Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Jeg er 8+3 idag, og igår kveld kom kvalmen for fullt. Har slitt litt med dette på morgenene og til kvelds, men nå er det konstant :o Har hatt god matlyst hele svangerskapet, men nå er jeg skikkelig matlei, og alt kommer bare opp igjen.

Har lest litt om at rundt uke 9 er når HCG nivået nye høyder, og at det er ganskee vanlig og bli kvalmere da. Noen fler som har det slik? Eller som husker det fra en tidligere gang? Hvor lenge skal det være så ille da? :wacko: Men det blir jo absolutt vedt det :wub: Hadde det ikke slik med førstemann, som er gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt UL en gang i uke 7 og kunne tenkt meg en rundt uke 13 før ordinær i 17-20. Men har hørt at det ikke er bra å utsette fosteret for for mye av det. Noe som vet eller har hørt lignende? Kan det være skadelig?

 

Jeg spurte fastlegen om dette siden jeg har fått UL hver gang jeg har vært hos henne. Hun sa at så lenge hun ikke setter på doppleren så er det ikke noe problem. I følge henne kan doppler tidlig i svangerskapet føre til at fosteret blir overopphetet, men ULen i seg selv er ufarlig. Man ser ikke like godt uten doppler, men man kan ihvertfall se at hjertet blinker.

Håper jeg ikke skremmer noen nå. Antar at legedoppleren er sterkere enn de til hjemmebruk.

 

Takk :) tror ikke hun brukte doppler når jeg tok sist..men nå vet ikke jeg hvordan en doppler ser ut heller da så! Får høre med fastlegen på neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Et lite spm til dere som har tatt innvendig UL. Hadde dere med mannen?? Jeg skal på UL (innvendig) når jeg er 10+3 på vei. Har lyst at han skal være med... Tenker at viss det skulle være noe galt (noe det selvfølgelig ikke er:)) vil jeg at han skal være der... Meeeen, samtidig forstår jeg at han ikke syns det er noe særlig å sitte å se på at den mannlige gynekologen titter oppi der.. ja...:P hehe! Han skal nok uansett være med, men mulig han ikke blir med inn under selve undersøkelsen... meeen, da får han jo heller ikke sett at det er liv inni der! hehe.. mange ting man skal tenke på, gitt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Et lite spm til dere som har tatt innvendig UL. Hadde dere med mannen?? Jeg skal på UL (innvendig) når jeg er 10+3 på vei. Har lyst at han skal være med... Tenker at viss det skulle være noe galt (noe det selvfølgelig ikke er:)) vil jeg at han skal være der... Meeeen, samtidig forstår jeg at han ikke syns det er noe særlig å sitte å se på at den mannlige gynekologen titter oppi der.. ja... :P hehe! Han skal nok uansett være med, men mulig han ikke blir med inn under selve undersøkelsen... meeen, da får han jo heller ikke sett at det er liv inni der! hehe.. mange ting man skal tenke på, gitt! :P

 

Når jeg hadde innvendig UL 8+2 var det ikke et spørsmål om mannen skulle være med eller ikke, det skulle han da. Ta han med, han gleder seg sikkert like mye som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært å kjøpt meg noen nye klær idag. Er så lei av å ikke finne noe i klesskapet som jeg føler meg vel i! Synes at det ser ut som jeg er gravid uansett hva jeg har på meg! Selv om jeg ikke har fått mage ennå...føler meg bare så sinnsykt oppblåst!!! Men, det jeg skulle si...er jo bare 7+4, men prøvte en mammabukse på H&M... Jeg bare måtte ha den!! Den var så fantastisk deilig å ha på!! Ingenting som strammer hverken her eller der! ;) anbefaler at dere som sliter med litt trange bukser prøver en mammabukse...fantastisk følelse! Føler meg helt i skyene bare av en bukse...haha! Jeg hadde aldri prøvt en mammabukse før, så gjorde det mest bare for moroskyld. Det var verdt det :) må få sagt d at jeg fortsatt kan bruke mine gamle bukser, men synes de strammer så fælt når jeg er skikkelig oppblåst!

 

Hvordan er formen ellers her inne?

