Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Jeg har vel faktisk ikm i morgen egentlig men fikk en ganske klar positiv test Idag så kan vel snike meg forsiktig inn i Desembergruppq. Termin ca 15 Des. Gleder meg til å følge dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner det sånn smått å gå opp for meg at jeg er gravid :-P

 

Var hos legen på torsdag og målte blodtrykk og bekrefte graviditet. Måtte tidlig pga noen medisiner jeg bruker/brukte for høyt blodtrykk. Så vi måtte finne en plan for videre behandling i svangerskapet :) skal tilbake på første kontroll 6+5 som egentlig er litt tidlig, men pga lang ustabil syklus står det i papirene mine at jeg da er 8 uker. (Vet når EL var, derfor vet jeg at jeg er kortere på vei)

 

I morgen er jeg 5 uker, har ikke så mye symptomer. Veldig ømme pupper og murringer. Har blitt litt trøttere de siste dagene, men ikke såpass at jeg trenger en hvil i løpet av dagen.

 

Kjenner jeg er nervøs for om det er liv der inne. Får man ikke vite noe om hvordan det står til før ordinær UL eller vil de prøve å finne hjertet på første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da kommer e inn på her e å:-) Har termin 12.12.13 med nr 4. Er jo kjempe bekymret allerede for at noe skal være galt. Har hatt en ma og en sa, ma i okt og en sa i feb. Så håper at denne gangen går det bra. Syns det godt å kunne lese om andre sine erfaringer, roer meg litt ned. Skal bli kjekt å følge med dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det sånn smått å gå opp for meg at jeg er gravid :-P

 

Var hos legen på torsdag og målte blodtrykk og bekrefte graviditet. Måtte tidlig pga noen medisiner jeg bruker/brukte for høyt blodtrykk. Så vi måtte finne en plan for videre behandling i svangerskapet :) skal tilbake på første kontroll 6+5 som egentlig er litt tidlig, men pga lang ustabil syklus står det i papirene mine at jeg da er 8 uker. (Vet når EL var, derfor vet jeg at jeg er kortere på vei)

 

I morgen er jeg 5 uker, har ikke så mye symptomer. Veldig ømme pupper og murringer. Har blitt litt trøttere de siste dagene, men ikke såpass at jeg trenger en hvil i løpet av dagen.

 

Kjenner jeg er nervøs for om det er liv der inne. Får man ikke vite noe om hvordan det står til før ordinær UL eller vil de prøve å finne hjertet på første kontroll?

Du må vel bestille tidlig ultralyd for å se at hjerte slår, det skal hvertfall e. Bekymret så det holder e...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Amalie og gravid med Nr 4 :)

 

Hjertet må sees med innvendig UL veldig tidlig. Jeg har sikret meg og bestilt privat til den 16. Også er jeg blitt henvist av lege, så får se hvilken som kommer først :P

Har totalt angst for å miste så derfor vil jeg se så tidlig som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hit Amalie og gravid med Nr 4 :)

 

Hjertet må sees med innvendig UL veldig tidlig. Jeg har sikret meg og bestilt privat til den 16. Også er jeg blitt henvist av lege, så får se hvilken som kommer først :P Ja det har jeg og, skal ringe i morgen å høre hva hun sier. Har privat gynekolog, fordi jeg har mistet to ganger før. Så føler at hun tar meg litt mer på alvor når hun kjenner til det jeg har vært gjennom før. Men man ser vel ikke noe før uke 6 vel? Er 5 uker på tirsdag.

