Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Idag fikk jeg se hjerteslag på UL :D :D :D :D

 

Hvor langt er du på vei? :)

 

6+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag fikk jeg se hjerteslag på UL :D :D :D :D

 

Åååå så heldig :) jeg har bestilt neste torsdag og da er jeg 7+2 så håper virkelig det blir hjerteslag å se da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg blødd. Ikke mye, men det var ikke lenger bare brunt utflod. :( Det var kun på papiret og rosa, men likevel tydelig og ikke bare en liten dråpe.. Har ikke mer vondt enn jeg har hatt siden før IKM og det har foreløbig ikke kommet mer (30 min siden).

 

Noen som har opplevd det samme og det gikk bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

I dag har jeg blødd. Ikke mye, men det var ikke lenger bare brunt utflod. :( Det var kun på papiret og rosa, men likevel tydelig og ikke bare en liten dråpe.. Har ikke mer vondt enn jeg har hatt siden før IKM og det har foreløbig ikke kommet mer (30 min siden).

 

Noen som har opplevd det samme og det gikk bra?

 

Det er ganske vanlig med småblødninger under graviditet. Livmorhals og slimhinner er mer lettblødende, så spor av blod etter eks samleie er ikke uvanlig. Større blødninger er selvsagt noe annet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg se hjerteslag på UL :D :D :D :D

ååå så gøy! :) ble det endringer i beregnet termin da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal jeg ringe til legen? Jeg trenger ikke å ringe før i 6 uke eventuelt for å høre hjerteslag?

 

Jeg er bare 4+3 uker, er det vanlig å ringe for å informere at jeg er gravid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i går! :D Er bare 4+4 på vei, så termin er ca 21.des. Veeeldig tidlig enda, men håper og tror at alt vil gå bra! :) Første gang gravid så er veldig spent! Har ømme bryst og litt murring/stikkinger nederst i magen... ellers ingen symptom!

 

Skal til lege 7.mai, men dette er kun fordi jeg har lavt stoffskifte. Ellers tror jeg ikke man trenger å gå til legen før det har gått 10-12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal jeg ringe til legen? Jeg trenger ikke å ringe før i 6 uke eventuelt for å høre hjerteslag?

 

Jeg er bare 4+3 uker, er det vanlig å ringe for å informere at jeg er gravid? :)

 

Jeg ringte til legekontoret for ca en uke siden og spurte når det var vanlig med første kontroll.. hun sa at det er ikke før 12uke. Der jeg bodde før, kom jeg inn tidligere. Er nok forskj fra sted til sted.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! "Melder" meg inn i desember-klubben:) er 5+3 i dag og har i følge legen term 13 desember- kan jo bli et lite luciabarn da! Første gang gravid, så veldig spennende og litt skummelt... Vil bestille tidlig ultralyd for å være sikker på at det er liv der nede, men vil hør med dere når det er sjans for å høre hjerte? Og skal jeg bestille utvendig ultralyd eller må jeg til gynekologen og ta innvendig?? :)

 

Gratulerer masse :) Sånn som jeg har skjønt det så er det i uke 6 at man kan høre hjertet på innvendig ultralyd. Jeg er selv i uke 6 nå og skal til legen på onsdag. Hadde en graviditet utenfor livmoren for kort tid siden, så vi skal sjekke at alt er som det skal nå :)

Lykke til!!

B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen dere nye :)

Det med første kontroll varierer nok litt hvor du bor, men også on du har mistet eller det av andre grunner er "high risk" svangerskap. Jeg har mistet, mamma har diabetes så er i faresonen der pluss at jeg har celleforandringer, så derfor får jeg litt ekstra kontroller.

I normale tilfeller er det mellom uke 8-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Belle<3

Jeg leste på mange av innleggene her at det er mange som har vært/skal på ultralyd i 6 uke for å sjekke hjertelyd.

 

Får man gjort sånt hos legen fra 6uke,eller må man bestille hos privat lege?

 

Mrs.Pink: Gratulerer med positiv test,jeg har termin ca 22.des:)

Så vi ligger ganske likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Adealsadeal!

Ble litt klokere nå:)

 

Er det noen som kan tipse om fine nettsider som kan opplyse om div ting for ferskinger som meg?

 

Som f.eks hva som hjelper mot kvalme, hva man bør og ikke bør spise og eventuelt kosttilskudd man bør ta utenom folat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første skikkelige kontroll på fredag, da er jeg 6+5. Har allerede vært en gang hos legen når jeg var 4+4.

 

Jeg har risikosvangerskap pga veldig høyt blodtrykk og måtte tidlig til legen pga medisinene jeg brukte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khloe+Babyfrø: Jeg tar et kosttilskudd som heter Gravid. Jeg fikk det av en venninne som var gravid, men var kommet så langt at hun ikke skulle ta noe tilskudd.

I denne pakken er det sånn at man skal ta 4 tabletter hver dag... å de skal visstnok inneholde alt vi trenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her i dag.

