Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Jeg har foreløpig termin 16. desember :) Har store planer om å ta keisersnitt, så da kommer vel det lille nurket litt før den tid tenker jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Flere som er slitne for tiden? Er så trøtt at jeg har mest lyst til å slokne på sofaen etter jobb, men med en toåring i huset og studier siden jeg også studerer på deltid blir det ikke tid til det. Sengetid kl. 21.00 er for min del påkrevd da :P:)

 

Samme her! Vi to er nok i samme båt ;) Dødstrøtt på kvelden og stuper i seng kl 21 og absolutt senest kl 22. Jobber 100 % + videreutdanning på "fritiden" + aktiv toåring i huset. Lite tid til kafé med venninner for å si det sånn! Tror sånn sett trøttheten min henger mer sammen med et hektisk liv enn graviditeten. Uansett lite å gjøre med, må bare prioritere å sove fremfor å pleie sosiale kontakter tenker jeg. Elsker dessuten jobben min, så det hjelper faktisk å gå på jobb selv om jeg er sliten- får fokus over på noe annet enn graviditetsplager... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig termin 16. desember :) Har store planer om å ta keisersnitt, så da kommer vel det lille nurket litt før den tid tenker jeg... :)

 

Me too! Har termin 11.12, men skal prøve å få innvilget keisersnitt pga komplisert fødsel sist gang som endte i hastesnitt. Er det sånn at man kan regne med at ks legges til ca 14 dager før termin?

Endret av Lessismore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat som deg lessismore ift symptomer. Man kan jo aldri være sikker på noe men orker ikke gå rundt og engste meg uten grunn.. Tok en ny test Idag for å se ( legen målte hcg i går og mens har ikke kommet) og testen var veldig tydelig positiv. Det er da ihvertfall noe:) Endelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første legekontroll :)

Fikk henvisning til tidlig UL så får beskjed om det neste uke :)

 

Men legen satte termin til 10.12.13 mens alle terminkalkulatorer jeg har tatt viser 07.12.13...hvor får han 3 dager senere?? :S

 

Forskjell på utenlansk svangerskapslenge hvor man regner et gjennomsnitt på 280 dager, og norsk gjennomsnittlig svangerskapslengde på 283 dager. Derfor blir det forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har foreløpig termin 16. desember :) Har store planer om å ta keisersnitt, så da kommer vel det lille nurket litt før den tid tenker jeg... :)

 

Me too! Har termin 11.12, men skal prøve å få innvilget keisersnitt pga komplisert fødsel sist gang som endte i hastesnitt. Er det sånn at man kan regne med at ks legges til ca 14 dager før termin?

De vil jo legge snittet lengst opp mot termin, så alt ifra 1-2 uker før termin..Har jeg lest meg fram til hvertfall... Skulle fødselen starte før planlagt ks, så tar de det bare da.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere målt hcg'en? Ringer dere legen og spør? Her jeg bor kommer jeg nesten ikke gjennom på tlf til legen min, og hver gang jeg har time henger de 1-2 timer etter. Når jeg endelig kommer inn til legen, er det stress og mas. Jeg har vært der to ganger nå på en uke fordi jeg har bihulebetennelse, men blir nesten bare jaget ut igjen. Det har ikke blitt tatt noen tester i forbinnelse med graviditet... Jeg vil jo ikke mase heller. Men er det vanlig å få målt hcg?

Ble langt dette for et enkelt spørsmål...! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min måler hcg (blodprøve) for å sjekke at det stiger som normalt :)

Jeg spørte om å få det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen i dag og sa jeg var 4-5uker på vei, og at jeg lurte på når det var vanlig å få sin første legetime, og de rutinemessige blodprøvene.. Men skjønner at systemet siden jeg var gravid sist har forandret seg... Hun sa det var ikke vanlig med time før jeg er 12uker. Er jo forsovit greit det.. men var nytt for meg!

 

Men skal jeg vente med å levere søknad om farspermisjon og foreldrepenger(el hva de heter) og hvilket sykehus jeg ønsker? Helt grønn på dette jeg.. Noen år siden sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det litt tidlig da?

har ikke tenkt idet hele tatt på farspermisjon, foreldrepenger og den biten der jeg.

 

Trodde det var vanlig litt lengre ut i svngerskapet jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe jo er kanskje det... ;) bare mener jeg hørte en plass (i forhold til fødested) at man burde være tidlig ute.. Ønsker veldig dette sykehuset m.t.p at de er en av få som forts har lystgass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tips! Hvis du er på leit etter barnevogn, stellebord osv, så er det definitivt verdt å ta en titt her!! :)http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/barnevogner-barnevogn-billig/index.html Husk å trykke på det norske flagget helt til venstre, og så får du opp den norske prisen (som inkluderer moms og frakt fra Sverige!! :) ) Her kan det være tusener å spare! Denne svenske butikken har spesialisert seg i å sende til Norge, så til og med jeg - som alltid nøler med å handle i utlandet - kommer til å handle litt her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Dagens tips! Hvis du er på leit etter barnevogn, stellebord osv, så er det definitivt verdt å ta en titt her!! :)http://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/barnevogner-barnevogn-billig/index.html Husk å trykke på det norske flagget helt til venstre, og så får du opp den norske prisen (som inkluderer moms og frakt fra Sverige!! :) ) Her kan det være tusener å spare! Denne svenske butikken har spesialisert seg i å sende til Norge, så til og med jeg - som alltid nøler med å handle i utlandet - kommer til å handle litt her.. :)

 

Wow! Her var det jo VIRKELIG penger å spare :) Har det meste fra før, men kanskje unne meg noen bonusting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 6 desember her. 8 år siden siste svangerskap og nå er foreløpig plagene mye mindre enn de to andre svangerskapene. Litt mer trett enn vanlig og bare bitte litt kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL idag, men så ikke noe hjerte banke :( :( vet at det ikke trenger å bety noe ettersom jeg bare er 5+6 idag, men blir jo bekymret :S

Fosteret var 0.28 og fostersekken var 0.88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke dem noe om at det kanskje var for tidlig da? Er vel egentli før i uke 6-7 dem ser et hjerte som slår vel? Så dette trenger jo ikke å bety noe... Jeg skal på torsdag neste uke å da håper jeg virkelig å få se et hjerte som slår:) Ho sa hvertfall at det skulle være mulig å se noe. Er da 6+2. Vet at det er vanskelig å ikke være bekymret,for det e e sjøl heile tia vi vil jo bare at alt skal gå bra denne gangen. Vi får fortsette å krysse fingrene for at dette går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er bare innom for å ønske dere alle sammen lykke til videre i svangerskapet og håper det går bra for alle sammen. Jeg hadde spontanabort på tirsdag og melder meg derfor ut av gruppen. Håper jeg kommer fort tilbake på forumet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er bare innom for å ønske dere alle sammen lykke til videre i svangerskapet og håper det går bra for alle sammen. Jeg hadde spontanabort på tirsdag og melder meg derfor ut av gruppen. Håper jeg kommer fort tilbake på forumet:)

 

Å, så trist surris! Håper det klaffer for dere snart igjen. Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid:):) termin 11.12 :) er også bekymret for å miste. Mistet mangen ganger... Men denne gangen skal den sitte!:) men jeg klarer ikke hoppe i taket før etter ul i uke 7... symptomer er trøtt, murringer, dotter i ørene.. Heheee...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...