Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver.


eneleh_

Anbefalte innlegg

Gratulerer til dere andre gravide også! Kaster babystøv herfra og på alle inne på bim som prøver å lage baby :-)

Endret av Paulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm.. Siden november har jeg hatt helt regelmessig syklus frem til april da tr kom tre dager for sent..

ut ifra denne syklusen regnet jeg meg ut til å skulle ha el i dag, 13. mai.. Siden syklusen var i ubalanse fant jeg ut at jeg skulle kjøpe inn el.tester.. Begynte å ta tester lørdag bare for å være sikker..men frem til nå har det kun vært teststreker og noen skyggestreker.. hmm.. så nå vet jeg virkelig ikke hva som skjer med kroppen..

føler kroppen blir mer og mer i ubalanse jo mer jeg har lyst å bli gravid på en måte og da jo mer utolmodig jeg blir.. blir så oppgitt!!!

 

Jeg har hørt at stress og kronisk angst kan klusse til syklusen og utsette EL. Viktig å slappe av og stresse ned når man er prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. Siden november har jeg hatt helt regelmessig syklus frem til april da tr kom tre dager for sent..

ut ifra denne syklusen regnet jeg meg ut til å skulle ha el i dag, 13. mai.. Siden syklusen var i ubalanse fant jeg ut at jeg skulle kjøpe inn el.tester.. Begynte å ta tester lørdag bare for å være sikker..men frem til nå har det kun vært teststreker og noen skyggestreker.. hmm.. så nå vet jeg virkelig ikke hva som skjer med kroppen..

føler kroppen blir mer og mer i ubalanse jo mer jeg har lyst å bli gravid på en måte og da jo mer utolmodig jeg blir.. blir så oppgitt!!!

 

Jeg har hørt at stress og kronisk angst kan klusse til syklusen og utsette EL. Viktig å slappe av og stresse ned når man er prøver.

 

Jeg vet at dette er utrolig kjipt å høre når man drømmer om liten spire i magen, men jeg tror virkelig det å stresse ned, og ikke tenke så veldig mye på babylaging er viktig (selv om man jo bør utføre slike aktiviteter jevnlig da :) )

Jeg fikk positiv test for bare et par dager siden, og vi hadde prøvd i litt over 8 mnd. I begynnelsen stressa jeg skikkelig, og var klar for baby sommer 2013. Det skjedde åpenbart ikke :) Jeg lå på rygg med beina opp etter samleie. Så sa ei venninne at jeg burde ligge på magen, for hvis livmoren var formet sånn eller slik, så var det det som sendte spermen opp inni meg (eller noe sånt). Så da lå jeg på magen, da. Jeg tok folat i mange måneder, helt til boksen var tom, og jeg glemte å kjøpe inn nye. Jeg tok Vitex som jeg kjøpte på helsekosten, som gjorde at jeg fikk regelmessige sykluser. Men også denne gikk tom, og jeg gadd ikke kjøpe ny. Så sluttet jeg å ligge 10 minutter etter samleie, gikk rett og slett på do med en gang. Tenkte ikke noe over det. Planla lang utenlandstur i sommer. Det er når jeg slutta å planlegge, at det faktisk klaffa. Nå er jeg jo såpass kort på vei, at det er umulig å si hvordan det går, men dette er uansett den første gangen på disse 8 mnd jeg har hatt positiv test! Jeg vet det er vanskelig og sårt når det tar lang tid, og for noen her inne så tar det veeeldig lang tid, og jeg føler virkelig med dere (som syns våre 8-9 mnd er ingenting å kimse av). Men tenkte det var greit å komme med tips til å slappe av, roe ned. Planlegg noe til juleferien. Eller påska neste år. For dersom ting skjer, er det jo ingen sak og heller forandre på planene? <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Paulita :D

 

Jeg har hatt korsryggsmerter i to dager og endel murring nedentil + liiiitt vondt i venstre eggstokk.

Også livmorstrekk når jeg reiser meg for fort. Det kan komme hele året innimellom men har vært hver dag denne uka.

Hååååper det er festesmerter men kan være pga mensen som skal komme på mandag ;)

Kjenner hvertfall igjen akkurat dette fra forrige graviditet :D

Endret av Siri2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, siri2. Hadde veldig smerter nedi eggstokkene kjentes det ut som i dagene før jeg testa. Litt annerledes enn menssmerter. Håper det er et lite knøtt for deg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg ingenting. Fikk pos el test 3 og 4. Nå i går på dag 30 begynte jeg å få svakt rosa i trusen. Tenkte at nå er tr her. Men i dag bare mer av det samme. Hva tror dere? Er d feste blødning? Hvor lenge må jeg vente for å få vite d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Johhoooo 3 positive tester på 9 dpo, så da er jeg gravid!!! Tror Wild Yam funka ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tr her. Regner jeg da tr fra den første svake blødningen? Håper at det stabiliserer seg snart.

 

Gratulere med graviditeten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tr her. Regner jeg da tr fra den første svake blødningen? Håper at det stabiliserer seg snart.

