Gå til innhold

Flere med termin i desember?


surris86

Anbefalte innlegg

Gjest flykræsj

Hei!

 

Jeg er 6+6 i dag, har termin 28/12. Har blitt grusomt trett og sliten siste dager, sliter også med kvalme, men det er klart trettheten som er verst. Ser endel andre her slter med det samme, bare lurer på hvor mange av dere som fremdeles er i full jobb?

Har før alltid tenkt at det er unødvendig å sykemeldes for tretthet når man er gravid, men slik tretthet har jeg altdri kjent før, så har plutselig forandret mening,.. ;)

 

Jobber noe mer enn full jobb. Merker også at jeg sliter voldsomt med trøtthet. Jeg løser dette ved å ta meg en 5 min pause nå og da. Når jeg kommer hjem er jeg totalt utlandet. Sover middag + legger meg mellom ni og ti. Har en mann som har forståelse for dette og tar det meste hjemme nå mens trettheten er som verst. For meg personlig hadde det blitt feil og bli sykemeldt for å være trøtt, dersom ellers frisk. Jeg har da også en svært spennende og krevende jobb som gir meg utrolig mye, dermed prioriterer jeg jobb svært høyt. Dette er imidlertid et synspunkt som gjelder for meg. At jeg har mulighet til litt ekstra pause, har en god hjemmesituasjon og en jobb som ikke er fysisk tung. Andre kan ha helt andre arbeidssituasjoner med turnusarbeid og tunge løft, da vil en sykemelding kunne være legitimt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fremdeles i 100% jobb og ser ingen grunn til å sykemelde meg, tenkte ikke tanken når jeg var på mitt "mest trøtte" heller. Er ofte en del uvel på jobben, men jeg har ikke behov for å spy så jeg holder ut. Men trenger noen ganger en liten ekstra pustepause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i full jobb, og synes det går greit! Jeg har nesten savnet litt mer sympt, og blir nesten urolig innimellom når jeg ikke kjenner så mye... Mener å huske jeg var mer uvel på alle måter med førstemann.

Er litt over 8uker nå..

 

Har veldig ømme bryster og blir småkvalm når det er lenge siden jeg har spist.. Kjenner også litt stikninger i magen, og litt brunaktig utflod(beklager detaljer her)..

Hørte med legen at dette var ingenting å bekymre seg for så lenge jeg ikke hadde smerter. Husker jeg hadde det første gangen også, så får satse på at alt er som det skal. En blir jo alltid litt små nervøs for at det skal gå galt..

 

Noen andre her som kjenner igjen denne brunaktige utfl??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50% sykmeldt og veldig glad for det. Er svimmel og blir enormt sliten etter en halv dag. Hadde ikke klart å sitte oppreist i 4 timer uten en god lunsjpause midt i.

Nå har jeg også kronisk sykdom i tillegg og blir nok ekstra sliten pga det.

 

Ang brun utflod, så virker det som det er ganske vanlig i 1. Trimester. Men slitsomt fordi man blir så bekymret.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50% sykmeldt og veldig glad for det. Er svimmel og blir enormt sliten etter en halv dag. Hadde ikke klart å sitte oppreist i 4 timer uten en god lunsjpause midt i.

Nå har jeg også kronisk sykdom i tillegg og blir nok ekstra sliten pga det.

 

Ang brun utflod, så virker det som det er ganske vanlig i 1. Trimester. Men slitsomt fordi man blir så bekymret.

 

Godt å høre at det er vanlig.. En blir bekymret ja, men har heldigvis ikke vært store mengder, og har jo absolutt ingen smerter! 4uker til nå, så er jeg 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Er ny her inne :-)

 

Litt avhengig av hvilken terminkalkulator jeg bruker, så får jeg en termin mellom 28.12 eller 04.01. Så da tenkte jeg ihvertfall det kunne være greit å vanke litt her inne! :-) Er ihvertfall 6+5 i dag, og har det egentlig greit så langt. Har slitt litt med kvalme denne uken, men ikke noe som har hindret meg i gå på jobb - og forløpig er det ingen på jobb som har skjønt noe som helst så vidt jeg vet. ;-)

 

Har fortalt de vorende besteforeldrene og en venninne, ellers holder vi godt tett en god stundt til.

