Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Takk, Lessismore! Skal ringe og mase på legetime i dag. Det verste er egentlig at jeg er så svimmel. Klarer ikke sitte oppreist en hel dag på jobb. Enda mindre gjøre noe fornuftig. Skal holde dere oppdatert, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetrine

Trist å lese at flere nesten må sloss med legen for å få de til å forstå. Selv har jeg grått i 2 dager etter første kontroll hos en vikarlege (min fastlege er langtidssykemeldt). Jeg har slitt med depresjon de siste årene, til og med tatt abort fordi jeg var redd for fødselsdepresjon. Legen jeg var hos ba meg komme tilbake i uke 12, og det var det. Jeg er over 40, har flere SA bak meg og 2 risikosvangerskap med styrtblødninger i begge.

Jeg er rett og slett livredd for de voldsomme blødningene, depresjonen osv. men ble bare avfeid og sendt ut av kontoret mens jeg hikstet og gråt. Hun kunne ihvertfall vente med sende meg ut på venteværelset til gråten hadde roet seg LITT da!

Etter dette har jeg, som sagt, blitt deprimert og bare gråter og i dag måtte jeg ringe å be om sykemelding. Sekretæren skulle høre med legen og gi meg tilbakemelding. Jeg er så nervøs for at hun vil nekte. Da får jeg heller be henne sende en henvisning til abort for jeg klarer ikke dette her :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese at flere nesten må sloss med legen for å få de til å forstå. Selv har jeg grått i 2 dager etter første kontroll hos en vikarlege (min fastlege er langtidssykemeldt). Jeg har slitt med depresjon de siste årene, til og med tatt abort fordi jeg var redd for fødselsdepresjon. Legen jeg var hos ba meg komme tilbake i uke 12, og det var det. Jeg er over 40, har flere SA bak meg og 2 risikosvangerskap med styrtblødninger i begge.

Jeg er rett og slett livredd for de voldsomme blødningene, depresjonen osv. men ble bare avfeid og sendt ut av kontoret mens jeg hikstet og gråt. Hun kunne ihvertfall vente med sende meg ut på venteværelset til gråten hadde roet seg LITT da!

Etter dette har jeg, som sagt, blitt deprimert og bare gråter og i dag måtte jeg ringe å be om sykemelding. Sekretæren skulle høre med legen og gi meg tilbakemelding. Jeg er så nervøs for at hun vil nekte. Da får jeg heller be henne sende en henvisning til abort for jeg klarer ikke dette her :-(

 

Det er noe av det verste jeg har hørt! Det skal ikke forekomme! Du må bare bytte lege. Vær så snill og bytt lege, du kan ikke ta abort fordi en tosk av en lege oppfører seg helt tullete! Det finnes mange flinke, hyggelige leger som vet hvordan man skal ta seg av pasientene. Jeg håper så inderlig du finner en, og at du får et fantastisk svangerskap. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei surris86! 86 modell her også! venter mitt 4.barn 24desember.

spennende å se hvilket kjønn dette blir!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :)

Overraskende og svært lite forberedt dukker jeg opp på denne siden :) Fant ut at jeg var gravid for ei uke siden. Har vært sammen med faren til barnet kun siden oktober, så jeg kunne egentlig tenkt meg å venta litt. Men det ble det altså ikke.

Regnet litt på termindato selv, og finner ut at det er ca. 9.desember :)

Håper ikke jeg er en av de som må slite med svimmelhet og kvalme hele svangerskapet, for her klarer jeg nesten ikke å holde på noe mat. Prøvde legens råd om å spise saltkjeks før jeg sto opp, men de kom like fort opp etter jeg hadde ordnet meg på badet i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg er bare innom for å ønske dere alle sammen lykke til videre i svangerskapet og håper det går bra for alle sammen. Jeg hadde spontanabort på tirsdag og melder meg derfor ut av gruppen. Håper jeg kommer fort tilbake på forumet:)

 

Jeg limer inn denne i meldingen min fordi jeg ser at det er to som har skrevet direkte til surris86. Som dere nå kan se så er hun ikke her inne lenger. Veldig trist :( Får håpe det går bedre for henne neste gang.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten vært på ultralyd i dag! Vi fikk både se og høre det som er på vei til å bli vår baby :) Merkelig at en så liten sak kan ha et så sterkt hjerte :) Det var veldig emosjonelt og tårene rant på oss begge. Etter den forrige, som var utenfor livmoren, var det godt å se at alt er som det skal :)

Vi er veldig glade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker dere egentlig å fortelle om graviditeten på jobb? Jeg jobber på en liten skole og synes det er vanskelig og ikke si noe... særlig nå som vi skal til å planlegge neste skoleår... Men samtidig så er det veldig tidlig ennå, så vet jo ikke hvordan det kommer til å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at delt glede er dobbel glede, mens delt sorg er halvert sorg. Syntes det passet veldig bra, og når jeg tenker meg om, stemmer det på meg ihvertfall. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir så utrolig nervøs av denne siden. Jeg er 7 uker på vei og ser det er så mange som mister :(

 

Hei Marna. Og velkommen!

