Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Jeg har også kribling i beina, kanskje vi trenger magnesium? Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 8 og 12. Jeg skal i slutten av mai. Nå er jeg 6+1, gleder meg til å være nærmere 12 uker. Føles litt tryggere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gledelig update. Ikke spottet noe mer, og i dag var jeg tilbake til normalfarget utflod :)

Da har jeg fremdeles trua da, og det var nok bare all røringa til legen under innvendig UL som var grunnen.

Har bestilt time hos legen min, sendt mld. på nettet, men ikke fått svar enda. Håper på time aller helst før 17. mai, men det spørs vel om det er noe ledig før det. Iallefall håper jeg at jeg får time før juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kribling i beina, kanskje vi trenger magnesium? Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 8 og 12. Jeg skal i slutten av mai. Nå er jeg 6+1, gleder meg til å være nærmere 12 uker. Føles litt tryggere da.

 

Hadde magnesium i skapet ;)

Har bestilt legetime i dag, fikk time i morgen pga faste medisiner jeg går på som mest sannsynlig på seponeres :) fikk plutselig kjempe angst får at det ikke skal være liv eller at jeg ikke er gravid. Har bare tatt en rfsu test, å den var positiv! Gud hvor paranoid man blir! Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetrine

Jeg har så rastløse ben! Når jeg legger meg er det helt grusomt! Har hørt om det før å tenkt at folk sliter med mye rart å at det sikkert ikke er så ille! Men herregud noe så irriterende! Jeg ligger opp mot 2t før jeg får sove! :/ har aldri hørt at det har vært et symptom? Noen andre som vet?? Jeg er 5+2 i dag, når jeg har regnet utifra en syklus på 31dager, da jeg hadde første dag i siste mens 22.03. Hvordan regner jordmor termin feks? Når tid er det normalt å bestille time hos legen? Første gang, føler at jeg virkelig ikke vet noen ting.. Huff :/

 

Jeg har restless legs syndrom fra før av og går på parkinson medisiner mot det. Etter at jeg ble gravid har det blitt enda værre. Medisinene jeg tar for det skal ikke taes av gravide men jeg har faktisk ikke noe valg, tar jeg de ikke så får jeg ikke sove.....i det heletatt, liksom! Jeg syntes det er litt skummelt å ta slike medisiner da de ikke er testet ut på gravide, men kan jeg ikke ta de så må jeg ta abort..... Det er visst 12 mennesker i hele verden som har gått på medisinen under graviditet, noen har spontanabortert (men ikke sikkert det er pga. medisinen) men ingen barn har hatt medfødte skader.

Restless legs syndrom kan høres veldig "ufarlig" og tullete ut men om noen har vært våkne i 2 døgn og ikke klarer å sitte stille i ett minutt pga. urolige ben skal det mye til før de bagatelliserer noe slikt.

Magnesium, kalsium og alle andre kjerringråd hjelper ikke dersom man har restless legs da det skyldes en nevrologisk forstyrrelse, medisinene mot parkinson er dopamin agonister. Har man lette plager med kiling i bena er det noe annet og noen sier også at det kan skyldes lave jernlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Restless legs, i mindre grad enn hva du vinglepetrine har, er en ganske vanlig gravidplage. Oftest finner man ingen spesiell grunn. Var veldig plaget av dette i mitt forrige svangerskap, og jammen begynner det ikke nå igjen :( Jeg hadde helt normale jern og magnsiumlagre, så det var heller ikke grunnen. Noe jeg opplevde hjalp var faktisk å tøy leggene godt, samt sove med støttestrømper. Ikke særlig sexy, men det er bare å låse i. Synes også kriblingen er verre når jeg er veldig trøtt, så legger meg gjerne litt tidligere enn jeg kanskje føler for. Vet ikke om disse tipsene er til hjelp for andre, men det i alle fall harmløse hjelpemidler som har lindret plagene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har min første legetime på torsdag. Kjempespent! :) ) Da er jeg akkurat 8 uker (i følge appen min da :P )

Håper virkelig at alt er bra, og alt er som det skal være. Gravide som går på kontroll der jeg bor bruker å få UL så tidlig, så håper jeg også får det. Kan slappe mer av etterpå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kribling i beina, kanskje vi trenger magnesium? Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 8 og 12. Jeg skal i slutten av mai. Nå er jeg 6+1, gleder meg til å være nærmere 12 uker. Føles litt tryggere da.

