fingrene uten at en bare blir våt på fingen. Hos meg så ligger den bare på papiret uten å trekke inni (var det nå det ble ekle detaljer? Hihi)

Vanligvis så får jeg litt ekstra utflod som du beskriver før dette tykke slimet, så det nærmer seg kanskje? Det skader jo ikke å legge aksjer innimellom nå da, om enn bare for kosens skyld :)

(Selv om jeg trodde jeg hadde fått urinveisinfeksjon idag etter all sexen i det siste... Men symptomene trakk seg litt tilbake og tranebærjuice får bli fast innslag en gang om dagen til ferien er over)

 

Takk for svar ;-)

 

Ja, jeg er godt forberedt, så her kom 14 EL-tester i posten i dag. Tok en i 15 tida. Negativ. Men min forventet EL er vel 13 mai (mandag) så om syklusen min er sånn jeg tror skal vel ikke EL test slå ut før helgen?! Stod på pakka at man skulle teste 10 dager etter første mensblødning. Så jeg tester nå bare hver dag fremover. Hadde sex i dag da. Skal prøve på minst annen hver dag hvertfall ;)

 

Hvordan ser din PP ut? Når er EL, ikm osv ,;)?

 

Lykke til ;)

 

Jeg har ikke tatt EL tester, men har hatt sex annenhver dag fra dag 7-15 i syklus. Skulle gjerne hatt sex i morgen for å "avslutte rytmen", men tegn på urinveisinfeksjon gjør at jeg kommer nok til å la vær.. Vil ikke ødelegge resten av ferien, så håper vi har truffet godt. Hadde mye EL slim rett før helgen, så satser på EL var i helgen :). I forhold til mine forrige pp'er har jeg hatt 26-28 dager, så IKM er enten søndag 19 eller mandag 20 (men jeg vil gjerne henge i denne gruppen :)) Så krysser jeg fingre for at det klaffer denne mnd.. De forrige tre forrige pp har samboer vært bortreist rund EL, så sjansen var liiiten. Håpet er derfor ekstra stort, hihi. Selv om jeg har håp rundt IKM uansett, med eller uten sex rundt EL.. Skikkelig teit, men håper på et mirakel likevel, hahaha. Lykke til du også, håper på mange positive tester denne mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler også tempen og etter det jeg har skjønt så skal man måle med en gang man våkner og før man står opp om morgenen og selvfølgelig til samme tid. Man må ha sovet minimum 3 timer før man tar tempen (mener å ha lest dette et sted). Mener å ha hørt at når pleierne på sykehuset måler din temp så gjør de dette før du våkner ordentlig. Så ja - jeg tror at det å være våken (selv om du fortsatt er liggende i sengen) vil ha en innvirkning på tempen. Hvis du våkner 5-6 tiden hver dag så ta tempen med det samme. Så kan du ligge der og slappe av resten av tiden :)

Ville du startet med å ha på vekking tidligere da? Altså kl 6 feks, slik at det blir til samme tid hver dag?

 

En ting til. På bruksanvisningen til termometeret mitt står det at det anbefales å måle i tre minutter ekstra ETTER at termometeret har pepet. Noen som vet hvorfor det? Synes ikke det høres logisk ut...

Da jeg målte første gang idag var det målt til 36,61 (da målte jeg lenger enn pipet). Prøvde en gang til rett etterpå bare for å se om det var forskjell, da målte den til 36,48 (da tok jeg den med en gang det pep)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner denne pernille siden. Er det noen av dokke som kjenner te noen liknende side ?

 

El slim er i anmarsj og kosen var det igjen. El slim i ca 4 dager er det slik at eggløsning er den siste dagen ved EL slim ? Er jeg på bær tur eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissAlma:

Ideelt sett så ja: jeg ville ha på vekking tidligere slik at jeg kunne målt til samme tid hver dag (hvis du ønsker å være skikkelig nøyaktig og gjøre alt i forhold til boka)

Når det gjelder hvor lenge du skal måle så tror jeg ikke det spiller så stor rolle så lenge du måler på samme måte hver gang. Det tror jeg er viktigere for at resultatet skal bli pålitelig. Hvis du alltid måler de tre minuttene ekstra så fortsett med det, for hvis du slutter så blir jo resultatet litt annerledes (som du selv skriver).

