Gå til innhold

♡♡ JUNI-BERTER ♡♡


sunfly

Anbefalte innlegg

Ikke jeg, mannen er redd det blir for mye arbeid med to om gangen ;)

 

Første stikk med puregon i går! Mannen satt klar med sprøyten i 5 minutter mens jeg utsatte stikkingen med alle de virkemidler jeg hadde (må bare på do først, skal bare desinfisere osv). Til slutt måtte han omtrent takle meg ned på sofaen og nesten holde meg nede mens jeg fikk en merkelig nervøs latterkrampe helt til jeg så at sprøyten var ute igjen. Spurte om jeg ikke skulle få velge en ting fra skuffen slik som barna får hos tannlegen når jeg hadde vært så flink, men han mente innsatsen ikke kvalifiserte til premie :huh: . Men klarte å grine meg til å få servert en pinneis på sofaen, helt helt ufortjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tre barn fra før, men som jeg sier: Vi har jo en syvseter :lol:

På forsøket i mars hadde vi planer om å sette inn en, men fikk ingen som var optimale.

Valgte derfor å sette inn to. Dessverre klamret ingen av de seg fast.

 

Vi er litt i tenkeboksen nå. Dette skal helt klart bli siste bebis hos oss. Har økonomi og plass til å kunne ha tvillinger. Jeg er veldig positiv samtidig som jeg vet at det blir mindre kosetid med to enn med en. (Har en veldig god venninne som har prøvd begge deler).

 

Tror kanskje vi ender opp med å sette inn to :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste Menopur sprøyte ikveld før ul imorgen. Jeg gleder meg veldig til å se om de 12 eggfolliklene de så sist gang er blitt store nok. De kommer mest sannsynlig til å bare sette inn et egg og da til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha ul på fredag morgen. Skal sette to sprøyter til før den tid. Håper jeg slipper å sette på fredag kveld også for i så fall må jeg akkurat kjøpe en ny dose med menopur.....(fy søren så dyre de pulvergreiene er). I tillegg så må man blande og ordne selv.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL fredag formiddag her også...tror det blir par,tre dager til med PUREGON etter det og ikke lenger. Mulig uttak 12. juni :-) Gikk på Menopur i 14 dager sist og legen syns det var litt lenge.

 

Sunfly: Hvis du må sette én sprøyte til med Menopur kan du kjøpe 2 ampuller, hver med 75IE...hvis du ikke blir satt opp i dosen da. Mener å huske du skrev at du tar 150IE ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 egg her hvis jeg får lov. Var det de satte inn sist også.

 

Nå er begge svigerinnene mine gravide, håper virkelig at jeg kan vandre rundt sammen med dem til vinteren. Kjenner at det vil bli litt sårt hvis jeg blir den eneste med flat mage.

 

Nå har spottingen begynt, så da er det å ringe klinikken i morgen tidlig når mensen tar skikkelig til :P

 

Forøvrig synes jeg at pinneis er det minste dem kan komme med til oss etter x-antall sprøytestikk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempe lyst til å sette inn 2 egg men jeg tviler på at de gjør det når jeg skal gjøre det offentlig og at det er 1 ivf forsøk...Har vært igjennom ganske mye før ivf..laproskopi, mange pergo kurer,4 insemineringer og et hjemmeforsøk med hormonstyrt syklus..alt i alt prøvd i 4år snart. er 28år og har pcos der folikker ikke utvikler seg nok uten medisiner og får ikke eggeløsning uten med. Mann med kjempe god sæd kvalitet.Noen som har noen tips til hvordan jeg kan argumentere meg til at de setter inn 2 egg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis 2 av de befrukter seg normalt velk og merke ;) tror dere jeg har gode sjangser med å lykkes med ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul fredag morgen jeg også.

Håper det blir med det siden dosen menopur er så mye høyere denne gangen. Skal gå sette nest siste sprøyten nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ul fredag morgen jeg også.

Håper det blir med det siden dosen menopur er så mye høyere denne gangen. Skal gå sette nest siste sprøyten nå..

 

Hvor høy dose går du på da og hvor lenge har du gått på Menopur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 375ie denne gangen. Totalt 10 dager om ul blir bra på fredag. Hadde menopur på forrige forsøk også, men da 225ie i 10 dager så 2 dager ekstra med 300ie.

Du da?

Endret av Kalia78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt forrige forsøk i mars brukte jeg puregon. Da ble jeg kontrollert med ultralyd på dag 6 og dag 9. (satt eggløsningssprøyte dag 10). Hadde da en dose på 125 ie.

