Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke direkte migrene men på god vei he he. helt forferdelig. :(

 

Ja set er grusomt! Måtte gå hjem tors, og var syk i dag! Føler meg heldigvis bedre. Før jeg var gravid tok jeg ved slike tilfeller migrene medisin, men det tør jeg ikke nå! Da får jeg heller bli liggende..

Håper jeg slipper unna så mange anfall i svangerskapet!

 

Har du begynt å få migrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars dere med migrene. Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

 

Har du forsøkt neseskylling? Jeg tror de har nesehorn på apoteket. Du fyller det med vann og salt og skyller gjennom. (det følger med bruksanvisning) Det kan hjelpe kjempemye. Litt ubehagelig når man ikke er vant til det, men absolutt verdt å prøve!

Endret av Lykketroll13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

 

Har du forsøkt neseskylling? Jeg tror de har nesehorn på apoteket. Du fyller det med vann og salt og skyller gjennom. (det følger med bruksanvisning) Det kan hjelpe kjempemye. Litt ubehagelig når man ikke er vant til det, men absolutt verdt å prøve!

 

Jeg prøvde det for noen år siden, fikk det ikke til da, men kanskje jeg skal prøve igjen. Det kan jo ikke bli verre... Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars dere med migrene. Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

 

Uff bihulebetennlse er heller ikke noe godt, hadde det i fjor høst! Ønsker deg god bedring! Ser du skriver at du fikk konstatert graviditet hos legen.. Trodde ikke man fikk time så tidl?? El mener du kanskje at du tok graviditetstest hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff stakkars dere med migrene. Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

 

Uff bihulebetennlse er heller ikke noe godt, hadde det i fjor høst! Ønsker deg god bedring! Ser du skriver at du fikk konstatert graviditet hos legen.. Trodde ikke man fikk time så tidl?? El mener du kanskje at du tok graviditetstest hos legen?

 

Ja, sistnevnte. ;) Var hos legen mest pga bihulene, og fikk samtidig konstatert at jeg er gravid. Han tok ingen blodprøver, målte blodtrykk eller kjente på magen, det kommer senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars dere med migrene. Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

 

Uff bihulebetennlse er heller ikke noe godt, hadde det i fjor høst! Ønsker deg god bedring! Ser du skriver at du fikk konstatert graviditet hos legen.. Trodde ikke man fikk time så tidl?? El mener du kanskje at du tok graviditetstest hos legen?

 

Ja, sistnevnte. ;) Var hos legen mest pga bihulene, og fikk samtidig konstatert at jeg er gravid. Han tok ingen blodprøver, målte blodtrykk eller kjente på magen, det kommer senere. :)

 

 

Ok da skjønner jeg! Jeg har spart en clearblue med ukeindikator som jeg skal ta i morg! Litt gøy å se hvor mange uker...

 

Forresten er graviditetstest(urinprøve) hos legen enda mer nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke, belle. Fikk bare beskjed om at; "jepp du er gravid, ja!"

 

Lykke til med clearblue i morgen! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aner jeg ikke, belle. Fikk bare beskjed om at; "jepp du er gravid, ja!"

 

Lykke til med clearblue i morgen! Spennende!

 

Takk for det! Har tatt flere billigtester som alle har vist svakt pos, men litt ekstra spennende med annen type test! Får det ennå mer bekreftet på en måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hoppe inn på dette forumet også da:) så morro med alle disse sidene så man kan dele med noen at man er gravid, for er jo fremdeles usikkert og litt kjedelig og fortelle familie og venner for så å miste. Men samboeren klarte ikke la være så han har fortalt foreldrene sine og bestevennen, så får jo håpe at det går bra det her:) har termin rundt 12.12.13 tror jeg så er litt over 4 uker på vei!

 

Jeg har en del symptomer hatt det siste uken, ømme bryster, menssmerter, ligamentsmerter litt kvalm og hodepine fra helvete! Veldig frustrerende med hodepine ettersom jeg studerer og har to store innleveringer til neste uke og en test, så får bare håpe jeg får noen smertefrie timer så jeg kan få gjort litt!

 

Så det var fler som ikke bor i Norge, selv bor jeg i New Zealand så lurer på hvordan det blir med legetime og oppfølging her, men det blir vel ganske likt som i norge tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer til Markinga :)

 

Uff slitsomt med denne hodepinen, vet alt om det da jeg selv sliter med migrene! Lykke til med innleveringene :)

 

Jeg lurer på om noen her skjønner disse clear blue med ukeindikator, har nettopp tatt en som viser Gravid 2-3, betyr det at jeg egentlig er 4-5 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, belle. Det betyr at befruktningen skjedde for 2-3 uker siden, så da er du 4-5 uker på vei. Hvis du vet når mensen startet sist, så kan du jo bruke noen av terminkalkulatorene som florerer på nettet, og få en foreløpig termin... Men det vet du sikkert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj her er jo skravlingsen i gang :) denne uken har det skjedd mye :) har vært hos gyn å tatt innvendig ul og fikk se en liten prikk :wub: he he så har ihvertfall fått bekreftet at det er noe der :) skal tilbake å ta ny ul den 17/4 p da håper jeg det er et <3 som banker :) har også ringt riksen og sagt i fra at det ikke blir oppstart med ivf i mai som planlagt så da håper jeg dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, belle. Det betyr at befruktningen skjedde for 2-3 uker siden, så da er du 4-5 uker på vei. Hvis du vet når mensen startet sist, så kan du jo bruke noen av terminkalkulatorene som florerer på nettet, og få en foreløpig termin... Men det vet du sikkert. ;)