Jeg er oppblåst, har ømme pupper og ellers litt trettere enn vanlig. Kan ikke klage!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6 her. Kvalm, svimmel, oppblåst og øm i magen. Måtte sette meg ned og hvile på vei til jobb (4-5 km) og har ligget på sofaen etter at jeg kom hjem etter halv dag på jobb. Sånn går no dagan. Gleder meg til formen blir bedre og kvalmen er borte. Akkurat nå er jeg meeeget imponert over de som får mer enn en unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også krype til korset og kjøpe meg mammaklær. Nå i mai er det 2 konfirmasjoner, 2 bursdager, og selvsagt 17. mai, så da måtte jeg ha noe "luftig" å gjemme magen i. Alle trenger ikke å vite det ennå. Er forresten 8+5, og kjempetrøtt! Får plutselig nødt til å sove, og da spiller det ingen rolle om jeg er i butikken, på tur med bikkja eller på sofaen. Mååååååå bare sove. Ellers kommer det en bølge av kvalme over meg nå og da, og jeg som er så glad i kaffe, klarer ikke lukten! Helt fryktelig! Og så er jeg oppblåst. No så til de grader. Ser jo ut som jeg er 7 mnd på vei! Huff. Gleder meg til jeg kan slippe ut magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fortalt det til noen ennå, så det kan være vanskelig å skjule det av og til synes jeg.. menmen! de nærmeste må vel snart få høre nyheten :)

Veldig glad for at det ikke er noen konfirmasjoner for oss i år... og på 17.mai er vi i England, så da slipper jeg å tenke på bekledning den dagen! ;)

 

Jeg er også ganske trøtt... også sliter jeg med å sove om natten innimellom... kjedlig! Går på do ørten ganger i løpet av natta! Så, føler meg ikke akkurat veldig opplagt om morgenen... jobber som lærer og merker at tolmodigheten ikke er sånn som den bruker å være... men, får tenke på at det snart er sommerferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uggen om morgenen, men går over utover dagen.. Ellers blir jeg fortere sliten, og kjenner jeg må sette meg ned innimellom da jeg står mye på jobben. Puppene er blitt enda mer ømme, og når jeg løper kjenner jeg ilinger i de hehe :) Men denne kjempekvalmen som jeg hadde med førstemann har ikke kommet (ennå).. ca 8uker. Og veldig oppblåst. Faktisk mer nå enn første gang..

 

På jobben i dag måtte jeg løsne på beltet,og kneppe opp knappen, da det strammet sånn!! Så en investering i mammabukse er kanskje ikke så dumt ;)

Hvor kjøper dere mammaklær som er ok? H&M?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag og er straks på vei til h&m for å kjøpe mamma bukse! Får ikke igjen jobbbuksa for er sååååååååå oppblåst og det er så ubehagelig! Fryktelig vanskelig å holde det skjult når man ser ut til å være 6 mnd på vei! Vært kvalm, uvel, trøtt, støl, helt tett i nesen, nyser masse og vondt i ryggen siden jeg var 4 uker! Det har enda ikke gitt seg :( drittlei faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vel ganske snart kjøpe mammabukser jeg og,men har et par bukser som er ganske høy i livet som går ei lita stund til.Men har jo to inni der så dei blir vel fort for trange dei å :) Sist jeg bestillte meg mammaklær på hm,hadde jeg mistet uten at jeg visste det

så føler det sitter litt langt inne enda.Men kjempekvalm heile dagen,trøtt,sliten ,ømme pupper og fått en skikkelig ekkel smak i munnen :( Gleder meg virkelig til å bli litt bedre i form.Kan være skikkelig trøtt når jeg legger meg om kvelden,men sliter skikkelig med å sove.Ligger å vrir meg springer på do og tenker på alt mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene mine har begynt å avta. Mye mindre kvalm, men sinnsykt trøtt og oppblåst :) Etter mine beregninger er jeg nå 9+3. Jeg bestilte konsert-billetter til Bon Jovi i Oslo før jeg ble gravid. Konserten er 21.mai. Nå er spørsmålet om jeg burde dra.. har veldig lyst, men lurer på om en konsert med slik lydnivå er bra? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Symptomene mine har begynt å avta. Mye mindre kvalm, men sinnsykt trøtt og oppblåst :) Etter mine beregninger er jeg nå 9+3. Jeg bestilte konsert-billetter til Bon Jovi i Oslo før jeg ble gravid. Konserten er 21.mai. Nå er spørsmålet om jeg burde dra.. har veldig lyst, men lurer på om en konsert med slik lydnivå er bra? Noen som vet?

