Gå til innhold

Vi i 20-åra som prøver.


eneleh_

Anbefalte innlegg

Du fortjener klaff snart browneyes. Håper det går bedre med deg!

 

Ikm i morgen her. Ingen tegn på det ene eller det andre.. Men negative tester og det er vel egentlig det sterkeste tante tegnet så. Gitt litt opp denne pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fortjener klaff snart browneyes. Håper det går bedre med deg!

 

Ikm i morgen her. Ingen tegn på det ene eller det andre.. Men negative tester og det er vel egentlig det sterkeste tante tegnet så. Gitt litt opp denne pp.

ah, tusen takk, så snilt sagt! Ja, nå hadde det vore kanonkjekt om spira satt! Og det samme hos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til gruppa, og lykke til med prøvinga ;)

 

Jeg har IKKE fått mensen jeg heller (enda) hvertfall, men har jo hatt menssmerter i en uke nå. Så den positive siden av meg sier dette er gravidesymptomer. Haha. Men så er det de forbanna testene som sier noe helt annet da. Negativ, negativ,negativ. NEI. Du er ikke deperat. Jeg har testetb10 ganger på 9 dager jeg. Hha. Så i dag testet jeg siste. Så nå får det bare stå til å vente på tanta. Så får jeg heller bli evig positivt overrasket om det skulle vise seg at tanta har dratt på ferie i 9 måneder ;)

 

Får termin 4 januar vi to da. Om vi er gravide. Haah. Så artig. Jeg tenker du er gravid siden du ser en strek. Mine tester er kritt hvite hver eneste gang !! Masse lykke til med testen. Kanskje prøv deg på en clearblue digital på mandag ? ;)

 

Så du kanskje har pco, pcos. Vil du fortelle litt om hva det er?

 

Tusen takk for velkomsten :)

 

Hahaha.. Det er godt å høre at jeg ikke er helt alene om galskapen min :) Jeg krysser fingrene for at det går veien for oss. Ja, tenkt så utrolig morsomt om vi begge hadde vært gravide nå. Jeg håper og håper så inderlig at det er sant, men vi får se. Tanta har enda ikke kommet på besøk, selv om den bare er en dag på overtid da.

 

Ventingen er jo verst, fordi dagene går så utrolig sent og jeg vil helst ha svar NU, men så får jeg vel bare smøre meg med litt tålmodighet (noe som er lettere sagt en gjort). Hvordan går det med deg? Ikke noe tante på besøk enda? Vi får ta en CB på mandag begge to dersom tanta uteblir :) Jeg vet ikke om jeg fullstendig stoler på de billigstrimlene jeg har kjøp.

 

Ang. PCO/PCOS så er jeg ikke helt 100% sikker på hva det er selv. Jeg har enda ikke fått diagnosen (skal til legen 7.mai), men har tatt masse tester så jeg får vel vite det for sikkert i mai da. I følge det jeg selv har lært om sykdommen på internett er det en tilstand med flere væskefylte hulrom (cyster) i eggstokkene som forstyrrer eggstokkenes funksjon og dermed fører til hormonforstyrrelser. Et av symptomene er BARNLØSHET, derav angsten!!!

 

Hos de fleste så debuterer sykdommen sent i tenårene, og mange kan ha menstruasjonsforstyrrelser, men 20% har ikke det. Jeg inngår i sistnevnte kategori. Som tenåring hadde jeg ikke regelmessig mensen, men dette har stabilisert seg de siste årene så jeg har ikke tenkt så mye over at jeg kan "feile" noe. Jeg glemte å nevne at i tillegg til at det kan være vanskelig å bli gravid når man har PCOS, er det også større risiko for ufrivillig abort. Jeg krysser fingrene for at legen har bommet kraftig, og at jeg ikke har dette. Jeg har fått medisin mot sykdommen, i tilfelle jeg har det, som jeg har gått på siden begynnelsen av måndene. Den skal visst stabilisere uforstyrrelsene i kroppen, og gi meg større sjanser for å bli gravid (samt at det kan redusere sjansene for ufrivillig abort). Kanskje det har gjort susten...??

 

Du får melde meg angående din situasjon så snart du vet noe mer. Dette er så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått svak strek på to tester :D

så da blir d forhåpentlig vis jannuar spire på meg :D

Gratulerer så mye.

Jeg har selv fått to veldig svake streker på mine to siste tester. Blir gal av å vente :P

 

åå gratulere :) håper di blir sterkere :)

 

Takk søte du. Det håper jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i april

24.04 - eneleh_

25.04 - beibilykke

25.04 - JanushaB

26.04 - margarin, Småen100

 

IKM i mai

05.05 - Verbena

07.05 - Mamsen til AT:) *prøver igjen*

14.05 - browneyes

16.05 - bambi-88

26.05 - evas cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i april

24.04 - eneleh_

25.04 - beibilykke

25.04 - JanushaB

26.04 - margarin, Småen100

 

IKM i mai

05.05 - Verbena

07.05 - Mamsen til AT:) *prøver igjen*

07.05 - Prinsesse07

14.05 - browneyes

16.05 - bambi-88

26.05 - evas cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en ny test nå nettopp (ikke morgen urin). Streken ble tydligere i dag, men jeg føler fortsatt at den er svak. Dere som har hatt positive tester tidligere, kan ikke dere gå inn på bildet (galleriet inne på profilen min - jeg legger det ut om ett sek.) og bekrefte at dette faktisk ser ut som en positiv test. Jeg føler virkelig at det er noe på gang :wub: . Setter pris på deres tilbakemeldinger ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at streken er mye synligere i virkeligheten.

