Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Nb! IKKE avtal med arb giver å redusere stillingsprosenten, men be om gradert sykemelding. Hvor lenge har du jobbet der?

 

Kun jobbet der i 3,5 uke. Hadde jo ikke regnet med at ryggen skulle bli sånn. Er forøvrig samme jobb som siste 6,5 årene, bare ny plass. Ble operert i ryggen for 1,5 år siden da, så er litt redd på grunn av det og....vil ikke oppleve samme igjen. Akkurat nå er det så mye stress rundt dette med jobb at jeg ikke klarer å være glad over det lille frøet. :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nb! IKKE avtal med arb giver å redusere stillingsprosenten, men be om gradert sykemelding. Hvor lenge har du jobbet der?

 

Kun jobbet der i 3,5 uke. Hadde jo ikke regnet med at ryggen skulle bli sånn. Er forøvrig samme jobb som siste 6,5 årene, bare ny plass. Ble operert i ryggen for 1,5 år siden da, så er litt redd på grunn av det og....vil ikke oppleve samme igjen. Akkurat nå er det så mye stress rundt dette med jobb at jeg ikke klarer å være glad over det lille frøet. :( :(

 

Enig med lykketroll13, du må ikke redusere selve stillingen da dette vil ha innvirkning på svangerskapspengene dine. Om det er samme arbeidsgiver det er snakk om så er det ingen grunn til bekymring. Du har jo vært der lenge å selv om du har fått ny jobb ved ny avd. eller lignende så er jo dette ting som plutselig kan dukke opp. Be heller om gradert sykemelding. Er helt sikker på at når de får vite hvorfor du er sykemeldt får pipa en annen lyd, selv om det ABSOLUTT IKKE skal være slik. Et alternativ kan jo være å fortell arb.giv. hvorfor? Kanskje det blir lettere for deg jobbmessig? Dette er jo virkelig ikke noe du skal være nødt å bruke energi på å bekymre deg over! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Ligger å gråter på sofaen. Oppdaget friskt blod på papiret ved toalettbesøk i kveld før jeg skulle legge meg. Har ikke smerter foreløpig så prøver å tenke positivt, men det er komplett umulig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marna, friskt blod trenger ikke bety noe som helst galt! Håper alt står bra til med den lille! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin 17.mai. Her ble det lite feiring. Var på sykehuset store deler av dagen og har fått bekreftet at jeg har hatt en MA hvor fosteret døde så tidlig som i uke 4. Jeg skulle vært 11 uker i morgen, men slik gikk det dessverre ikke denne gangen. Det er litt trist og forlate dere, men sender masse lykkeønskninger til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin 17.mai. Her ble det lite feiring. Var på sykehuset store deler av dagen og har fått bekreftet at jeg har hatt en MA hvor fosteret døde så tidlig som i uke 4. Jeg skulle vært 11 uker i morgen, men slik gikk det dessverre ikke denne gangen. Det er litt trist og forlate dere, men sender masse lykkeønskninger til dere alle.

Håper dere har hatt en fin 17.mai. Her ble det lite feiring. Var på sykehuset store deler av dagen og har fått bekreftet at jeg har hatt en MA hvor fosteret døde så tidlig som i uke 4. Jeg skulle vært 11 uker i morgen, men slik gikk det dessverre ikke denne gangen. Det er litt trist og forlate dere, men sender masse lykkeønskninger til dere alle.

 

Uff, så trist å høre. Litt av en 17. mai. Ønsker deg god bedring og håper du snart er i form igjen. Lykke til, det går til slutt skal du se. *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei! Trist å høre! Håper du har god støtte i mannen og gode venner nå. Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre Marna! Håper det går bra med deg etter omstendighetene, og at du har god støtte rundt deg! Tenker på deg!

Endret av Belle <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Så leit å høre marna! MA er på en måte ekstra fælt, da man har gått rundt oc trodd lenge at alt er iorden. Sender deg en god klem og ønsker lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist, Marna. Mitt verste mareritt, så jeg skjønner hvordan du har det. Håper du har god støtte rundt deg, og at du er tilbake her på 1. tri snart. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei) jeg har termin 25 desember..) lurer på hvordan det blir med vinterbarn.. Har sommerbarn fra før. Dette er nr 4. Og hvordan blir det med barnehage opptak og permisjon.. Uff 9 år siden sist, så mye nytt å sette seg inn i. Spennende å føkge med på dere andre her med termin i desember. Lykke til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker idag:) En uke til den magiske grensen. Men går ikke rundt og er så bekymret som sist gang. Det vil nå helst gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker idag. :rolleyes: Har fortsatt ikke skjønt det helt! Er så uvirkelig! Men åh somvi gleder oss!!!! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke klok på permisjonsbiten heller.. Uff må høre med folk som har gjort dette. Nytter ikke for neg og lese på nav.. Blir bare mer forvirret. Begge i full jobb, noen som kan eller vet hva som lønner seg ang permisjon? Hvordan har dere tenkt å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Sliter veldig med kvalme her. Men det rare er at jeg hadde et opphold på én uke ca. Jeg var kvalm fra uke 6 til uke 10, og så fra 10 til 11 følte jeg meg plutselig nesten helt bra igjen! Men så, da jeg nådde 11 uker, ble det verre igjen. Er det noen andre som har hatt det sånn? Begynner å bli lei...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i dag 12 uker på vei. Jippi!!! Har vært på første ordentlige time hos legen. Fått helsekort for gravide og rekvisisjon til å ta masse blodprøver. Hun har også sendt inn bestilling på OUL i uke 18. Hun sa at hun vanligvis ikke lyttet etter hjertet i uke 12, men at vi kunne prøve. Jeg var forberedt på at jeg kanskje ikke fikk høre noe, slik at jeg ikke skulle bli redd for at det ikke var liv. Tok litt tid, men hun fant hjertelyden. Det banket raskt og fint, så der virket det som om alt sto veldig bra til :D

