Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

aaah.. skjønner! jeg får bare dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobb, og ser for meg at jeg ikke kommer til å klare å ta i mot en sykmelding om den kommer. har plagdes en del med bekkenet tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg bestilte legitime for lenge siden, før eg ante at eg va gravid. Og bra va det, for d var ikkje ledig før 19.april. Då e eg jo nesten 8uker på vei. Ska bestilla ultralyd t uke 12- 13 og. Klare ikkje venta t uke 18... Muligens 3D, får sjå. Katti ska dåkkår sei det t familie, venner og jobb?? Me drøye d t etter 17. Mai me ;-) Orke ikkje all sympatisnakket ilag med blomster og kort. Då e d bedre at kun vi 2 vett om det, synes eg. Mista for 12 år siden, og eg syntes det va grusomt. Men alle rundt meg tok jo del idet, og det va veldig mye for mye for meg... Lærte av det den gang. Selv om eg selvfølgelig forstår at dei syntes synd på oss, på den tiå... Bare kjempesnilt av dei d, men for meg, blei alt bare mye verre då... Derfor e mitt valg og venta... Lura litt på katti me MÅ sei ifra på jobbene... Kjenne at eg gleda meg ikkje akkurat t det... Me trenge folk heile veien, folk på overtid, flere sykmeldte, og en travel og hektisk jobb... Men klart, eg ska jo ikkje bry meg om det, men det e nå ein gong sånt, at eg bryr meg om alle rundt meg, og vil hjelpa alle ;-) Så det stive såklart litt i bakhodet ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis du er på mobilen så trykker du på selve innlegget du skal svare på, da får du opp en "svar knapp" trykk på den så kommer innlegget også ;)

 

Takk! Det lurte jeg og på! Går det forresten an å like et innlegg på mobilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som venter i desember allerede! Jeg har termin 1. desember (så lurer på om det ikke blir novemberbaby, har en jente fra før som kom 6 dager før termin). Jeg har nesten ikke merket noen symptomer (bortsett fra at jeg tisser hver halvtime omtrent), og det er jeg meget fornøyd med. Håper det fortsetter sånn leeenge. Synes det var veldig tungt å gå gravid med første (vanskelig 1.trimester, og bekkenløsnig i siste trimester), så synes godt jeg kan ha en lett graviditet denne gangen :)

 

Ellers har jeg time til ultralyd allerede neste uke, når jeg er 6+5. Da er det jo mest bare en liten peanøtt å se, men hjertet bør allerede være godt i gang ( <3 hjertelyd <3 ), og poenget er visst å kontrollere at embryoet er godt festet. Ikke at det er så mye de kan gjøre hvis det ikke er godt festet, men legen sier jeg skal ta ultralyd så da gjør jeg det (bor i utlandet og er i privat helsesektor, så ting er litt annerledes enn i Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bestilte legitime for lenge siden, før eg ante at eg va gravid. Og bra va det, for d var ikkje ledig før 19.april. Då e eg jo nesten 8uker på vei. Ska bestilla ultralyd t uke 12- 13 og. Klare ikkje venta t uke 18... Muligens 3D, får sjå. Katti ska dåkkår sei det t familie, venner og jobb?? Me drøye d t etter 17. Mai me ;-) Orke ikkje all sympatisnakket ilag med blomster og kort. Då e d bedre at kun vi 2 vett om det, synes eg. Mista for 12 år siden, og eg syntes det va grusomt. Men alle rundt meg tok jo del idet, og det va veldig mye for mye for meg... Lærte av det den gang. Selv om eg selvfølgelig forstår at dei syntes synd på oss, på den tiå... Bare kjempesnilt av dei d, men for meg, blei alt bare mye verre då... Derfor e mitt valg og venta... Lura litt på katti me MÅ sei ifra på jobbene... Kjenne at eg gleda meg ikkje akkurat t det... Me trenge folk heile veien, folk på overtid, flere sykmeldte, og en travel og hektisk jobb... Men klart, eg ska jo ikkje bry meg om det, men det e nå ein gong sånt, at eg bryr meg om alle rundt meg, og vil hjelpa alle ;-) Så det stive såklart litt i bakhodet ;-/

 

Tror vi skal vente så lenge som mulig med å si noe til noen. Vi har et lite troll på to år og vil ikke si noe til henne før jeg begynner å få tydelig mage (ventetiden blir uansett veldig lang for henne), og det er lettere at hun ikke får vite noe hvis vi ikke sier det til noen andre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb hvor jeg utsettes for stråling, og som innebærer mye stress. Selv om jeg vil, får jeg faktisk ikke lov av legene. Men like greit det, vil jo ikke utsette den lille i magen for noe. :)

 

Er det sykepenger du får da? Trodde du hadde rett på svangerskapspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen hadde giddet å forklare meg hvordan man linker en annens post inn i sin egen, så hadde det gjort meg veldig glad :) Er litt grønn her inne ;) Er det bare å kopiere?