Den er positiv! :D gratulerer din heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at streken er mye synligere i virkeligheten.

Den er positiv! :D gratulerer din heldiggris!

 

Wæææ.. :o Er det sant? Jeg er litt overveldet nå. Tror jeg skal ta meg en tur til apoteket og kjøpe en CB.

Takk for gratulasjonen (dersom dette da virkelig er sant). :lol::D

 

I`ll be back ;)

 

*sjokk**glede*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra apoteket, og tok ny test. Den viser: 2-3 uker Gravid, Jeg er i ekstase!!!

Tusen takk for gratulasjonene. Jeg håper virkelig at det snart kommer gode nyheter deres vei også.

 

:wub:

 

Lots of love!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra apoteket, og tok ny test. Den viser: 2-3 uker Gravid, Jeg er i ekstase!!!

Tusen takk for gratulasjonene. Jeg håper virkelig at det snart kommer gode nyheter deres vei også.

 

:wub:

 

Lots of love!

 

Gratulere så mye. Sist jeg prøvde så googlet jeg mg frem til at en skyggestrek var en strek. Men ble utrolig usikker selv. Men når du får de ukene er d jo utrolig kjekt. Håper at alt går bra med deg. :-) så får vi andre telle dager. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyggestreker fikk jeg også. En strek er en strek, har jeg nå lært meg! Og selv om jeg har visst at jeg har vært gravid i snart en uke, så måtte jeg ta en ny idag.. Haha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulere så mye. Sist jeg prøvde så googlet jeg mg frem til at en skyggestrek var en strek. Men ble utrolig usikker selv. Men når du får de ukene er d jo utrolig kjekt. Håper at alt går bra med deg. :-) så får vi andre telle dager. :-)

 

Tusen hjertelig :)

Jeg har lest så mye om disse strekene at jeg ikke visste hva jeg skulle tro. Det var derfor veldig greit å få inputs fra dere :) Men da CB viste gravid ble det plutselig sant og virkelig. Alt går foreløpig kjempe fint forutenom noen smerter som minner om moderate mensensmerter på sidene av magen og korsryggen. Slik jeg har forstått dette skal det visst være normalt. Ellers gleder jeg med til tiden fremover, og håper at alle her gror seg en spire snart slik at vi kan dele dette sammen. Jeg krysser alt jeg har for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyggestreker fikk jeg også. En strek er en strek, har jeg nå lært meg! Og selv om jeg har visst at jeg har vært gravid i snart en uke, så måtte jeg ta en ny idag.. Haha :-)

 

Hehe... så utrolig kjekt. Gratulerer så mye :):):)

Jeg regner med at testen viste positivt i dag også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp hjem fra apoteket, og tok ny test. Den viser: 2-3 uker Gravid, Jeg er i ekstase!!!

Tusen takk for gratulasjonene. Jeg håper virkelig at det snart kommer gode nyheter deres vei også.

 

:wub:

 

Åååhh gratulerer ;););) så utrolig gøy!

 

Her er drt INGEN TEGN TIL TANTA!!!!!! TOK CB test i dag (ikke morgenurin) (fikk testen av min søster som alt er gravid og den viste ikke gravid.. ;/. Aner ikke hva som skjer jeg! Men. Mensen skulle jo komt i går og jeg vet jo forsåvidt ikke hvor lang syklus jeg egentlig har. Så skal bestille mer billigstrimler i kveld. Så får keg teste på nytt når de kommer i posten på mandag/tirsdag om jeg enda ikke har fått tanterød på besøk!

 

Lots of love!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyggestreker fikk jeg også. En strek er en strek, har jeg nå lært meg! Og selv om jeg har visst at jeg har vært gravid i snart en uke, så måtte jeg ta en ny idag.. Haha :-)

 

Så bra. :-) jeg fikk legen til å sjekke når jeg var åtte uker på vei med blodprøve. Sånn i tilfelle babyen hadde forsvunnet. Snakk om å være paranoid. :-) damen som tok prøven forstod ingenting. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og beibilykke. Jeg gikk fra 28 dager til 39 denne perioden. Er noe herk. Sist jeg prøvde ble den aldri helt stabil. Så vi "ofret" oss og hadde sex hver dag. :-) men nå med en liten tror jeg ikke vi får det til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tanta i dag ;). Litt lettet for begynte å bli redd for at hu ikke skulle komme og at syklusen skulle være helt på trynet! Så da blir det ny pp og denne gangen skal jeg el-teste ;) håper pp 2 går vår vei ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg hiver meg på her inne jeg..