Ja, jeg vet. Det er utrolig mye prat om sa/ma her inne. Jeg har vært her en stund, og da jeg fant ut at jeg var gravid (for snart 3 uker siden), måtte jeg bare holde meg unna forumet. Jeg ble så redd for å miste at jeg løp på do hver gang jeg følte at noe "skjedde der nede." Utrolig stressende, og det som skulle være en lykkelig tid over positiv graviditetstest, ble bare fælt.

Nå er jeg 6+0, og faren er på ingen måte over. Jeg har bare bestemt meg for at dette skal gå bra. I tillegg unngår jeg alle tråder som handler om sa/ma. Selvfølgelig er det trist for de det skjer med, men jeg må bare være egoistisk, og tenke på meg selv.

Statistikken er på vår side da, frem mot uke 8 er det 89% sjanse for at det skal gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet kor stor sjansen for at alt går bra etter at du har sett at hjertet slår på ul? d gjor e i dag er 6+1:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her var det sprikende følelser. Kanskje ikke så unormalt når jeg tenker meg om...

Kvalmen har kommet snikende hos meg de siste par dagene. Ikke sånn spy-kvalm, bare jevnt over uvel. I tillegg er jeg supertrøtt, og sover minst to timer på dagen. Jeg fungerer overhodet ikke før kl 12, klarer ikke å lufte bikkja engang.

Men mensmurringene har gitt seg da. Er det vanlig? Jeg er forresten 6+0...

 

Mine mensmurringer ga ser når jeg var rundt 5-6 uker, så tror det kan være vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker dere egentlig å fortelle om graviditeten på jobb? Jeg jobber på en liten skole og synes det er vanskelig og ikke si noe... særlig nå som vi skal til å planlegge neste skoleår... Men samtidig så er det veldig tidlig ennå, så vet jo ikke hvordan det kommer til å gå...

 

Vi har hatt prøverør, og ledelsen på jobben har vist om forsøkene. De vet også at vi har fått positiv test. Det fikk de vite når jeg var 5 uker på vei. Hadde vi ikke hatt prøverør og de ikke hadde vist noe, hadde jeg nok ikke fortalt det før vi var ca. 12 uker på vei tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går inn i min 6. svangerskapsuke i morgen (altså 5+0) og skal ha medarbeidersamtale med sjefen... tror at jeg kommer til å si fra om graviditeten til han. Tenker det kan være greit at han får vite det med tanke på at jeg ikke vet hvordan formen vil komme til å bli fremover. Tenker at alt kommer til å gå bra så satser på å jobbe fullt lenge ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Desember-spire her også. Dette var overhodet ikke planlagt, og det passer egentlig veldig dårlig, men det skal nok gå bra :)

Har en gutt på 17 mnd fra før av, så blir to litt tette. Hektisk, men blir vel fint for de når de blir eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fressten noen av dere som allerede bruker mammabukser?? Jeg føler det er vel tidlig å begynne med det... får liksom på meg de vanlige buksene mine, men samtidig synes jeg det er litt ubehaglig stramt rundt magen. Spørs om jeg må gå til innkjøp av noen nye litt store gensere/tunikaer som jeg kan bruke fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i min 8 uke... Å hjelpes, så grusomme kvalmebølger jeg får over meg... Håper det gir seg etterhvert for det er ubehagelig ja!!

Hadde det ikke sånn med mine to tidligere svangerskap...

Nå går jeg rundt med mariekjeks i veska;) hihi..

 

Går det bra med dere andre?!

Ha en strålende dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med migrene og at jeg var småkvalm. Måtte bli hjemme fra jobben. Får jo så dårlig samvittighet da man i min jobb er veldig utsatt hvis en er syk. Men tar jeg det ikke med ro er jeg redd migrenen setter seg, og jeg blir liggende i flere dager.