Har totalt angst for å miste så derfor vil jeg se så tidlig som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe svarte visst inn på det du hadde skrevet. .:-) Litt ny her så må lære litt:-)

 

Hehe...fort gjort ;)

Nei hun som jeg bruker på privat UL sa at det var best i uke 6/7 for da var hun sikker på å se noe. Så sant terminen min stemmer vel og merke :P jeg er 5+2 idag, så neste tirsdag vil jeg være 6+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i går at jeg kanskje er gravid, svak positiv test på ettermiddagen ;) Uplanlagt iflt til tidspunkt, skulle liksom vente til høsten men å bli gravid, men får ta det som det kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe svarte visst inn på det du hadde skrevet. .:-) Litt ny her så må lære litt:-)

 

Hehe...fort gjort ;)

Nei hun som jeg bruker på privat UL sa at det var best i uke 6/7 for da var hun sikker på å se noe. Så sant terminen min stemmer vel og merke :P jeg er 5+2 idag, så neste tirsdag vil jeg være 6+4

 

Ja det e jo sant.Men mistet sist i uke 5 så håper jeg kommer meg igjennom tirsdagen. Skal ringe til ho i morra å høre ka ho sir,men kommer til å slite me å vente ei heil uke til;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe svarte visst inn på det du hadde skrevet. .:-) Litt ny her så må lære litt:-)

 

Hehe...fort gjort ;)

Nei hun som jeg bruker på privat UL sa at det var best i uke 6/7 for da var hun sikker på å se noe. Så sant terminen min stemmer vel og merke :P jeg er 5+2 idag, så neste tirsdag vil jeg være 6+4

 

Ja det e jo sant.Men mistet sist i uke 5 så håper jeg kommer meg igjennom tirsdagen. Skal ringe til ho i morra å høre ka ho sir,men kommer til å slite me å vente ei heil uke til;)

 

Kjenner så utrolig godt til det du sier. Sist mistet jeg når jeg var 6+1 så her er angste på topp denne uka :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ok! Jeg er definitivt gravid, for nå kommer symptomene i takt med økt mengde hormoner. Spiser som en sinnsyk!! Jeg er sulten heeeele tiden, hvilket er høyst utypisk for meg. Ikke det spor kvalm, men kunne solgt mannen for en hamburger. I tillegg emosjonell så det holder, blir skikkelig lei meg når han drar en spøk på min bekostning. Alvorlig bekymret for Matinntak og lurer på hvor dette skal ende?? Noen tips, bortsett fra de vanlige med å spise mest mulig rå grønnsaker, masse vann og blabla. Akkurat DET funker ikke likevel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe svarte visst inn på det du hadde skrevet. .:-) Litt ny her så må lære litt:-)

 

Hehe...fort gjort ;)

Nei hun som jeg bruker på privat UL sa at det var best i uke 6/7 for da var hun sikker på å se noe. Så sant terminen min stemmer vel og merke :P jeg er 5+2 idag, så neste tirsdag vil jeg være 6+4

 

Ja det e jo sant.Men mistet sist i uke 5 så håper jeg kommer meg igjennom tirsdagen. Skal ringe til ho i morra å høre ka ho sir,men kommer til å slite me å vente ei heil uke til;)

 

Kjenner så utrolig godt til det du sier. Sist mistet jeg når jeg var 6+1 så her er angste på topp denne uka :( :(

Vi får krysse fingrer begge to så håper vi at det går bra denne gangen:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Jeg er definitivt gravid, for nå kommer symptomene i takt med økt mengde hormoner. Spiser som en sinnsyk!! Jeg er sulten heeeele tiden, hvilket er høyst utypisk for meg. Ikke det spor kvalm, men kunne solgt mannen for en hamburger. I tillegg emosjonell så det holder, blir skikkelig lei meg når han drar en spøk på min bekostning. Alvorlig bekymret for Matinntak og lurer på hvor dette skal ende?? Noen tips, bortsett fra de vanlige med å spise mest mulig rå grønnsaker, masse vann og blabla. Akkurat DET funker ikke likevel :(

 