 

Fikk svangerskapsboken for 2013-2014 og den gleder jeg meg til å lese. Nå er det bare velstand i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+3 idag, endelig over den veldig usikre tiden... Begynne så smått og gå opp for oss, at me faktisk ska bli foreldre... Veldig trist å lesa om deg Marna, men ønske deg alt godt videre, og lykke t m neste lille spire, når den tid melde seg :-)

Eg hadde d og sånn ang kvalme, som ei over her skreiv, va kvalmen fra uke 6+3 til 10+3. Fine i ei ukes tid, så begynte eg på ann igjen med kvalme, og måtte bare sykemelda meg ( da eg jobbe som sagt i trafikken). Syns eg holdt ut mer enn lenge nok. Og d e jo ingen som skryte av deg, når du gjør ein fantastisk innsats på jobb, når ein burde vært hjemma. Jobba kan eg alltid gjør... Håpa eg snart e tebake i jobb igjen da, for savne kollegaer og passasjerar... Kjøpte meg to mammabukser i går og... Dyre, men men... Takle ikkje vanlige bukser lenger, spesielt etter måltider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og jeg er like langt på vei, Daim! Var på ultralyd på mandag og så et lite knøtt som koste med hånden sin og så ut til å ha det veldig bra. Nå har jeg sittet her foran datamaskinen i kveld, også lurer jeg på om jeg plutselig kjente liv i magen? Det er jo veldig tidlig, så jeg har halvveis overbevist meg selv om at det er jeg som er litt smårar, men likevel så var det såpass langt nede at...nei, det er sikkert bare tull. Forrige svangerskap kjente jeg liv veldig sent, tror det ble så sent som uke 24 eller noe (husker ikke helt nøyaktig lenger), og da kjente jeg ikke "innvendig liv" først, nesten med en gang kom det spark som helt tydelig kunne sees utenpå magen.

 

Nok om det. Jeg er i nokså god form om dagen, takk himmelen for det, kvalmen ga seg gradvis fra uke 10, omtrent, og har heldigvis ikke vist tegn på å komme tilbake. Nå føler jeg ikke behov for å sove ekstra hvil på dagen lenger heller (i det minste ikke hver dag), og har til og med energi til å lage mat og gjøre litt lettere husarbeid, så her er det bare velstand (jeg er bortskjemt husmor med hushjelp, så det er ikke så veldig mye jeg MÅ gjøre hvis jeg ikke er i form).

 

Forøvrig er jeg i en veldig awkward tilstand, der mammabukser er for løse, men ingen av de vanlige buksene mine passer, så jeg går med åpen glidelås og lange løse mammatopper for tiden. Gleder meg til jeg får "ordentlig" mage om et par ukers tid og jeg ikke bare ser tjukk ut lenger! Er nesten litt skremt, for hittil har jeg gått opp fem kg (som har lagt seg rett på magen, heldigvis, på resten av kroppen er det ikke så stor forandring), og i forrige svangerskap gikk jeg bare opp 1 kg de første fire mnd. Da gikk jeg opp 20 kg i løpet av hele svangerskapet, så hvis jeg følger samme kurven nå risikerer jeg å ende opp som et fjell med ben før babyen kommer. Er det flere som har gått noe særlig opp i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt da, at me i lika långt på vei ;-) Eg har lagt på meg nøyaktig 5kilo eg og. Men stått stille ei goe stund nå. Såg på detta med gravidBMI, at eg ikkje burde legga på meg mer enn 8-9 kilo... Så den grenså sprenge eg vell muligens, hehe... Det viktigaste e jo at spirå våras legge på seg... Konne tenkt med ultralyd, men vetkje om d e for tidligt... Men på 3D vises vell alt mye bedre... Ska ikkje væra enkelt nai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg fått sett å hørt den lille <3 var på ultralyd i dag å det gjorde såå godt på så mange måter. Ble flyttet frem 2 dager så nå har jeg termin på julaften! Arti og se at det går fremover her me de fleste av oss! Tiden siden vi fikk vite det gådd fort-sakte om det er noen som kan forstå seg på det! :)

Ha en fin kveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv uke 14 med første, og fra uke 12-13 med de tre neste. Jeg inbiller meg å kjenne noe nå, men sikkert ikke, er så lenge siden forrige svangerskap. Er i uke 12....

Så det er jo ikke umulig du kjenner liv i uke 13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul neste uke) grugleder meg, har ingen gravid symptomer.. Utenom uteblitt mens og ømme bryst.. 9+3 uker nå, føler meg ikke gravid. Skal gå på blodfortynnende gjennom svangerskapet pga blodpropp og komplikasjoner under det forrige. Håper det går bedre denne gang. Når forteller dere det til arbeidsgiver? Gruer meg litt til den delen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er dagen kommer hvor jeg flytter over i 2. Trim :D

 

Men kommer til å følge med på dere her også :) håper alle har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...