 

Hvis du er på mobilen så trykker du på selve innlegget du skal svare på, da får du opp en "svar knapp" trykk på den så kommer innlegget også ;)

 

Takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Merker murringer og oppblåsthet, men det kan like gjerne skyldes at jeg spiste så mye i påska! Den dårlige trenden med stort Matinntak har jeg visst dradd med meg litt til... Hmm, jogge i morra tror jeg ;) Ellers satser jeg på å jobbe 100% i dette svangerskapet også. Var ikke borte noe fra jobb forrige gang og satser på det samme nå :) Hadde lett svangerskap sist, bortsett fra voldsom tretthet da. Å være trøtt kan jeg imidlertid leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som venter i desember allerede! Jeg har termin 1. desember (så lurer på om det ikke blir novemberbaby, har en jente fra før som kom 6 dager før termin). Jeg har nesten ikke merket noen symptomer (bortsett fra at jeg tisser hver halvtime omtrent), og det er jeg meget fornøyd med. Håper det fortsetter sånn leeenge. Synes det var veldig tungt å gå gravid med første (vanskelig 1.trimester, og bekkenløsnig i siste trimester), så synes godt jeg kan ha en lett graviditet denne gangen :)

 

Ellers har jeg time til ultralyd allerede neste uke, når jeg er 6+5. Da er det jo mest bare en liten peanøtt å se, men hjertet bør allerede være godt i gang ( <3 hjertelyd <3 ), og poenget er visst å kontrollere at embryoet er godt festet. Ikke at det er så mye de kan gjøre hvis det ikke er godt festet, men legen sier jeg skal ta ultralyd så da gjør jeg det (bor i utlandet og er i privat helsesektor, så ting er litt annerledes enn i Norge).

 

Kan jeg spørre hvilket land du bor i? Jeg bor i utlandet jeg og. Spania. Flyttet hit i februar og skal bli her i ett år ca. Vurderer å dra hjem til fastlegen min i Norge for å ta første ultralyd. I og med at jeg hadde en utenfor livmoren for en måned siden, blir jeg anbefalt å ta en tidlig ul. Vi skal inn i privat helsesystem vi og, men må ordne med NIE-numre først. Mye styr! Men vi har nå valgt det selv ;) Kan ikke klage da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flykræsj

Jeg har en jobb hvor jeg utsettes for stråling, og som innebærer mye stress. Selv om jeg vil, får jeg faktisk ikke lov av legene. Men like greit det, vil jo ikke utsette den lille i magen for noe. :)

 

Oi! Blir ekstra langt svangerskap for deg når ikke du kan jobbe! Tror jeg hadde gått på veggen, men det er selvsagt å foretrekke fremfor å utsette foster for stråling!! Du skal ha kred for positiv innstilling da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb hvor jeg utsettes for stråling, og som innebærer mye stress. Selv om jeg vil, får jeg faktisk ikke lov av legene. Men like greit det, vil jo ikke utsette den lille i magen for noe. :)

 

Er det sykepenger du får da? Trodde du hadde rett på svangerskapspenger.

 

Vet du, jeg aner faktisk ikke hva det kalles. Men vi har en fin ordning på jobben, der jeg får full lønn ved graviditet. Jobben får igjen pengene av staten så lenge jeg får sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb hvor jeg utsettes for stråling, og som innebærer mye stress. Selv om jeg vil, får jeg faktisk ikke lov av legene. Men like greit det, vil jo ikke utsette den lille i magen for noe. :)

 

Oi! Blir ekstra langt svangerskap for deg når ikke du kan jobbe! Tror jeg hadde gått på veggen, men det er selvsagt å foretrekke fremfor å utsette foster for stråling!! Du skal ha kred for positiv innstilling da :)

 

Ja, det blir langt. Men da jeg var gravid sist, for tre år siden, var det en nydelig vår og en deilig sommer, så jeg savnet ikke jobben så mye. Det var faktisk veldig deilig å få en pause, og sånn tenker jeg litt nå også. Håper bare ikke det blir regn, regn, regn, som i fjor! Da blir det kjedelig da! :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg aner faktisk ikke hva det kalles. Men vi har en fin ordning på jobben, der jeg får full lønn ved graviditet. Jobben får igjen pengene av staten så lenge jeg får sykemelding.

