Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

Ok! Jeg er definitivt gravid, for nå kommer symptomene i takt med økt mengde hormoner. Spiser som en sinnsyk!! Jeg er sulten heeeele tiden, hvilket er høyst utypisk for meg. Ikke det spor kvalm, men kunne solgt mannen for en hamburger. I tillegg emosjonell så det holder, blir skikkelig lei meg når han drar en spøk på min bekostning. Alvorlig bekymret for Matinntak og lurer på hvor dette skal ende?? Noen tips, bortsett fra de vanlige med å spise mest mulig rå grønnsaker, masse vann og blabla. Akkurat DET funker ikke likevel :(

 

Hehehe kjenner meg godt igjen i det du skriver.. Tenker på MAT hele tiden, og da gjerne såkalt "møkkamat"... Vi var på restaurant forrige helg, og jeg hadde lyst på hamburgertallerken m/pommes... Synes 130 grams hamburger med pommes var ALTFOR LITE, så bestilte 200grams, noe som gikk rett ned ;) Spiser mye sundt også altså, bare for å legge til det ;) Har dessverre ingen gode tips her nei, bortsett fra spis og kos deg... Tipper kvalmen kommer tidsnok uansett ;(

 

Sant nok! Får nyte kcal mens man har ork til det ;) Nå var ikke jeg gravid forrige gang, men ingen svangerskap er jo like. Ingen garanti for at jeg slipper unna nå... Men, har begynt å få tett nese. DET hadde jeg definitivt sist :P

 

Mente selvsagt at jeg ikke var kvalm forrige gang :P gravid var jeg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok! Jeg er definitivt gravid, for nå kommer symptomene i takt med økt mengde hormoner. Spiser som en sinnsyk!! Jeg er sulten heeeele tiden, hvilket er høyst utypisk for meg. Ikke det spor kvalm, men kunne solgt mannen for en hamburger. I tillegg emosjonell så det holder, blir skikkelig lei meg når han drar en spøk på min bekostning. Alvorlig bekymret for Matinntak og lurer på hvor dette skal ende?? Noen tips, bortsett fra de vanlige med å spise mest mulig rå grønnsaker, masse vann og blabla. Akkurat DET funker ikke likevel :(

 

Hehehe kjenner meg godt igjen i det du skriver.. Tenker på MAT hele tiden, og da gjerne såkalt "møkkamat"... Vi var på restaurant forrige helg, og jeg hadde lyst på hamburgertallerken m/pommes... Synes 130 grams hamburger med pommes var ALTFOR LITE, så bestilte 200grams, noe som gikk rett ned ;) Spiser mye sundt også altså, bare for å legge til det ;) Har dessverre ingen gode tips her nei, bortsett fra spis og kos deg... Tipper kvalmen kommer tidsnok uansett ;(

 

Sant nok! Får nyte kcal mens man har ork til det ;) Nå var ikke jeg gravid forrige gang, men ingen svangerskap er jo like. Ingen garanti for at jeg slipper unna nå... Men, har begynt å få tett nese. DET hadde jeg definitivt sist :P

 

Mente selvsagt at jeg ikke var kvalm forrige gang :P gravid var jeg jo!

 

 

Hehe fort gjort! Synes det var noe rart her... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med en lykkefølelse inni meg for den lille spiren som har tatt bolig! Er bare veldig glad :)

Spent på hva som "gjemmer seg" inni der...

 

Men det skal forbli hemmelig til den kommer. Er jo så spennende å ikke vite! :)

 

Hvordan har dere det jenter? :)

Endret av Belle <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig belle! Det begynner å gå opp for meg og, og jeg er ikke like redd for at det ikke skal gå bra. Det er liksom litt mer virkelig nå som symptomene har begynt å melde sin ankomst. ;) Jeg har det fint, ikke så veldig kvalm ennå.

Jobben ringte meg i dag da, og jeg var nødt til å fortelle hemmeligheten. Det var overraskende ubehagelig, jeg følte at jeg måtte unnskylde meg. Ikke fordi hun i andre enden var frekk eller noe, jeg bare følte jeg sviktet dem. Jeg vet, dum tanke, men jeg får jo ikke jobbet på nesten to år! Flere som har jobber som ikke er forenelige med graviditet?