 

Skal til legen i morgen pga at jeg går på faste medisiner som muligens må seponeres :) herregud det er mye å sette seg inn i, plutselig når jeg sto med medisinene i hånden gikk det opp for meg at jeg måtte lese pakningvedlegget :P huff.. Litt spent på hva legen sjekker i morgen. Skal ta opp det med rastløse ben, kanskje han aner noe råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så rastløse ben! Når jeg legger meg er det helt grusomt! Har hørt om det før å tenkt at folk sliter med mye rart å at det sikkert ikke er så ille! Men herregud noe så irriterende! Jeg ligger opp mot 2t før jeg får sove! :/ har aldri hørt at det har vært et symptom? Noen andre som vet?? Jeg er 5+2 i dag, når jeg har regnet utifra en syklus på 31dager, da jeg hadde første dag i siste mens 22.03. Hvordan regner jordmor termin feks? Når tid er det normalt å bestille time hos legen? Første gang, føler at jeg virkelig ikke vet noen ting.. Huff :/

 

Jeg har restless legs syndrom fra før av og går på parkinson medisiner mot det. Etter at jeg ble gravid har det blitt enda værre. Medisinene jeg tar for det skal ikke taes av gravide men jeg har faktisk ikke noe valg, tar jeg de ikke så får jeg ikke sove.....i det heletatt, liksom! Jeg syntes det er litt skummelt å ta slike medisiner da de ikke er testet ut på gravide, men kan jeg ikke ta de så må jeg ta abort..... Det er visst 12 mennesker i hele verden som har gått på medisinen under graviditet, noen har spontanabortert (men ikke sikkert det er pga. medisinen) men ingen barn har hatt medfødte skader.

Restless legs syndrom kan høres veldig "ufarlig" og tullete ut men om noen har vært våkne i 2 døgn og ikke klarer å sitte stille i ett minutt pga. urolige ben skal det mye til før de bagatelliserer noe slikt.

Magnesium, kalsium og alle andre kjerringråd hjelper ikke dersom man har restless legs da det skyldes en nevrologisk forstyrrelse, medisinene mot parkinson er dopamin agonister. Har man lette plager med kiling i bena er det noe annet og noen sier også at det kan skyldes lave jernlager.

 

Ja mistenker ikke at jeg har fått noe kronisk plager, men utrolig frustrerende er det uansett. Skal til legen i morgen så kanskje han aner råd, å kan se om jeg mangler jern, kalsium eller noe sånt :) Grusomt å måtte gå på medisiner som ikke er anbefalt når man er gravid, det er noe jeg skal diskutere med legen i morgen. Bruker også medisiner jeg er avhengig av, men regner med det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder eg meg ut herifra, gjekk ikkje vegen for meg dinna gangen.. Dåke må ha masse lykke til resten av gjengen, og håpe dåke får ett flott svangerskap uten så altfor masse plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig 9+0. Tiden går ikke alt for fort, men moro og allerede være på 9-tallet. Har enda ikke hørt noe fra legen, syntes det er litt dårlig at jeg ikke fikk noe tilbakemelding fra de i går. Men da får jeg det vel i morgen. Om ikke, får jeg ringe og purre på dem.

 

Jeg har vært i bedre form de siste dagene. Har vært litt uvel på kvelden, men det har vært litt bedre syntes jeg. Fremdeles trøtt og sover en del. Jeg blir også fort sliten. Orker ikke gå så fort, og når jeg går i oppoverbakker så blir jeg veldig tungpustet. Skylder på graviditeten jeg.

 

I dag skal jeg nyte fridagen, og kose meg med is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder eg meg ut herifra, gjekk ikkje vegen for meg dinna gangen.. Dåke må ha masse lykke til resten av gjengen, og håpe dåke får ett flott svangerskap uten så altfor masse plager :)

 

Så leit å høre Tina. Håper det går bra med deg, og at du snart sitter med en liten spire igjen!