 

I morgen er jeg 7 uker på vei. Gleder meg for hver dag som går og er så lykkelig. Tar meg ofte på magen, og klarer ikke la være og smile. Gleder meg til UL neste fredag. Snart bare en uke igjen.

Fremdeles lite med symptomer hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd siden i går, var på UL i dag hvor de så fostersekk og antydning til embryo. Men ikke noe hjerte. Blødningene har stoppen, men er ikke ute av abortfare enda. Skal til bake neste uke for ny UL.

 

Kjenner jeg bare er trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har blødd siden i går, var på UL i dag hvor de så fostersekk og antydning til embryo. Men ikke noe hjerte. Blødningene har stoppen, men er ikke ute av abortfare enda. Skal til bake neste uke for ny UL.

 

Kjenner jeg bare er trist..

 

Så leit! Fortsatt sjanse for at det går bra, men skjønner bekymring! Sender over en god tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var det sprikende følelser. Kanskje ikke så unormalt når jeg tenker meg om...

Kvalmen har kommet snikende hos meg de siste par dagene. Ikke sånn spy-kvalm, bare jevnt over uvel. I tillegg er jeg supertrøtt, og sover minst to timer på dagen. Jeg fungerer overhodet ikke før kl 12, klarer ikke å lufte bikkja engang.

Men mensmurringene har gitt seg da. Er det vanlig? Jeg er forresten 6+0...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd siden i går, var på UL i dag hvor de så fostersekk og antydning til embryo. Men ikke noe hjerte. Blødningene har stoppen, men er ikke ute av abortfare enda. Skal til bake neste uke for ny UL.

 

Kjenner jeg bare er trist..

 

Håper spiren fortsatt sitter. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Oi, her var det sprikende følelser. Kanskje ikke så unormalt når jeg tenker meg om...

Kvalmen har kommet snikende hos meg de siste par dagene. Ikke sånn spy-kvalm, bare jevnt over uvel. I tillegg er jeg supertrøtt, og sover minst to timer på dagen. Jeg fungerer overhodet ikke før kl 12, klarer ikke å lufte bikkja engang.

Men mensmurringene har gitt seg da. Er det vanlig? Jeg er forresten 6+0...

 

Mine murringer har også stort sett gitt seg (5+5). Tror det er vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er 7+0 i dag og mer og mer kvalm og svimmel. sånn som deg, lessismore. Ringte legen for sykmelding, men fikk beskjed om å ta postafen. Fikk ikke komme til og fikk beskjed om at jeg skal jo til undersøkelse om to uker.. Tok en halv tablett og var stuptrøtt resten av dagen. Det går jo ikke når jeg skal på jobb. Har i tillegg blødd i 1,5 uke og i kveld har jeg blødd mer. Er frustrert og redd for å miste, eller for at det allerede skal være borte. Hva gjør jeg? Kan jeg bestille time hos jordmor? Eller skal jeg dra på legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er 7+0 i dag og mer og mer kvalm og svimmel. sånn som deg, lessismore. Ringte legen for sykmelding, men fikk beskjed om å ta postafen. Fikk ikke komme til og fikk beskjed om at jeg skal jo til undersøkelse om to uker.. Tok en halv tablett og var stuptrøtt resten av dagen. Det går jo ikke når jeg skal på jobb. Har i tillegg blødd i 1,5 uke og i kveld har jeg blødd mer. Er frustrert og redd for å miste, eller for at det allerede skal være borte. Hva gjør jeg? Kan jeg bestille time hos jordmor? Eller skal jeg dra på legevakten?

 

Sånn skal det ikke være! Jeg hadde krevd en time i løpet av morgendagen, senest torsdag. Hvis de ikke kan få til det, dra på legevakta, og bytt fastlege. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, mest sannsynlig er alt i orden med spiren i magen. Jeg sier det fordi jeg synes man kan kreve litt av fastlegen sin.

Jeg har allerede sykemelding, og er overlykkelig for det. Jeg hadde ikke fungert på jobb nå. (Så har jeg en litt uvanlig jobb hvor jeg må være 100% konsentrert hele tiden...)

 

Lykke til lykketroll, hold oss oppdatert! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye, her er vi en MEGA flott gruppe :) Det er mange meg bekymringer her, å jeg er også en av de:/ Jeg har ikke så mange symptomer, har vært litt kvalm i går og i dag på til sammen 2 minutter kanskje:/ Er jo glad hvis jeg slipper kvalmen men blir bekymra fordet, siden jeg hadde ekstrem kvalme forrige gang. Den ene dagen tenker jeg ikke på det men så er jeg kjempe bekymra neste dag. Så i morgen skal jeg bestille time til legen:)

de sier jo de vist de første graviditeter fåreløp med mye kvalme å dette ikke har d så kan d være tvillinge4r. alle tror jeg er gravid med tvillinger pga null trein denne gang. men va kanon dårlig å spydde fra fuste dag t fødsel mne begge de andre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...