 

Første legetimen min har jeg nå på mandag, så det blir spennende å høre hva han sier og komme i gang med alt som har med graviditet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle sammen! Jeg melder meg inn her. Er 7 uker på vei og venter vårt første barn rundt julaften. Vi har ikke fortalt det til noen ennå. Mistet for et par måneder siden, derfor vil jeg ikke si noe før ultralyden bekrefter/avkrefter at det er liv. Men magen vokser kjempefort og jeg går rundt og er stuptrøtt hele tiden. Har pleid å skylde på at det er travelt på jobben men SÅ travel jobb har jeg ikke :) :) :)

 

Symptomer til nå: Kvalme, tretthet, av og til litt ømme pupper, må på do ofte, særlig om natta og veldig mye luft i magen :/ Men tåler hva som helst, bare den lille har det godt og blir født fullt utviklet når han eller hun er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm her var det stille :) gratulerer til alle dere nye ;) eneste jeg har av symptomer er ømme pupper, trøtt, uggen og ekstremt sulten :rolleyes: var på ny ul på onsdag da i uke 10 og alt var supert med den lille :) nå så man at det var en baby med armer ben og hode :wub: første jordmor time er også satt opp så nå gleder jeg meg til tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig stille. Jeg tror kanskje at "sjokket" over positiv graviditetstest har lagt seg for de fleste, og hverdagen som gravid har kommet. Det er jo ikke så mye som skjer nå, frem til magen eser ut. Men hvordan er formen da, jenter? Selv er jeg nesten symptomfri, bortsett fra denne trøttheten da... Jo, og så er jeg konstant sulten. Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin form her! Trøtt, sulten og ømme bryst er det eneste jeg kjenner. Også sover jeg av og til dårlig om nettene, men skal ikke klage :) håper bare at alt er som det skal! :) er nå 8+3. Skal på ultralyd når jeg er 10+4, så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det betyr at kvalmen din er borte, Lessismore!

 

Jeg er kommet til 10+5 og formen har svinget veldig den siste uken. Dvs jeg har hatt et par gode dager med tur og trening og resten på sofaen med kvalme, svimmelhet og null energi.

Jeg håper det blir mest av de gode dagene fremover, for det er deilig å kunne fungere igjen! Er fortsatt trøtt, men ikke så veldig kvalm eller svimmel i dag. Vi tenker å gå en liten tur oppover mot Ulriken. Vet ikke hvor langt vi kommer, men det tar vi underveis. Skal nyte naturen også, ikke bare kjøre på til toppen, slik jeg pleier :)

 

 

Velkommen til dere nye her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm her var det stille :) gratulerer til alle dere nye ;) eneste jeg har av symptomer er ømme pupper, trøtt, uggen og ekstremt sulten :rolleyes: var på ny ul på onsdag da i uke 10 og alt var supert med den lille :) nå så man at det var en baby med armer ben og hode :wub: første jordmor time er også satt opp så nå gleder jeg meg til tiden fremover :)

 

Så bra alt var supert med den lille :) Ble det da innvendig UL, el utvendig UL i uke 10 (om jeg kan spr)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 10+4 og formen min er akkurat lik som den har vært de siste ukene. Selv om jeg akkurat i dag føler jeg meg ganske uvel. Har ikke skjedd mye siden sist jeg var innom. Har fortalt om graviditeten på jobben, vi var på seminar og det var vanskelig å ikke si noe når det var forventet at jeg som er ganske så glad i champagne ikke drakk noe som helst, men bare vann og brus. Helt greit å fortelle det, da slipper jeg å prøve å skjule noe som helst. Alle syntes det var en veldig hyggelig nyhet. Også har jeg kjøpt min første gravidbukse. Hadde pakket meg med bukser i kofferten som ikke passet, så jeg måtte ut å kjøpe ny. Da kjøpte jeg like godt en gravidbukse fordi det ikke er vits å bruke mye penger på en bukse som passer i bare tre uker. Føler meg ikke helt vel i den buksa enda, men det kommer etter hvert, bare magen blir stor nok :)