Nåja, jeg får gjøre det beste ut av det. Kanskje lese noen bøker, eller begynne å svømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig belle! Det begynner å gå opp for meg og, og jeg er ikke like redd for at det ikke skal gå bra. Det er liksom litt mer virkelig nå som symptomene har begynt å melde sin ankomst. ;) Jeg har det fint, ikke så veldig kvalm ennå.

Jobben ringte meg i dag da, og jeg var nødt til å fortelle hemmeligheten. Det var overraskende ubehagelig, jeg følte at jeg måtte unnskylde meg. Ikke fordi hun i andre enden var frekk eller noe, jeg bare følte jeg sviktet dem. Jeg vet, dum tanke, men jeg får jo ikke jobbet på nesten to år! Flere som har jobber som ikke er forenelige med graviditet?

Nåja, jeg får gjøre det beste ut av det. Kanskje lese noen bøker, eller begynne å svømme. :)

 

Godt å høre at du ikke er like engstelig for at det ikke skal gå bra! For dette går rette veien :)

 

Nevnte det på jobben i dag jeg og faktisk, og følte det akkurat som du, at jeg "sviktet" de... Helt tåpelig, for vi har jo ingen grunn til det.. Hun ene fikk tårer i øynene for hun ble så glad på mine vegne, og ei annen ei gledet seg til å strikke til babyen... Har bare lyst å si det til alle jeg, men kan jo ikke det helt ennå synes jeg!

 

Hva slags symptomer har du? Jeg har litt stikninger her og der, og kjenner meg støl i magen, og mensmurringer som kommer og går. Ikke kvalm ennå.. Er vel kanskje litt tidlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig belle! Det begynner å gå opp for meg og, og jeg er ikke like redd for at det ikke skal gå bra. Det er liksom litt mer virkelig nå som symptomene har begynt å melde sin ankomst. ;) Jeg har det fint, ikke så veldig kvalm ennå.

Jobben ringte meg i dag da, og jeg var nødt til å fortelle hemmeligheten. Det var overraskende ubehagelig, jeg følte at jeg måtte unnskylde meg. Ikke fordi hun i andre enden var frekk eller noe, jeg bare følte jeg sviktet dem. Jeg vet, dum tanke, men jeg får jo ikke jobbet på nesten to år! Flere som har jobber som ikke er forenelige med graviditet?

Nåja, jeg får gjøre det beste ut av det. Kanskje lese noen bøker, eller begynne å svømme. :)

 

Godt å høre at du ikke er like engstelig for at det ikke skal gå bra! For dette går rette veien :)

 

Nevnte det på jobben i dag jeg og faktisk, og følte det akkurat som du, at jeg "sviktet" de... Helt tåpelig, for vi har jo ingen grunn til det.. Hun ene fikk tårer i øynene for hun ble så glad på mine vegne, og ei annen ei gledet seg til å strikke til babyen... Har bare lyst å si det til alle jeg, men kan jo ikke det helt ennå synes jeg!

 

Hva slags symptomer har du? Jeg har litt stikninger her og der, og kjenner meg støl i magen, og mensmurringer som kommer og går. Ikke kvalm ennå.. Er vel kanskje litt tidlig! :)

 

Da er vi i akkurat samme situasjon da! Så artig å tenke på! :)

Av symptomer hos meg er det foreløpig trøttheten som er det mest merkbare. I dag leverte jeg vesla i barnehagen, dro hjem, og slokna på sofaen. Kl 09. Hehe, hardt å være gravid!

Jeg er til tider litt småkvalm, men ikke mer enn at det går over i løpet av noen sekunder. Det er akkurat som en bølge kommer over meg, og så blir jeg pigg igjen. På kveldene blir jeg veldig oppblåst, og akkurat nå ser det ut som jeg er 6 mnd på vei! Helt utrolig! Har også endel murringer, og magen føles støl.

Men bring it on! Gi meg masse symptomer! Da vet jeg at en liten spire vokser og gror inni meg, og at et nytt lite menneske blir til. Det er jo helt fantastisk å tenke på! Lykke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig belle! Det begynner å gå opp for meg og, og jeg er ikke like redd for at det ikke skal gå bra. Det er liksom litt mer virkelig nå som symptomene har begynt å melde sin ankomst. ;) Jeg har det fint, ikke så veldig kvalm ennå.