 

Det tror jeg er svangerskapspenger. Da bruker du ikke opp sykepengetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mange som venter i desember allerede! Jeg har termin 1. desember (så lurer på om det ikke blir novemberbaby, har en jente fra før som kom 6 dager før termin). Jeg har nesten ikke merket noen symptomer (bortsett fra at jeg tisser hver halvtime omtrent), og det er jeg meget fornøyd med. Håper det fortsetter sånn leeenge. Synes det var veldig tungt å gå gravid med første (vanskelig 1.trimester, og bekkenløsnig i siste trimester), så synes godt jeg kan ha en lett graviditet denne gangen :)

 

Ellers har jeg time til ultralyd allerede neste uke, når jeg er 6+5. Da er det jo mest bare en liten peanøtt å se, men hjertet bør allerede være godt i gang ( <3 hjertelyd <3 ), og poenget er visst å kontrollere at embryoet er godt festet. Ikke at det er så mye de kan gjøre hvis det ikke er godt festet, men legen sier jeg skal ta ultralyd så da gjør jeg det (bor i utlandet og er i privat helsesektor, så ting er litt annerledes enn i Norge).

 

Kan jeg spørre hvilket land du bor i? Jeg bor i utlandet jeg og. Spania. Flyttet hit i februar og skal bli her i ett år ca. Vurderer å dra hjem til fastlegen min i Norge for å ta første ultralyd. I og med at jeg hadde en utenfor livmoren for en måned siden, blir jeg anbefalt å ta en tidlig ul. Vi skal inn i privat helsesystem vi og, men må ordne med NIE-numre først. Mye styr! Men vi har nå valgt det selv ;) Kan ikke klage da :)

 

Vi bor i Mexico, så språket er det samme, ellers gjetter jeg det er nokså forskjellige helsesystemer. Synes det er ekstra greit å ha litt kontakt med norske gravide siden jeg selv er så langt unna, for holdninger, oppfatninger og vedtatte sannheter er ganske annerledes her borte. Inne på DIB føler jeg meg mer hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle ønske jeg kunne gå hjemme å bare kose meg jeg og. er så lei jobben, stress med barnehage, skole, middag å husarbeid. drømmer om noen late dager bare for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også skal få komme inn til dere. Har ikke turt å skrive noe her før positiv test, som jeg akkurat har fått kl. halv seks om morran. Men nå kommer jeg.

 

Har visst noen dager at jeg måtte være gravid, men har ikke hatt testedag før i dag. Og jeg er i dag 5+0.

 

Lykke over at første egginnsett ble vellykket, har to avbrutte forsøk bak oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på far: du kan jo få deg en sykemelding hvis du er sliten. Det er ikke meningen at man skal slite seg helt ut. Jeg forstod det slik at dere har flere barn? Etter min mening er det bedre for alle å ha en frisk og opplagt mamma istedet for en utslitt! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Syns nå jeg da... :)

 

Velkommen til alle nye! Moro at vi begynner å bli så mange! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt time til første svangerskapskontroll. Alt ble mye mer virkelig da, samtidig som det blir ekstra skummelt, for vil jo ikke ringe og si at jeg desverre må avbestille timen fordi jeg har

mistet:( Men har en god følelse altså. Timen blir 2. mai, så gleder meg masse til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MillaLilla:

(Det ble så langt å sette inn alle svarene, så gjør det bare på denne måten).

Mexico, så spennende!:) Langt unna da! Men det går vel greit, håper jeg? Jeg er litt ekstra bekymra fordi vi ikke er inne i et system her enda. Ikke kan jeg språket heller, så legebesøk er ikke morsomst, for å si det sånn ;) Må skynde meg å lære spansk så jeg føler meg litt tryggere. :)

Jeg syns også det er veldig hyggelig å få være en del av et norsk forum som dette er :) Koselig å snakke med folk i omtrent samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også skal få komme inn til dere. Har ikke turt å skrive noe her før positiv test, som jeg akkurat har fått kl. halv seks om morran. Men nå kommer jeg.

 

Har visst noen dager at jeg måtte være gravid, men har ikke hatt testedag før i dag. Og jeg er i dag 5+0.

 

Lykke over at første egginnsett ble vellykket, har to avbrutte forsøk bak oss.