Har vært ganske mye oppblåst på kveldene, så da kommer buksa godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm her var det stille :) gratulerer til alle dere nye ;) eneste jeg har av symptomer er ømme pupper, trøtt, uggen og ekstremt sulten :rolleyes: var på ny ul på onsdag da i uke 10 og alt var supert med den lille :) nå så man at det var en baby med armer ben og hode :wub: første jordmor time er også satt opp så nå gleder jeg meg til tiden fremover :)

 

Så bra alt var supert med den lille :) Ble det da innvendig UL, el utvendig UL i uke 10 (om jeg kan spr)? :)

 

Hei her er det lov å spørre :) ja det var innvendig ul :) har hatt 3 frem til nå så nå er det ikke noe mer før 3 juni så da blir det utvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette med jobb. Er blitt sykemeldt (kun litt over en uke til og begynne med) grunnet ryggen. Men blir uansett utrolig fort sliten, å har en jobb der jeg som oftest må stå oppreist i 8 timer. Ikke alltid jeg får mulighet å ta pause.(Kanskje en kort lunsj pause). Føler ikke jeg orker det, men vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem til legen. Vil ikke fremstå som "lat".......er jo ikke det det handler om. Orker gjøre ting her hjemme, men merker at jeg må ta flere pauser en til vanlig. Hvor mye forståelse har egentlig legen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid igjen med tredje barnet :) Det hadde vært koselig å skrivd med flere som har termin rundt samme tid :) Jeg er nå 5 uker på vei.

Eg er 7 veker på vei trur eg... Veldig usikker da eg ikkje har vore gravid før og ikkje har den minste peiling på kva det går i. Kan uansett ikkje vere så langt unna tenker eg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fått avtalt time hos jordmor førstkommende torsdag, da er jeg 8+2 (termin 26/12). Har mistet 2 ganger før å vi har snakket om tidlig ultralyd, men hun mener at det ikke vil bli før kanskje helt ut i uke 12. Ser jo at flere av dere har vært på 1 og kanskje flere UL. Er det i privat regi eller? Har lyst å vite om det er liv inni der før vi sier noe til noen. Men på grunn av at jeg er mye trøtt og noe kvalm har jeg allerede fått en del spm om jeg er gravid.. Han har barn i fra før av så det er jo litt viktig at de får vite det før hele verden og desto viktigere synes jeg det er at vi er sikre på at det foreløpig ser bra ut...noen garantier har man jo aldri uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette med jobb. Er blitt sykemeldt (kun litt over en uke til og begynne med) grunnet ryggen. Men blir uansett utrolig fort sliten, å har en jobb der jeg som oftest må stå oppreist i 8 timer. Ikke alltid jeg får mulighet å ta pause.(Kanskje en kort lunsj pause). Føler ikke jeg orker det, men vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem til legen. Vil ikke fremstå som "lat".......er jo ikke det det handler om. Orker gjøre ting her hjemme, men merker at jeg må ta flere pauser en til vanlig. Hvor mye forståelse har egentlig legen??

