Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Ja, en mellomting! gledet meg litt til denne kvalmen, for da leste jeg at det skulle minske sannsynligheten enda litt til for spontanabort, men akkurat nå driter jeg i den sannsynligheten!

Men får leverpostei i posten neste uke, bor i utlandet, og da skal jeg nok se lys i enden av tunnelen. For har såååå lyst på brødskive med leverpostei:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er også sinnsykt andpusten. Pleier vanligvis å trene en del, men nå blir jeg svimmel etter 10 rolige min på ellipsemaskinen. Tvinger meg til å være aktiv likevel, fordi jeg tror det vil være positivt for spiren og for resten av svangerskapet. Så da blir det de styrkeøvelsene jeg kan gjøre sittende + gå til og fra jobb. Det virker som det hjelper litt på kvalmen og energien.

 

Luften på soverommet er forresten litt tettere her og... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sånn til uke 12 kommer jeg til å bli sinnsyk! har lyst til å bare grine her:(

 

Grin i vei, kjære Markinga. Det hjelper!!!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid:-) gleder meg på e barn til :-) bare litt kjipt at jeg har beregne termin 31.desember.

Å satser på overtid. Hehe

Men lykkelig er vi uansett, etter et års prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge terminkalkulator har jeg termin 23.desember!:) får håpe den kommer litt før det ;) skal til lege 13.mai så da får jeg vite sikkert:) håper spiren sitter og gler meg til å få mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til dere nye. Jeg er i så dårlig form for tiden, fikk sykemelding 100% i to uker:O Føltes som et skikkelig nederlag men vet at jeg ikke bør tenke sånn. Alle svangerskap er forskjellig:) Forige gang var jeg i superform hele svangerskapet, dette er virkelig noe helt annet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Misunner dere uten for mye symptomer, her virker det som jeg har fått absolutt alt! og det er første gang jeg er gravid så får nesten lyst til å angre. Her er det kvalme fra morgen til kveld, og ingen matlyst, jeg er svimmel, tungpusten, blir sliten av å gå på do bare... hodepine fra helvete, vondt både her og der, og sliter med å gå for har sterke smerter i lysken, så nå er jeg haltepink! woho, og når jeg endelig får litt pause fra disse symptomene da kommer menssmertene og bekymrer meg med spontanabort!! og jeg er bare 7 uker på vei, er det sånn til uke 12 kommer jeg til å bli sinnsyk! har lyst til å bare grine her:(

Noen som har noen tips som kan hjelpe mot noen av disse symptomene, for er kjedelig å være sengeliggende nesten hele dagen!

 

Samme her lessismore! Har noe smårusk som tett nese og lyst på sure ting. Men, det er ikke akkurat noe bankers greier vi snakker om. Har måttet ta noen pauser fra forumet innimellom. MA var noe jeg aldri hadde hørt om før jeg begynte å " vanke" på BIM. Her får man nærmest inntrykk av at SA/MA er regel heller enn unntak :(

 

Merkelig at vi er så forskjellige. Selv sitter jeg her og etterlyser flere symptomer. Akkurat nå merker jeg ingenting, nada, og det bekymrer meg! Jeg blir jo helt tullete, googler ma/sa og alt som er av skumle ting, og lengter etter kvalmen, for da vet jeg at jeg er gravid!

Bare håper alt er bra med den lille.

Det skulle vært en mellomting, vet du, markinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :) fikk positiv test etter å ha prøvd ett år! Hurra! Men som dere skriver ovenfor, så går mine tanker også på om alt står bra til da jeg ikke har noen symptomer.. Trodde "kjenne-etter-symptomer" var borte nå som jeg har testet postivt, men neida :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle vakre gravide! Håper det går bra at jeg "melder" meg inn her jeg :-)

 

Fikk vite i dag at jeg var gravid. Hadde den liiten mistanke, skulle hatt mens for 2 dager siden, pluss at jeg har hatt mens murringer i en ukes tid nå. Det samme skjedde sist gang jeg ble gravid. Da var jeg 18, og jeg å samboer bestemte oss for å beholde barnet. Desverre endte det i en MA den gang, men det var veldig uplanlagt, så etter en stund føltes det "godt" å vite at det skulle være bare oss to litt til. Nå er jeg 22, og har vært sammen med den fremtidige barnefar i overkant av 7 år. Denne gangen er det OGSÅ uplanlagt. (Begge graviditeter skjedde på pilla...). Vi har tenkt lenge nå, at skjer det, så skjer det, om det viste seg at jeg skulle være max uheldig (eller heldig:) en gang til. Ooog, det gjorde det!