 

Gratulerer så masse!! Håper det går bra for deg denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på far: du kan jo få deg en sykemelding hvis du er sliten. Det er ikke meningen at man skal slite seg helt ut. Jeg forstod det slik at dere har flere barn? Etter min mening er det bedre for alle å ha en frisk og opplagt mamma istedet for en utslitt! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Syns nå jeg da... :)

 

Velkommen til alle nye! Moro at vi begynner å bli så mange! :)

 

Ja, jeg kunne sikkert det, men jeg jobber nå bare i et vikariat og skal søke på fast stilling fordi hun jeg går i vikariatet for har sagt opp, derfor passer det dårlig om jeg går å sykmelder meg nå eller forteller at jeg er gravid. dessuten jobber jeg i barnehage å det er alltid så travelt, jeg får så dårlig samvittighet av å skulle gå hjemme på andres bekostning. (vi har lite vikarer å ta av). så akkurat nå biter jeg tenna sammen, håper på fast jobb, å så får vi se om det kanskje blir gradert sykemelding ut i svangerskapet. dette er nr 4 og jeg har plagdes med bekkenløsning i alle svangerskapene. men håper jeg slipper det denne gangen da, fordi om jeg kjenner anntydningen til litt vondter på den ene siden allerede.

 

neida, dette skal gå fint ja. får jage ut mannen og barna ei helg snart, eller ta en helg hos venninnen min så får jeg litt kvile :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på far: du kan jo få deg en sykemelding hvis du er sliten. Det er ikke meningen at man skal slite seg helt ut. Jeg forstod det slik at dere har flere barn? Etter min mening er det bedre for alle å ha en frisk og opplagt mamma istedet for en utslitt! Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Syns nå jeg da... :)

 

Velkommen til alle nye! Moro at vi begynner å bli så mange! :)

 

Ja, jeg kunne sikkert det, men jeg jobber nå bare i et vikariat og skal søke på fast stilling fordi hun jeg går i vikariatet for har sagt opp, derfor passer det dårlig om jeg går å sykmelder meg nå eller forteller at jeg er gravid. dessuten jobber jeg i barnehage å det er alltid så travelt, jeg får så dårlig samvittighet av å skulle gå hjemme på andres bekostning. (vi har lite vikarer å ta av). så akkurat nå biter jeg tenna sammen, håper på fast jobb, å så får vi se om det kanskje blir gradert sykemelding ut i svangerskapet. dette er nr 4 og jeg har plagdes med bekkenløsning i alle svangerskapene. men håper jeg slipper det denne gangen da, fordi om jeg kjenner anntydningen til litt vondter på den ene siden allerede.

 

neida, dette skal gå fint ja. får jage ut mannen og barna ei helg snart, eller ta en helg hos venninnen min så får jeg litt kvile :)

 

Aha, I see! Får håpe det ordner seg, og at du får fast stilling etterhvert. Skjønner tankegangen din, jeg hadde nok gjort det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt greit å sikre seg fast jobb også. her hvor jeg bor er det ikke så mange stillinger som ped.leder som utlyses. som regel alt for mange om beinet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg har fått positiv test i dag, og hvis ikke mine beregninger er helt feil, så har jeg termin 11 des

 

GRATULERER JENTER :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva slags symptomer folk har, jeg :) Jeg er førstegangsgravid og syns alt er litt spennende ;)

Da jeg var gravid utenfor livmoren hadde jeg nesten ingen symptomer, litt hormonell i humøret bare. Kjente stikking på venstre side, som også var der jeg til slutt måtte fjerne egglederen. Ellers var det veldig lite symptomer. Så lite at jeg sleit veldig med å tro på at jeg faktisk var gravid. Tok fire forskjellige graviditetstester på forskjellige tidspunkt i løpet av de 9 ukene jeg var gravid, bare for å dobbeltsjekke at det faktisk stemte. Nå i ettertid tenker jeg at det var fordi jeg på et nivå visste at noe var galt. Men det kan jo også være etterpåklokskapen som snakker ;)

Denne gangen føler jeg det mer. Tror mer på det, på en måte. Har ikke så mange symptomer enda da. Litt hormonell, litt mensensmerter innimellom, veldig trøtt, men sliter med å sove på kveldene (noe jeg vanligvis aldri har problemer med) også må jeg tisse oftere. Ellers har jeg det fint :) Føler innimellom at jeg nesten er støl nederst i magen, er det noe dere også har følt på? Hvordan har dere det?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...