 

Hadde aldri tenkt tanken hvis ikke du hadde nevnt det. Hørsel til foster må nødvendigvis være mindre utviklet enn vår, og viktigst av alt; lyden skal gå gjennom magen og fostervann. Høres rart ut at det skal være skadelig. Og hva skal det egentlig være skadelig for?? Fosterets hørsel. Jeg hadde personlig reist på konsert med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Høres ganske fornuftig ut :) Var bare en tanke som slo meg da jeg ga billetten i bursdagsgave til sambo i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på aha-konsert sist gang da jeg var ca 25 uker på vei. Fikk beskjed av helsesøster om at det ikke var noe problem. Og jenta vår hører godt den dag idag, så jeg hadde gjort det igjen. Kos deg på bon jovi-konsert du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Takk for svar. Høres ganske fornuftig ut :) Var bare en tanke som slo meg da jeg ga billetten i bursdagsgave til sambo i går :)

 

Kos deg :) Høres kjempegøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6 her i dag. Jeg er litt mindre trøtt, holder med 7,5 time søvn sånn ca. nå. Og jeg trenger ikke sove på sofaen om ettermiddagen. Deilig å føle seg litt mer opplagt. Må alltid opp å tisse om natta, og det begynte med at jeg sto opp sånn ca. kl. 5, men nå i natt var det litt over 2, så er ikke lenge til jeg må opp ett par ganger om natta tenker jeg. Må ofte tisse, og det er så slitsomt å hele tiden måtte på do. Jeg kan akkurat ha vært på do, så begynner jeg å gå tur og 15 min. etterpå må jeg på do igjen. Og holder jeg meg lenge så får jeg så vondt i magen. Er veldig oppblåst, og har mye luft i magen. Syntes ikke jeg gjør annet enn å gå på do og lufte meg heller jeg. Kulen på magen har også begynt å bli større, men buksene passer enda, iallefall den jeg har på meg i dag :) Føler meg ofte uvel på ettermiddagen og kvelden, men ikke sånn super kvalm. Sliter med å pusse tennene om morran, da brekker jeg meg når jeg pusser de bakerste og tunga, men spyr heldigvis ikke.

 

Ellers bare gleder jeg meg til jeg skal til legen om to uker. Håper de to ukene går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen!

 

Ny her inne, og gravid med førstemann :) Ca 7 uker på vei, menstermin 27 desember. Spennende! :)

Flere som sliter med kvalme? Her er den veeldig pågående. Var på legevakten i flere timer igår for å fylle på med væske og litt kvalmestillende. Hjelper litt, men fremdeles kvalm og kaster opp.. :( Det er slitsomt, men heldigvis kommer det noe godt ut av det ;) Er ikke i tvil om at jeg er gravid ihvertfall! :P haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Ihl92!! Det sies at kvalme er et ganske sikkert tegn, ja...

Helt forferdelig symptom, har til tider lurt på hvordan folk orker å få mer enn en unge. Men det er vel verdt det når belønningen kommer i form av ny sjef og null søvn :-p

 

Føler meg litt bedre i dag, omtrent som fredag forrige uke. Fortsatt kvalm og svimmel, men det er noe med energien. Håper det varer mer enn en dag denne gangen. 10+1 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 10+5, og symptomene er verre enn noen gang! Følte meg heldig da jeg etter de første ukene ikke hadde følt noe kvalme i det hele tatt, men så kom det som kasta på i uke 9. Ikke så heldig allikevel, kanskje?

Brystene er litt ømme, og jeg er forferdelig trøtt om dagen :( Flere som er det, kanskje?

Og nå har forkjølelsen kommet også. Jeg føler meg som et virus ute blandt folk, så dårlig som jeg er. Men nå kan det bare gå én vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 6+6 i dag, har termin 28/12. Har blitt grusomt trett og sliten siste dager, sliter også med kvalme, men det er klart trettheten som er verst. Ser endel andre her slter med det samme, bare lurer på hvor mange av dere som fremdeles er i full jobb?

Har før alltid tenkt at det er unødvendig å sykemeldes for tretthet når man er gravid, men slik tretthet har jeg altdri kjent før, så har plutselig forandret mening,.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får helt sikkert sykemelding dersom dere er trøtte. Hos meg kommer trøttheten plutselig, og er så intens at det eneste jeg kan gjøre, er å sove. Det spiller ingen rolle om jeg er i bilen, butikken eller hjemme, jeg bare må sove. Heldigvis er jeg på svangerskapspenger pga jobb med mye stråling, så jeg går og tusler hjemme. Utrolig deilig å kunne slenge seg på sofaen når trøttheten kommer, jeg vet ikke hvordan jeg skulle taklet det på jobb. Ring legen og hør dersom det tar helt overhånd. Det er viktig å lytte til kroppen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...