 

Takk :) stemmer, jeg prøvde en terminkalkulaor her om dagen, og endte opp med rundt 11des :) var den datoen jeg hadde regnet ut selv og :) hehe det gikk visst litt mer opp for mannen i dag også, når han så det sto: gravid. Litt lettere å stole på tydeligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, belle. Det betyr at befruktningen skjedde for 2-3 uker siden, så da er du 4-5 uker på vei. Hvis du vet når mensen startet sist, så kan du jo bruke noen av terminkalkulatorene som florerer på nettet, og få en foreløpig termin... Men det vet du sikkert. ;)

 

Takk :) stemmer, jeg prøvde en terminkalkulaor her om dagen, og endte opp med rundt 11des :) var den datoen jeg hadde regnet ut selv og :) hehe det gikk visst litt mer opp for mannen i dag også, når han så det sto: gravid. Litt lettere å stole på tydeligvis ;)

 

Ja, stemmer det. Den 11. har jeg og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte migrene men på god vei he he. helt forferdelig. :(

 

Ja set er grusomt! Måtte gå hjem tors, og var syk i dag! Føler meg heldigvis bedre. Før jeg var gravid tok jeg ved slike tilfeller migrene medisin, men det tør jeg ikke nå! Da får jeg heller bli liggende..

Håper jeg slipper unna så mange anfall i svangerskapet!

 

Har du begynt å få migrene?

huff a meg, nei det er ikke noe særlig. men du burde snakke med legen din om det. kanskje det er noe migrene medisiner du kan ta selv om du er gravid :) Jeg hadde migrene anfall i mitt forrige svangerskap og da ble jeg samtidig helt vissen i den ene hånda pluss halve munnen :/ Det var ikke noe særlig, måtte ligge i et helt mørkt rom. Håper det gir seg på deg og at du slipper de anfalla ja :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars dere med migrene. Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

uff stakkars deg med bihule betennelse også, det er heller ikke noe godt :( God bedring og håper det går fort over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff stakkars dere med migrene. Selv har jeg bihulebetennelse på tredje uka, og det er vooooondt! :( Det sprenger bak nesa og i panna, og trykket er helt forferdelig. Var hos legen i dag, fikk konstatert graviditeten (jippiiiii!), men ingen medisin mot bihulene. Håper dere slipper unna migreneanfall...

 

Uff bihulebetennlse er heller ikke noe godt, hadde det i fjor høst! Ønsker deg god bedring! Ser du skriver at du fikk konstatert graviditet hos legen.. Trodde ikke man fikk time så tidl?? El mener du kanskje at du tok graviditetstest hos legen?

 

Ja, sistnevnte. ;) Var hos legen mest pga bihulene, og fikk samtidig konstatert at jeg er gravid. Han tok ingen blodprøver, målte blodtrykk eller kjente på magen, det kommer senere. :)

 

 

Ok da skjønner jeg! Jeg har spart en clearblue med ukeindikator som jeg skal ta i morg! Litt gøy å se hvor mange uker...

 

Forresten er graviditetstest(urinprøve) hos legen enda mer nøyaktig?

 

De sier at de testene man tar hjemme er like gode som de man tar hos legen. Så har man fått klart positiv hjemme, er det ikke nødvendig å dra til legen for å ta ny test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke direkte migrene men på god vei he he. helt forferdelig. :(

 

Ja set er grusomt! Måtte gå hjem tors, og var syk i dag! Føler meg heldigvis bedre. Før jeg var gravid tok jeg ved slike tilfeller migrene medisin, men det tør jeg ikke nå! Da får jeg heller bli liggende..

Håper jeg slipper unna så mange anfall i svangerskapet!

 

Har du begynt å få migrene?

huff a meg, nei det er ikke noe særlig. men du burde snakke med legen din om det. kanskje det er noe migrene medisiner du kan ta selv om du er gravid :) Jeg hadde migrene anfall i mitt forrige svangerskap og da ble jeg samtidig helt vissen i den ene hånda pluss halve munnen :/ Det var ikke noe særlig, måtte ligge i et helt mørkt rom. Håper det gir seg på deg og at du slipper de anfalla ja :)

 

 

 

 

Tusentakk for det :) håper virkelig jeg slipper unna ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får litt angst igjen...

Forrige lørdag var CB ukeindikator 2-3 og idag var den også det...den burde jo vist 3+ idag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hvis du var 4 uker sist så er du jo 5 uker nå og da viser den vel det samme?? Ikke ta flere tester vi blir jo bare tullete :rolleyes: he he alt er nok bra skal du se :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet :P

Er 5+1 idag ifølge terminkalkulator...har bare helt angst pga at jeg mistet sist når jeg var 6+0...men skal prøve å ikke teste mer og heller håpe på at alt er ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det som deg adealsadeal. Livredd for sa/ma. Men vi må bare slutte og tenke på det, ellers blir vi sprø. Dette SKAL gå bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er alene om følelsene/tankene. Men skulle ønske vi klarte å slappe av og ikke være redde. Føler det ødelegger litt for gleden av å ha en liten spire inni der :S

Håper bare jeg får tidlig UL fort og at det roer meg ned litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...