(Snart 6uker)

 

Hvordan går det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har eg absolutt INGEN symptomer! Var litt svimmel og kvalm for ett par veke sida, men no føle eg meg ikkje gravid i heile tatt!! Håpa alt e bra inni magen, sjølom eg fekk en følelse igår at ditta ikkje går bra... Håpa følelsen ikkje stemmer... er 6+6 i dag..

 

Noken som har brukt dopler så tidlig? sånn man bruka sjøl, heime ? :) Lyst å prøve, men trur ikkje eg kjeme til å høre noke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her er fin :) litt kvalm hvis jeg blir sulten men det fikser jeg fort :) fortsatt vondt i puppa :) var på ul på onsdag 7+0 og så et hjertet som banket :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Jeg er i uke 6 og har så vondt i korsryggen i dag. Murringer i magen også. Flyr på do i ett sett og er livredd for blødninger :-( men ikke noe blod.

Vet det er normalt med murringer i magen, men trodde ikke det var vanlig med smerter i korsryggen. Noen som har opplevd det?

Er også usedvanlig trøtt men får ikke sove pga. restless legs, men så lenge dette går bra så skal jeg tåle alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+0 i dag og mer og mer kvalm og svimmel. sånn som deg, lessismore. Ringte legen for sykmelding, men fikk beskjed om å ta postafen. Fikk ikke komme til og fikk beskjed om at jeg skal jo til undersøkelse om to uker.. Tok en halv tablett og var stuptrøtt resten av dagen. Det går jo ikke når jeg skal på jobb. Har i tillegg blødd i 1,5 uke og i kveld har jeg blødd mer. Er frustrert og redd for å miste, eller for at det allerede skal være borte. Hva gjør jeg? Kan jeg bestille time hos jordmor? Eller skal jeg dra på legevakten?

 

Sånn skal det ikke være! Jeg hadde krevd en time i løpet av morgendagen, senest torsdag. Hvis de ikke kan få til det, dra på legevakta, og bytt fastlege. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, mest sannsynlig er alt i orden med spiren i magen. Jeg sier det fordi jeg synes man kan kreve litt av fastlegen sin.

Jeg har allerede sykemelding, og er overlykkelig for det. Jeg hadde ikke fungert på jobb nå. (Så har jeg en litt uvanlig jobb hvor jeg må være 100% konsentrert hele tiden...)

 

Lykke til lykketroll, hold oss oppdatert! :)

 

<3 <3 <3

 

Var hos legen i dag. I følge legen kunne hun se at hjertet slo!! Selv såg jeg bare en liten utydelig klump, men stoler på legen :)

Fått sykmelding også, så det blir korte dager frem til første ordentlige undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jentår ;-) Hatt litt pause fra forumet, da eg nå i ei uke og to dagar, har vært så kvalmen, at kvardagen, blir styrt av den... Måtte væra to dagar hjemma fra jobb, da eg jobber i trafikken, og det krever full oppmerksomhet. Fekk og beskjed om å bruke Postafen. Eg va så kvalmen at eg prøvde to stk på noen timar, da eg ikkje merka noe på den første tabletten... Det innebar, at eg var trøtt, døsig og måtte sove flere timar etter kvarandre, for så og sove til neste dag etterpå.... Så den funka ikkje for meg. Ska tross alt væra i jobb ;-) så fekk eg beskjed på apoteket, om å prøve Ingefærtabletter... Og dei funke...tror eg...i tillegg har eg kjøpt armbånd med trykkpunkt på hver arm. Ska treffe et punkt, som skal virke kvalmedempende... Vetkje om det funke, men eg har dei nå på, og regne med at eg hadde vært endå mer kvalmen, dersom eg ikkje hadde brukt dei ;-) MEN, det eg sko sei, va at eg var hos legen i dag. Er 7+5 idag. Hadde gleda meg t å hørra hjertelyden, og få med meg papirer, info, osv... Naida, han meinte at eg ville bare bli skuffa, for det va altfor tidligt å hørre hjertelyden. Så det ville han ikkje. For man ville ikkje hørra noe før i uke 15-17. Men her inne lese eg jo at mange av dåkkår, har fått både sett og hørt... Blei jo endå mer skuffa etter timen, enn om me hadde prøvd... Då hadde eg evt skjønt at det va for tidligt... Måtte komma tebake om ei uka, så konne me begynne forsiktigt med undersøkelser, papirer og info... Veldig spesielt, kor forskjellige legar e asså!!!! God natt jentår, må legga meg, kvalmen komme snikende kjenne eg ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...