Jobben ringte meg i dag da, og jeg var nødt til å fortelle hemmeligheten. Det var overraskende ubehagelig, jeg følte at jeg måtte unnskylde meg. Ikke fordi hun i andre enden var frekk eller noe, jeg bare følte jeg sviktet dem. Jeg vet, dum tanke, men jeg får jo ikke jobbet på nesten to år! Flere som har jobber som ikke er forenelige med graviditet?

Nåja, jeg får gjøre det beste ut av det. Kanskje lese noen bøker, eller begynne å svømme. :)

 

Godt å høre at du ikke er like engstelig for at det ikke skal gå bra! For dette går rette veien :)

 

Nevnte det på jobben i dag jeg og faktisk, og følte det akkurat som du, at jeg "sviktet" de... Helt tåpelig, for vi har jo ingen grunn til det.. Hun ene fikk tårer i øynene for hun ble så glad på mine vegne, og ei annen ei gledet seg til å strikke til babyen... Har bare lyst å si det til alle jeg, men kan jo ikke det helt ennå synes jeg!

 

Hva slags symptomer har du? Jeg har litt stikninger her og der, og kjenner meg støl i magen, og mensmurringer som kommer og går. Ikke kvalm ennå.. Er vel kanskje litt tidlig! :)

 

Da er vi i akkurat samme situasjon da! Så artig å tenke på! :)

Av symptomer hos meg er det foreløpig trøttheten som er det mest merkbare. I dag leverte jeg vesla i barnehagen, dro hjem, og slokna på sofaen. Kl 09. Hehe, hardt å være gravid!

Jeg er til tider litt småkvalm, men ikke mer enn at det går over i løpet av noen sekunder. Det er akkurat som en bølge kommer over meg, og så blir jeg pigg igjen. På kveldene blir jeg veldig oppblåst, og akkurat nå ser det ut som jeg er 6 mnd på vei! Helt utrolig! Har også endel murringer, og magen føles støl.

Men bring it on! Gi meg masse symptomer! Da vet jeg at en liten spire vokser og gror inni meg, og at et nytt lite menneske blir til. Det er jo helt fantastisk å tenke på! Lykke! :)

 

Hehe såpass ja ;) Enig med deg, symptomene er mer enn velkommen! Nesten så jeg gleder meg til å kjenne kvalmen (noe jeg kanskje ikke sier når jeg er midt oppi den) ;)

Veldig oppblåst her og, i dag på jobb måtte jeg knappe opp knappen på olabuksa, for det strammet så :)

 

Å som dette er STAS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :-D håper dere klarer å glede dere litt også i meølom bekymringene. selv er jeg ikke bekymret, men det er vel fordi jeg aldri har opplevd en sa eller ma.

 

Jeg har lite symptomer. . men er stuptrøtt på jobb magen poppet ut i løpet av natten i helga aå nå sliter jeg. gruer meg til å fortelle setcpå jobb hca skal jeg si? ? må uansett vente litt til. men ååh som jeg gruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg gruer meg også til p si det på jobb :( har vært sykemeldt siden oktober for noe annet og nå er jeg gravid :( hrmf! Men jeg må vel kanskje p starte å jobbe fullt igjen slik at jeg har krav på sykepenger etter 6 måneder på jobb hvis jeg skulle bli dårlig!? Også tenker jeg jo på permisjonspenger? Aner ikke hvilke muligheter jeg Jar men skal til legen denne uken så får prate med ho! Ikke bare bare dette her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lett å orientere seg i NAV-jungelen. Hva har jeg krav på hvis jeg gjør slik og sånn. Vi skal i hvertfall begynne tidlig med å fylle ut alle skjemaer angående pappaperm. Sist gang var vi i møte med NAV, fylte i x antall skjemaer, og da barnet var født, min permisjon var over, og vi skulle starte med pappaen sin, fikk vi beskjed om at den var brukt opp! Det ordnet seg omsider, men makan for noe styr!