 

Kan du ikke prøve å jobbe 80% f.eks. Ha fri en dag i uka, eller avslutte dagene litt tidligere? Jeg tenker at man ikke trenger å bli 100% sykemeldt, men at man skal prøve med litt redusert stilling. Det vil jo være bra for både kropp og sinn og forsøke så godt man kan. Tror det må være mulig å si til legen at man blir veldig sliten av 100% og lange dager, men at man godt kunne tenke seg å prøvd å jobbet litt kortere dager eller hatt fri en dag i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette med jobb. Er blitt sykemeldt (kun litt over en uke til og begynne med) grunnet ryggen. Men blir uansett utrolig fort sliten, å har en jobb der jeg som oftest må stå oppreist i 8 timer. Ikke alltid jeg får mulighet å ta pause.(Kanskje en kort lunsj pause). Føler ikke jeg orker det, men vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem til legen. Vil ikke fremstå som "lat".......er jo ikke det det handler om. Orker gjøre ting her hjemme, men merker at jeg må ta flere pauser en til vanlig. Hvor mye forståelse har egentlig legen??

 

Kan du ikke prøve å jobbe 80% f.eks. Ha fri en dag i uka, eller avslutte dagene litt tidligere? Jeg tenker at man ikke trenger å bli 100% sykemeldt, men at man skal prøve med litt redusert stilling. Det vil jo være bra for både kropp og sinn og forsøke så godt man kan. Tror det må være mulig å si til legen at man blir veldig sliten av 100% og lange dager, men at man godt kunne tenke seg å prøvd å jobbet litt kortere dager eller hatt fri en dag i uken.

 

Ja, redusert arbeidstid er jo en mulighet. Er bare det og da, er akkurat begynt ny jobb......var ikke klar over at jeg var gravid når jeg begynte. Så vet ikke hvordan arbeidsgiver vil reagere på ønske om å jobbe mindre. Fikk ikke noen tilbakemelding på sykemeldingen nå...å da mener jeg ingenting!! Ikke "god bedring" eller noe. :unsure: Føler meg helt elendig før tiden, klarer rett og slett ikke glede meg til den lille. :( Bekymrer meg altfor masse før jobbsituasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette med jobb. Er blitt sykemeldt (kun litt over en uke til og begynne med) grunnet ryggen. Men blir uansett utrolig fort sliten, å har en jobb der jeg som oftest må stå oppreist i 8 timer. Ikke alltid jeg får mulighet å ta pause.(Kanskje en kort lunsj pause). Føler ikke jeg orker det, men vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem til legen. Vil ikke fremstå som "lat".......er jo ikke det det handler om. Orker gjøre ting her hjemme, men merker at jeg må ta flere pauser en til vanlig. Hvor mye forståelse har egentlig legen??

 

Kan du ikke prøve å jobbe 80% f.eks. Ha fri en dag i uka, eller avslutte dagene litt tidligere? Jeg tenker at man ikke trenger å bli 100% sykemeldt, men at man skal prøve med litt redusert stilling. Det vil jo være bra for både kropp og sinn og forsøke så godt man kan. Tror det må være mulig å si til legen at man blir veldig sliten av 100% og lange dager, men at man godt kunne tenke seg å prøvd å jobbet litt kortere dager eller hatt fri en dag i uken.

 

Ja, redusert arbeidstid er jo en mulighet. Er bare det og da, er akkurat begynt ny jobb......var ikke klar over at jeg var gravid når jeg begynte. Så vet ikke hvordan arbeidsgiver vil reagere på ønske om å jobbe mindre. Fikk ikke noen tilbakemelding på sykemeldingen nå...å da mener jeg ingenting!! Ikke "god bedring" eller noe. :unsure: Føler meg helt elendig før tiden, klarer rett og slett ikke glede meg til den lille. :( Bekymrer meg altfor masse før jobbsituasjonen.

 

Jeg vil jo tro at en arbeidsgiver er mer fornøyd med å ha deg i redusert stilling enn ikke i det hele tatt. Og som arbeidsgiver må man regne med at gravide kan bli så dårlige at de ikke orker jobbe fullt eller blir sykemeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis vil legen forstå at du ikke orker å jobbe fullt. Kjenn etter hva du tror du trenger. 50%? 30% sykemelding? Selv har jeg fått 50% sykemelding ut mai. Og når jeg vet at jeg bare skal være noen timer, går det greit å gå på jobb hver dag.