 

Gratulere med graviditeten. :-)

 

Tusen takk! Jeg har hørt at man skal telle fra første ordentlige blødningsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 mai Fikk jeg også positiv graviditetstest :D *lykkelig* Gratulerer så mye til dere andre også! ;)

 

Og lykke til dere andre i ventetiden :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera til alle gravide!!! :D Her har tr dokka opp så håper å følge etter om ikkje så mange vekene::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat ferdig m tr. Så om någen dager er d i gang med å teste etter el. Dette er en mnd når jeg håper den kommer sent sånn at vi får sjans til å klaffe. Men vi koser oss for tiden. Det skjer når det skjer. Greit å være tilbake i jobb en stund før jeg må ut i ny permisjon. Slik at jeg får mest mulig penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 23 og har en sønn på 2 år:) Han er født 9 uker før termin og nå skal vi prøve igjen og krysser fingre og tær for at det går bra denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Henger meg på her jeg. Jeg er 26 år og mannen er 32, jeg har en gutt på 6 år fra før. Jeg og mannen er prøvere på 4. året nå. Vi har vært gjennom 1,5 forsøk med ivf, den halve omgangen fordi forsøket ble stoppet fordi medisinene virket mot sin hensikt. Nå mens vi venter på neste forsøk etter sommeren prøver vi den gode gamle metoden. :-) fikk positiv EL test i da,g så håper vi kan være heldige.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) kan jeg også "holde til her hos dere"? hehe...

finner ikke no sted på nettet jeg passer inn. faller mellom to stoler ja :)

 

jeg er 27 år. samboer gjennom 4 år . han er 32.

tok ut p stav i mars. dette er vår 2 pp

ingen barn fra før.

så dette blir en spennende tid.

har ikm 5 juni.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) kan jeg også "holde til her hos dere"? hehe...

finner ikke no sted på nettet jeg passer inn. faller mellom to stoler ja :)

 

jeg er 27 år. samboer gjennom 4 år . han er 32.

tok ut p stav i mars. dette er vår 2 pp

ingen barn fra før.

så dette blir en spennende tid.

har ikm 5 juni.

 

Velkommen ;;)

 

Jeg tok ut pstav i februar. Fikk mens i slutten av mars, og ingen graviditet ennå.aldri hatt problemer med å bli gravid.så redd pstav tuller det til for meg. Blir spennende å se hvordan det går med deg ;) jeg er i pp3 nå. Har mens akkurat nå så el vil være 5 juni ca. Syklusen varierer fra måned til måned virker det som. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du ikke mens når du brukte p-stav. ?

jeg har hatt fast mens de 5 åra jeg har brukt p-stav. og når jeg tok den ut fortsatte mensen å komme på samme tid. heldigvis! ;)

blir spennende å følge med på deg også!!! ikke så mange som har brukt p-stav egentlig! iallefall ikke som jeg kjenner. så gøy at vi to har tatt ut nesten likt og prøver;)

jeg har aldri prøvd å bli gravid før. så jeg sitter med en følelse av at jeg kanskje ikke er fruktbar.. er vel bare panikken som slår inn tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hadde den inn i nov 2011 og hadde vel mens 1 gang i løp et av perioden den satt inne. Så begynner å bli litt bekymra! Nei, det er ikke mange som bruker pstav (som jeg kjenner ) men det er jo et helt genialt prevensjonsmiddel ;) har lest litt rundt om hvor lang tid det tar før man blir gravid etter en sånn.men det er jo så individuelt. Alt fra 2-3 mnd til år.

 

Hehe. Du må ikke få panikk! ;) bare ikke stress for mye!masse lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er kjempe fornøyd med p-staven. ei venninne av meg hadde p-stav, hun tok den ut og ble gravid 2uker etterpå. kommer veldig ann på fra person til person ja! du må gi lyd fra deg da!! når ting begynner å skje ;) jeg hadde el den 21 mai ca. mens ventes ca 5 juni. så jeg går i spenning om dagen! håper det klaffer !! jeg veit at jeg egentlig ikke burde stesse for mye.. håper jeg roer meg snart, når jeg blir vant til tanken på at jeg er en prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny er inne. Er 23 år og sambo er 29. vært sammen i 6,5 år. fikk en sønn feb12:) nå vil vi prøve på en lillebror eller lillesøster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny er inne. Er 23 år og sambo er 29. vært sammen i 6,5 år. fikk en sønn feb12:) nå vil vi prøve på en lillebror eller lillesøster:)

 

hei hei :) så koselig å sette igang igjen da :) det blir spennende!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen symptomer da frøken monica ;)? Skal gi en lyd jeg! Hihi. Grugleder meg til humpty dumpty, mannen har litt "issues" med utløsning midt i prøveperiodene.. hehe.. så det er litt anspent kan man si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er såååå sulten!!!!!! hehehehe... spiser HELE tiden!! og er varm?! veit ikke om det er symptomer en gang jeg :) også har jeg "murringer" (små kramper/stikkinger) i magen. kan være tante rød som forteller hun snart er på vei :-P aner ikke ;) hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...