Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Her har eg absolutt INGEN symptomer! Var litt svimmel og kvalm for ett par veke sida, men no føle eg meg ikkje gravid i heile tatt!! Håpa alt e bra inni magen, sjølom eg fekk en følelse igår at ditta ikkje går bra... Håpa følelsen ikkje stemmer... er 6+6 i dag..

 

 

Jeg tror alle har den følelsen at det kanskje ikke går bra.

Håper alt står bra til likevel og at du snart kjenner symptomer igjen. Det gir jo litt ekstra trygghet. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MEN, det eg sko sei, va at eg var hos legen i dag. Er 7+5 idag. Hadde gleda meg t å hørra hjertelyden, og få med meg papirer, info, osv... Naida, han meinte at eg ville bare bli skuffa, for det va altfor tidligt å hørre hjertelyden. Så det ville han ikkje. For man ville ikkje hørra noe før i uke 15-17. Men her inne lese eg jo at mange av dåkkår, har fått både sett og hørt... Blei jo endå mer skuffa etter timen, enn om me hadde prøvd... Då hadde eg evt skjønt at det va for tidligt... Måtte komma tebake om ei uka, så konne me begynne forsiktigt med undersøkelser, papirer og info... Veldig spesielt, kor forskjellige legar e asså!!!!

 

Skjønner at du er skuffet! De formelle undersøkelsene skal visst være i bestemte uker.

Det stemmer sikkert at det er for tidlig å høre hjertelyden. Tror spiren og hjertet er for lite enda til at det blir noe særlig lyd. Man kan se det i form av blinking på UL. Har legen din UL-apparat? I såfall bør du få bruke det neste gang du er der!!

 

Håper kvalmen din blir bedre igjen snart! Postafen var ubrukelig for meg også. Hold oss oppdatert om ingefærtablettene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at man må ha innvendig UL om man skal kunne se noe så tidlig som rundt 7-8 uker. Og det har nok ikke den vanlige legen i gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk se hjrte å alt ved utvendig ul i uke 7. så mann må ikke ha invendig ul for å se noe :) men uansett så er de ikke altid alle leger ser alt. man må huske barn vokser i rykk å napp i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan regner man ut termin? Jeg brukte kalkulator på nett og fikk 24. desember :-D Den ultimate julegaven :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

jeg fikk se hjrte å alt ved utvendig ul i uke 7. så mann må ikke ha invendig ul for å se noe :) men uansett så er de ikke altid alle leger ser alt. man må huske barn vokser i rykk å napp i starten :)

 

Så tidlig i graviditeten tror jeg ikke de vokser i "rykk og napp" ellers ville de ikke kunne stille termindato ol. utfra så tidlig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan regner man ut termin? Jeg brukte kalkulator på nett og fikk 24. desember :-D Den ultimate julegaven :-)

 

I en bok om graviditet og fødsel jeg har kjøpt står det at man regner termin på denne måten:

Du teller tre måneder bakover fra første dag i siste mens. Så plusser du på sju dager. Da finner du termin.

 

Eller så kan du jo bruke en terminkalkulator på nett :) Noe du har gjort.

 

Har man hatt prøverør eller annen form for assistert befruktning bør man bruke denne terminkalkulatoren:

 

http://www.ivf-infer...m/calc_preg.php

 

Den første metoden med manuell regning gir meg samme resultat som IVF-terminkalkulatoren, mens f.eks. terminkalkulatoren på babyverden sier to dager senere. Jeg har hatt ICSI så jeg forholder meg til den 4. desember frem til legen sier noe annet.

Endret av mayflower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har begynt å få mage da? Jeg er 6+5 og har allerede fått en kul. Jeg er andregangsgravid, så hadde ikke noen kul så tidlig sist. Regner med det kun er luft altså, for jeg er veldig oppblåst. Men siden jeg har vært gravid før får magen min en gravid form når den blåses opp, så jeg bruker ikke de vanlige stramme genserene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest oppblåst. I forrige graviditet tok det ganske lang tid før det begynte å synes. Håper det kanskje synes litt tidligere denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Noen som har begynt å få mage da? Jeg er 6+5 og har allerede fått en kul. Jeg er andregangsgravid, så hadde ikke noen kul så tidlig sist. Regner med det kun er luft altså, for jeg er veldig oppblåst. Men siden jeg har vært gravid før får magen min en gravid form når den blåses opp, så jeg bruker ikke de vanlige stramme genserene lenger.

 

Dette er min 3. men siden babyen ikke er større enn et riskorn håper jeg ikke magen kommer på en stund ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv test. Termin 31.12 eller 01.01 :-)) mitt 3 barn

 

Gratulerer og velkommen!! Håper det blir nyttårsbarn, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles min lille kul nederst på magen, syntes den har blitt litt større, men ikke så veldig mye. Jeg er førstegangs, og er 7+5 i dag.

 

I dag har jeg vært stort sett uvel i hele dag. Slitsomt å gå rundt å være småkvalm hele dagen. Ikke så kvalm at jeg må spy, men kjenner at det vokser noe veldig i halsen. Har prøvd å spise masse. Måtte ta en frukt bare en og en halv time etter frokost. Så kunne jeg nesten ikke få i meg lunsjen fort nok to og en halv time etter det, og mat igjen to og en halv time etter det igjen. Og nå er det gått to timer siden sist jeg spiste og jeg kjenner at jeg tror jeg må spise litt igjen jeg. Bare mens jeg spiser at jeg føler meg litt mindre uvel.