 

Denne gangen ville de prøve menopur, men jeg har ikke hatt noen ultralyd enda. Skal ha i morgen men det er jo på dag 9 først... Har dere andre hatt ultralyd etter oppstart sprøyter flere ganger. Jeg er så redd for å bli overstimulert Går på 150 ie Menopur denne gang. I tillegg har jeg begynt å få mye (beklager detaljer) slimete utflod nedentil. Minner litt om eggløsningsslim. (Det er bare i slike forum en kan finne på å spørre om slikt :unsure: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Vonk og lykke til med innsett idag! Krysser fingrene for deg :)

 

Her er det oppstart med progynova (+ ALT DET ANDRE) i dag. Sitter og drikker den siste kaffekoppen på en stund etter at jeg fant ut hvorfor det er restriksjoner på kaffe. Her i huset ryker alt som kan øke risikoen for SA. Har hatt nok av dem. :(

 

Noen som vet om mynte-te (med mynte fra hagen) er ok å drikke? Må ha noe varmt å drikke om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til UL på syklusdag 8 (sprøytestart dag 2), snakket med en litt vimsete sykepleier som rotet med medisinbegrepene, men får bare stole på at de vet hva de gjør ;)

 

Kutter dere andre ned på kaffe og annet? Jeg eeelsker god kaffe, det er liksom min eneste last. Må ha en kopp om morningen, vil nødig gi slipp på den... :) Får skikkelig hodepine også om kaffen uteblir, så er nok en avhengighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige forsøk i mars brukte jeg puregon. Da ble jeg kontrollert med ultralyd på dag 6 og dag 9. (satt eggløsningssprøyte dag 10). Hadde da en dose på 125 ie.

 

Denne gangen ville de prøve menopur, men jeg har ikke hatt noen ultralyd enda. Skal ha i morgen men det er jo på dag 9 først... Har dere andre hatt ultralyd etter oppstart sprøyter flere ganger. Jeg er så redd for å bli overstimulert Går på 150 ie Menopur denne gang. I tillegg har jeg begynt å få mye (beklager detaljer) slimete utflod nedentil. Minner litt om eggløsningsslim. (Det er bare i slike forum en kan finne på å spørre om slikt :unsure: )

 

Forrige runde gikk jeg på 225IE Menopur i 14 dager. Ble ikke overstimulert. Men jeg var på UL flere ganger, første UL på den 7. dag med sprøyter (hadde da satt 6 før UL), deretter tror jeg at jeg ble sjekket med UL og blodprøver etter den 10. sprøyten og etter den 13. sprøyten. Folliklene vokste litt sakte, men fikk ut 12 egg hvor 10 ble befruktet, 8 vokste videre, 5 overlevde til dag 3, men ved dag 5 hadde de stoppet opp,så da ble det ingen innsett :(

 

Men håper det blir bedre denne gange ;-)

Endret av Chloe30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også elsker kaffen min og drikker gjerne 3 kopper om morgenen. Jeg MÅ leve som normalt, ellers tar ivf over livet. Jeg burde nok levd sunnere, men jeg har nå vært i ivf gamet i et år med 5 uttak til nå, og hadde jeg ikke fokusert på annet hadde jeg blitt gal. Ellers er det nå 3 små frø inne i meg, etter så mange negative, pluss at det tredje var av dårlig kvalitet, så fikk jeg inn alle 3. Det var også de eneste 3 som overlevde av de 7 som var tatt ut. Nå ruger jeg på 3 dagen og har maange symptomer, alle er nok etter uttaket og medisinene, og jeg regner egentlig med blendahvitt igjen, men håper på en positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ul enten dag 8, 9 eller nå sist, dag 10. EL sprøyta satt noen dager etter det. Var som deg veldig redd for overstimluering, men det har jeg til nå ikke vært. Går dog på lave doser, 75ie og 100 ie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg det med ro og håper at ul i morgen gir gode resultater.

Jeg har kuttet helt ut kaffe, te med koffein og til og med cola.....(hehe)

Det samme har mannen fått beskjed om....

 

Veldig klar for baby nå. :D

 

Vinden1: Herregud.....tenk om du får tre små knøtt B) Du er gæærn :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi kun fått beskjed om å kutte ned på røyk og alkohol. Kun mannen som røyker og alkohol er det veldig lite av.

 

Vi skal på ultralyd idag og vi håper intenst på at eggposene er store nok nå. Krysser alt vi kan krysse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi oss en oppdatering når du har vært på UL da Pfeffer :) Jeg venter i spenning på min UL på mandag.

 

VELDIG usikker på hva jeg skal si på jobben siden jeg står midt oppi noen store prosjekter og vips kommer sykemelding (uttak/innsett). Det står vel klinikknavnet på sykemeldingen, og i og med at vi er privat så er det nok med et google søk og han skjønner tegninga. Så vil liksom ikke dikte noe heller. What to do....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var UL unnagjort og må gå på høyere dose tilogmed søndag. Jeg responderer visst litt dårlig på medisinene. Men de antar uttak onsdag eller fredag neste uke.

 

Sånn i forhold til jobb så er det veldig vanskelig. Jeg har valgt å fortelle ledere på jobb om prøverørs prosessen. Litt lettere at de vet føler jeg. Men samtidig så er jeg i en litt vanskelig situasjon nå, for jeg blir kjempe dårlig av Menopur sprøytene. Kaster opp og har kjempe hodepine. Skal til fastlege imorgen for å ta en vurdering ang å sykmeldes i dagene før uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy dose skal du ta nå da pfeffer? Synd du må vente.. Er nå redd det samme selv.. Skal på ul kl. 9 i morgen tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist (for 3 år siden) valgte jeg å fortelle på jobben om prosessen. Men angret litt, for det var strengt tatt ikke nødvendig. Selve uttaksdagen måtte jeg selvf. ta fri, men kunne ha vært på jobb dagen etter (dersom det ikke hadde vært helg). Innsett er jo gjort på et kvarter, så hvis ikke du har lang reiseveg lar det seg kanskje løse enklere enn du trur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...