Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg vært på første legekontroll :)

Fikk henvisning til tidlig UL så får beskjed om det neste uke :)

 

Men legen satte termin til 10.12.13 mens alle terminkalkulatorer jeg har tatt viser 07.12.13...hvor får han 3 dager senere?? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjennomsnittlig sykluslengde på 28 dager? For hvis du har syklus på 31 dager, må man legge til 3 dager på terminen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går som det skal så har jeg vel en termin i desember jeg også da :-)

 

Etter terminkalkulatoren å dømme så er det 3 desember jeg har termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du gjennomsnittlig sykluslengde på 28 dager? For hvis du har syklus på 31 dager, må man legge til 3 dager på terminen...

 

Har ca 25 dager syklus, så ikke i nærheten av 31 en gang :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kvalmen kommer snikende på meg. Ikke morgenkvalmen, men ettermiddagskvalmen. Jeg er ikke direkte kvalm og må spy, men jeg kjenner meg uvel og det vokser litt i halsen på meg. Begynte i går, men da tenkte jeg at det ikke var noe spesielt. Men det er kommet nå også. Har sovet litt på sofaen, og når jeg våkner opp har jeg den samme følelsen, av at det vokser i halsen på meg og jeg kjenner meg litt uvel.

 

Jeg tar heller ettermiddagskvalmen enn morgenkvalmen, da går det ikke ut over jobben min.

 

Noen andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt det slik men i dag har ikke merket noen verdens ting.

Kjenner meg ikke direkte kvalm men uggen. får litt sånn brekningsfølelse. Dette har kommet på ettermiddagen og kvelden.

 

Men i dag har jeg ikke merket noen ting til det.

Liker ikke det heller :-/ vil heller være litt uggen å føle meg gravid enn å ikke føle noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner nesten ingenting jeg. Men så er jeg ikke så langt heller da, 4+2. Jeg er muligens litt trøttere en normalt, men ikke kvalm, ingen ømme bryster. Jaja, skal vel ikke klage, det kommer nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ca 25 dager syklus, så ikke i nærheten av 31 en gang :S

 

Har du beregnet etter 25 dagers syklus? Fastlegen vil sikkert beregne etter 28 dager og så vil UL/blodprøver vise om du er kommet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke direkte kvalm men uggen. får litt sånn brekningsfølelse. Dette har kommet på ettermiddagen og kvelden.

 

 

Har litt samme følelse, men mest på formiddagen. Har heldigvis ikke kastet opp enda. Var hos legen i dag og fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke kommer for om 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ca 25 dager syklus, så ikke i nærheten av 31 en gang :S

 

Har du beregnet etter 25 dagers syklus? Fastlegen vil sikkert beregne etter 28 dager og så vil UL/blodprøver vise om du er kommet lenger.

 

Ja...får bare smøre meg med tålmodighet til UL :P

Men det å vente på UL er en prøvelse kjenner jeg...Hehe...vil så gjerne se om alt er bra :) men er jo ikke noen vits enda..er 5+0 idag så...ifølge babyverden terminkalkulator skal hjertet begynne å slå på onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske kvalm på morgenen, frem til lunsjtider...men har en del hodepine/svimling...men blodtrykket var fint sa legen (120/84) så det er vel bare et symptom det også, han sa jeg bare måtte være glad for alle symptomer jeg hadde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kvalmen kommer snikende her og.... Blæh...

Etter jobb i dag har det vært litt ille, vokser i munnen på meg..

Men greit med litt tegn... Gleder meg til ul i uke tolv, så jeg får sett lille spiren og da blir det litt mer virkelig!..

 

Har to eldre gutter i heimen (4/8) og håper jeg får skjult det så lenge som mulig... Men spørs, magen kommer fortere enn ja... Iallefall sist..

Når forteller dere det?! Til barna?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e 4+6 idag, blir svimmel av og til, veldig ubehagelig!! Trøttere en normalt, vil mykje, men lite ork :P

Så skal d lite til for at eg reagerer på lukt, om eg går inn på badet etter at noken har vore der å gjort sitt fornøgde, så kjenne eg at eg vil brekke meg!! Men bæsjebleiene til sonen min, går fint :) Men ingen ømme bryster enda (hadde d forrige gang), og ingen kvalme bortsett fra at eg blir fort bilsjuk om eg sitter på no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg inn etter noen dager vekk og ser at vi er blitt så mange flere. Så GØY:) Så mange med termin i desember, helt utrolig:) Velkommen til alle nye og Gratulerer så mye alle sammen. Jeg har fortsatt ikke særlig med symptomer. Dagene er veldig forskjellige, sulten, trøtt sånn plutselig, sliten, hodepine vær dag, så vidt kvalm og veldig oppblåst i magen. Men er jo selvfølgelig glad for at jeg ikke har den kvalmen (ennå) men blir jo litt bekymra siden jeg hadde hyperemesis med gutten min på 5 år. Med dattera mi på 8 år var jeg litt kvalm fra 12 uke - ca uke 24. Kanskje jeg får en jente til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vente med å si det til barna mine og familien når jeg er 12 uker på vei. forrige gang jeg var gravid fortalte jeg det med en gang jeg fant det ut, og de ble jo glade for å få en lillesøster eller lillebror. men så mistet jeg og det var ikke noe moro å fortelle det da de ble lei seg. Så jeg har bestemt at ingen skal få vite det ( utenom dere ) før 12-13 uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, og gratulerer til alle sammen:) vi fant ut for en uke siden at vi også venter barn, termin ca. 4 desember trur jeg (ustabil syklus). av symptomer så har jeg utrooolige ømme bryster til tider, litt mer trett enn vanlig og kvalme.

Har samboer og vi har en datter på to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var dåke på førstekontroll ? lege eller jordmor ?

Sist venta eg til eg va rundt 3 mnd veg, men e vel kanskje vanlig å reise før? Da reiste eg først til legen, også til jordmor resten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ventet til uke 12, er nesten ikke noe vits i å reise før det om det ikke er noen spesielle behov selvfølgelig :) Jeg gikk til lege først å jordmor resten i tidligere svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Da har jeg vært på første legekontroll :)

Fikk henvisning til tidlig UL så får beskjed om det neste uke :)

 

Men legen satte termin til 10.12.13 mens alle terminkalkulatorer jeg har tatt viser 07.12.13...hvor får han 3 dager senere?? :S

 

Så spennende! Men, "orntli" termin får du vel på UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er blitt mange med termin i des, så GØY, og gratulerer! :)

 

Har hatt migrene et par dager nå, og endelig begynner jeg å se klart.. Tør ikke ta Imigran (migrenemedisin)..

Noen andre som også sliter med migrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første legekontroll :)

Fikk henvisning til tidlig UL så får beskjed om det neste uke :)

 

Men legen satte termin til 10.12.13 mens alle terminkalkulatorer jeg har tatt viser 07.12.13...hvor får han 3 dager senere?? :S

 

Så spennende! Men, "orntli" termin får du vel på UL? :)

 

Det er sant ;) Og det er jo ikke før slutten av juni...LEEEENGE...hehe :P

Men de kan visstnok se det sånn ca på tidlig UL...har hørt om en del som har fått endret termin etter tidlig UL...så blir spennende å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...