Desverre flytter sambo tilbake til hjembyen nå for å studere videre der, mens jeg blir igjen "alene" på studiestedet. Har termin 29 desember (håper på at jeg har regna litt feil og at det blir januarbarn, hih), så rekker heldigvis å fullføre juleeksamner. Etter dette blir det et års permisjon hjemme med sambo, og vårt lille nurk. Vi fant rett og slett ut at det aldri kommer til å passe, så da bare kjører vi på. Vi har det helt supert sammen, så det skal bli spennende å se hvordan det blir med enda ett familiemedlem.

 

Ellers har jeg ikke merket så mye mer enn dårlig søvn, ømme pupper (auu) og mensmurringer. Men, det kommer vel! Når begynte dere andre å kjenne kvalme også videre? Vet det er veldig individuelt, men er jo greit å forberede seg litt mentalt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Graviditet og bekymringer går hånd i hånd har jeg kommet frem til. Jo mer kunnskap man tilegner seg jo mer bekymret blir man! Frem til uke 12 er evige bekymring om sa/ma, deretter venter UL hvor man frykter de skrekkeligste avvik, så stresser man etter å kjenne etter liv og spark. Nåde den baby som ikke sparker frenetisk døgnet rundt, selv om det også er slitsomt. Frem mot fødsel er bekymringen om den går bra (man leser jo de verste historier som tenkes kan, og de overgår Stephen King på sitt verste). Puh.... Er det rart vi blir trøtte og ustabile?

 

Lykke til prøverpåførste! Når man klarer å skyve alle bekymringene til side, er jo egentlig dette en fascinerende tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med flykræsj! Vi må prøve å nyte dette. Hehe, kanskje enklere sagt enn gjort, når mange henger over toalettskåla og roper på elgen... Men uansett, vi har hvertfall prøvd å bli gravide leeeeeenge, så at spiren nå sitter, er jo helt fantastisk! Nyyyyte, nyte, nyte! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flykræsj

Hei hei alle vakre gravide! Håper det går bra at jeg "melder" meg inn her jeg :-)

 

Fikk vite i dag at jeg var gravid. Hadde den liiten mistanke, skulle hatt mens for 2 dager siden, pluss at jeg har hatt mens murringer i en ukes tid nå. Det samme skjedde sist gang jeg ble gravid. Da var jeg 18, og jeg å samboer bestemte oss for å beholde barnet. Desverre endte det i en MA den gang, men det var veldig uplanlagt, så etter en stund føltes det "godt" å vite at det skulle være bare oss to litt til. Nå er jeg 22, og har vært sammen med den fremtidige barnefar i overkant av 7 år. Denne gangen er det OGSÅ uplanlagt. (Begge graviditeter skjedde på pilla...). Vi har tenkt lenge nå, at skjer det, så skjer det, om det viste seg at jeg skulle være max uheldig (eller heldig:) en gang til. Ooog, det gjorde det!

Desverre flytter sambo tilbake til hjembyen nå for å studere videre der, mens jeg blir igjen "alene" på studiestedet. Har termin 29 desember (håper på at jeg har regna litt feil og at det blir januarbarn, hih), så rekker heldigvis å fullføre juleeksamner. Etter dette blir det et års permisjon hjemme med sambo, og vårt lille nurk. Vi fant rett og slett ut at det aldri kommer til å passe, så da bare kjører vi på. Vi har det helt supert sammen, så det skal bli spennende å se hvordan det blir med enda ett familiemedlem.

 

Ellers har jeg ikke merket så mye mer enn dårlig søvn, ømme pupper (auu) og mensmurringer. Men, det kommer vel! Når begynte dere andre å kjenne kvalme også videre? Vet det er veldig individuelt, men er jo greit å forberede seg litt mentalt, hehe.