 

Jeg måler også tempen og innrømmer at jeg ikke er så nøye med det (jeg vet jeg burde skjerpe meg...hehe)

Jeg måler tempen alt fra 05:30 til 08:30 - og logisk nok så blir det små variasjoner.

Men det er likevel ikke signifikante forskjeller: jeg ser klart forskjell i lutea- og follikkefase, når jeg har EL og mensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Vera831 :)

Har en følelse at EL er på vei :)

 

Litt sterkere strek i dag, og noe som jeg lurer på om kan være EL-slim i dag :) Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter! Måtte bare inn å se til dere. Får bli med videre til ikm uke 23 eller 24 tenker jeg. Har dessverre SA på gang her. Gikk ikke denne gangen heller... Lykke til dere, håper ikke vi ses neste runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi alle absolutt IKKE sees i neste runde (er lei dere alle her ;) ), men heller sees i forum "gravid 1 trimester". Lykke til oss alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter! Måtte bare inn å se til dere. Får bli med videre til ikm uke 23 eller 24 tenker jeg. Har dessverre SA på gang her. Gikk ikke denne gangen heller... Lykke til dere, håper ikke vi ses neste runde :)

Neeeei, Nordine :( Så forferdelig! Det mååå ikke skje. Er du helt sikker? Er det over eller bare i startfasen? Legg deg ned og vær helt i ro. Huff, håper ikke alt håp er ute. Har tenkt på deg!

 

Stor klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter! Måtte bare inn å se til dere. Får bli med videre til ikm uke 23 eller 24 tenker jeg. Har dessverre SA på gang her. Gikk ikke denne gangen heller... Lykke til dere, håper ikke vi ses neste runde :)

Neeeei, Nordine :( Så forferdelig! Det mååå ikke skje. Er du helt sikker? Er det over eller bare i startfasen? Legg deg ned og vær helt i ro. Huff, håper ikke alt håp er ute. Har tenkt på deg!

 

Stor klem fra meg :)

Ja helt sikker, det pågår i skrivende stund ja.. var å sjekket hcg for sikkerhetsskyld og den var sunket ned til under 1000. Takk for klemmen, trenger den nå....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt sikker, det pågår i skrivende stund ja.. var å sjekket hcg for sikkerhetsskyld og den var sunket ned til under 1000. Takk for klemmen, trenger den nå....

Neei :( Dette her ER så forferdelig.. :( Skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte deg :) skal nok klare å stålsette meg til neste runde.. bortsett fra at jeg kommer til å være heeelt nervevrak :/ Hvordan går det med deg da, er du midt i prøvingen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte deg :) skal nok klare å stålsette meg til neste runde.. bortsett fra at jeg kommer til å være heeelt nervevrak :/ Hvordan går det med deg da, er du midt i prøvingen eller?

Det håper jeg også at du klarer :) Skal følge med deg, du får oppdatere når du vet hvor du havner :) Hadde du vært gjennom en SA før også?

Vi er for øyeblikket midt i prøvingen ja. Tror EL er på vei akkurat nå.. Så vi har lagt inn aksjer siden før helgen og fortsetter ut uken.. Så fr vi hpe på denne gangen ;)

 

Skjønne rgodt hva du mener med å være nervevrak. Kommer nok til å være det jeg også, livredd for at det skal skje igjen... Første gang tenkte jeg liksom ikke at noe sånt kunne skje.. Nå vet vi for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA uke 10 i jan, kjemisk i mars og nå dette... Tenkte også at dette skulle bli ren plankekjøring siden jeg lett blir gravid og ikke hadde opplevd dette før januar i år, men den gang ei.. :) Skal oppdatere ja . Håper det klaffer for deg denne runden, hadde vært så gøy! får titte innom her av og til, lurer jo på hvordan det går med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA uke 10 i jan, kjemisk i mars og nå dette... Tenkte også at dette skulle bli ren plankekjøring siden jeg lett blir gravid og ikke hadde opplevd dette før januar i år, men den gang ei.. :) Skal oppdatere ja . Håper det klaffer for deg denne runden, hadde vært så gøy! får titte innom her av og til, lurer jo på hvordan det går med dere andre :)

 

Så trist å høre, Nordine!! Håper det klaffer fort igjen for deg og at det går bra igjen hele veien!! God klem sendes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...