 

Men jeg er samtidig glad for at jeg er litt uggen, for det er jo sikkert bare et positivt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+1, og i dag tidlig kjente jeg første snev av kvalme. Jeg merker at det hjelper å spise, og reagerer med kvalme så fort jeg blir sulten. Jeg er hjemme denne uken, så går veldig greit. Håper bare jeg slipper å spy på jobben, litt kvalme er greit, men spyr jeg så vet alle hva som er i gjære.... Satser på at kvalme bare er et godt tegn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at et riskorn ikke gir meg noen gravidmage, men siden jeg har gått gravid før får magen min en tydelig "gravid" kul når den er oppblåst. Noe den er konstant nå, men mest til kvelds. Må derfor bruke vide gensre så det ikke skal vises at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så oppblåst at jeg ser ut som jeg er i 6. måned! Spesielt om kvelden. Om morgenen er jeg stort sett normal. Hmmm, lurer på hvor all den lufta blir av? Hehe, stakkars han jeg deler seng med! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg er så oppblåst at jeg ser ut som jeg er i 6. måned! Spesielt om kvelden. Om morgenen er jeg stort sett normal. Hmmm, lurer på hvor all den lufta blir av? Hehe, stakkars han jeg deler seng med! :-P

 

Hmmmm... Sånn har jeg det også! Mannen min fortalte idag hvor lufta ble av. Den kommer ut i løpet av natta for å si det sånn... Djiiizez bra jeg er godt gift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så oppblåst at jeg ser ut som jeg er i 6. måned! Spesielt om kvelden. Om morgenen er jeg stort sett normal. Hmmm, lurer på hvor all den lufta blir av? Hehe, stakkars han jeg deler seng med! :-P

 

Hmmmm... Sånn har jeg det også! Mannen min fortalte idag hvor lufta ble av. Den kommer ut i løpet av natta for å si det sånn... Djiiizez bra jeg er godt gift!

 

Hahahahaha! Godt det ikke bare er meg! Fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så oppblåst at jeg ser ut som jeg er i 6. måned! Spesielt om kvelden. Om morgenen er jeg stort sett normal. Hmmm, lurer på hvor all den lufta blir av? Hehe, stakkars han jeg deler seng med! :-P

 

Hmmmm... Sånn har jeg det også! Mannen min fortalte idag hvor lufta ble av. Den kommer ut i løpet av natta for å si det sånn... Djiiizez bra jeg er godt gift!

 

Hahahahaha! Godt det ikke bare er meg! Fantastisk! :)

 

Kan ikke annet enn å flire av dere hehe ;) Godt skravla er i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere uten for mye symptomer, her virker det som jeg har fått absolutt alt! og det er første gang jeg er gravid så får nesten lyst til å angre. Her er det kvalme fra morgen til kveld, og ingen matlyst, jeg er svimmel, tungpusten, blir sliten av å gå på do bare... hodepine fra helvete, vondt både her og der, og sliter med å gå for har sterke smerter i lysken, så nå er jeg haltepink! woho, og når jeg endelig får litt pause fra disse symptomene da kommer menssmertene og bekymrer meg med spontanabort!! og jeg er bare 7 uker på vei, er det sånn til uke 12 kommer jeg til å bli sinnsyk! har lyst til å bare grine her:(

Noen som har noen tips som kan hjelpe mot noen av disse symptomene, for er kjedelig å være sengeliggende nesten hele dagen!

Endret av markinga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har eg absolutt INGEN symptomer! Var litt svimmel og kvalm for ett par veke sida, men no føle eg meg ikkje gravid i heile tatt!! Håpa alt e bra inni magen, sjølom eg fekk en følelse igår at ditta ikkje går bra... Håpa følelsen ikkje stemmer... er 6+6 i dag..

 

 

Jeg tror alle har den følelsen at det kanskje ikke går bra.

Håper alt står bra til likevel og at du snart kjenner symptomer igjen. Det gir jo litt ekstra trygghet. Klem

 

Håper eg og at eg kjenner noke igjen snart.. Eller, om alt er bra, så kan det berre vere sånn :)

Forrige svangerskap fekk eg bekkenløsning, og det har eg slitt med heile tida etter fødselen, men no når eg vart gravid igjen, så e alt av smerter vekke.hurra :D Så da e d berre å håpe på at dei ikkje kjeme sterkare tilbake etterkvart!! For i ditta svangerskapet så SKAL eg trene og holde meg i form! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner dere uten for mye symptomer, her virker det som jeg har fått absolutt alt! og det er første gang jeg er gravid så får nesten lyst til å angre. Her er det kvalme fra morgen til kveld, og ingen matlyst, jeg er svimmel, tungpusten, blir sliten av å gå på do bare... hodepine fra helvete, vondt både her og der, og sliter med å gå for har sterke smerter i lysken, så nå er jeg haltepink! woho, og når jeg endelig får litt pause fra disse symptomene da kommer menssmertene og bekymrer meg med spontanabort!! og jeg er bare 7 uker på vei, er det sånn til uke 12 kommer jeg til å bli sinnsyk! har lyst til å bare grine her:(

Noen som har noen tips som kan hjelpe mot noen av disse symptomene, for er kjedelig å være sengeliggende nesten hele dagen!

 

Merkelig at vi er så forskjellige. Selv sitter jeg her og etterlyser flere symptomer. Akkurat nå merker jeg ingenting, nada, og det bekymrer meg! Jeg blir jo helt tullete, googler ma/sa og alt som er av skumle ting, og lengter etter kvalmen, for da vet jeg at jeg er gravid!

Bare håper alt er bra med den lille.

Det skulle vært en mellomting, vet du, markinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...