Jeg er 26 år og min mann er 32 år. Har prøvd siden november 2012.

Jeg skulle hatt mensen i går ( den kommer normalt svært punktlig) men fortsatt har den ikke kommet.

Tok en test i dag tidelig ( en strips fra billigtester.no) men bare en strek.

Noen av dere som har vært bort i dette før eller har noen tips til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tanta i dag ;). Litt lettet for begynte å bli redd for at hu ikke skulle komme og at syklusen skulle være helt på trynet! Så da blir det ny pp og denne gangen skal jeg el-teste ;) håper pp 2 går vår vei ;)

 

Neste gang sitter den nok skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg hiver meg på her inne jeg..

Jeg er 26 år og min mann er 32 år. Har prøvd siden november 2012.

Jeg skulle hatt mensen i går ( den kommer normalt svært punktlig) men fortsatt har den ikke kommet.

Tok en test i dag tidelig ( en strips fra billigtester.no) men bare en strek.

Noen av dere som har vært bort i dette før eller har noen tips til meg??

 

Hei, og velkommen.

Jeg kan ikke påstå at jeg har så mye tips (nybegynner selv, men her gikk det jammen veien). MEN det jeg likevel kan si er at jeg skimtet en svak svak svaaaaak strek ca. 2-3 dager før IKM, men var overbevist om at dette bare var en skyggestrek som lurte meg. 2 dager etter IKM tok jeg en ny test, og streken var blitt sterkere, selv om jeg oppfattet den som svak. Flere på forumet her mente likevel at det så ut som om jeg var gravid (selv om jeg selv aldri ville ha trodd det basert på den streken jeg fikk). Tok en CB og riktignok var jeg gravid. Så da lurer jeg på, er testen din heeeelt hvit eller ser du noe som kan minne om en strek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg hiver meg på her inne jeg..

Jeg er 26 år og min mann er 32 år. Har prøvd siden november 2012.

Jeg skulle hatt mensen i går ( den kommer normalt svært punktlig) men fortsatt har den ikke kommet.

Tok en test i dag tidelig ( en strips fra billigtester.no) men bare en strek.

Noen av dere som har vært bort i dette før eller har noen tips til meg??

 

Hei, og velkommen.

Jeg kan ikke påstå at jeg har så mye tips (nybegynner selv, men her gikk det jammen veien). MEN det jeg likevel kan si er at jeg skimtet en svak svak svaaaaak strek ca. 2-3 dager før IKM, men var overbevist om at dette bare var en skyggestrek som lurte meg. 2 dager etter IKM tok jeg en ny test, og streken var blitt sterkere, selv om jeg oppfattet den som svak. Flere på forumet her mente likevel at det så ut som om jeg var gravid (selv om jeg selv aldri ville ha trodd det basert på den streken jeg fikk). Tok en CB og riktignok var jeg gravid. Så da lurer jeg på, er testen din heeeelt hvit eller ser du noe som kan minne om en strek?

 

tusent akk for raskt svar :)

Ikke en strek å skimte annet enn selve teststreken dessverre.. Men jeg vil så gjerne og klamrer meg til håpet at siden mensen ikke har kommet så er det fortsatt håp :P - har aldri vært sen før (etter jeg sluttet på pillen)

Endret av SuBuuuuu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg hiver meg på her inne jeg..

Jeg er 26 år og min mann er 32 år. Har prøvd siden november 2012.

Jeg skulle hatt mensen i går ( den kommer normalt svært punktlig) men fortsatt har den ikke kommet.

Tok en test i dag tidelig ( en strips fra billigtester.no) men bare en strek.

Noen av dere som har vært bort i dette før eller har noen tips til meg??

 

Hei, og velkommen.

Jeg kan ikke påstå at jeg har så mye tips (nybegynner selv, men her gikk det jammen veien). MEN det jeg likevel kan si er at jeg skimtet en svak svak svaaaaak strek ca. 2-3 dager før IKM, men var overbevist om at dette bare var en skyggestrek som lurte meg. 2 dager etter IKM tok jeg en ny test, og streken var blitt sterkere, selv om jeg oppfattet den som svak. Flere på forumet her mente likevel at det så ut som om jeg var gravid (selv om jeg selv aldri ville ha trodd det basert på den streken jeg fikk). Tok en CB og riktignok var jeg gravid. Så da lurer jeg på, er testen din heeeelt hvit eller ser du noe som kan minne om en strek?

 

tusent akk for raskt svar :)

Ikke en strek å skimte annet enn selve teststreken dessverre.. Men jeg vil så gjerne og klamrer meg til håpet at siden mensen ikke har kommet så er det fortsatt håp :P - har aldri vært sen før (etter jeg sluttet på pillen)

 

:) Da krysser jeg fingrer og tær og alt jeg har for deg. Kanskje teste på mandag dersom mensen fortsatt ikke har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...