 

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nb! IKKE avtal med arb giver å redusere stillingsprosenten, men be om gradert sykemelding. Hvor lenge har du jobbet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen. E idag 11+2. Har vært kvalmen og extremt trøtt siden 6+3. Og av den grunn ble eg i går 100% sykemeldt til den 5.juni. Grunnet min jobb i traffikken. Så får me håpa at tilstanden blir bedre til den tid. Jordmor 5.juni og lege 18.juni. Eg syns personligt at dersom man ikkje føler seg i form, så ska man få sykemelde seg enten for ein periode, eller for lang tid. Nå har eg vært dårlig i mange uker på jobb, pressa meg t å væra på jobb, for det e sååå viktigt... Men d e ingen som takke deg for det... Så eg tok mot t meg igår, og la inn årene for ein periode. Og har ingen dårlig samvittighet for det. Og på SØNDAG e den store 12 ukers dagen ;-) Magen e begynt å melda sin ankomst ja, da eg var helt flat etter en bukplastikk. Ømme og "store" bryster e og ein ting. Men ellers så e alt på topp, og me glede meg ihjel t alt som kommer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott vi klarer å si ifra når kroppen sier stopp. Jeg har egentlig samme instilling som deg, *Daim*, presser meg på jobb fordi arbeidsmoralen min er slik. Pleier å ha dårlig samvittighet selv om jeg er sengeliggende jeg... Jobber jo i bhg i team, så er jeg borte går det jo utover mine flotte kolleger.

 

Men i dag ble det nok med ulike lukter, og kvalmen var uutholdelig. Så da gikk jeg hjem etter en halv dag. Kommer heller ikke til å gå på jobb i morgen, delvis fordi

i bhg er det slik at man er hjemme en dag uten "spysyke" før man kommer tilbake (de vet ikke at jeg er gravid), og delvis fordi jeg tror jeg trenger den oppladningen. Så får vi se om jeg tar turen tilbake på jobb på torsdag. Jeg er glad jeg er i en IA bedrift som lar meg ta ut en del ekstra egenmeldingdager. Og veldig glad for at det er mai og mye fridager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott vi klarer å si ifra når kroppen sier stopp. Jeg har egentlig samme instilling som deg, *Daim*, presser meg på jobb fordi arbeidsmoralen min er slik. Pleier å ha dårlig samvittighet selv om jeg er sengeliggende jeg... Jobber jo i bhg i team, så er jeg borte går det jo utover mine flotte kolleger.

 

Men i dag ble det nok med ulike lukter, og kvalmen var uutholdelig. Så da gikk jeg hjem etter en halv dag. Kommer heller ikke til å gå på jobb i morgen, delvis fordi

i bhg er det slik at man er hjemme en dag uten "spysyke" før man kommer tilbake (de vet ikke at jeg er gravid), og delvis fordi jeg tror jeg trenger den oppladningen. Så får vi se om jeg tar turen tilbake på jobb på torsdag. Jeg er glad jeg er i en IA bedrift som lar meg ta ut en del ekstra egenmeldingdager. Og veldig glad for at det er mai og mye fridager!

 

Kjenner meg så igjen i det du skriver eneleh! Jobber også i bhg, og i en IA bedrift! Har hatt noen sykedager, men jobber 80%, og først nå i uke 9 begynner formen bli dårligere. Mer kvalme og generelt uvel! Er også meget fornøyd med mange fridager i mai,og teller nesten ned til jeg har fri.. I dag skulle vi gå tur med barna, og jeg måtte ty til å spr om å få bytte med en annen kollega, slik at jeg kunne bli værende i bhg. Får dårlig samvittighet bare av det.. Vel det går så lenge det går. Er også av den innstillingen at er man syk så er man syk, selv om jeg er dårlig på å følge det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...