Tjohei, du får ta en tlf til NAV og høre med de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg jobber i barnehage og ser hver dag at vi mangler folk. flere langtidssjukmeldte nå og alle vikarer jobber omtrent hver dag. det er ikke rom for at jeg kan bli dårlig. kjenner det allerede litt i bekkenet. har slitt enormt med bl i de andre svangerskapene. nå skal jeg søke fast stilling her også. Men tørr ikke si noe før etter at det er avgjort om jeg får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man må vel være rakett forsker for p skjønne dette NAV systemet :rolleyes: men er jo i bedre form nå enn jeg har vært på lenge så vurderer å friskmelde meg helt nå og jobbe så langt det går :) må vel bare jobbe 3 måneder så har jeg krav på sykepenger igjen og hvis formen fortsetter sånn som nå er det ikke noe i veien for å jobbe :) men jobber bare netter så tenker jo litt på det :) men sover så godt på dagen at det bør ikke være et problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt mye vondt. Sterke menssmerter i hele nedredel av magen. Blør ikke. Er dette vanlig? er 5+1 i dag :-(

 

Jeg hadde det rundt den tiden der. natten til 2 april var en skikkelig dritt natt. trodde ryggraden delte seg i to eller ble rivd ut av kroppen min.

Da jeg ikke fikk mensen på morran, da kjøpte jeg en test.

Hadde en del menssmerter noen dager etter det også og nå kommer det bare noen skikkelig tak i magen og ryggen innimellom.

Og so far, so good! :-)

Men må jo ærlig innrømme at jeg ikke liker disse takene når de kommer men det er visste normalt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt mye vondt. Sterke menssmerter i hele nedredel av magen. Blør ikke. Er dette vanlig? er 5+1 i dag :-(

 

Jeg hadde det rundt den tiden der. natten til 2 april var en skikkelig dritt natt. trodde ryggraden delte seg i to eller ble rivd ut av kroppen min.

Da jeg ikke fikk mensen på morran, da kjøpte jeg en test.

Hadde en del menssmerter noen dager etter det også og nå kommer det bare noen skikkelig tak i magen og ryggen innimellom.

Og so far, so good! :-)

Men må jo ærlig innrømme at jeg ikke liker disse takene når de kommer men det er visste normalt :-)

 

Takk for svar! De kommer i tak, så i natt har jeg våknet hver gang fordi det var så vondt. Men nå er det mye bedre. Og siden jeg ikke blør regner jeg med det bare er voksesmerter :)

 

Tiden går så sakte! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er slitne for tiden? Er så trøtt at jeg har mest lyst til å slokne på sofaen etter jobb, men med en toåring i huset og studier siden jeg også studerer på deltid blir det ikke tid til det. Sengetid kl. 21.00 er for min del påkrevd da :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også disse menssmertene. De er der littegrann hele tiden. Og innimellom er de sterkere. Har våknet et par ganger av at de er vondere. Men det varer heldigvis ikke så lenge. 10-15 minutter kanskje. Blør ikke, så regner med at dette er helt vanlig og at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg nesten ikke kjent noen symptomer, men er vel kanskje vanlig å ha noen av de dagene og.. Skal vel være glad for at jeg ikke er dårlig :) er jo også bare 4-5uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag. Synes menssmertene har vært mye mindre de siste dagene. Murringen kommer innimellom, men mye svakere. Håper spiren fortsatt vokser!

Ser på det som et godt tegn at jeg er mer kvalm, at puppene fortsatt er digre og at jeg må på do i et sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles dårlig med symptomer. Er 5+6 i dag. Jeg er mye trøtt, men det kan henge sammen med lite søvn de siste dagene. Ellers har jeg i dag vært mer uvel på formiddagen også, heldigvis bare litt uggen, og ikke kvalm.

 

Selv med lite symptomer så tror jeg dette går veien og holder helt ut. Jeg har så positive følelser om denne graviditeten. Gleder meg veldig til tidlig UL 26. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig innstilling det :-)

Egentlig så er bare tull av oss å gå rundt å være så forbanna bekymret!

Hvorfor kan vi ikke bare nyte det vi har her og nå så får vi heller ta det som kommer i fremtiden?

går det dårlig så javel, da går det dårlig da!

går det bra så ja, da er jo det bra! :-)

 

Jeg er ikke så bekymret lengre jeg heller....gidder ikke rett og slett!

Jeg kan egentlig ikke få barn og skulle dette gå dritt så vil jeg mye heller ha minner om at jeg faktisk gikk gravid en kort periode og koste meg med det enn å tenke på hvor forferdelig trist og bekymret jeg var.

Så jeg overser de stygge tankene så godt jeg kan jeg nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fornuftige dere er mayflower og hønemor! Henger meg på den innstillingen! Dette kommer til å gå så bra atte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...