 

Gratulerer og velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg gutt og slet ikke noe særlig med kvalme. Nå er jeg skikkelig kvalm og svimmel på morgenen og dels til kveldene. Spennende og se om det er en jente ettersom mer kvalme skal være et symptom :P Noen av dere som har en tidlig følelse på hvilket kjønn dere venter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle vakre gravide! Håper det går bra at jeg "melder" meg inn her jeg :-)

 

Fikk vite i dag at jeg var gravid. Hadde den liiten mistanke, skulle hatt mens for 2 dager siden, pluss at jeg har hatt mens murringer i en ukes tid nå. Det samme skjedde sist gang jeg ble gravid. Da var jeg 18, og jeg å samboer bestemte oss for å beholde barnet. Desverre endte det i en MA den gang, men det var veldig uplanlagt, så etter en stund føltes det "godt" å vite at det skulle være bare oss to litt til. Nå er jeg 22, og har vært sammen med den fremtidige barnefar i overkant av 7 år. Denne gangen er det OGSÅ uplanlagt. (Begge graviditeter skjedde på pilla...). Vi har tenkt lenge nå, at skjer det, så skjer det, om det viste seg at jeg skulle være max uheldig (eller heldig:) en gang til. Ooog, det gjorde det!

Desverre flytter sambo tilbake til hjembyen nå for å studere videre der, mens jeg blir igjen "alene" på studiestedet. Har termin 29 desember (håper på at jeg har regna litt feil og at det blir januarbarn, hih), så rekker heldigvis å fullføre juleeksamner. Etter dette blir det et års permisjon hjemme med sambo, og vårt lille nurk. Vi fant rett og slett ut at det aldri kommer til å passe, så da bare kjører vi på. Vi har det helt supert sammen, så det skal bli spennende å se hvordan det blir med enda ett familiemedlem.

 

Ellers har jeg ikke merket så mye mer enn dårlig søvn, ømme pupper (auu) og mensmurringer. Men, det kommer vel! Når begynte dere andre å kjenne kvalme også videre? Vet det er veldig individuelt, men er jo greit å forberede seg litt mentalt, hehe.

 

Gratulerer så mye :) Og et veldig koselig innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-) I dag har jeg ikke hørt på makan når det kommer til magen. Det lager jo lyder som om den produserte varer for en hel by! :o Men, det verste er søvnen. Jeg har ikke fått sove de 3 siste nettene (og midt i eksamenstiden da) fordi jeg har slike mensmurringer! I tillegg sover jeg mye lettere enn jeg normalt gjør. Håper disse murringene roer ned snart, eller så kommer jeg til å gå på veggen. Ei jente som er avhengig av søvn for å fungere! :wacko: Hvordan er det med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da, siljeepiljee? Jeg er 7+0 idag, og jeg kjenner ingenting i magen. Alle mensmurringer er borte. Er det et dårlig tegn tro? Bekymret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4 idag, alle symptomer forsvant igår :( Har helt angst :'( Men ringte legen imorges som vil ha meg inn på UL halv 2 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+4 idag, alle symptomer forsvant igår :( Har helt angst :'( Men ringte legen imorges som vil ha meg inn på UL halv 2 idag.

 

Lykke til i dag! Er selv 7+2 og har bestilt ul i morgen. Håper virkelig jeg får se et bankende lite hjerte!! Hører gjerne fra deg hvordan det gikk og hva du fikk se, da jeg er skitnervøs for morgendagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei da, siljeepiljee? Jeg er 7+0 idag, og jeg kjenner ingenting i magen. Alle mensmurringer er borte. Er det et dårlig tegn tro? Bekymret...

 

Jeg er bare 4+4, så er ikke langt på vei akkurat. Innbiller meg at grunnen ting at det skjer så mye i magen nå, er at den må bli "vant" til å være gravid ;)

Så deilig at du slipper mensurringer! Det er fler av de som ikke kjenner noe særlig symtopmer den første tiden, annet enn at mensen forsvinner. Det er også vanlig at de kommer å går, så jeg tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig :-) Du merker vel nå den neste uka om du har noen ømme pupper/kvalm/trøtt/hormonell også videre, så gi det noen dager, så blir du nok beroliget :-) Men hvis du bekymrer deg for ille, påviker jo det kroppen og fosteret, så da ville jeg kanskje ringt legen slik at du er på den sikre siden :-) Alt er nok bra skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle. =)

Ny her, siden jeg oppdaget i førre uke at jeg er gravid. :D Endelig!!

Er 5+7 på vei, termin 20/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyfeet<3

Hiver meg på her! 4+3 og termin nyttårsaften av alle dager!

Har en jente på 2 fra før! Er allerede kjempetrøtt, masse murring i magen og ømme pupper!

Håper de neste ukene går fort! Tenker en UL om 1 mnds tid!

Gratulerer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...