Tenker på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder eg meg ut herifra, gjekk ikkje vegen for meg dinna gangen.. Dåke må ha masse lykke til resten av gjengen, og håpe dåke får ett flott svangerskap uten så altfor masse plager :)

 

Så trist, Tina! Håper du har en god og omsorgsfull mann som tar vare på deg nå. - og at den neste spiren vokser seg stor. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg endelig 9+0. Tiden går ikke alt for fort, men moro og allerede være på 9-tallet. Har enda ikke hørt noe fra legen, syntes det er litt dårlig at jeg ikke fikk noe tilbakemelding fra de i går. Men da får jeg det vel i morgen. Om ikke, får jeg ringe og purre på dem.

 

Jeg har vært i bedre form de siste dagene. Har vært litt uvel på kvelden, men det har vært litt bedre syntes jeg. Fremdeles trøtt og sover en del. Jeg blir også fort sliten. Orker ikke gå så fort, og når jeg går i oppoverbakker så blir jeg veldig tungpustet. Skylder på graviditeten jeg.

 

I dag skal jeg nyte fridagen, og kose meg med is.

 

Deilig å være litt bedre. Jeg var 9+0 i går og har vært litt bedre jeg og de siste to dagene. Håper det betyr at kvalmen er på retur.

Er sinnsykt andpusten jeg og. Tvinger meg til å gå tur og trene litt styrke, men gruer meg til oppoverbakkene. Tror likevel at fysisk aktivitet er bra og at det gjør det lettere å trene mer senere i svangerskapet. I følge Jill Jahrmann (trening for kule mager) er det normalt å være kjempeandpusten i 1. trimester, og det skal visst bli bedre i 2. Krysser fingrene for det!

 

Håper du hører fra legen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint, kjedelig e d jo. Men var forberedt på det etter ultralyden forrige veke. Vore verre om eg hadde abortert uten å ha vist d. Men håper spiren sitter godt neste gang testen skulle vise positivt :) mannen min tar det veldig fint han og, og tar godt vare på meg no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint, kjedelig e d jo. Men var forberedt på det etter ultralyden forrige veke. Vore verre om eg hadde abortert uten å ha vist d. Men håper spiren sitter godt neste gang testen skulle vise positivt :) mannen min tar det veldig fint han og, og tar godt vare på meg no ;)

Godt å høre at du tar det greit. Og at du blir tatt vare på. Kjempetrist at sånne ting skjer :( Håper det går godt for deg neste gang!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og høre Tina :( Måtte det gå bra neste gang.

Jeg var på første svangerskapskontroll igår, og fikk UL med det samme. Kjempe godt og betryggende å se den lille reka med et bankende hjerte :) 8+2 idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time for første svangerskapskontroll. Vil være 12 uker på vei da. Lenge å vente, men det skjer jo så mye før det. Bare å glede seg. Håper det blir UL da, i det miste at vi kan høre på hjerteslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror mange leger har UL-apparat på kontoret nå. Håper du får sett, mayflower!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått time til ul. 8 juli. vil da være 19+2. synes drt var litt seont jeg da men. flere? skalvtil legen igjen om to uker og håper på å få høre hjertet til lille. forrige gang hlrte vi det o uke 11 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time 12. Juli, da er jeg 18+6... Syns det var sent men :S er på ferie 20 juni-11 juli så hadde ikke fått før uans :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL 5 juni (da er jeg rundt 12uker,og får sett litt mer også).. Dette er privattime som jeg betaler for sev. Synes det var så lenge å vente på den vanlige.. Gleder oss veldig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt UL en gang i uke 7 og kunne tenkt meg en rundt uke 13 før ordinær i 17-20. Men har hørt at det ikke er bra å utsette fosteret for for mye av det. Noe som vet eller har hørt lignende? Kan det være skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt UL en gang i uke 7 og kunne tenkt meg en rundt uke 13 før ordinær i 17-20. Men har hørt at det ikke er bra å utsette fosteret for for mye av det. Noe som vet eller har hørt lignende? Kan det være skadelig?

 

Jeg spurte fastlegen om dette siden jeg har fått UL hver gang jeg har vært hos henne. Hun sa at så lenge hun ikke setter på doppleren så er det ikke noe problem. I følge henne kan doppler tidlig i svangerskapet føre til at fosteret blir overopphetet, men ULen i seg selv er ufarlig. Man ser ikke like godt uten doppler, men man kan ihvertfall se at hjertet blinker.

Håper jeg ikke skremmer noen nå. Antar at legedoppleren er sterkere enn de til hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...