Hehehe kjenner meg godt igjen i det du skriver.. Tenker på MAT hele tiden, og da gjerne såkalt "møkkamat"... Vi var på restaurant forrige helg, og jeg hadde lyst på hamburgertallerken m/pommes... Synes 130 grams hamburger med pommes var ALTFOR LITE, så bestilte 200grams, noe som gikk rett ned ;) Spiser mye sundt også altså, bare for å legge til det ;) Har dessverre ingen gode tips her nei, bortsett fra spis og kos deg... Tipper kvalmen kommer tidsnok uansett ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye, her er vi en MEGA flott gruppe :) Det er mange meg bekymringer her, å jeg er også en av de:/ Jeg har ikke så mange symptomer, har vært litt kvalm i går og i dag på til sammen 2 minutter kanskje:/ Er jo glad hvis jeg slipper kvalmen men blir bekymra fordet, siden jeg hadde ekstrem kvalme forrige gang. Den ene dagen tenker jeg ikke på det men så er jeg kjempe bekymra neste dag. Så i morgen skal jeg bestille time til legen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi må huske på at vi er veldig kort på vei, de fleste av oss hvertfall. Selv er jeg bare 4+4 idag, og statistisk sett kommer ikke kvalmen før i uke 6-7. Sist gang var jeg ikke det minste kvalm, så den trenger ikke komme heller. Jeg prøver å leve normalt, ikke tenke så mye, og bare kose meg med frøet som vokser i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla1988....Gratulera såå mye med din lille spire ;-) Idag e eg 6uker på vei, og eg har termin 3. Desember. Så lurte bare på om du har termin i November da, om du e 7uker på vei, eller om du meine du e 6uker pluss noen dagar? Kjempekjekt med nye folk... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen til dere nye :D

 

Er i mega lykkerus idag :) :) Tok ny CB digital ukeindikator som ENGELIG viste 3+ :D Dette er stort for meg ettersom jeg ikke har kommet forbi 2-3 ved tidligere SA'er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen til dere nye :D

 

Er i mega lykkerus idag :) :) Tok ny CB digital ukeindikator som ENGELIG viste 3+ :D Dette er stort for meg ettersom jeg ikke har kommet forbi 2-3 ved tidligere SA'er :)

 

Så bra da:) Va me legen i dag å fikk bekrefta en 3 gang at e virkelig e gravid:) Så da får vi bare krysse fingrer for at alt går bra......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra for deg også :)

Kan ikke annet enn å krysse fingrene og håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Ok! Jeg er definitivt gravid, for nå kommer symptomene i takt med økt mengde hormoner. Spiser som en sinnsyk!! Jeg er sulten heeeele tiden, hvilket er høyst utypisk for meg. Ikke det spor kvalm, men kunne solgt mannen for en hamburger. I tillegg emosjonell så det holder, blir skikkelig lei meg når han drar en spøk på min bekostning. Alvorlig bekymret for Matinntak og lurer på hvor dette skal ende?? Noen tips, bortsett fra de vanlige med å spise mest mulig rå grønnsaker, masse vann og blabla. Akkurat DET funker ikke likevel :(

 

Hehehe kjenner meg godt igjen i det du skriver.. Tenker på MAT hele tiden, og da gjerne såkalt "møkkamat"... Vi var på restaurant forrige helg, og jeg hadde lyst på hamburgertallerken m/pommes... Synes 130 grams hamburger med pommes var ALTFOR LITE, så bestilte 200grams, noe som gikk rett ned ;) Spiser mye sundt også altså, bare for å legge til det ;) Har dessverre ingen gode tips her nei, bortsett fra spis og kos deg... Tipper kvalmen kommer tidsnok uansett ;(

 

Sant nok! Får nyte kcal mens man har ork til det ;) Nå var ikke jeg gravid forrige gang, men ingen svangerskap er jo like. Ingen garanti for at jeg slipper unna nå... Men, har begynt å få tett nese. DET hadde jeg definitivt sist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Gratulerer og velkommen til dere nye :D

 

Er i mega lykkerus idag :) :) Tok ny CB digital ukeindikator som ENGELIG viste 3+ :D Dette er stort for meg ettersom jeg ikke har kommet forbi 2-3 ved tidligere SA'er :)

 

Så bra!! :) Kjenner også på litt stress de første ukene. Litt redd for ma/sa, men nytter jo ikke og gå rundt og engste seg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...